Aihe: Soiko korvat...
1 2 3
Troijjalaine
19.01.2003 02:59:32
Ei mitään uutta lisättävää sinällään, tulpat korviin vaan munkin puolesta!

Mun kuuloelämys on kyllä sellainen, että mä HALUAN laittaa tulpat päähän treeneissä ja keikoilla. jos mä kuuntelen ilman tulppia niin musa on epämääräistä tökkimistä ja diskantit puuroa. Mä tarvin tulpat että kuulen miten bändin yleissointi menee. Ilman rumpalia treenattaessa pidetään yleensä koko jengillä volat niin alhalla että ei tarvitse huutaa että pääsee musan yli. Keikkoja kun kattelee niin välillä tulee ihmeteltyä että mitä siitä saa irti ilman tulppia? Ajattelumalli joka vain enenevissä määrin alleviivaa sitä että kuunteluelämys on hyvin yksilöllinen.

Korvat kyllä soi aika ajoin, eritoten hetkien jälkeen kun mökää on ollut mutta tulppia ei, mutta ei hirveän merkitsevästi. tuntuu kuin olisivat soineet aina. Sitten sellainen kova pistävä huutava ääni on korvassa, sitä pidän tinnituksena. sellainenkin on jos itseään typeryyksissään altistaa. Baarireissailutkin tuottavat tämän äänen päähän.

Syytän baareja, diskoja, ja nappikorvalappuja joita tuli pentuna huudatettua volyymimaksimitasossa. kumpa olisi silloin tiennyt. nyt suojelen kuuloa kuin hullua. pitää varmaan baareihinkin alkaa laittaan aina tulpat.
Jormaz
19.01.2003 03:09:51
Nykyään saa apteekista ilman reseptiä Remowaxia, jota pidetään puolisen tuntia korvissa ja sitten pakkauksessa olevalla "spruutalla" huuhdellaan korvat. Yllätyt minkälainen "gnööli" sieltä yks´ kaks´ lupsahtaa...

Joo, Remowax on hyvää tavaraa. Inttiä varten kävin lääkärintarkastuksessa ja sitä ennen olin pistänyt Remowaxia korviin. Lääkäri sitten pumppas korvakäytävät tyhjiksi ja jumaliste.. sillä mähmämäärällä olis ruokkinut parven talitinttejä. Kun menin sitten ensimmäistä kertaa toimenpiteen jälkeen suihkuun niin kuulosti siltä kuin olisi lattialle satanut kiviä.
Back to the 80's
Wiitala
22.01.2003 09:22:34
Itse tein johtajatason päätöksen tässä hetki aikaa sitten muiden linjalaisteni kanssa, ja ostaa paukautettiin semmoset korvan mukaan valetut tulpat. Ainakin ne tulpat (en muista merkkiä, mutta suomalaiset) jotka me tilattiin on toiminu kaikilla loistavasti. Vaihtoehtojakin löytyy. Filttereitä löytyy sekä 9, 15, ja 25 Db veks. Itse kun olen tuon rumpauksen joskus valinnut katsoin järkeväksi ottaa ne 25set. Kyseisen merkin korvamonitorointi oli kyllä ihan perseestä, monitori laitetaan filtterin tilalle jolloin ääni ei vaimennu, vaan tuuttaa jostain pienestä henkireiästä liian kovaa keikka- tai ees reenitilannetta ajatellen. Asiasta valitettuani kuulin että firma miettii parhaillaan miten korjata asia. En tainnut olla ainut valittaja. : ) Että hyvät ihmiset kyllä kannattaa näissäkin asioissa ostaa vasta kun on kokeillut. Mutta tulpat päähän joka tapauksessa...
Kassu
22.01.2003 10:26:12
...Tulppia "en" voi käyttää, koska korvien täytyy melkein koko ajan saada "ilmaa"...

