Lux 18.01.2003 18:10:20 | |
---|
Huvittaisko ihmisiä kertoa omia täysin perseelleen menneitä keikkakokemuksiaan? (Ja anteeksi, jos tällainen ketju on jo ollut, ei jaksa lukea kaikkia vanhoja) Voin aloittaa: Tapahtui keväällä 1990, tarkoitus oli soittaa lukiohevibändimme kanssa kotikaupungin yläasteen kevätbileissä. Salissa oli siis reilut 500 ihmistä, settiin oli varattu omien biisien lisäksi paljon tuttua bilemateriaalia, kuten "School's out", ym. Itse oltiin 16-17 -vuotiaita ja melko vihreitä keikkailun suhteen, kunnon PA:t hoiti paikalle paikallinen ammattilainen. Soundcheck oli yhtä juhlaa, koskaan ei oltu kuultu omaa soittoamme niin hyvin. Monitorointi siis toimi ja kuulemma salissakin kuulosti ihan asialliselta. Tämä paikallinen ammattilainen sattui vaan olemaan samalla hammaslääkäri, ja hänellä oli siinä välissä asiakas. Äijä lähti työpaikalleen, ja näytti mistä PA:t kytketään päälle jos meidän pitää aloittaa ennen kun se ehtii takaisin. (Paikalle jäi kaveri joka osaa just säätää tasoja jos joku kiertää..) Tuli aika aloittaa veto, hammaslääkäriä ei näkynyt. Napsautettiin PA päälle, paikallinen huutaja spiikkas meidät lavalle ja koska oltiin oman kylän poikia, lavan edusta oli täynnä jengiä. Ottaessani kitaraa telineestä tunsin pistävän hajun - joku asia oli kärähtänyt. Mikä, se selvisi pian. PA:n alapää oli pimeänä, en edelleenkään tunne jakosuotimia niin hyvin, että osaisin selittää teknisesti miksi, mutta yleisöön ei siis tullut yhtään bottnea ja yläpään teho oli tuplaantunut. Saliin tykitettiin siis karmealla volalla yläpääkirskuntaa jota ei pirukaan olisi sietänyt. Ensimmäisen biisin puolivälissä sadat ihmiset ryysi paniikissa ulos salin ovista. Lavalle ei tietenkään kuulunut mitään väärää, koska monitorointi oli kunnossa. Kolmannen biisin alkaessa vahtimestari sytytti saliin valot - paikalla oli enää kaksi tyttöystävää ja se kaveri joka osaa säätää tasoja. Koskaan en ole nähnyt täyden urheiluhallin tyhjenevän niin nopeasti. Jäi aika "hyvä" fiilis.. How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle) |
JCM 18.01.2003 19:29:07 | |
---|
Mikseristä tais palaa päätekivet?! Meillä oli kerran sama homma pyhäjoen venetsialaisissa. Porukkaa oli AIVAN SAATANASTI ja päätekivet poksahti, ei se mitään otin tilanteen haltuuni ja spiikkasin hyvät spiikit porukalle sellasella "50-luvun radioäänellä". Sitten vielä joku saatana nakkasi kivellä toista kitaristia osuen kitaraan, spiikkasin ja kyselin mihin mies meni vaan ei löytyny syyllistä. Sanoin mikkiin, että heti kun kaveri löytyy, nasahtaa nyrkki naamaan ja veri lentää;?D Yhtä pashkiaista jouduin potkaisemaan päähän lavan reunalta kun kävi laulajan mikkipiuhoihin kiinni! Se oli samalla paras ja huonoin keikkakokemukseni!!! Hoho Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR |
Oltiin humppabändin kanssa keikalla nimeltämainitsemattomassa kapakissa Helsingin Herttoniemessä. Aluksi kaikki sujuikin verrattain kivasti, soitto kulki ja paikka oli soundillisesti aivan ok. Kantaspurgut olisivat tosin mieluummin katsoneet jalkapalloa Eurosportilta (siellä oli iso screeni ja kaikkea). No, eka setti soitettiin ilman kummempia ongelmia, ja hyvän aikaa toistakin ehti mennä, kunnes päästiin erään biisin revittely-impro-sooloilu -loppuhuipennukseen, jolloin: naps! Virrat poikki kaikista pistorasioista lavan läheisyydessä. Seurasi hämmentynyt hiljaisuus, ruvettiin miettimään, että sulake varmaan taulussa poksahti. Siinä vaiheessa baaritiskin takaa muistettiin ilmoittaa kapakan kattoon kiinnitetystä desibelimittarista, joka