NYdoll 17.10.2004 13:22:56 | |
---|
On se ainaki aika nopea sormistaan ja sillä on hienoja bassoja, mutta muuten en kyllä oikeen tykkää. Soundi on ihan karmiva. Sitä lätkettä jaksa kuunnella enää minuuttia pidempään. Taisi tuo Harris olla mullekin suuri esikuva silloin, kun aloitin seitsemän vuotta sitten, mutta ei enää. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
Tana 18.10.2004 01:54:04 | |
---|
Onkohan Duff McKagan vaikuttanut kenenkään bassonsoittoon mitenkään? Bookayasha! |
absqua 18.10.2004 08:06:26 | |
---|
Henkilökohtaisesti suurin vaikuttajani lyhyellä "muusikon" urallani on ollut Legendaarisen Iron Maidenin basisti Steve Harris. Onko kohtalotovereita..? Kuus vuotta olen soittanut ja yhtään soittotuntia en ole ottanut. Skaalat menee ja kuviot kulkee. Kiitos Steven. Kyllä kyllä, Steve on isäntä talossa! Meikäläisen maailmassa S.Harris on yksi kolmesta suurimmasta yksittäisestä vaikuttajasta mitä tulee oman soiton muotoutumiseen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sirdickyj 18.10.2004 08:23:03 | |
---|
Onkohan Duff McKagan vaikuttanut kenenkään bassonsoittoon mitenkään? Niin, Duffiahan ei oikein semmoiseksi varsinaiseksi "basisti basistiksi" miellä, mutta kyllähän tuo asiansa ajaa, ei Gunnareihin sen kummemmin kuin Velvet Revolveriinkaan ketään muuta osaa kaivata soittamaan. Ainakin hänen bändinsä on vaikuttanut moneen soittajaan varmaan ihan siitä lähtien, että maailmassa olisi varmasti ilman Gunnareita paljon vähemmän soittajia, kyllähän ne "sarjakuvahahmot" on innostaneet monia skidejä soittimen ääreen. Siitä on sitten varmaan jyvät karsiutuneet akanoista, ja joku varmasti edelleen jatkaa valitsemallaan tiellä. Muutamastakin luotettavasta lähteestä olen muuten kuullut, että Gunnareiden ekalla levyllä olisis bassoja soitellut mm. Stuart Hamm. Mene, tiedä... WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Penasol 18.10.2004 12:51:31 | |
---|
On se ainaki aika nopea sormistaan ja sillä on hienoja bassoja, mutta muuten en kyllä oikeen tykkää. Soundi on ihan karmiva. Sitä lätkettä jaksa kuunnella enää minuuttia pidempään. Taisi tuo Harris olla mullekin suuri esikuva silloin, kun aloitin seitsemän vuotta sitten, mutta ei enää.
Sellainen koliseva epämääräisyyshän on vaikka miten hyvänkuuloista! "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
helperi 19.10.2004 14:56:05 (muokattu 19.10.2004 14:58:38) | |
---|
Meikäläisen maailmassa St.Harris on yksi kolmesta suurimmasta yksittäisestä vaikuttajasta mitä tulee oman soiton muotoutumiseen Itse en pidä kuin suutelubiiseistä... Vermo on muille. On päiviä jolloin... |
elbowski 19.10.2004 21:55:13 | |
---|
Onkohan Duff McKagan vaikuttanut kenenkään bassonsoittoon mitenkään? Minuun on! Elokuvissa huonekalut on aina luodinkestäviä jos sankari on niiden takana piilossa. | Wtf?.. Pastilli??? | IMIK #25 |
Lusberg 19.10.2004 22:59:22 | |
---|
|
JKH 20.10.2004 04:56:32 | |
---|
Henkilökohtaisesti suurin vaikuttajani lyhyellä "muusikon" urallani on ollut Legendaarisen Iron Maidenin basisti Steve Harris. Onko kohtalotovereita..? Kuus vuotta olen soittanut ja yhtään soittotuntia en ole ottanut. Skaalat menee ja kuviot kulkee. Kiitos Steven. Täytynee tunnustaa, että Steve on suuri syyllinen minunkin soitinvalintaan. Soittotyylini muotoutui täysin tämän suuren esikuvan mukaan. Harjoitellessa sormilämmöt otin soittamalla jonkun Maidenin levyn läpi ja vasta sitten mietin, että mitä treenais. No tyyli on kyllä myöhemmin muuttunut. Enää ei taida sormet jaksaa kahta kappletta tuota laukkaa yhteen putkeen. "Miksi pitää aina mainita, jos joku on maailmankuulu, jos hän kerran on maailmankuulu?" -Markus Kajo |
