Aihe: Kokemuksia Aura Audion / Turbosoundin kaapeista
1 2
simiha
13.10.2004 12:18:16
Onko jollain käytössä Aura Audion tai Turbosoundin (lähinnä Qlight-sarja) kaapit? Mitkä? Minkälaisia kokemuksia ja mihin olette verranneet?

Omat HK Audion LP115 -yläkaapit ja Eastwayn valmistamat Turbot pitäis vaihtaa jossain vaiheessa. Tällä hetkellä vaihtoehtoina Aura Audio (B115 + CF121 / CF151) tai Turbosoundin Qlight-sarja (TQ-115 + TQ-310).

http://www.auraaudio.fi/fin/tuotteet/tuotteet.htm
http://www.turbosound.com/showroom/index.html
musamies
13.10.2004 12:36:37
Olin mukana testaamassa kun Teemu Harjukarille ja Taivaanrannanmaalareille tuli Aura Audion kamat. Minun mielestä kamat vaikutti fiksuilta ja suht kompakteilta.

Keikalla on mahdollista käydä kuulostelemassa miten ne soi.
pitk
13.10.2004 19:47:25

Soita myyjälle ja pyydä demoamaan. Omaa kokemusta ei Aura Audion kaapeista ole, mutta positiivista olen kuullut.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Wescu
20.10.2004 22:19:25
Auraa suosittelen todella lämpimästi! Useita kertoja olen työni puolesta kuullut ja hyvältä on aina soundannut! Vakuutti jopa ennakkoluulojen jälkeen WASP:in etupäänmiksaajankin. ;) (6 x B118FH & 16 x A8 Line Array / per puoli, muistaakseni).
Toisena referenssinä mainittakoon Jyväskylän Pavilijongin tuoreet hankinnat. Myös Kilpi-orkesterin keikoilla on usein mahdollisuus Auraa kuulla, etupäänmiksaaja kun on firman perustaja.
Yhteyttä Mr. Auraan, niin luulisin, että saat hyvät kaapit ja todennäköisesti jopa ihan kivaan hintaan!
"Kyllä se vielä eilen toimi!"
simiha
14.01.2005 13:08:03
Onkohan jollain jo kokemusta näistä jutuista? Tiedättekö äänentoistofirmoja, joilla Aurat ois käytössä?

Äänenlaadun lisäks tässä mietityttää muitten käsitykset ko. pöntöistä, eli:
- jos vuokrataan kamoja jonnekin, miten muut bändit suhtautuu (ainakin vielä) tuntemattomampiin Auran kaappeihin
- jälleenmyyntiarvo, jos joskus joutuu luopumaan..
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
Daunt
14.01.2005 15:34:20
Onkohan jollain jo kokemusta näistä jutuista? Tiedättekö äänentoistofirmoja, joilla Aurat ois käytössä?

Ainakin tämä: http://www.manuaudio.com
Dauntless -Death/Thrash Metal-
JuhaPK
14.01.2005 15:57:12
Tiedättekö äänentoistofirmoja, joilla Aurat ois käytössä?

Vakka-Suomen Tapahtumatekniikka. 4xB118 & 2xA2.

Pääasiassa käytössä yhdellä bändillä, joka on ollut varsin tyytyväinen. Ennen kyseisellä bändillä oli käytössä Turbosoundin TL/TXD sarjan pönttöjä.

Tuo setti on ollut käytössä muutaman kuukauden ja se on osoittanut loistavaksi hinta/laatu suhteeltaan. Eipä juuri pahaa sanottavaa ole.

Jos kiinostaa joskus tulla kuuntelemaan dr.doctorin keikkaa niin sähköpostia minulle vaan.
widi aguam
14.01.2005 19:43:43

kokemusta on molemmista ja mielestäni noi turbot ovat aika "kesyt" verrattuna auraan...

ylä osasto auroissa on niin selkeä ettei mitään rajaa..
kaapit ei mene kovassakaan käytössä särölle.
4x18" subbaset luo sellaisen aanivallin että heikompia hirvittää.
en itse ostaisi turbosoundin kaiuttimia nyt kun olen auroja käyttänyt.

olen vetänyt aura-audion kaapeilla rokki,heavymetal,reggae,rokkabilly yms. keikkoja ja kaapit on pelannu kaikissa musa tyyleissä mainiosti.