metelin yltyessä tietylle tasolle lyö virrat poikki. Yläkerran mummoilta oli aikoinaan kuulemma tullut sen verran kipakkaa kommenttia kapakasta kantautuvasta metelistä, että moiseen oli jouduttu menemään. Bändille ei tietenkään kukaan katsonut tarpeelliseksi asiasta mainita. No virrat saatiin takaisin, mutta kun tässä vaiheessa keikkaa ei enää kykene potikoita lounaaseen päin vääntelemään, niin sama homma toistui hetimiten. Laitteessa oli näyttönä ledejä rivi, joka loistettuaan kokonaisena tietyn sekunttimäärän ajan iski hanat kiinni. Loppukeikka menikin sitten tiukasti lediriviä tuijotellen, fiilis kieltämättä hieman laski... ...niin ja en viitsi tässä mainitakaan eräästäkin keikasta, jolle roudauksesta suurelta osin vastuussa ollut basisti (minä) unohti ottaa oman soittimensa treenikämpältä mukaan... |
Fortune 18.01.2003 23:27:10 | |
---|
...niin ja en viitsi tässä mainitakaan eräästäkin keikasta, jolle roudauksesta suurelta osin vastuussa ollut basisti (minä) unohti ottaa oman soittimensa treenikämpältä mukaan... Hehe. Tämähän lupaa hyvää jatkon kannalta ;)
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
meldrew 18.01.2003 23:35:47 (muokattu 18.01.2003 23:39:31) | |
---|
Hehe. Tämähän lupaa hyvää jatkon kannalta ;) Noh, olen yleensä oppinut virheistäni, nykyään tsekkaan basson mukanaolon vähintään kolmeen kertaan. Ei! Hävettää tunnustaa, mutta ko. homma on tapahtunut kahdesti. Kuvastaa vain uhrautuvaa ja täydellisen epäitsekästä luonnettani: muut aina ensin, itsen asiat vasta viimeisenä, jos silloinkaan. Plus että se olen yleensä minä, joka ne kaikki kamat saa kuskata paikasta toiseen omalla autolla, se aiheuttaa suunnatonta stressiä ja mahahaavoja :) Niin, ja jos (kun) me jostain keikkoja sitten joskus repäistään, niin minä sitä saan kuitenkin taas toimia keikkabussin (-Astran) kuljettajana, kun sillä solistillakin on se mitätön riisikuppi...;)
|
Fortune 18.01.2003 23:37:04 | |
---|
Plus että se olen yleensä minä, joka ne kaikki kamat saa kuskata paikasta toiseen omalla autolla, se aiheuttaa suunnatonta stressiä ja mahahaavoja :) Minä olen hanakka roudaamaan. Roudauskokemus on arvokasta ;)
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
meldrew 18.01.2003 23:41:58 | |
---|
Minä olen hanakka roudaamaan. Koskas meinaat hankkia sen keikkabussin, natsipakastinkin riittää. Astran iskarit ovat uusiutumaton luonnonvara.
|
Fortune 18.01.2003 23:43:59 | |
---|
Niin, ja jos (kun) me jostain keikkoja sitten joskus repäistään, niin minä sitä saan kuitenkin taas toimia keikkabussin (-Astran) kuljettajana, kun sillä solistillakin on se mitätön riisikuppi...;) Hähä. Eipä se Mazda6 ole mikään keikkabussi tosiaankaan. Olen tässä Keltsistä noita Mersun busseja tiiraillut :) Riittääköhän niiden ajamiseen C-kortti?
Possu. |
Fortune 18.01.2003 23:45:06 | |
---|
Koskas meinaat hankkia sen keikkabussin, natsipakastinkin riittää. Astran iskarit ovat uusiutumaton luonnonvara. Ensi kesänä jos pääsee kolmea vuoroa tekemään, niin tiedä vaikka äidyn Kleinbusin ostamaan.
Possu. |
meldrew 18.01.2003 23:50:39 | |
---|
Ensi kesänä jos pääsee kolmea vuoroa tekemään, niin tiedä vaikka äidyn Kleinbusin ostamaan. Haa! Vanhat autot - ah! Jos kärsii tekemisen puutteesta ja liian paksusta lompakosta, niin vot! Nimim. Entinen Fiat Uno vm.1986:n omistaja.
|
Vilhelmus 18.01.2003 23:52:06 | |
---|
Ensi kesänä jos pääsee kolmea vuoroa tekemään, niin tiedä vaikka äidyn Kleinbusin ostamaan. Heh, mäkin äidyin onnen huumassa katsoon hiaceita käytettynä. Alle 5000 egee. Trio kulkis siinä mukavasti. hm.
