Aihe: Tama rhythmwatcht, boss dr.rhythm etc. laitteet.
1
jyrildo
20.10.2004 15:28:01
Eli mulla ois tarkotus hankkia joku tommonen "rumpaleille suunniteltu metronomi" Onko kellään kokemuksia näistä laitteistä.

Tarviisiin siihen semmottia ominaisuuksia että pystys ohjelmoimaan suht pitkiä biisejä joissa sillontällön vaihtuu tahtilaji ja tempo.
Pieni rumpalipoika
20.10.2004 16:19:56

Tamasta ei tuossa oikeastaan ole hyötyä, koska eri tahtilajien välillä vaihtelu onnistuu ainoastaan "pankista" ylöspäin kelaten. Muutenkin tarkempaa taimia vaativassa touhussa on hieman kyseenalaista, jos soiton aikana pitäisi millin tarkasti saada klikkiä vaihtettua. Ja sitoohan se hetkeksi toisen jalankin.

Käsittääkseni siinä Yamahan Clickstationissa on hieman paremmat ominaisuudet tohon tarpeeseen.

Mutta. Ainoa oikeasti pätevä vaihtoehto on sulle rumpukone, johon voi vääntää patterneja muistiin. Eli tehdä siis kokonaisia biisejä. Haittapuolena tuossa on käytön hitaus ja monimutkaisuus.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Alpha
20.10.2004 16:49:44
Tamasta ei tuossa oikeastaan ole hyötyä, koska eri tahtilajien välillä vaihtelu onnistuu ainoastaan "pankista" ylöspäin kelaten.

Siis miten ylöspäin kelaten? Oikeestaan en edes tiijä, että millanen se "pedaali" on, mutta pystyyhän siihen ohjelmoimaan eri kompit ja temmot peräkkäin, ettei tarvi "pedaalilla" polkea kymmentä kertaa eteenpäin, että sais sen mikä äskön oli...

Ööh...ymmärsiköhän taas kukaan...
Pieni rumpalipoika
20.10.2004 16:58:43

Siis miten ylöspäin kelaten? Oikeestaan en edes tiijä, että millanen se "pedaali" on, mutta pystyyhän siihen ohjelmoimaan eri kompit ja temmot peräkkäin, ettei tarvi "pedaalilla" polkea kymmentä kertaa eteenpäin, että sais sen mikä äskön oli...

Ööh...ymmärsiköhän taas kukaan...

Mun käsittääkseni se spedusysteemi toimii kuten se nappula ite laitteessakin. Eli sitä pankkia voi kelata vain ylöspäin.

Tulipa mieleen sekin ongelma vielä Taman kohdalla, että siinä ei voi tallentaa painotuksia, jotka on niiden potikoiden takana. Eli ainoastaan tempoa ja painotusta, eli sitä mitä iskua merkataan ykköseksi.

Alkuperäiselle kysyjälle Tama ei sovellu. Muutenhan vehje on mitä parhain.
Paas
20.10.2004 17:17:08
Käsittääkseni siinä Yamahan Clickstationissa on hieman paremmat ominaisuudet tohon tarpeeseen.

Hommasin just eilen sen yamahan click stationin. Saa ny nähdä kuinka hyvä peli on kyseessä kunhan ehdin perehtyä laitteeseen. Vaikuttaa kyllä ainakin paljon rhythm watchia paremmalta(mitä nyt liikkeissä vertailin).
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Alpha
20.10.2004 17:25:48
Mun käsittääkseni se spedusysteemi toimii kuten se nappula ite laitteessakin. Eli sitä pankkia voi kelata vain ylöspäin.

Tätä juuri tarkoitin. Eli ykköseen voi laittaa esim. biitin tempoon 60, kakkoseen biitti 100, kolmanteen triolin, jne...kolmosen jälkeen jos haluaa taas biitin temmossa 60, niin laittaa sen neloseen...ei tarvi polkea kaikkia kahtakymmentä läpi, että pääsee takas ykköseen...
Pieni rumpalipoika
20.10.2004 17:34:06

Tätä juuri tarkoitin. Eli ykköseen voi laittaa esim. biitin tempoon 60, kakkoseen biitti 100, kolmanteen triolin, jne...kolmosen jälkeen jos haluaa taas biitin temmossa 60, niin laittaa sen neloseen...ei tarvi polkea kaikkia kahtakymmentä läpi, että pääsee takas ykköseen...