Itse olin joskus töissä tehtaassa ja käytin ensin alkuun Eareja, niitä keltaisia tyynyjä. No, korvatulehdushan siitä tuli ja sairaslomaa. Sitten siirryin kuppisuojaimiin ja se helpotti. Hölmöltähän se näyttää ja tuntuu, ainakin ensin alkuun, mutta kyllä tuntuu "hölmöltä" se korvatulehduskin. Saati sitten tinnitus...
Treenikämpällä voisi tietysti jollain väliseinillä tai plekseillä (tosin kallista ja ääntä heijastavaa) erottaa hiukan soittajia toisistaan ja vahvistimista.
Joku tuossa sanoi, että voisihan sitä soittaa hiljempaa. Oikein, onhan se mukava mättää menemään kybällä, mutta se se vasta taitoa vaatiikin kun hiljaa soittaa.
A. Järvinen
24.03.2003 23:10:28
Helvetti! Bodomin keikan jälkeen (lauantai) on korvat soinu! Vituttaa!!!! Pitääkin rueta käyttämään tulppia treeneissä. Onko niistä "joulukuusista" mihinkään?
Vilhelmus
24.03.2003 23:21:07

Helvetti! Bodomin keikan jälkeen (lauantai) on korvat soinu! Vituttaa!!!! Pitääkin rueta käyttämään tulppia treeneissä. Onko niistä "joulukuusista" mihinkään?

Tämä on puhuttu jo tuhat kertaa, mutta kertaus on opintojen äiti:

Joulukuuset soundiltaan ok, mutta joidenkin korvat hieman arastavat niitä. Itellä ei oikein toiminut.

Teollisuustulpat soundaa mössöltä, mutta tuntuu useimmista hyvältä. Käytin vuosia.

Nyt on korvan muotoon valetut. Helvetin hyvät, suosittelen kaikille.
Born of black wind, fire and steel
A. Järvinen
24.03.2003 23:27:02
Nyt on korvan muotoon valetut. Helvetin hyvät, suosittelen kaikille.

No juuh, taitaa olla amatööri-muusikolle vähän liian kalliit (jos ne on tuon 140e)...
Vilhelmus
24.03.2003 23:28:41

No juuh, taitaa olla amatööri-muusikolle vähän liian kalliit (jos ne on tuon 140e)...

185 egee oli omat. Pyydä porukoita sijoittaan. Kuulo on tärkeä. Vaan hei - jos kuuset sopii korviin, niin no problems.
A. Järvinen
24.03.2003 23:33:32

185 egee oli omat. Pyydä porukoita sijoittaan. Kuulo on tärkeä. Vaan hei - jos kuuset sopii korviin, niin no problems.

Jees, pitää käskee tuoda tuliaisia oulusta, musakullakselta. Vaan tuo saatanan tinnitus sais loppua!
leevi
25.03.2003 00:15:29 (muokattu 25.03.2003 00:16:07)
tulpat päähän!

meidän basistilla tuplakuulokkeet (normit, ja raksakuulokkeet). näyttää typerältä, tuntuu typerältä ja joskus se jää soittamaan silmät kiinni samaa biisiä, vaikka muut on jo lopettaneet ja istuu sohvilla tupakoimassa.

..kuulo on tärkein :o
tutti pois suusta perkele!
Man0Sand
25.03.2003 11:57:18
Vili annettiinko sulle yhtään arviota, että kuinka kauan ne räätälöidyt tulpat kestää? Meinaan jostain muistan kuulleeni, et korvien muoto muuttuu kun solut uusiutuu ja jotain muuta shittiä, että niitä tulppia pystys käyttämään viitisen vuotta ennen ku ne alkaa olla liian erimuotoset kun korvat on.
Yhtäällä suree kuningatar, toisaalla kuningas vaimoton on.
the jokke
25.03.2003 12:00:45
mullakin tinnittää vieläkin lauantaisin Tehosekoittimen keikan jälkeen.. ääh. kännykkä kuulostaa soidassa siltä ku se olis jossain oluttölkissä. ja olin varmaan ainoo yleisöstä ketä pisti sormet korviin sellasessa saatananmoisessa revittelykohdassa.. nehän soittaa kovempaa kuin kotiteollisuus
Vilhelmus
25.03.2003 12:05:56

Vili annettiinko sulle yhtään arviota, että kuinka kauan ne räätälöidyt tulpat kestää? Meinaan jostain muistan kuulleeni, et korvien muoto muuttuu kun solut uusiutuu ja jotain muuta shittiä, että niitä tulppia pystys käyttämään viitisen vuotta ennen ku ne alkaa olla liian erimuotoset kun korvat on.

