Aihe: TanssikeikkaAnekdootit Graduksi - apua tarvitaan!
1 2
mr.muzak
14.09.2004 08:33:39
Kuka on käynyt Euran Osmantuvassa keikalla?...

Pari kertaa muistaakseni tullut käytyä, eipä mitään pahaa sanottavaa. Että kaipa sillä äijällä oli sitten ne hilloviikot just tuolloin, tai ko. artisti ei kiinnostanut häntä (tiedä sitten miksi oli ostanut...). Oon kyllä nähnyt muutamaan otteeseen kuinka fiilispohjalta nämä "mää ostan teidät" tyypit toimii; vaikka oltais "kilpailevassa" raflassa keikalla niin tarpeeksi fani-baariomistaja kyllä tarjoo illankin bändille vaikka olisikin ollut keikka samana iltana viereisessä kuppilassa. Turha noista tilanteista on ottaa itseensä, kuten tiiät, ei se todellakaan ole ollut siitä 5minuutista kiinni!
mack the knife
14.09.2004 09:23:56
Siinäpä se onkin, että kuulin muualta sen olevan just siitä viidestä minuutista kiinni. Ei mitään väliä, miten soittaa, tuleeko encoret, onko hiljaa vai kovaa. Kun vain ajat toimii minuutilleen. Kyllä tuossa mun jutussa silti oli sitäkin, kun ensin on 400 ajoa sinne aamuroudauksen jälkeen jne.
Silloin tuntuu kohtuuttomalta, että ruvetaan puhumaan epäolennaisesta.
Toisaalta, jos kerran siellä muut ei ole saaneet samanlaista kohtelua, niin vikahan on silloin meissä. Oltiin liian selvin päin, syötiin kiltisti kinkkukiusausta ja vietiin jokainen kippo keittiöön käytön jälkeen. Ei vittuiltu kellekään ja soitettiin itkemättä talon PA:han.
En minä tätä liian vakavasti ota, en ole vain muissakaan töissä suostunut vuosisadan alun johtajameininkiin. Asiallinen kohtelu riittää, ei tarvi sen kummempaa.
Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio)
klunssila
14.09.2004 10:20:11
Kai tuokin jonkin sortin rotusorron merkit täyttää....

Pistetäänpä vielä paremmaksi... Olimme jossakin hevon värkin kuusessa, taisi olla aivan susirajalla ja tietysti hääkeikalla. Siinä settien välissä sitten ajateltiin, että olisipa mukava ottaa kupponen kahvia tauon ratoksi. No ei muuta kuin vanhan kaavan mukaan asteltiin keittiöön, josta omatoimisesti otimme kahvikupposet esille ja astelimme kohti kahvipannua. Siinä samassa kyökkiin hyökkää paikan emäntä ja huutaa: "soittajat ulos keittiöstä, soittajille ei ole mitään asiaa tulla tänne sotkemaan ja likaamaan paikkoja. Keittiöön ei mene enää yksikään!"

Koko jutun kliimaksi oli kuitenkin siinä, että tämän emännän oma sekarotuinen piski hääri keittiössä koko illan ajan, makaili lattialla ja söi eväitään, siis hääruokailun tähteitä. Mitähän terveysviranomaiset tähän sanoisivat, kumpi on pahempi soittaja vai koira. Taitavat olla samassa kastissa. Niin, ja jäi kahvit sitten juomatta...
v_m_kangas
14.09.2004 10:52:27

Siinä samassa kyökkiin hyökkää paikan emäntä ja huutaa: "soittajat ulos keittiöstä, soittajille ei ole mitään asiaa tulla tänne sotkemaan ja likaamaan paikkoja. Keittiöön ei mene enää yksikään!"

Kun sitten aina tietäisikin mikä on kussakin paikassa tyylinä. Toisissa paikoissa ei saa mennä kyökkiin tai baaritiskin taakse ja toisissa taasen sanotaan: "Me ei teitä joudeta passaamaan, täällä on itsepalvelu".

Toisaalta on hyvä, että siellä esiintymiskorokkeen tuntumassa on lappu seinällä, jossa on paikan ohjeet ja ukaasit. Joskus vain tuntuu, että se tärkein pointti on unohtunut: kun soittaja viihtyy, viihtyy maksava asiakaskin, ainakin siis paremmat edellytykset on noin tapahtua.
Humppaa tai soita humppaa
baron
14.09.2004 23:16:47

Tää on kyllä omasta sielusta kiinni.

