Aihe: EBS MicroBass II?
1 2
rijopu
20.10.2004 12:03:10
Onko kenelläkään kokemusta tästä Ebs:n vermeestä?

Soittelen keikoilla monesti kahdella bassolla (nauhallinen ja nauhaton), joten tällainen etuvahvistin taitaisi pelittää hyvin.

Mutta se soundipuoli? Ja käytettävyys?
Ja kuka tuo Suomenmaahan EBS:ää?
No, se on semmoista suomalaista...
rijopu
20.10.2004 12:06:34
Laitetaan nyt vielä linkki kiinnostuneille valmiiksi.
EBS:n sivut:
http://www.ebs.bass.se/index2.html
No, se on semmoista suomalaista...
Keny
20.10.2004 12:15:10
Pätevä laite on.Kannatta käydä kokeilemassa Soundatassa joka noita tuo maahan.
Toimii studiossakin mainiosti niin ei tarvii raahaa koko stäkkii mukana ellei haluu tietty kaappia mikittää.

Turhaan tässä ruveta ite laitteesta kertoo kun EBS sivuilla on hyvää tietoo.

Victor Bailey ja Paul Jackson esim käyttää tota palion kun reissaavat palion.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
balzary
20.10.2004 12:50:24

Mua ei hirveesti säväyttäny, tosin en jaksanu kauaa ruuvata kun oli vaan lainassa. liikaa nappeja :)
Keny
20.10.2004 13:15:45
Mua ei hirveesti säväyttäny, tosin en jaksanu kauaa ruuvata kun oli vaan lainassa. liikaa nappeja :)

Kumma nappiveikko oot.;-)
hemmo
20.10.2004 13:20:27

Kumma nappiveikko oot.;-)

Elä viitte retostella, ku itte sanoit ihan samaa. 8-=

Liikaa namiskuukkeleita sbasisteille, oiskohan?
?
Herra A
20.10.2004 13:27:02
Muakin kiinnostaa, kertokaa ihmeessä lisää, olen kyllä lukenut kaiken ebs:n sivuilta mutta käytännön kokemuksia... miten toimii pelkän basson kanssa äänityksessä, paras vaihtoehto ehkä kuitenkin on myös vahvistimen käyttäminen? Minulla oli aikeissa ostaa tuo kontrabasson kanssa keikoilla käytettäväksi.
Mist ripples round your thin white neck And draws me a line Cold fingers mark this dying wreck This moment is mine
Keny
20.10.2004 14:34:49
Elä viitte retostella, ku itte sanoit ihan samaa. 8-=

Liikaa namiskuukkeleita sbasisteille, oiskohan?

Nii hyvä seon ku fan mut jos on sellanen luonne ettei tykää hirveesti ruuvailla niin sitte toi ei ehkä oo paras mahollinen.Monipuolisin se munsta kyllä on mitä noita markkinoilla on.

Ite tykkään yksinkertasista laitteista ja toi onkin ainut EBS tuote mikä oli mulle vähän liian vaikee käyttää.Jos on aikaa ja kiinnostusta perehtyä niin on kyllä huippuvehjes.
Keny
20.10.2004 14:36:47
Muakin kiinnostaa, kertokaa ihmeessä lisää, olen kyllä lukenut kaiken ebs:n sivuilta mutta käytännön kokemuksia... miten toimii pelkän basson kanssa äänityksessä, paras vaihtoehto ehkä kuitenkin on myös vahvistimen käyttäminen? Minulla oli aikeissa ostaa tuo kontrabasson kanssa keikoilla käytettäväksi.

Aika moni basisti tuolla jenkkilässä vetä tolla suoraan pöytään kun kuulemma saa suoraan sitä Fafner tai TD 650 soundin linjaan.
absqua
21.10.2004 09:25:49
Mä kävin kevätpuolella testailemassa tuota Microbassia ja mulle ainakin se oli iso pettymys. Soundi ei tuntunut oikein millään säädöillä kovin hyvältä, vaikka olin odottanut jotain ihan muuta.

Harmi sinänsä että siitä testailusta on jo niin paljon aikaa etten enää muista mikä siinä tarkalleen ottaen oli hyvää ja mikä huonoa.