Jotain tollasta shittii. Silleen se sano, että muutamia vuosia menee ilman huolia. Satsaan siihen, että mulla on jotain kunnon tuloja, kun seuraavat täytyy hommaa :)
Jaristoteles
25.03.2003 12:06:23
Korvat soi. Osaksi siksi, että aikanaan teininä tuli soitettua pienessä kellarissa huonojen laulukamojen kanssa. Kaikki oli täysillä, eikä laulua kuulunut siltikään. Tämä on väärin.

Pysyvä muisto jäi myös eräästä Kotiteollisuuden keikasta Oulussa. Muistan tasan ensimmäisen biisin ja sen, että olin yleisöstä katsoen vasemman kaiuttimen välittömässä viereisyydessä. Vasen korva soi Valtakuntaa vieläkin. Liika humala siis.

Treeneissä käytän tulppia. Ostin sellaiset joulukuusimallit. Kokonaan niitä ei kuitenkaan voi korvakäytävään tunkea, koska silloin en kuule höykästäkään muusta kuin bassosta ja rummuista.
Ja koskapa laulan samalla kun kitaroin, on välittömään läheisyyteeni raahattava monitori josta laulu kuuluu ihan saatanan isolla. Muuten ei ole mitään hajua edes sanoista mitä suusta tulee ulos.

Eli jos kuulo ei olisi vaarassa, en tulppia käyttäisi. Kun ne laittaa korviin, tulee naamalle sellainen Jack Nicholson Yksi lensi yli käenpesä -ilme. Ei kuule mitään ja päässä on koppi. Joutuu olemaan keskenään omien ajatusten kera. Paha.
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
Maisteri
25.03.2003 12:24:24
Kuuset on ihan hyvät, jos ei oo varaa sijoittaa valettuihin, mutta kuten sanottua, eivät sovi kaikkien korvaan. Itelle kuuset sopii. Ovat toki aika rumat...=)
Pahisguy
25.03.2003 19:45:17

Jaa olikko nivalasa?
Ihan sama mitä teet, kunhan teet sen tyylilllä! It aint what you do, it´s how you do.
coffeemaker
26.03.2003 16:33:39
Kun aloin vuosia sitten soittaa bändissä, en ikinä käyttänyt korvatulppia.. Menin sitten erään kaverin kanssa katsomaan keikkaa ja kaveri ihmetteli miksen käytä tulppia, pistin sitten vessapaperia korviin.. Sen jälkeen olen ainaa käyttänyt niin treeneissä kuin keikoillakin tulppia.. kuuleekin vähän selvemmin. Nykyään ihmettelen miten yleensä kykenin olemaan treeneissä ilman tulppia... Olen ostanut vähän kalliimmat tulpat, tuntuvat hyviltä korvissa ja on helppo pestäkkin. Samoja tulppia olen käyttänyt jo useamman vuoden :)
'I am too lazy to live and too afraid to die'
A. Järvinen
26.03.2003 17:29:43

Jaa olikko nivalasa?

No sielläpä siellä. Ja juuri siinä parin metrin päässä vasemmasta kajarista. Pikkuhiljaa vähenee toi tinnitus, hyvä merkki! Se on vaan saatana kun menee nukkumaan niin ei omia ajatuksiaan kuule.
HIM
26.03.2003 18:04:08

No sielläpä siellä. Ja juuri siinä parin metrin päässä vasemmasta kajarista. Pikkuhiljaa vähenee toi tinnitus, hyvä merkki! Se on vaan saatana kun menee nukkumaan niin ei omia ajatuksiaan kuule.

Olen kuullut tuon ennenkin, että Tuiskulassa Bodomin keikan jälkeen soi korvat. Olisikohan niin, että johtuu bändistäkin? Kun oltiin HIM:ä katsomassa Nivalassa niin kaveri nojasi siihen PA kaappiin keikan aikana. Ei minulla itselläkään kyllä pahemmin soinut korvat sen jälkeen. Missään vaiheessa ei ottanut korviin ja soundi oli silti erittäin raskas ja selkeä. Jopa raskaampi mitä odotin etukäteen.
Keep it heavy!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)