Lisää diskanttia! |
Fortune 18.01.2003 23:56:06 | |
---|
Heh, mäkin äidyin onnen huumassa katsoon hiaceita käytettynä. Alle 5000 egee. Trio kulkis siinä mukavasti. hm. Eläpä mitä. Isäpaappa myi justiinsa vm.90 Hiacen 3000 eurolla. Ja aivan loistopeli. Iästään huolimatta täysin keikkakelpoinen peli. Kolmen miehen yhtyeelle siis. Tai minulle ja 3:lle kapeaperseiselle soittajalle ;)
Possu. |
meldrew 19.01.2003 00:01:28 | |
---|
Älkää sitten itkekö, kun keikka"bussi" jämähtää Hyvinkäälle. Tai Mäntsälään :) Talviaikaan ei sitten lähdetä keikalle... Noh, leikki leikkinä (ja tikulla silmään.) |
Fortune 19.01.2003 00:02:12 | |
---|
Älkää sitten itkekö, kun keikka"bussi" jämähtää Hyvinkäälle. Tai Mäntsälään :) Talviaikaan ei sitten lähdetä keikalle... Noh, leikki leikkinä (ja tikulla silmään.) Joo, hehe. Mutta kyllä Toyota Hiace on talvipeli jos mikä. Ihan oikeastikin. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
meldrew 19.01.2003 00:07:51 (muokattu 19.01.2003 00:25:15) | |
---|
Mutta kyllä Toyota Hiace on talvipeli jos mikä. Ihan oikeastikin. Juu, en minä sitä yhtään epäile, jos totta puhutaan. Ainakin jos vertaa edellämainittuun Fiatiin, joka ei tehnyt elettäkään yli kymmenessä pakkasasteessa. Italialaiset... Hei, F-ykkösiä pitäisikin ruveta ajamaan jääradoilla yms. Saataisiin Ferrarin ylivoima varmasti poistettua, kun ei biilit starttaisikaan, ja mersut sen kun porskuttaisi. Okei, huono.
|
Fortune 19.01.2003 00:09:17 (muokattu 19.01.2003 00:10:49) | |
---|
Hei, F-ykkösiä pitäisikin ruveta ajamaan jääradoilla yms. Saataisiin Ferrarin ylivoima varmasti poistettua, kun ei biilit starttaisikaan, ja mersut sen kun porskuttaisi. Okei, huono. Mutta Fiathan on aivan legendaarisin jokkisauto ja Ferrari on saman konsernin tuote. Ferrari 127? EDIT: Ehkä Kupla on kuitenkin se jokkisautojen kuningas, mutta Fiat on kakkonen. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
meldrew 19.01.2003 00:17:37 (muokattu 19.01.2003 00:24:18) | |
---|
No niin, mutta jokkista ajetaankin kesäaikaan. Ja ne huippuunsa viritetyt :) kilpapelit ovatkin aivan oma lukunsa... "Tervetuloa seuraamaan huippujännittävää jokamiesluokan osakilpailua tänne aurinkoiseen - sorakuoppaan?? Aikamme gladiaattorit ovat valmiina päästämään tuhannet hevosvoimat valloilleen - kohta mennään miljoonaa!" EDIT: luisuu tämä keskustelu hieman sivuraiteille... |
Fortune 19.01.2003 00:28:39 | |
---|
No niin, mutta jokkista ajetaankin kesäaikaan. Kyllä minun kotipuolessani on jääradoilla jokkisajoja... EDIT: luisuu tämä keskustelu hieman sivuraiteille... Pöh, pitäähän soittajallakin ralliauto olla. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
meldrew 19.01.2003 00:33:20 | |
---|
Kyllä minun kotipuolessani on jääradoilla jokkisajoja... Ahaa, en ole perehtynyt kyllin syvällisesti tämän kiehtovan lajin saloihin :) Pöh, pitäähän soittajallakin ralliauto olla. Joo, jotain jokkiksen tyylistä olisi kyllä perhanan hassua kokeilla, ei ole ihan mahdottoman kallistakaan, niin ja kartinghan on mitä erinomaisin harraste ja ajanviete.
|
Fortune 19.01.2003 00:34:22 | |
---|
Joo, jotain jokkiksen tyylistä olisi kyllä perhanan hassua kokeilla, ei ole ihan mahdottoman kallistakaan, niin ja kartinghan on mitä erinomaisin harraste ja ajanviete. Kartingia en olekaan kokeillut, olisikohan siinä bändi-get-togetherin teema? Hahahahahah. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |