Aihe: Twintone ja overdrive/särö
1
penatuna
20.10.2004 11:41:12
Olen aikeissa ostaa hyvän overdrive/särö-polkimen twintonen seuraksi. Tällä hetkellä mielessä esim. Jekyll&Hyde. Onko kellään kokemuksia, eli toimiiko poljin hyvin Kochin Twintonen edessä? Musaliikkeissä kun harvoin saa polkimia kokeiltavaksi treenikselle oman vahvarin kanssa.. Taitaa tuo Customshop olla poikkeus, mutta sieltä ei Jekyll&HYdeä saa. Muitakin säröjä saa suositella, mielellään 2in1-tyyppisiä.(eli overdrive channel ja distortion channel tms.)
Tinppa
20.10.2004 12:34:20
Jekyll&Hydestä ei ole kyllä omia kokemuksia twintonen kanssa, mutta kovinhan sitä kehutaan. Mutta riippuu tietenkin minkä luontoinen särö on haussa, ja mitä kitaraa käyttää. En itse hankkisi tuohon välttämättä mitään kovin rankkaa säröä kun sitä saa Kochista itestään jo yllin kyllin.

Itelläni on Twintonen edessä tällä hetkellä Bossin sd-1 ja BJFE:n Baby Blue OD. Hetki sitten laudassa oli tuon sd-1:n tilalla Tube Screamer TS10, mutta jotenkin tykkään Twintonen kanssa enemmän tuosta sd-1:stä (hinta/laatusuhde on loistava). Se toimii enimmäkseen boostaamassa särökanavaa, tai sitten pikku roson tuottajana puhtaalla kanavalla. Baby Blue pelaa kanssa ihan mallikkaasti puhtaalla kanavalla käytettynä, boosteriksi siitä ei oikein ole. Noiden purkkien yleisilme tietenkin myös vähän vaihtuu riippuen siitä mitä kitaraa milloinkin käyttää. Baby Bluessa on silti noin yleisesti melko tumma soundi.

Itteäni kiinnostais Fulltonen Fulldrive 2 jossa on särön lisäksi boost-kytkin samassa laitteessa, mutta niitä ei paljon kaupoissa näy ja maksavatkin vielä aika tolkuttomasti. Niin no, maksaahan tuo Baby Bluekin aika hirveästi...

Nuo vaikuttaa kans aika mielenkiintoisilta härpäkkeitä:
http://www.homebrewelectronics.com/products.htm
http://www.stompbox.de/diablo_e.shtml

Jälkimmäisiä saa ainakin Ruokankaan kautta (http://www.ruokangas.fi/laitteet.html) ja Homebrew Electronicsia tuo maahan Musamaailma. Oispa vaan kiva päästä testaamaan.
awappabalomaa awapbamboo
Joees
20.10.2004 13:43:51
Mä voisin suositella Fulltonen Fulldrive II pedaaleja. Mulla ne on toimineet hyvin monien vahvistimien edessä ja monilla kitaroilla. Tietty se riippuu niin soittajasta itsestäänkin. Mulla on noita kaksi, yksi vanhemman mallinen ja yksi uudempi.
Groooove is in heart!
Shaft
20.10.2004 13:51:44 (muokattu 20.10.2004 13:52:05)
Fulltone on hyvä, mutta Suomessa täysin ylihintainen. Fulldriveä vastaava on esimerkiksi Ruokankaan välittämä MEK TD-2, joka on noin puolet halvempi.
javia
21.10.2004 00:00:23
juu, tuo MEK pedaali on kyllä mielenkiintoinen "tulokas". Huomattavasti monipuolisempi kuin esim fulldrive. Hintakin on aika passeli, oliko muistaakseni 165 tai jotain. Eikös nimim. kuha sellaisen juuri hommannut?? hää voipi kertoo lisää...
Hotlicks
21.10.2004 14:05:35
Mulla on Twintonen nupin edessä MXR:n Doubleshot distortion. Toimii molempiin kanaviin helkkarin hyvin. Pedaalissa omat eq:t molemmille kanaville ja säätömahdollisuuksia vaikka muille jakaa. Mukana tulee vielä muuntajakin, eikä hintakaan ihan järjetön ole (230e Levytukussa, Saksassa varmaan halvempi?). Twintonen särökanava on sellasella pienellä ruvella ja pedaalilla sen saa muunnettua vähän laulavammaksi lead/hardrock -säröksi tai toisella kanavalla esim. sellaseksi fuzzahtavaksi pörinäksi. Kannattaa testata! SD-1 toimii ensin mainittuun myös loistavasti.
Kuha
21.10.2004 15:58:34

juu, tuo MEK pedaali on kyllä mielenkiintoinen "tulokas". Huomattavasti monipuolisempi kuin esim fulldrive. Hintakin on aika passeli, oliko muistaakseni 165 tai jotain. Eikös nimim. kuha sellaisen juuri hommannut?? hää voipi kertoo lisää...

Juu, MEK TD-2 hinta on 165 e. Monipuolinen on, vermeen sisällä on 2 kpl ns. dip-switchejä, joita säätämällä saa soundeihin lisää variaatioita: Tubescreamer, Fulldrive tai TD-2 tyyliset "soundimaailmat". "Hard"-asetuksella saa sitten kovemman särön ja "booster" toimii nimensä mukaisesti. Mielestäni nuo blues/tubescreamer tyyppiset miedommat säröt on tuossa todella hyvät - tuo hard/distortion puoli, ainakin Fenkun Twinin kanssa, taas kuulostaa meikäläisen korvaan kököltä. Mutta tuollaista bluessoundia tästä lähdinkin hakemaan.

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Tubedrive.jpg
Se on juuri noin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)