Aihe: Kerrostalo ja muusikko?
1 2 3 4 5
Henga
20.10.2004 19:00:15 (muokattu 20.10.2004 19:02:59)
Sinähän ystävällinen ja huomioonottava sielu olet. Tervetuloa tappamaan vaan, saapahan ainakin sitten levätä rauhassa :)

Huom. kuten sanottu, suurin ongelma on talon huono äänieristys, ei se että joku soittaa jotakin. Soitanhan itsekin.

Joo, no mä karrikoin ton postini kahvipöllyssä. Tiedostan faktan että kerrostaloasukkaat ovat samassa veneessä, siinä on turha yhden jos toisenkaan aloittaa diktatuuria, tasa-arvoa kele..

E: Niin, ja oikeastihan mä olen ystävällinen ja huomioonottava sielu. Tervetuloa vaan kahville. Luritan balladin ohessa =D
willie
20.10.2004 19:33:22
Kyllä ton soittoajan vois kerrostalossa jotenkin rajata, eihän kerrostaloasunto ole mikään treenikämppä !

Tosi vittumaista kun tulee töistä ja naapuri aloittaa koko illan kestävät soittotreenit. No, eipä soita enää, kun kävin näyttäytymässä.

Itse en ole koskaan soittanut kerrostalossa kuin sbassoa ja sitäkin aina ilman vahvistinta.
Basisti, melkein 50v.
solesurvivor
20.10.2004 20:03:53
Mä asun onnekseni (?) sellasella slummialueella, että mun laulutreenit on varmaan pienintä möykkää täällä. Kohteliaisuudesta kuitenkin laitan treenatessa aina keittiön oven kiinni, ettei ihan suoraan liesituulettimen kautta kiiri sulosoinnut yläkerran poikamiehen tärykalvoihin..:)
If you shake my hand, better count your fingers..
Chrissie
20.10.2004 20:07:32 (muokattu 20.10.2004 20:08:12)
Naapurit eivät ole valittaneet vaikka soitan ja erityisesti hoilaan kovaan ääneen. Tosin aika kuuliaisesti noudatan klo 6-22 rajaa, mitä nyt joskus lipsuu ;)

Toisaalta.... toisen seinän takana asuu akustisen omaava kitaristi-lauleskelija ja toisen seinän takana jumalattomien bassobuusterien huudattaja. Ennemmin minulla menee heihin hermot kuin heillä minuun.

Tästä aiheesta olen puhunut ennenkin. Kesällä oli meluisampaa kuin mitä nyt syksyllä tai viime talvena.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
lindo
20.10.2004 21:58:44
Soitin rumpuja kerrostalossa noin 12-13 V ja alakerran äijä siitä ei kauheesti vissiin tykänny kun soitti sitten kerran ovikelloa ja kun avasin löi mitään sanomatta turpaan :O

Äitini ei tästä jostain syystä tykännyt vaan meni sitten äijälle avautumaan.

Lopputulos oli että jouduin isoäidin luo- joka asui n.20Km meiltä- rumpujani soittelemaan.
I don't belive anything, if i don't see it first
Tellervo
21.10.2004 10:03:40
Soitin rumpuja kerrostalossa noin 12-13 V ja alakerran äijä siitä ei kauheesti vissiin tykänny kun soitti sitten kerran ovikelloa ja kun avasin löi mitään sanomatta turpaan :O

Äitini ei tästä jostain syystä tykännyt vaan meni sitten äijälle avautumaan.

Lopputulos oli että jouduin isoäidin luo- joka asui n.20Km meiltä- rumpujani soittelemaan.

Huh, sepas oli raju ukko. Mutta silkkaa hulluuttahan on kylla soittaa rumpuja kerrostalossa! Siina kylla kerjaa verta nenastaan. Sori, nappaimissa vikaa. En saa edes sulkuja laitettua.
Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento.
Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ
ten
21.10.2004 10:38:39 (muokattu 21.10.2004 10:39:16)
Kuinka monella kerrostalossa asuvalla on vaikeuksia naapureiden rauhan ja musiikinteon yhteen sovituksessa? Onko hyviä niksejä?

Käytä luureja, tai soita hiljempaa! :) Siis jos soitat kitaraa tai bassoa! Rumpujen kohdalla tuo voi tietysti olla hieman hankalaa. :)
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
Tympee Huttunen
21.10.2004 10:45:00
Ihmetyttää tämä ääniongelma. Kyllähän sitä ihmiset stereoitakin kuuntelee kovaa kotona. Yleensä syynä ovat "väärät" taajuudet ja vahvistimien typerä kotelo. Kun äänielementistä johtaa lattiaan vain pala puuta ja kiinteät muovijalat, on aivan varma, että ääni kuuluu kovaa alakerrassa. Sama juttu pianon kanssa. Onko se niin vaikea laittaa paksua mattoa tai vastaavaa sen alle? Lisäksi sijoittelussa kannattaa käyttää muutakin kuin Feng Shuita apuna. Ei ole järkevä laittaa vahvaria patterin tms. putkiston viereen. Irti seinästä tietenkin myös.