Niin mäkin. Jos haluut vetää jonkun mauttoman heviproge-keikan klikin kanssa niin loppuu aika nopsaan muistipaikat (20kpl), kun ei pääse kelaamaan edes takas.

Ja sitäpaitsi. Edelleen ongelma on se, että vaihto pitäisi saada polkaistua millintarkasti tai muuten kaatuu systeemit.
jyrildo
20.10.2004 20:23:39
Eli tämmösen mauttoman heviprogeäijän pitää lähtee ihan rumpukone linjalle?
eleeton
20.10.2004 21:59:49
Esim. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_alesis_sr16_prodinfo.html
on mulla mielessä pyörimässä.

Ja jos haluaa biisejä ohjelmoida niin se on sitten rumpukone. Metronomilla voi käytännössä treenata yhtä biittiä kerrallaan.
Tietty voisi niitä raitoja tehdä tietokoneella jollakin ohjelmalla ja vaikka polttaa cd:lle jossei ole rumpujen luona tietokonetta. Mutta just siksi kun tämä on hieman vaivalloisempaa niin itseki haluan helposti mukana kulkevan rumpukoneen..
jyrildo
21.10.2004 11:19:31
Toi Alesiksen masiina näyttää kyllä tosi fiksulta. Jos sinne sai 200 omaa biisiä talteen jopa. Ja hintaki oli kohallaan
Bacchus
24.10.2004 22:42:56 (muokattu 24.10.2004 22:49:35)
Klikki pitäisi meikäläisenkin saada, mutta näistä laitteista en tajua juuri mitään. Eli, siis tuohon Taman Rhythmwatchiin, ja Yamahan click stationiin saa vain yhden tempon kerrallaan, ja sinne ei voi ohjelmoida monia osioita peräkkäin vaihtelevilla temmoilla? Ja tuossa Alesiksessa pystyy käytännössä ohjelmoimaan biisin alusta loppuun rumpuraidan kera?

Mites kuulokepolitiikka, toimiiko sellaiset Kossin The Plugit ollenkaan, vai pitäisikö hommata jotkut suljetut kuulokkeet? Treeni- ja keikkakäyttöön pitäisi saada sopivat luurit.

Jos joku tästä jotain tajusi, olisin kiitollinen avusta.=)

EDIT: Lisätään vielä, että hinnalla ei ole sen suuremmin väliä, panostan mieluusti laatuun.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
Speedy
25.10.2004 10:30:32 (muokattu 25.10.2004 10:30:57)

Tietääkös kukaan mitä tohon yamahan vehkeeseen saa biisejä muistiin..? Itse olen kanssa hiukan sitä ajatellut, jos hommais semmosen..=I Olen kuullut siitä vaan hyvää..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jyrildo
25.10.2004 19:02:24
Mä kävin kysy mässä kaupassa siitä taman rhhtthyhtyhmwatchista ja se myyjä sano että ei siihen voi ohjelmoida mitään... Eli jos haluaa jotain ohjelmoida ni pitää olla ihan kunnon rumpukoñe
Alpha
25.10.2004 19:55:31
Mä kävin kysy mässä kaupassa siitä taman rhhtthyhtyhmwatchista ja se myyjä sano että ei siihen voi ohjelmoida mitään... Eli jos haluaa jotain ohjelmoida ni pitää olla ihan kunnon rumpukoñe

Rhythm Watchissahan on 20 paikkaa joihin voi laittaa/"ohjelmoida" eri komppeja ja säätää temmot. Niitä sit lyödään peräkkäin napista tahi sillä polkusimella.

Mut tietty tuo rumpukone on ihan eri asia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)