Hyvillä mielin saatoin kuitenkin poistua liikkeestä, kun ei jäänyt wehje vaivaamaan millään tasolla, vaan ostamatta jättäminen oli itsestäänselvää.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
21.10.2004 09:39:30

Harmi kun Keny meni myymään oman Microbassinsä, ennenkuin ehdimme tehdä alustavasti sopimamme megatestin sen, SansAmpin Bassdriverin ja MXR DI+:n välillä äänittäen kaikki tallentimelle.

Ehkä joku päivä. Ja sitten tietty Tesa Bassmania I voittaa kaikki. 8-=
?
bassotus
21.10.2004 10:28:13
Hankin tuon MicroBassII:n alkukesästä varsin pikaisen kokeilun perusteella hoitamaan etusen virkaa, kun en ole päässyt vielä kahden vuoden jälkeenkään oikein kunnolla sinuiksi vanhan EBS-1 -etusen EQ:n kanssa..
Microbassin EQ tuntuu mukavan yksinkertaiselta ja tehokkaalta ja blendattava efektilooppi on kiva, mutta vastapainoksi löytyikin sitten pari miinusta:
- käytettäessä A+B asetusta soundiin tuntuu tulevan tahtomattakin rupea bassoja boostatessa vaikka drive-potikka olisikin nollissa (hoidan saman tempun mieluummin Multidrivella)
- ulostulon signaalitaso ei tunnu riittävän päättärini ajamiseen
- kuulokeulostulosta ei saa puhdasta soundia kuin erittäin hiljaisella voluumilla

..taitaa siis mennä myyntiin niin päättäri kuin molemmat EBS:n etusetkin. Simppeli, 2ohmin kuorman kestävä nuppi taitaa kuitenkin olla itselleni parempi ratkaisu.
"When I come back in my next life as a bass amp builder I'm going to design a powered 1x10 that can fill 1000 seat halls and has one knob that says 'More.' "
M.Hanski
21.10.2004 11:03:53 (muokattu 21.10.2004 11:04:44)
Kenyn MicroBass tuli meikäläiselle, ja sittemmin se siirtyi Ondelle. Syyt luopumiseen olivat hankalahko ruuvattavuus ja se, että A-kanavalle kuului hiljaa läpi B-kanavan särömeininki, jos Drive-hanikan asento oli klo 3:ssa tai yli.

Ja nyt mä sitten soitan putkinupilla. Oon mäkin yks mukahifistelijä ja kaksinaismoralisti. Painot jalkaan ja mereen.

Edit: Yhdyn bassotuksen kommenttiin ruipelosta kuulokeulostulosta.
Se pittee tietee!
hemmo
21.10.2004 11:59:59

Ja nyt mä sitten soitan putkinupilla. Oon mäkin yks mukahifistelijä ja kaksinaismoralisti. Painot jalkaan ja mereen.

Joo-joo, mutta mitä teet kahdella (2) Tracen putkinupilla? 8-=
?
absqua
21.10.2004 12:03:37

Oma paino kumallekin jalalle?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
21.10.2004 12:06:39

Oma paino kumallekin jalalle?

No sitähän miekii. Kyllä me sbasistit ollaan sitte nokkelia.
?
hemmo
21.10.2004 12:10:51

Joo niin ollaan.
Sulla vissiin riittäis painoja kaikille ruumiinulokkeille ja jäisi vielä ylikin. ;-)

Nooh, ei nyt sentään. Just myin (taas) yhen turhan b-kaapin ja b-nuppin, mut vastaavasti hankin tilalle (varmuuden) vuoksi 2x10 aktiivisupparin.
?
M.Hanski
21.10.2004 12:12:56 (muokattu 21.10.2004 12:14:31)

Kerään koko sarjan! Enää puuttuu GP12XV-etunen ja HexaValve-nuppi! :P

No ei nyt sentään. Twin lähtee jossain vaiheessa julkisesti myyntiin (eli ilmeisesti nyt?), mutta Quatrasta en luovu.

Edit: Ja jos tässä nyt kamalistoja vertaillaan, niin tuotaaa... Enpäs sano mitään. X)
Se pittee tietee!
balzary
21.10.2004 12:14:51

No ei nyt sentään. Twin lähtee jossain vaiheessa julkisesti myyntiin (eli ilmeisesti nyt?), mutta Quatrasta en luovu.

o hyvä nuppi, mulla oli parien reenien ajan testissä. ei ollu vaan rahaa ostaa (eikä oikeesti tarvetta... argh. )
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)