Qsine 18.10.2004 18:54:20 | |
---|
Huhhuhhuh. Lauantaina tanssimusiikkia puoleen hintaan vammaisurheilijan läksiäisissä, sunnuntaina Keskostapuolueen vaalikinkereillä. Jälkimmäisen tilasi vuokraemäntä, kuittasin silleen, ettei tarvi maksaa marraskuun vuokraa. Hyvä näinkin. Mutta korkeintaan 2-3 tällaista vuodessa, kiitos. Ei maksa persaukisen tilaajan spanielinkatse meikäläisen juoksevia kuluja! Keskiviikkona eli ylihuomenna vuorossa sotainvalidit. Säestän tätöstä, joka ajaa 200 kilometriä täysin ilmaiseksi, vetelee n. 25 minuuttia sodanajan musaa, vire on jossain 445-455:n välillä yhden kappaleen aikana. Katsokaas, kun hänen keikkapalkkionsa on kuulemma "maksettu 60 vuotta sitten": - No jos nyt 50 euroa, kuitilla 70. Aika vähän on.. - No on vähän, mutta MÄ ajan 200 kilometriä ilmaiseksi! So? Vaan mitä tuollaiseen sanoa takaisin, loukkaamatta? Pitäisi varmaan kieltäytyä paikan päällä kahvista ja sanoa, että minä olen kahvini saanut jo 60 vuotta sitten. Vaikkei sitä Suur-Kahvia tullutkaan. Almuja, almuja, tulee itselle. Uskokaa tai älkää, maailmassa on vielä yllättävän paljon ihmisiä, joille ei uppoa se, että jotkut tosiaan tekevät tätä työkseen ja vaativat vielä palkkaa! Sitten soittavat vielä yhdeksänaikaan aamulla, jolloin keskiverto danssimuusikko on tuhiseva, tukkoinen, krapulaisen kuuloinen pieruääliö, jonka ulosanti ei ole Jay Leno-luokkaa! Siinä puhuu tahi mumajaa helposti ohi suunsa. Niin! Ja sitten vielä aina se sama juttu. Ns. ruskeakirjekuori-keikan jälkeen takahuoneeseen tulee aina se silmälasipäinen täti sen rahalippaansa kanssa ja kysyy, että "Paljonks se nyt olikaan?" Vittu! Ihan kuin hän ei muka tietäisi: kunhan testaa, jos luonnostaan kierot soittajat sanovatkin jonkun suuremman summan kuin mitä oli sovittu! Seuraavaksi sanon pokkana, että eiks se se tonni ollu, "uutta rahaa"! Mitä vähemmän liksaa, sen vähemmän myös kiitosta, näemmä. Tämän lajin turakaisia tällä kertaa. Miten on teidän kokemuksenne laita, suhtautumisenne hyväntekeväisyysvetoihin? "Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!" |
clave 18.10.2004 19:03:03 | |
---|
. Miten on teidän kokemuksenne laita, suhtautumisenne hyväntekeväisyysvetoihin? Teen kyllä jos koen asian läheiseksi ja kannatettavaksi. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
Simplex 18.10.2004 20:05:21 | |
---|
Teen kyllä jos koen asian läheiseksi ja kannatettavaksi. Samoin ja jätän väliin jos kyrpii niin paljon kun threadin aloittajaa. Siispä ihmettelenkin helvetisti miksi lähteä millekkään keikalle joka ottaa noin koville? Hyväntekeväisyys on hyvä juttu niin kauan kun hyvältä tuntuu, lopeta veikkonen jos nuppi ei kestä, tuskin ne mummut sun perääs soittelee ja valittaa ettet maksa velkojas veteraaneille. I might as well go back over yonder... |
R.Syke 18.10.2004 20:33:39 | |
---|
Miten on teidän kokemuksenne laita, suhtautumisenne hyväntekeväisyysvetoihin? -Huh! Tähän neuvoisin: Liity hyvä veli Ilmavoimien soittokuntaan tai johonkin vastaavaan. Saat soittaa kaiket päivät täydellä palkalla ja täydellä vatsalla komeissa vaatteissa, naisten ihaillessa. Lisäksi vielä sitten rahakkaat iltakeikat erilaisten combojen messissä hyvätasoisissa tanssikapakoissa. No? |
baron 18.10.2004 20:39:46 | |
---|
Mä oon tehnyt hyväntekeväisyysvetoja, silloin kun se asia, jonka hyväksi menee, on mulle läheinen. Jos hirveän läheinen, ihan ilmaiseksi eli itse kärsinyt roudauskulutkin. Muulloin todelliset kustannukset eli soitto ilmainen. Tää tarkoittaa sitä, että tilaisuus on sellainen, että siitä ei kukaan muukaan nettoa kuin varsinainen kohde. Nää on kuitenkin bändille markkinointia (ainakin mulle on ollut), kyllä niillä jonkun rahakeikankin on saanut. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
omarklah 18.10.2004 21:15:35 | |
---|
