Aihe: tarkistus lista
1 2
januszian
11.10.2004 23:32:32

moi. Elikkäs sellasta vaan nopeesti että mulla on M-Audion Delta 1010LT äänikortti ja oon ostamassa tod. näk. Behringerin UB1832FX-PRO mikseriä sen kaveriksi jotta saan nauhalle kaikki 8:n analogi kanavaa.

Jossain vaiheessa tekee mieli sitten ostaa konkkamikki. Ehkä M-audion Solaris. Mutta se vaatii +48V phantom jännitteen jonka tuo Behringer antaa sille kiltisti. Ongelmana on että Behringer antaa tod. näk. tuon saman phantom jännitteen kaikille mikki kanaville joten Dynaamisia mikkejä en tod. näk. voi käyttää jos samaan aikaan kuin konkkamikkiä?

Eli, onko saman hintaluokan mikseriä olemassa jossa mahdollisesti olisi kanavakohtainen phantom virta?

Mikserin ostettuani minulta siis puuttuu vain mikit 8-raita skenaariosta, eikö? Vai vieläkö jotain pitää ottaa huomioon laitteiden ominaisuuksissa? Behringerissä on joka kanavalle insertit jotka siis käyvät äänikortin RCA liittimiin jotka hyväksyvät linjatasoista kamaa, kö?

tattis ja sori jos rasittaa. :)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Cornflake
11.10.2004 23:47:08
januszian:
Jossain vaiheessa tekee mieli sitten ostaa konkkamikki. Ehkä M-audion Solaris. Mutta se vaatii +48V phantom jännitteen jonka tuo Behringer antaa sille kiltisti. Ongelmana on että Behringer antaa tod. näk. tuon saman phantom jännitteen kaikille mikki kanaville joten Dynaamisia mikkejä en tod. näk. voi käyttää jos samaan aikaan kuin konkkamikkiä?

Voi käyttää. Ei haittaa mitään.

Behringerissä on joka kanavalle insertit jotka siis käyvät äänikortin RCA liittimiin jotka hyväksyvät linjatasoista kamaa, kö?

Eikös tuossa ole kuusi mikki-kanavaa ja neljä stereo-kanavaa. Liekkö tämä sitten ongelma, mutta kuusi mikkikanavaa loppuu aika nopsaan kesken.
Lick my lovepump! Redbound
januszian
12.10.2004 00:56:38

Delta 1010LT:ssä on itessään jo 2 mikkietusta.
Joel Harald
12.10.2004 09:39:50 (muokattu 12.10.2004 09:41:25)
Delta 1010LT:ssä on itessään jo 2 mikkietusta.

Kannattaa kysellä että onko kortin omat etuset kuinka hyvät. Oman e.Band Incan kaksi etuastetta eivät juuri ole kehuja saaneet joten Behringerin UB2442FX-PRO hoitaa kaikkien 8 kanavan mikkisetuset. Luulisin kyllä että M-Audio on niin laadukas että sen mikkietuset voittaisivat Behringerin...

EDIT:Kirotusvihre
askomiko
12.10.2004 11:25:09
Kantsii ehkä harkita pykälää isompaa mikseriä, just nafti loppuu aina kesken, ja sekös ärsyttää.
Pastilli? Osta hieno Customkitara?
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
BenGlenton
12.10.2004 11:41:31
Kantsii ehkä harkita pykälää isompaa mikseriä, just nafti loppuu aina kesken, ja sekös ärsyttää.

AAMEN!

Tätä ei voi liikaa painottaa.

Nimim. kokemusta on
http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI!
januszian
12.10.2004 23:35:31 (muokattu 13.10.2004 00:27:54)

homma jatkuu...

mikäs merkeistä olis niinku hintalaatusuhteeltaan paras:

- Behringer UB2222FX-Pro

- Phonic MU1822X, MR1843X, MM1805X

- Soundcraft Spirit E 8

- Topaz S18-4

- Yamaha MG 16/6

Eli jos eka kelataan ihan vaan äänenlaatua ja sitte niitä ominaisuuksia. Kun melko samanominaisuuksisia ovat kuitenkin.
Jabbe
13.10.2004 00:10:13
Osta multa Soundcraft. Spirit Folio SX. Hyvät etuset, eq:t jne. En ite paljoa tarvi kotona mikeilllä äänitellä ni vaihdoin behringeriin. Jos äänittelisin ni kyl Spiritis parempi (äänen)laatu näin mutu-tuntumalta on kuin muissa budjettimerkeissä.
januszian
13.10.2004 22:13:45

Onks Soundcraft paras? :)
Cornflake
13.10.2004 23:12:04
januszian:

Jos hakkaa muut ultimate-soundillaan niin mikäs siinä. Muilta osin tuossa ei ole joukon parhaat ominaisuudet.

En tiedä mikä noista on paras. Lienee muutenkin makuasia. Tuo Yammu on itsellä ja todella tyytyväinen olen ollut. Hyvän tuntuinen ja kuuloinen peli.

