breadfan 20.10.2004 15:01:10 | |
---|
Olisi kiva jos jollain ois joku keino saada kitararemmin kiinnitysnupit pysymään kiinni löystymättä. itse olen kokeillut perinteistä tulitikku reikään ja sitte nuppi ruuvilla, mutta tämäkään ei auta. On ärsyttävää koko ajan kiristää niitä |
Kassu 20.10.2004 15:25:09 | |
---|
Hihnalukot. Tuolla ylhäällä on faq aiheesta. |
Kitaravirtuaali 20.10.2004 15:31:09 | |
---|
Hihnalukot. Tuolla ylhäällä on faq aiheesta. Auttavatko nämä siihen ruuvin löystymiseen? Itsellä on DiMarzion Cliplock-systeemi, jossa hihnojen päät siis ruuvataan suoraan kitaraan. Tasan kerran olen etummaista ruuvia kiristänyt. |
Kassu 20.10.2004 15:32:42 | |
---|
Auttavatko nämä siihen ruuvin löystymiseen? Itsellä on DiMarzion Cliplock-systeemi, jossa hihnojen päät siis ruuvataan suoraan kitaraan. Tasan kerran olen etummaista ruuvia kiristänyt. Ah tsori en lukenut huolellisesti. Jatkakaa.. Tai auttaa periaattessa jos vaikkapa on isompi ruuvi. |
Kitaravirtuaali 20.10.2004 15:36:37 | |
---|
Voisin veikata että tapit pysyisivät kiinni (ja kunnolla), jos vaikka lykkäät tipan puuliimaa sinne koloon ja ruuvi tiukasti perään. Ongelmaa saattaa tulla sitten kun haluat vaikkapa vaihtaa tapit. Ruuvi kyllä saattaa lähteä irti, onhan sillä kierteet sitten siinä liimassa, mutta lienee kyllä tiukassa kiinni. |
madu 20.10.2004 15:36:39 (muokattu 20.10.2004 15:37:25) | |
---|
Olisi kiva jos jollain ois joku keino saada kitararemmin kiinnitysnupit pysymään kiinni löystymättä. itse olen kokeillut perinteistä tulitikku reikään ja sitte nuppi ruuvilla, mutta tämäkään ei auta. On ärsyttävää koko ajan kiristää niitä Tyhmä kysymys varmaan mutta olethan laittanut tulitikkuun myös puuliimaa? Pelkkä tikun tunkeminen ei niin paljoa auta. EDIT: vain 2 sekuntia myöhässä... Salakka - Alburnus Alburnus |
toxic 20.10.2004 15:39:32 | |
---|
Tyhmä kysymys varmaan mutta olethan laittanut tulitikkuun myös puuliimaa? Pelkkä tikun tunkeminen ei niin paljoa auta. EDIT: vain 2 sekuntia myöhässä... Mitenniin ei auttaisi ilman liimaa? Eikös se jää sinne puristuksiin ja ei sen takia sitten pääse liikkumaan???? |
Mitenniin ei auttaisi ilman liimaa? Eikös se jää sinne puristuksiin ja ei sen takia sitten pääse liikkumaan???? Liimalla se tikku ei murene niin helposti kun ruuvi laitetaan paikalleen. Olen testannut ilman liimaa kun RG:senjohon joskus aikoinaan laitoin tikun schallereiden takia. Aika nopeasti ruuvit löystyivät ja seuraavaksi sujautin puuliimaa ja annoin kuivua ja ruuvasin sitten kiinni. Näin on kestänyt tähän päivään asti. Kyllä se varmaan pysyy ilman liimaakin mutta mun tapauksessa ei kestänyt kauaa. Salakka - Alburnus Alburnus |
toxic 20.10.2004 17:22:17 | |
---|
Liimalla se tikku ei murene niin helposti kun ruuvi laitetaan paikalleen. Olen testannut ilman liimaa kun RG:senjohon joskus aikoinaan laitoin tikun schallereiden takia. Aika nopeasti ruuvit löystyivät ja seuraavaksi sujautin puuliimaa ja annoin kuivua ja ruuvasin sitten kiinni. Näin on kestänyt tähän päivään asti. Kyllä se varmaan pysyy ilman liimaakin mutta mun tapauksessa ei kestänyt kauaa. Ettei olisi ollut liian pieni tikku siihen. Jos se ruuvin öö kierre upposin myöhemmin siihen tikkuun ja sen takia löyseni. Nämä on niitä teorioita :) |
Jouni Antero 20.10.2004 17:25:56 | |
---|
Mulla on aivan hämärä kuva joskun kuulleeni neuvon, että laittaisi ko. ruuvireikään saippuaa...jos kukaan ei vahvista, niin älkää vain tehkö ko juttua, mutta ideana kai on se, että saippua jotenkin toimisi puumateriaalia tiivistävänä. Olenko sekoittanut johonkin muuhun niksi-pirkka-neuvoon? |
Kitaravirtuaali 20.10.2004 17:27:45 | |
---|
Mulla on aivan hämärä kuva joskun kuulleeni neuvon, että laittaisi ko. ruuvireikään saippuaa...jos kukaan ei vahvista, niin älkää vain tehkö ko juttua, mutta ideana kai on se, että saippua jotenkin toimisi puumateriaalia tiivistävänä. Olenko sekoittanut johonkin muuhun niksi-pirkka-neuvoon? Ainakin tätä tietokonetuolia kun kokosimme, laittoi isäni neuvokkaana miehenä löysän ruuvin päähän tipan saippuaa ja kas, johan pysyi. Ei se siitä ainakaan räjähdä jos kokeilet. |
breadfan 20.10.2004 17:58:24 | |
---|
heitin liimaa ja kakstulitikkua nii johan rupesi pysymään. jotenka kiitos siitä! aika näyttää kuinka kauan pysyvät.. |
toxic 20.10.2004 18:33:28 | |
---|
heitin liimaa ja kakstulitikkua nii johan rupesi pysymään. jotenka kiitos siitä! aika näyttää kuinka kauan pysyvät.. Vielä paremmin pysyy kun et heitä niitä vaan laitat ne siihen reikään :) |
Tympee Huttunen 20.10.2004 19:01:01 | |
---|
Ainakin tätä tietokonetuolia kun kokosimme, laittoi isäni neuvokkaana miehenä löysän ruuvin päähän tipan saippuaa ja kas, johan pysyi. Ei se siitä ainakaan räjähdä jos kokeilet. Tässä varmaan haetaan sitä, että saippua kostuttaa puupinnan ja turvottaa puuta. En kyllä itse välttämättä tätä käyttäisi. Tarpeeksi, kun reikää kostuttelee voikin body tosiaan räjähtää. Tai ainakin halkeilla. Tästä reiän kostuttamisesta keksisi paljon muutakin juttua, mutta annetaan nyt olla:) |
fox 20.10.2004 19:06:47 | |
---|
Tässä varmaan haetaan sitä, että saippua kostuttaa puupinnan ja turvottaa puuta. En kyllä itse välttämättä tätä käyttäisi. Tarpeeksi, kun reikää kostuttelee voikin body tosiaan räjähtää. Tai ainakin halkeilla. Tästä reiän kostuttamisesta keksisi paljon muutakin juttua, mutta annetaan nyt olla:) Saippua ruuveissa helpottaa ainoastaan sitä puuhun vääntämistä, vanha konsti tuo. Ei vaikuta muuten. Liimaa vaan ja tikkuja! |