Kitaravirtuaali 20.10.2004 17:23:49 | |
---|
Ei minulla ole lempibändiä, kuuntelen sitä mikä kuulostaa hyvältä. |
Johnny Buzz 20.10.2004 17:41:44 | |
---|
No jopas on topici. Itselleni ei oo mitään väliä osaako porukka, soittaa, miltä ne näyttää tai tykkääkö kukaan vaiko sitten teinit. Pääasia on kuitenkin se musa.Jos se miellyttää, niin eipä sillä muulla oo mitään väliä. Älyttömintä, mitä mun mielestä voi sanoa on, että kuuntelee musaa sen takia, että soittajat on niin hyviä soittamaan. Sillä ei oo minkään vertaa arvoa, jos biiseissä ei oo mitään sisältöä. Paskalla tekniikalla ja huonolla soittamisellakin voi saada homman toimimaan, kunhan itse biisit on kunnossa. Neil Young on tästä hyvä esimerkki. Kaveri ei osaa juuri laulaa, eikä kitaristinakaan oo mikään hääppönen, mut kyl sen biisit silti toimii varsinkin fiilistasolla. (En siis ole mikään hänen faninsa, mutta Young kävi hyvästä esimerkistä). Siis kuunnelkaa niitä biisejä, joista oikeasti diggaatte, älkääkä fanittako jotain genreä sen takia että kaveritkin tykkää ta toimittajat hypettää. |
Super-Jari 20.10.2004 17:43:03 | |
---|
Jos bändillä on hyviä biisejä, se pääsee suosikkibändeihini. |
Royal Banzai 20.10.2004 18:27:46 | |
---|
Hyvä bändi pääsee jollekin listalle. Muuten mä vihaan sitä. |
depe 20.10.2004 18:33:21 | |
---|
Jos laulaja on hyvännäköinen ja sillä on C) tai D) -kupit, niin siinä alkaakin olla edellytyksiä suosikkibändiksi. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
Jos bändillä on hyviä biisejä, se pääsee suosikkibändeihini. voisiko tuon paremmin enää sanoa? ei! Jos et tarvitse etkä halua jotakin, sitä on runsaasti tarjolla |
dakota 20.10.2004 19:31:14 | |
---|
1. Musan pitää herättää tunteita, ehdottomasti! 2. Mielenkiintoiset biisien rakenteet ja kuljetukset. Ennalta-arvattavuus on aina keskinkertaisuuden merkki. 3. Omaperäisyyttä pitää olla, ei mitään uniklubinegativehapporadio-paskaa. 4. Kun soittotaidot vielä on kohdallaan, sitten se on siinä. |
Super-Jari 20.10.2004 19:48:24 | |
---|
Onpa ihmisillä hirveän tarkkaan määritellyt kriteerit mitä vaaditaan. Kuuntelisitte musiikkia eikä soittotaitoa, rakenteita tai tekniikkaa. |
dakota 20.10.2004 20:31:08 | |
---|
Onpa ihmisillä hirveän tarkkaan määritellyt kriteerit mitä vaaditaan. Kuuntelisitte musiikkia eikä soittotaitoa, rakenteita tai tekniikkaa. Niinhän mä kuuntelenkin! Kerroin vain, minkälaista musiikkia minä arvostan. Joku on sitä mieltä että asenne riittää, mä olen eri mieltä. Musiikki on olennaisesti taitolaji, tosin voimallakin on merkityksensä tottakai. |
Kapina 20.10.2004 21:29:10 | |
---|
Musiikki on olennaisesti taitolaji, tosin voimallakin on merkityksensä tottakai. Punk ei ole taitolaji. Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan! |
Super-Jari 20.10.2004 21:30:59 | |
---|
Punk ei ole taitolaji. Se nimenomaan on. |
MrGuitarist 20.10.2004 21:43:12 | |
---|
Ei tule äkkiseltään yhtään sellaista bändiä mieleen, joka tekisi loistavia biisejä tosi huonoilla soundeilla. Tietenkin parhaimmillaan ne hyvät soundit ovat "osa biisiä". Hyvistä biiseistä se kaikki kuitenkin lähtee. |
dakota 20.10.2004 21:47:23 | |
---|
Se nimenomaan on. Puhutte eri asioista kai. Teknisesti punk ei ehkä ole taitolaji, mutta on myös tietynlaista punk-taitoa - vaikka en ole tyyliin perehtynyt kuin pinnallisesti, en asenteen tasolla. |
Kimmo72 20.10.2004 21:47:29 | |
---|
Mikään mikä kuulostaa hyvältä, ei voi olla huonoa. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
Vainhaalee 21.10.2004 14:48:00 | |
---|
Kuuntelen vain hyvää musiikkia... ihan tosi... |
JKantonen 21.10.2004 14:52:54 (muokattu 21.10.2004 14:54:01) | |
---|
Peruste: -Jos se kuulostaa hyvältä, sen täytyy olla hyvä. Yleensä kaikkein eniten luontaantyöntävä seikka on se, jos musikantit tekevät teknisiä asioita ihan vain sen teknisyyden vuoksi. Eli kikkailevat siten, että se ei biisiin itsessään tuo mitään lisäarvoa vaan ehkä jopa vie huomiota itse sävellyksestä pois päin. Autenttisella tunteella ja itselleen rehellisesti tehty musiikki kuulostaa aina hyvältä, oli sitten tekniikka kuinka paskaa vain. |
Tellervo 21.10.2004 18:08:24 | |
---|
Minä en valitse suosikkibändejäni, ne valitsevat minut. Turhapäiväinen älykkyys syö ihmistä rotan lailla. – Dave Lindholm |
Necromuru 21.10.2004 20:52:58 | |
---|
E) bändin jäsenet näyttävät "hyvältä".
Eikös se niin ole että rumat ihmiset tekee parasta musiikkia. "Hevari = Amis"
Demin foorumeilta |
Kassu 21.10.2004 20:58:50 | |
---|
Black Label Society Loistavia biisejä, paljon "oheistuotantoa", taitava soittaja (Zakk=koko bändi studiossa, livenä eri kööri, vaihtelee). Lisäksi jonninverran hyviä kovereita, asiallisia juttuja ja tekstejä, upeita kitaroita ja muita juttuja. Ei voi selittää. |
Kapina 22.10.2004 14:33:17 | |
---|
Se nimenomaan on. Pitäsköön tarkentaa: ei ole tekniikkalaji. Taitoahan on monenlaista. Ethän yritä käsittää minua tahallasi väärin? Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan! |