Ei tosin minua ole koskaan mölyt haitanneet.
Kitarajeesus
21.10.2004 14:56:05
Kauhulla odottelen opiskeluaikoja kun joudun muuttamaan johonkin köppääseen kerrostaloluukkuun.Olen jo tottunut reenaamaan n.2.00 asti pianoa,viulua ja kitaraa.Parhaat sävellysinspiraatiotkin tulee aina yöllä.Mahtaa käydä aika vaikeaksi sopeutuminen siihen että ei saa kymmenen jälkeen soittaa ku luurit päässä.Ei helevetti.Ei tällaisia juttuja ole koskaan ajatellut kun voi omakotitalossa soittaa just niinku huvittaa.
Musiikki on elämä.
venalaine
27.10.2004 11:32:00
Mulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia asian suhteen. Soittelen kyllä aika hiljaisella ja inhimillisiin kellon aikoihin. Asun kivitalossa joka on uusi, joten äänieristykseenkin on varmasti kiinnitetty huomiota. Naapureidenkaan puolelta ei minun asuntooni ole koskaan kuulunut pienintäkään risahdusta.
www.reflective.cjb.net
toxic
27.10.2004 12:21:10
Eikö joku v-amppi ois hyvä kerrostalossa soitteluun?? Siis kuulokkeilla ja koneella soittaminen onnistuis vissiin aika hyvin.
Aukikco
28.10.2004 15:25:14 (muokattu 28.10.2004 15:25:48)

Olen varmaankin aika paska naapuri. Soitan kitaraa, bassoa, laulan ja räpäytän kovaan ääneen yötä myöten. Teen myös koneella musaa kellonajasta välittämättä enkä aina käytä tässäkään kuulokkeita.

Nykyinen asuntoni kalliossa on onneksi varsin hyvin äänieristetty. Tai sitten vain kuvittelen niin koska en koskaan kuule naapurieni ääniä. Joka saattaa johtua siitä, että minulla on aina musiikkia tai vähintään meluavat tietokoneet päällä :)
CHIN-GA!
Dutteri
28.10.2004 18:06:02
Mullei ole ikinä ollu mitään onkelmia.. Tosin miekään en valita siitä että naapurit pitää bileitä jotka kestävät siihen aamuviiteen lähes joka viikonloppu, juoksuttavat koiraa käytävässä vapaana ilman huolehtimista, pöllyttää mattoja käytävässä yms... minen valita siitä niin eipä auta tulla valittamaan soittamisesta...
Mitä Mark-Ken sanoo ku tulee paskalta?
"käynnistämpä koneen uudestaan" IMIK #13 Pastilli?
Tympee Huttunen
28.10.2004 20:19:13
Eikö joku v-amppi ois hyvä kerrostalossa soitteluun?? Siis kuulokkeilla ja koneella soittaminen onnistuis vissiin aika hyvin.

On suorastaan erinomainen. Ja myös soveltuu hyvin stereoiden läpi soitteluun. Minulla oli kitara-v-amp-tietokone-stereot-yhdistelmä ja hauskaa oli.
sub zero
28.10.2004 20:27:26
Mullei ole ikinä ollu mitään onkelmia.. Tosin miekään en valita siitä että naapurit pitää bileitä jotka kestävät siihen aamuviiteen lähes joka viikonloppu

Miten sä saat nukuttua?
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Tympee Huttunen
28.10.2004 20:48:41
Miten sä saat nukuttua?

Jos se on ite niissä bileissä:)
skebajaba
29.10.2004 14:08:35
itelläni ei kvanhempien luona asuessani ollut mitään ongelmaa tämän kanssa koska asuin "pianoiden keskellä" eli asuttiin alimmassa kerroksessa ja yläpuolella ja vieressä asui pianon pimputtajia joiden soitto kuului kotiin asti, en valittanut eikä hekään valittaneet kun toin marshallin JMP:n ja 2x12 kaapin huoneeseeni ja luukutin sillä hirveässä kännissä yöllä...kiva niin=)
nyt asun kampissa mutta ei ole onnekseni naapureita joten saan jatkaa luukuttamistani mielin määrin kuhan ei soita liian lähellä käärmeeni terraariota jottei säiky bassoa.=)
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Mortal Jane
29.10.2004 16:14:40 (muokattu 29.10.2004 16:17:23)
Meilläkin saa olla aika rauhassa. Vaikka tää kerrostalo onkin, ni ei oo seinänaapureita kun yks, sellanen rauhallisen oloinen pappa. Tosin just sen huoneen seinän takana missä meidän kaikki soittimet sijaitsee. (esmes sellanen julmetun kokoinen bassokaappi, joka olis kai alunperin keikkakäyttöön ajateltu). Jos vaan soittaa jotenkin järkeviin aikoihin, ni eiköhän se sillä suju.

Tosin kerran kun oli jotkut jatkot, muutaman oven päässä asuva naapuri totesi heränneensä kauheaan 'tahdon rakastella sinua' - mölinään.

EDIT niin, unohin mainita, et onhan meillä laulukoppikin vaatehuoneessa. Jotenkuten eristetty ja sama naapuri seinän takana, mutta ilmeisesti meidän laulu on niin miellyttävää (krhm).
"Klassinen ratkeaminen, siinä konttaa myös etevä" -Tulenkantajat-
Muovinen
29.10.2004 16:59:01

Kotona maalla on upiaa luukuttaa mielin määrin mutta opiskelija-asunnossa terve järki volyymin ja soittoajan suhteen vie pitkälle. Ja onhan ne kuulokkeet tosiaan keksitty. Rumpalikin voi hankkia pahimpia vierotusoireita varten pädin tai käyttää sorminaputtelua väliaikaisena treenimetodina...
"Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)