esim: rytmi-katissa kouvolassa voi käydä harvase viikko kuuntelemassa miten aurat jyrää...

mullahan ei enää muita kaiuttimia olekkaan eikä ole tulossakaan ku aura-audiota.

mulle voi laittaa maililla kysymyksiä jos jokin askarruttaa asiassa. tai tietysti aura-audio itsekin vastaa kysymyksiin ;=)

mut aattelin että jos haluatte minun puolueettoman mielipiteen tuotteista... ;=)

omistan siis:
b118fh 4kpl
A2 2kpl
cf121wedge 6kpl

terveisin:
Manu Holappa
www.manuaudio.com
Wescu
17.01.2005 17:57:07 (muokattu 17.01.2005 17:57:48)
Turkuaudiollahan nuita on käytössä harva se keikka. Ja kuten jo aiemmin mainitsin, piakkoin pieneltä tauolta palaavan Kilven keikoilla näitä kuulee. A2 + B118:t on hyväksi havaittu niin raskaassa, kuin kevyessäkin musassa. Ja mainittakoon, että line array A8 on saanut uuden kotelon ja riggaussysteemin. Toimii!
"Kyllä se vielä eilen toimi!"
Roadari
18.01.2005 08:42:00
ylä osasto auroissa on niin selkeä ettei mitään rajaa..
kaapit ei mene kovassakaan käytössä särölle.

Tämä ilmiö on vetänyt naamaa pitkäksi aika monella. Perusilme kaikissa kuulemissani Auroissa. Kannatta tietenkin muistaa kokoajan katsella myös pääteräkin suuntaan, että siellä on tarpeeksi isoja sekä hyviä vinkumoottoreita.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
simiha
21.01.2005 12:12:49
Kiitos taas vastauksista!

Sitä yritin myös kysyä, että onko ihmisillä kokemuksia näistä asioista:
- jos vuokrataan kamoja jonnekin, miten muut bändit suhtautuu (ainakin vielä) tuntemattomampiin Auran kaappeihin

Saiskohan tällasesta hyvän klubisetin:
2-4 x CF121 tai CF151 (sellanenkin kuulemma on)
2-4 x B115R

Kun ollaan juur hakemassa kompaktia klubisettiä, vaihtoehtona esim. Turbosoundin TQ-310 + TQ-115.
Teemu Tee
21.01.2005 14:13:59
Kyselin Auran valmistajalta miten toimia pikkubudjetin kanssa ja suositteli vaikka ensin pelkkien yläkaappien hankkimista. Tähän asti ensimmäinen myyjä, joka ei yritä heti pakottaa ostamaan koko settiä prossuineen päätteineen!

Renkut jäi ostamatta kun yrittivät myydä väkisin koko settiä ja perustelujen jälkeen totesin ettei meillä oo rahaa koko settiin. Kuten itse mainitsivat, pelkkiä kaappeja ei kannata ostaa kun noi tilpehöörit parantavat niinpal kauhiast soundia. Okei, ostetaan sitten jotkut muut kaapit joiden voi uskoa pelaavan yhteen nykysysteemiimme! Meni naama hyväksi ;)

Auran CF121 oon ajatellut ensin, myöhemmin täydentää alapäillä.
Tyhjän saa pyytämättäkin
PL
21.01.2005 14:17:19

Sitä yritin myös kysyä, että onko ihmisillä kokemuksia näistä asioista:

Tässä vanhoillisuuden perusmaassa on tilanne ollut sellainen, että jos kamat ovat tuntemattomia niin tilanne on: oma bändi ja oma setti. Vuokraaminen yksittäiskeikoille voi olla aika takkuista eli uskollinen vakiovuokralainen on varmaankin ainoa kannattava lähtökohta.

Jälleenmyyntiarvoa ei kaiutinsysteemeillä juurikaan ole, järkevintä pitää niinkauan kun toimii ja sitten koirankopeiksi, saunanpesään tms.

Tämä koskee kaikkia meillä tuntemattimia laitemerkkejä valmistusmaahan katsomatta.
Roadari
21.01.2005 16:09:54
Tässä vanhoillisuuden perusmaassa on tilanne ollut sellainen, että jos kamat ovat tuntemattomia niin tilanne on: oma bändi ja oma setti. Vuokraaminen yksittäiskeikoille voi olla aika takkuista eli uskollinen vakiovuokralainen on varmaankin ainoa kannattava lähtökohta.