Miten on teidän kokemuksenne laita, suhtautumisenne hyväntekeväisyysvetoihin? Hyväntekeväisyyttä on harrastettu ja harrastetaan. Viimeksi oltiin soittamassa yllärikeikka kehitysvammaisille täysin ilman korvausta - palaute oli erittäin positiivista ja tuli suoraan sydämestä - lämmitti :o) Ja ylihuomenna vuorossa seuraava... Tää sit sanois tälleen... |
jeppeq 18.10.2004 21:24:18 | |
---|
Itelle heräs mieleen ehkä "kiihkeimmän keikkavuoden" produktio, jossa noin 130 oman ympärisuomisen roudauskeikan ( + aamulla töihin ) lisäksi toimin sovittajana ja aputuottajana kehitysvammaisten kuoron äänitteellä. Komppi oli tuttuja muusikoita. Jostain kumman syystä tuntui tuon "kusimusarumban" jälkeen ihan erilaiselta nuo senkertaisten kolleegoiden kommentit onnistuneiden äänitesuoritusten jälkeen. Pistää ajattelemaan asioita hieman eri perspektiivistä. Tais päästä tippa silmään jälkeenpäin kun pikkupäissäin kuuntelin tuotosta cd:ltä ja fiilistelin tunnelmia. Aitous kuuluu läpi, vaikka eivät musiikillisesti olisikaan ihan napakymppejä. Varsinaiseen ruinaamiseen "no ei kai siitä maksaa tarvi" suhtaudun "tavallisissa piireissä"täysin negatiivisesti. Työ on työtä ja siitä tarvitaan korvaus. Spesiaalijutut hoidetaan tapauskohtaisesti. Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa... |
jeppeq 18.10.2004 21:25:15 | |
---|
Viimeksi oltiin soittamassa yllärikeikka kehitysvammaisille täysin ilman korvausta Tiedät fiiliksen.. Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa... |
Meisseli 18.10.2004 21:32:10 | |
---|
-Huh! Tähän neuvoisin: Liity hyvä veli Ilmavoimien soittokuntaan tai johonkin vastaavaan. Saat soittaa kaiket päivät täydellä palkalla ja täydellä vatsalla komeissa vaatteissa, naisten ihaillessa. Lisäksi vielä sitten rahakkaat iltakeikat erilaisten combojen messissä hyvätasoisissa tanssikapakoissa. No? Oletkos noissa soittokuntahommissa ollut? millon ja missä. Minkälaisista combohommista on kysymys? ja paljonko niitä kuuluu soittokuntasoittajan arkeen? Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face!
-Tony Clifton |
baron 18.10.2004 21:34:52 | |
---|
Varsinaiseen ruinaamiseen "no ei kai siitä maksaa tarvi" suhtaudun "tavallisissa piireissä"täysin negatiivisesti. Työ on työtä ja siitä tarvitaan korvaus. Spesiaalijutut hoidetaan tapauskohtaisesti. Joo tunnen taudin: Joku tuttu kerjää perhejuhliinsa ruoka/viinapalkalla. Vaikka se on mun tuttu, mun bändissä on viisi muuta jätkää, joille se on ventovieras. Eikä tosiaan bändikamojen roudaaminen hevon kuuseen mitään varsinaista nautintoa ole. Mä oon ilmoittanut, että ruoka/juomapalkalla mä tuun samanlaiseksi vieraaksi kuin kaikki muutkin vieraat. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
R.Syke 19.10.2004 18:42:20 (muokattu 19.10.2004 18:59:47) | |
---|
Oletkos noissa soittokuntahommissa ollut? millon ja missä. Minkälaisista combohommista on kysymys? ja paljonko niitä kuuluu soittokuntasoittajan arkeen? -Ei kuuna päivänä! Tämä oli pelkkä hatusta vedetty neuvo. Sen verran tiedän, että ko. soittokunnat ovat täynnä kelpo soittajia, joilla on runsaasti käyttöä myös varsinaisen duunin ulkopuolella. -Sellaista olen ollut havaitsevinani, että ns. siviilisoittajia on rekrytoitu soittokuntiin ehkä juuri ulkosotilasmusiikillisista syistä. Ja säästötoimet valtion taholta luultavasti tarkoittavat, että soittokuntien on keikkailtava melko paljon. -Voisiko joku asiaa paremmin tunteva kertoilla lisää? Itse asiaan: Kaikki 'ilmaiskeikat', joista jää hyvä mieli pitkäksi aikaa, ovat terapiaa... Edit: 'Tulethan sie meijän juhlii ja soitatha sie vähä meil? Vastaus: "Jos tulen, en soita. Jos soitan, en tule." |
poppamies 19.10.2004 21:37:52 (muokattu 19.10.2004 21:39:21) | |
---|
...Jos hirveän läheinen, ihan ilmaiseksi eli itse kärsinyt roudauskulutkin... Joo, kyllä ne pikkasen tulee maksamaan nää hyväntekeväisyyskeikat. Ei se mitään. Kyllä me elämän kansa vähintään tasoissa ollaan. Taidankin tällä hetkellä olla plussan puolella. Minulla on sellainen periaate että kun antaa niin saa... "G-strings are for strippers" |
Jabe 19.10.2004 22:58:21 | |
---|