Ainoa vaan että minullakin alkaa loppua kanavat kesken -> yhdyn kuvainnollisesti edellisiin. Hommaa niitä kanavia niin että riittää.
januszian
13.10.2004 23:57:41 (muokattu 14.10.2004 00:01:37)

Joo, no jos katotaan ominaisuuksia niin Behringer vie voiton ja siihen mä en usko että se olis paras! :)

Phonicista varoteltiin Harmony centralissa että saattaa syttyä palamaan yhtäkkiä!

Eli sit Yamaha tai Soundcraft. Topazista ei varmaan kukaan tiiä mitään...

Tai Samson mut siitäkään en tiä mitään...
Cornflake
14.10.2004 15:56:58
januszian:
Joo, no jos katotaan ominaisuuksia niin Behringer vie voiton ja siihen mä en usko että se olis paras! :)

Niin. Riippuu vähän. Jos nyt ei meinaa ihan kiljoona-luokan juttuja tehdä niin miksi ei. Mutta ei tuo tietty ainakaan varmimmalta vaihtoehdolta tunnu.

Mutta miksi juuri tuo malli? Esmes UB2442FX-PRO olisi minusta paljon varteenotettavampi vaihtoehto. Hintaeroakaan ei ole paljon paskaakaan. Enemmän kanavia, direct outit (!), enemmän AUXeja, jne.

Eli sit Yamaha tai Soundcraft. Topazista ei varmaan kukaan tiiä mitään...

Yammun ostin itse, koska tuntui aopivalta ja joka puolella kehutaan näiden budjetti-pelien hintalaatusuhde-hommissa hyväksi. Ja sitä se onkin.

Tosin, kuten sanoin, hitusen isomman ostaisin jos nyt ostaisin. Tällöin katsoisin joko Yammun tai Behkun suuntaan.
Jabbe
14.10.2004 18:15:37

Soundiltaan ainakin, kevyesti.
januszian
14.10.2004 23:06:29

www.soundonsound.com

sieltä löytää searchaamalla Behringerin 2442 mallin, Soundcraftin Spirit E sarjan, Yamahan MG sarjan ja muidenkin arvosteluja.

Joo, kyllä mä melkeen nojaan jo tonne Soundcraftiin kun mä en mikseriä kuiteskaan käytä ku nauhotteluun. 300 on jämpti budjetti. (305 Helsingin musiikista)
Behkua "kehuivat" sanoilla "yllättävän kelvollinen" ja "hintaluokassaan ihan ok" ja "parempi kuin mitä odotin." :)

Ei tainnut paljoa odottaa. :)

Mites toi insertistä varastaminen? onko semmosia piuhoja olemassa jo valmiiksi missä on 6,3 mm stereo plugi jossa on tip ja ring juotettu yhteen ja toisessa päässä esim. mono 6,3 mm plugi tai jopa RCA uros?
Benighted
20.10.2004 10:36:33

Mites toi insertistä varastaminen? onko semmosia piuhoja olemassa jo valmiiksi missä on 6,3 mm stereo plugi jossa on tip ja ring juotettu yhteen ja toisessa päässä esim. mono 6,3 mm plugi tai jopa RCA uros?

OFFTOPIC
Näitä olen myös itse etsinyt kuukausia tuloksetta. Itse en ala kolvaamaan koska taitoni/kolvini eivät riitä kunnolla pitäviin liitoksiin, ja teettämäänkään en ala koska hinta tulisi kuitenkin kohtuuttomaksi. Jos joku tietää paikan mistä noita saisi valmiina niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
PIM
20.10.2004 11:04:50
Jos tarviset vain mikkietuset etkä muita mikserin ominaisuuksia niin yks vaihtoehto olis hommata Behkun ADA8000 ja yhdistää sen adat in ja out vitosen adatkaapelilla yhteen jolloin se toimisi tavallisena 8 kanavaisena mikkietuasteena, jonka XLR-outputeista vedät sitten piuhat 1010LT:n inputeihin. Vielä parempi olis tietty jos myyt sen 1010LN:n ja hommaat jonkun adat-väyläisen äänikortin sen tilalle ja käytät sen kanssa ADA8000:ia kuten sitä alunperin on tarkoitettu.
E=Fb, Einstein's theory of music
Locrian
20.10.2004 11:31:06
Yks hyvä keino varastaa inserteistä jonka testasin tuossa viime viikolla.Inserteistä send (tip) puolinormalisoituun patchbayhin ja sitten sendistä (ring) takas pöytään tai kompuraan yms.Sitten otat oman signaalin patchbayn etupuolelta minkä äänität.Kehitin kikan livetilanteeseen jossa ei ollut käytettävissä direct-outteja.Toimii.
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore
Aleksi Gaiss
20.10.2004 13:53:48
Vanha. :P
Locrian
20.10.2004 14:04:01
Vanha. :P

sori.ei ollu täsä niin pistin.
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)