Jälleenmyyntiarvoa ei kaiutinsysteemeillä juurikaan ole, järkevintä pitää niinkauan kun toimii ja sitten koirankopeiksi, saunanpesään tms.

Tämä koskee kaikkia meillä tuntemattimia laitemerkkejä valmistusmaahan katsomatta.

Valitettavasti totta. Edelleen valitettavasti näkee sitä että ensin katsotaan laitteen merkki ja malli kyljestä, ja siitä päätetään mille se soundaa. Kunnellaan jos jaksetaan. Itse täytyy tunnustaa että olin hieman skeptinen AA:n kaiuttimiin, mutta kuuntelu kyllä pudotti minut polvilleen. Täytyy ostaa hattu ja nostaa sitä suunnittelijalle.

Ongelmaa kasvattaa myös se että tänä päivänä tulee markkinoille todella paljon ihan uusia merkkejä. Ei millään riitä aika kaikkien testaamiseen ja eri merkkien vertailuun. Siksi seuraan aktiivisesti muutamaa netin keskusteluryhmää (Mnet,Nettiteatteri,Prosoundweb), joissa kuulee mihin kannattaa aikaansa uhrata.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
musamies
21.01.2005 16:32:39 (muokattu 21.01.2005 16:33:08)
Kyselin Auran valmistajalta miten toimia pikkubudjetin kanssa ja suositteli vaikka ensin pelkkien yläkaappien hankkimista.

Auran Audion CF121 yläpäihin useampi kuin yksi diskanttidraiveri vaihtoehto.

"Uudet Neodymium-versiot saatavilla erikoistilauksesta."

Käyny mielessä jos tilaisi Aura Audiolta pelkät BMS diskanttidraiverin omiin ämyreihini ja nykyiset draiverit voisi silloin hyödyntää esim. niissä ideoimissani pikku PA ämyreissä tai toisin päin. Kattoo nyt kaikessa rauhassa....

http://www.auraaudio.fi/fin/tuotteet/bmsdriverit.htm
simiha
21.01.2005 18:03:48

Turku Audio tekee vissiin kuitenkin aika paljon noilla keikkaa, ts. vuokraa yksittäiskeikoille? Toisaalta siinä vaikuttaa tietysti myös firman luotettavuus. Jos Eastway kärräisi kasan näitä Ankkarokkiin, tuskin kukaan esiintyjistä kieltäytyisi vetämästä niillä?
PL
21.01.2005 19:56:21
Turku Audio tekee vissiin kuitenkin aika paljon noilla keikkaa, ts. vuokraa yksittäiskeikoille? Toisaalta siinä vaikuttaa tietysti myös firman luotettavuus. Jos Eastway kärräisi kasan näitä Ankkarokkiin, tuskin kukaan esiintyjistä kieltäytyisi vetämästä niillä?

Tuskin kotimaisista kukaan, mutta joillekkin ulkomaan eläville on aivan turhaa tarjota muuta kuin maailmalla tunnettuja, olkoon speksit ja elementit mitä hyvänsä.
musamies
21.01.2005 23:22:43
Tuskin kotimaisista kukaan, mutta joillekkin ulkomaan eläville on aivan turhaa tarjota muuta kuin maailmalla tunnettuja, olkoon speksit ja elementit mitä hyvänsä.

Suosi suomalaista, käytä kotimaista...
Humppamies
27.01.2005 21:30:11
Saiskohan tällasesta hyvän klubisetin:
2-4 x CF121 tai CF151 (sellanenkin kuulemma on)
2-4 x B115R

Meillä on käytössä 2 kpl CF121neo + B115R per puoli.
Päätteet Lab Gruppen FP2200 ja FP2600.
DBX Driverack PA-prossu.
Toimii tanssikeikoilla loistavasti.
Jaksaa roudata ja toiminut idioottivarmasti.

Jos kuulostaa huonolta niin ei ole kamoissa vika vaan paikassa tai säädöissä.
Ei oo aina niin helppoo ;)

Ostakaa pois.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)