Joo - mä soitan myöskin omaa musaa rockbändin kanssa. Se menee aika pitkälle hyväntekeväsyyspohjalta :-D Ei mutta oikeasti - olen tehnyt huttubändin kanssa muutamia hyväntekeväisyyskeikkoja mm. kehitysvammaisille. Hyvä mieli on niistä jäänyt. Mutta 1-2 vuodessa on sopiva määrä. Enempi vois alkaa ottaa pannuun. Onhan siinä aina työtä, kun roudaa jne. |
Qsine 19.10.2004 23:04:02 | |
---|
Kiitos neuvoista! Myönnän ilman muuta, että ongelmatapauksissain' syy on loppupeleissä aina itsessäni. Pakko ei ole tehdä, ja kauppikseen saa hakea koska tahansa. Vaan kovin kernaasti ottaisin 30-vuotissynttärilahjaksi haltijan, joka toteuttaisi yhden toiveeni. Se toive olisi saada taito sanoa luontevasti se "Ei". Kilttejä ihmisiä käytetään hyväksi joka alalla. Riittää, kun langan toisessa päässä on tarpeeksi hyvä manipuloija. Esimerkiksi bändimme laulaja on kiltti. Tilaaja: No mitäs teidän yhtyeenne sitten maksaa? Laulaja: Nooh... (minuutin ängertely) jos nyt se... 600 (= yhteisesti sovittu minimi)? Tilaaja: No miks Gustafssoneilla makso vaan 550? Laulaja: Eh... no menköön siihen hintaan sitten. Samaan aikaan taustalla räjähtävät sisäänpäin tilannetta seuranneet hanuristi, kiipparisti ja runpali. "Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!" |
baron 19.10.2004 23:41:36 | |
---|
Se toive olisi saada taito sanoa luontevasti se "Ei". Kilttejä ihmisiä käytetään hyväksi joka alalla. Riittää, kun langan toisessa päässä on tarpeeksi hyvä manipuloija. Yksi neuvo on sanoa "ei" ilman mitään perusteluja. Jos perustelet sen jollain, aina joku voi kyseenalaistaa perustelusi, mutta kun et millään perustele, vaikea saada muuta aikaan kuin hedelmätön juupas- eipäs keskustelu. Hintoihin mä olen sanonut vastaavissa tilanteissa, että nykyhintamme on x euroa, olisit tilannut silloin ja silloin, niin olisit saanut halvemmalla. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
hatussa vika 21.10.2004 07:15:29 (muokattu 21.10.2004 07:17:42) | |
---|
Joopa joo.Itselläni kävi kans metka tapaus.bändin leaderi kysy et lähetkö keikalle,johon vastasin , et tottakai.Juu se on semmonen vähänniinku hyväntekeväisyys keikka,johon minä,et kyl siit pitäis ainakin kilometrit saada,joita mulle tulee yli150,ja vähä soittopalkkaaki kun mä en yyyhtään tunne näitä kenelle soitetaan,koitin,et jos kaveri huomais lukea rivien välistä,et itse saa tehdä hyväntekeväisyyttä niin paljon kun sielu sietää mut eisiihen kannata sekoittaa täysin asiaan kuulumattomia immeisiä. Kilsakorvaus+soittopalkka olivat sitäluokkaa,et seuraavalla kerraalla osaan taatusti sanoa,et en lähde. |
Jos - aate läheinen - koskettaa kaikkia - roudaus kohtuullinen - pr/markkinointiarvo huomattava niin mikäs siinä. Yleensä olen kuitenkin halunnut vähintään todelliset kulut niin että kukaan ei joudu omasta pussistaan rahaa pistämään, roudausvaiva ja soitto meidän osuutemme yhteiseen hyvään. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
pekkajau 21.10.2004 09:32:10 | |
---|
Jos asia on hyvä (tukea tarvitsevat lapset) ja varat menevät varmasti siihen mihin pitää eikä joku "ahne" ole siinä omine "ry-yhdistyksineen" tai "tuottajina" välissä rahastamassa niin silloin KYLLÄ! Mutta muussa tapauksessa EI! There`s no bisnes in showbisnes! |
poppamies 21.10.2004 09:34:37 | |
---|
Jos - aate läheinen... No muutaman kerran on tullut soitettua ilmaiseksi Ronald McDonald lastentalon hyväksi. No ei sentään ihan ilmaiseksi. Päivätolkulla on kyllä tullut syötyä hampurilaisia jälkeenpäin... "G-strings are for strippers" |
Rämppy 21.10.2004 10:53:16 | |
---|
Hyväntekeväisyyskeikkoja tehdään tiukan harkinnan mukaan -vaatii 100% yksimielisyyden bändiltä. Tuttujen ja sukulaisten juhlissa voi joskus (harvoin) tinkiä omasta liksasta, mutta bändikavereille silloinkin ehdottomasti normaali liksa. Lähtökohta on, että kaikki keikat tehdään täydellä liksalla. Alennus- ja ilmaiskeikat pidetään harvinaisina poikkeuksina. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |