CaptainC 20.10.2004 20:00:23 | |
---|
Kertokaapa, miten Fenderin perusputkicombot (Twin/Vibroverb) suhtautuvat säröpedaaleihin. Olen ajatellut putkivahvistimen hankintaa, mutta kaipaan hieman tuhdimpaa särömäystäröintiä aina aika ajoin ja silloin pitäisi varmaan joku buusteri ottaa käytäntöön. Olen vähän kuullut että Fenderit ei oikein pedaaleiden kanssa toimisi? Kokemuksia? Muutenkin olen vähän suossa tässä asiassa. Noista ENGL-merkkisistä nuppi+kaappi-yhdistelmistä on aika paljon kirjoiteltu- Irtoaako näistä myllyistä minkäänlaisia puhtaita/puolisäröisiä saundeja? Valinnanvaraa on aivan liikaa! T. Boss GT-5 + transistoripurkki ja lompuukissa 2000€ |
Miikathebest 20.10.2004 20:06:57 (muokattu 20.10.2004 20:08:25) | |
---|
sekava kirjoitus No jos säröpedaalin tuottama soundi ei enää vahvistimessa säröydy yhtään, niin pitäisi kyllä kaikkien yleensäkin toimivien pedaalin toimia. ... jos valmiiksi särötettyyn soundiin lisätään toisen tyyppistä' säröä _saattaa_ lopputuleksena olla aikamoista kuraa... Toivottavasti tuosta nyt tajuaa jotain. /sekava kirjoitus |
Kassu 20.10.2004 20:10:35 | |
---|
No jos säröpedaalin tuottama soundi ei enää vahvistimessa säröydy yhtään, niin pitäisi kyllä kaikkien yleensäkin toimivien pedaalin toimia. ... jos valmiiksi särötettyyn soundiin lisätään toisen tyyppistä' säröä _saattaa_ lopputuleksena olla aikamoista kuraa... Toivottavasti tuosta nyt tajuaa jotain. Tarkoitat siis, että vahvistin kliinille ja ds-pedaali tai vahvistin kuralle ja od-pedaali? |
Miikathebest 20.10.2004 20:23:39 (muokattu 20.10.2004 20:24:35) | |
---|
Tarkoitat siis, että vahvistin kliinille ja ds-pedaali tai vahvistin kuralle ja od-pedaali? No joo... tai sitten od-pedaali ja vahvistin kliinille. Tälläistä ajatusta yritin tuossa kyllä esittää: "säröpedaali(od tai ds) + vahvitsin kuralle -> ripulia" "säröpedaali(od tai ds) + vahvistin puhtaalla -> hyvä särö" Jälkimmäisestä vaihtoehdostakin voi kyllä saada hyvänkin soundin. Ei noilla od ja ds pedaaleilla kyllä ole mitää eroa, kun ne nykyäänkin valmistetaan ties mitä "digisirinäpiirejä" käyttäen. Yleisesti vaan on muodostunut mielikuva siitä miltä kuulostaa yliohjattu soundi ja "särötetty"(distortion/distorted) soundi. |
Kassu 20.10.2004 20:25:36 | |
---|
Yleisesti vaan on muodostunut mielikuva siitä miltä kuulostaa yliohjattu soundi ja "särötetty"(distortion/distorted) soundi. Mutta esim. Boss SD-1 on loistava yliajamiseen, jos pistää sitä drivea mahdollisimman vähän, soundi parhaillaan. |
Kapane 20.10.2004 20:44:53 (muokattu 20.10.2004 21:33:28) | |
---|
Mutta esim. Boss SD-1 on loistava yliajamiseen, jos pistää sitä drivea mahdollisimman vähän, soundi parhaillaan. riippuu vähän millä vieheellä mitäkin kalaa yrittää. Marshall toimii hyvin pikku overdrivejen kanssa, mutta esim. 5150 ei. Jos särö on isompi esim. ds-1 tai mt-2 on laksatiiviset vaikutukset huomattavissa. eli. Marshall + od = kiintee kakka 5150 + od = ripulia Melkein mikä tahansa putkivahvari + ds = suolet ulkona Vahvarit ovat siis hyvin yksilöllisiä. Joillekin kelpaa mato, joillekkin ei. e: puhun siis särö kanavan kanssa toimivuudesta. |
Kassu 20.10.2004 20:53:06 | |
---|
Vahvarit ovat siis hyvin yksilöllisiä. Joillekin kelpaa mato, joillekkin ei. Katiskalla saa mitä vain, joten hommataan Zoomin multiefekti. (ISO läppä :D) |
riippuu vähän millä vieheellä mitäkin kalaa yrittää. Marshall toimii hyvin pikku overdrivejen kanssa, mutta esim. 5150 ei. Jos särö on isompi esim. ds-1 tai mt-2 on laksatiiviset vaikutukset huomattavissa. eli.
Olin Mokoman keikalla tuossa keväällä ja olin kyllä mielestäni näkevinäni että kummallakin kitaristilla oli 5150 ja edessä Bossin SD-1, toisella kitaristilla vielä DS-1 lisänä |
Antti1 20.10.2004 21:22:06 | |
---|
Olin Mokoman keikalla tuossa keväällä ja olin kyllä mielestäni näkevinäni että kummallakin kitaristilla oli 5150 ja edessä Bossin SD-1, toisella kitaristilla vielä DS-1 lisänä Kyllä 5150:sta saa boostaamalla erittäin hyvän soundin. Vaikka ts eteen ja Peaveysta crunchia kehiin. Kuulostaapi mun mielestä paremmalta kuin särökanava itsessään. OSTAKAA HYVÄKUNTOINEN RG550! PAKKO! |
Kapane 20.10.2004 21:29:39 (muokattu 20.10.2004 21:32:01) | |
---|
Kyllä 5150:sta saa boostaamalla erittäin hyvän soundin. Vaikka ts eteen ja Peaveysta crunchia kehiin. Kuulostaapi mun mielestä paremmalta kuin särökanava itsessään. Itellä on sama systeemi ja crunch kanavalla (g6-8) ts9 ei toimi mulla yhtään vaikka pelkkä volume olisi auki ja muut kiinni. Helvetinkoneen siitä vain saan, kun taas otan crunchin pois saan ihan mukavia turinoita. Mokoma saattaa kyllä ujuttaa ds-1 sd-1 systeemiään 5150 puhtaaseen kanavaan. Mokoman sälleillä tais olla modatut ne 5150, joten ei tiedä mitä tapahtuu... mitens muuten nuo mesan rectumfiret toimiiod:n kanssa. |
Ben_D 20.10.2004 21:38:33 | |
---|
Kyllä 5150:sta saa boostaamalla erittäin hyvän soundin. Vaikka ts eteen ja Peaveysta crunchia kehiin. Kuulostaapi mun mielestä paremmalta kuin särökanava itsessään. Näin on. Käytän nykyisessäkin vahvarissani Powerballissa Crunch kanavaa + Ibanez TS-9:iä. Soi kivasti yhteen meidän toisen kitaristin SD-1:llä boostatun JCM-800:n kanssa. |
Exhausted 20.10.2004 21:50:37 | |
---|
Mokoma saattaa kyllä ujuttaa ds-1 sd-1 systeemiään 5150 puhtaaseen kanavaan. Mokoman sälleillä tais olla modatut ne 5150, joten ei tiedä mitä tapahtuu... SD-1 näytti olevan boostiasennossa joten tuskin se puhtaaseen kanavaan meni. eikä niillä ole puhtaita saundeja kai missään biisissä. DS-1 taisi olla lähinnä lisäkierron aikaansaamiseksi mitens muuten nuo mesan rectumfiret toimiiod:n kanssa. ainakin Killswitch Engagen jätkät kuulemma boostailee niitä. ja niillä on vallan loistavat saundit (vaikka uus levy onkin tehty 5150/framus yhdistelmällä) |
goose 20.10.2004 23:33:01 | |
---|
Mainitsemiesi Fenkkujen edessä erilaiset Overdrivet toimii parhaiten, kuten SD-1, Full-Drive2 ym. U2 - "How to Dismantle an Atomic Bomb" come out 23.11.04 |
Exhausted 21.10.2004 00:14:34 | |
---|
Fenderin kanssa käyttäisin ehkä säröpedaalia josta saa enemmän gainia kuin SD-1;stä. Tietty riippuu mitä hakee. Nirvanan In Utero on tehty Twin Reverbillä ja Boss DS-2:lla ja siinä on kova särösaundi. Tosin Twiniä taidettu huudattaa aika kovaa kun se puhdas saundi on semmoinen vähän rosoinen. |
Rämppy 21.10.2004 10:30:02 | |
---|
Nonni, tuttua juttua...soittelin vuosia reissue-Vibroverbilla (2x10) ja viimeiset 7 vuotta on mennyt pääasiassa Twin Reverbin merkeissä. Molemmat toimivat hienosti overdrive- ja distortion -pedaalien kanssa. Tosin mitään hevimetallivahvistimiahan nuo eivät ole. Ilman säröpedaalia Twinistä ei saa kovallakaan voluumilla kuin kevyttä sointujen säröytymistä. Vibroverb säröytyy ilman pedaaliakin, mutta lähinnä sellaiseen komppirosoon. Tosin Twinistä kun ottaa toisen pääteputkiparin pois, särökynnys alenee huomattavasti. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Mrezzye 21.10.2004 10:38:39 (muokattu 21.10.2004 10:41:17) | |
---|
Ainakin Sovtekin Mig 100 H:n edessä SD-1 toimii loistavasti boosterina. Ensin sellainen crunchi sieltä vahvarista, spedusta drive melkein nollissa ja volume kaakossa, niin ei mene muhjuksi se soundi. Parasta siinä on se paksu ja lämmin, laulava soundi. Jos vahvarista ei kovin paljoa säröä irtoa, niin sitten sitä driveä voi sieltä pedaalista täräyttää enemmän. Luulisin että riittää... Mitään mättöhevisoundia ei ehkä välttämättä saa, mutta kunnon säröt kuitenkin. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Pluto 21.10.2004 11:52:36 (muokattu 21.10.2004 11:52:46) | |
---|
Ja vastaus myös Englien vähemmän säröisiä soundeja koskeneeseen kysymykseen: Omasta mielestäni Screamerissa on todella, todella hyvät puhtaat soundit! Taipuu moneen menoon ja kuulostaa lämpimältä ja pyöreältä. Sellaiset ihan pikkasen rosolla olevat äänet eivät oikein mun mielestäni kuitenkaan irtoa, mikä johtuu pelkästään siitä, että EL34-vahvari hoitaa sen puolen mielestäni paljon paremmin. Eli se soundi on pelkällä Screamerilla tehtynä vähän liian terävä, tosin cleani kanava + pikkusäröpurkki kuulostaakin sitten jo paljon paremmalta. Ja itse olen muutamaan kertaan kokeillut näitä Fenkkuja mistä puhuit, enkä ikinä ole saanut siedettävää särösoundia irti mitenkään päin. Tosin kyllä sellainen varmaan on mahdollista, kun kuuntelee levyjä, joissa Fendereitä on käytetty myös säröillä. Hyvähän se soundi on, jos sen vaan löytää. Itse en ole löytänyt. Dillon, you son of a bitch! |