Teme007 20.10.2004 10:15:56 | |
---|
PERKELE!!! |
Tympee Huttunen 21.10.2004 09:10:36 | |
---|
Mitä Iron Maidenin kappaleita kannattaisi alkaa harjoittelemaan? Kaikki tietenkin, mutta mitä nyt näin alkuun? |
J.L 21.10.2004 10:58:15 | |
---|
Mitä Iron Maidenin kappaleita kannattaisi alkaa harjoittelemaan? Kaikki tietenkin, mutta mitä nyt näin alkuun? No ekana tuli mieleen Trooper ja The Evil That Men Do, jos nimenomaan tekee mieli tuota laukkabassoa soittaa. Noissa biiseissä ei bassolla muuta paljon olekaan kuin tuota. Tosin Trooper on ainaki mun mielestä aika tylsä biisi soittaa bassolla. |
JKH 21.10.2004 11:20:24 | |
---|
Mitä Iron Maidenin kappaleita kannattaisi alkaa harjoittelemaan? Kaikki tietenkin, mutta mitä nyt näin alkuun? Miten olisi Wrathchild ja Aces high. "Miksi pitää aina mainita, jos joku on maailmankuulu, jos hän kerran on maailmankuulu?" -Markus Kajo |
Kävin hakemassa edellämainitut ja joukun muitakin. Tänään tuli Cityltä Evil That Men Do. Jos pitäisi yksi biisi valita, niin se olisi tämä. Ässäbiisi. |
Oan 21.10.2004 15:09:21 | |
---|
Mitä Iron Maidenin kappaleita kannattaisi alkaa harjoittelemaan? Kaikki tietenkin, mutta mitä nyt näin alkuun? 2 Minutes to Midnightilla on ihan hyvä aloittaa. Biisi on hyvin pitkälti suoraa 1/8-pompottelua, mutta tyylikkäitä kulkuja täynnä. The Trooper on sitten sellainen "pakollinen"... Oma suosikkini lienee kyllä Transylvania. Siinon sellaista läpsytystä että ihan heikottaa. Mutta kaikki ne on kovia. Paitsi ehkä uudemmat levyt, joilla Se Bassosoundi on unohtunut jonnekin studion nurkkaan :( Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
http://www.stevedigiorgio.com |
basistinalku 22.10.2004 17:46:49 | |
---|
kyllä on harris kova vaikuttaja. Nakkila on vaahtomuovipamaus. |
Gypsy 23.10.2004 04:29:38 (muokattu 23.10.2004 04:30:00) | |
---|
sirdickyj: Muutamastakin luotettavasta lähteestä olen muuten kuullut, että Gunnareiden ekalla levyllä olisis bassoja soitellut mm. Stuart Hamm. Mene, tiedä... Mitä nää "muutamat luotettavat lähteet" on? |
sirdickyj 23.10.2004 10:07:40 | |
---|
sirdickyj: Mitä nää "muutamat luotettavat lähteet" on? Nooh, nehän on just yhtä luotettavia lähteitä kuin kuka hyvänsä muu kuin itse alkuperäinen eli paikalla ollut ihminen. Elikkä ei kovinkaan luotettavia. Mutta frendi oli BIT:issä opiskelemassa ja siellä oli ollut Hammin klinikka, jossa asiasta oli mainittu. Bullshittiä tai ei, aika usein on niin, ettei savua ilman tulta. Mielestäni tuo ei olis kovinkaan tavatonta että herra Hamm olisi levyllä soittanutkin, kyllähän tuota sattuu, Losissa tukkaheviaikoina kuulemma yllättävän paljonkin. Ei se Duff kuitenkaan mikään ässäbasisti ole, joten on tuottaja Mike Clink voinut vaatiakin toisen basistin käyttämistä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Gypsy 25.10.2004 11:32:50 | |
---|
Joo onhan tota tehty vaikka kuinka paljon, ja jo paljon ennen tukkaheviaikoja. Vähän kuitenkin ihmeellinen toi Stu Hamm juttu. Eihän Duff mikään basistivirtuoosi ole, mutta ei ne Appetiten bassotkaan hirveitä vaadi. |
Basistin aivot 26.10.2004 15:33:21 | |
---|
kyl se tais mullakin olla Steve se esikuva jonka perässä lähti jur passoo soittaa.. ja maideni muutenki on semmonen lemppari bändi ku se tais olla eka raskaampi yhtye jota radiosta mukulana kuulin.. ja kuten kaikki o jo MILJUUUUUUUUNAAN kertaan hokenu harris o hemmetin kova soittaja.. vaikka omaisit aivot, et välttämättä osaa käyttää niitä.
Pastilli? |