Mulla on sellainen siviiliduuni, jossa hankalat asiakkaat ovat säännöllinen rutiini.
Kaikki ovat puolustuskyvyttömiä sille, että ensin vähän silittää myötäkarvaan ja sitten vasta esittää kohtuullisen toiveensa.

Jos oma sielu antaa sille periksi, että ei pidä kiinni itsestään selvistä omista oikeuksistaan, vaan vähän sitä anelee, niin aina toimii.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
Kukko
15.09.2004 19:24:22

Tää on kyllä omasta sielusta kiinni.

Mulla on sellainen siviiliduuni, jossa hankalat asiakkaat ovat säännöllinen rutiini.
Kaikki ovat puolustuskyvyttömiä sille, että ensin vähän silittää myötäkarvaan ja sitten vasta esittää kohtuullisen toiveensa.

Jos oma sielu antaa sille periksi, että ei pidä kiinni itsestään selvistä omista oikeuksistaan, vaan vähän sitä anelee, niin aina toimii.

Baro on kaikkien muusikoiden(mun) oppi-isä
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Qsine
19.10.2004 23:08:18

Nyt sitä saa.

http://www.jannekuusinen.net/Kokoliha.html

Pyydän anteeksi painoksen pienuudesta johtuvaa korkeaa hintaa. Uskokaa tahi älkää: voittoa en tuosta saa.

Ennakkotilanneille kirjat tulevat perille viikon sisään.

Nettiversion lupaan tämän vuoden puolella. Ilmoittelen, kun on eetterissä.
"Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!"
WanhaWetäjä
20.10.2004 02:48:31

Kuka on käynyt Euran Osmantuvassa keikalla? Joo, just se, minkä takapihalla on tajuttoman hieno Mersu rekkarilla AA-1

Joo,pari vuotta sitten olin...talon kamoihin vedettin ja se bändikämppä oli siinä siivessä,oikeen siisti asunto...ei meillä ollut mitään erikoista,jopa keppanaa(!)toivat ruokajuomaksi sinne kämppään ja mekin vedettiin vähän miten sattuu noi setit,no aika hiljasta siä oli sillon.

Joku perkeleellinen mersu siinä oli pihassa,tauolla sitä siinä ihmeteltiin ja muistaakseni sille omistajalle oli tulossa viä hienompi sen tilalle,jonkun portsarin kaa se siinä höpötti,oli muuten nahkahousut jalassa sillonkin...sellanen vähän luihun olonen klanipää "hernekeppi" se tosiaan oli...

Niin...liksojen saanti kesti muuten tavallista kauemmin tolta keikalta !
eeko
20.10.2004 12:32:00
tuli mieleen tosta ajasta, rokkikeikalla raflan vastaava sanoi: että ei ihan tullut 45 minsaa täyteen. mä että täh, katoin kelloa, kun mentiin ja melkeen tunti meni. no tää leidi oli sekkari kädessä ja aina, kun biisi loppui niin, painoi stop.
paikkaa en muista.
MC JayD
20.10.2004 12:57:26 (muokattu 20.10.2004 13:00:25)

Ei oo ittelle sattunu, mutta...

Karvian soittokunta joskus 70-luvulla oli tansseja soittamassa. Tuubisti, tietenkin, oli ottanut eväspullon mukaan, mutta unohtanut, minne sen olikaan laittanut. No kun soitto alko, ei tuubasta tullu pihaustakaan. Kun tuubisti oli sitten kääntänyt tuubansa ympäri, poistaakseen tukoksen, oli tuubasta lähtenyt Kossupullo pyörimään pitkin laattiaa.

Nykyinen tuubisti ei sitten otakaan...

PS. Itteki oon usein meinannu sammua tanssikeikoilla, vaikka oon ollut melkein ainut selvä.
Semmosta se sitte tahtoo olla, sano.
nopsa
20.10.2004 12:57:41
Kuka on käynyt Euran Osmantuvassa keikalla? Joo, just se, minkä takapihalla on tajuttoman hieno Mersu rekkarilla AA-1 ja Chevrolet Trans Sport rekkarilla MÄÄ-1. Meille tuli soppari, missä oli tarkasti soittoajat ja taukomusa-ajat niin kuin pitääkin. 22-23.30 levymusaa. Vartti taukoa ja 45 bändillä. Vartti taukoa ja solistin kanssa 90 min. Vartti taukoa ja bändillä 02.15-03.00, sen jälkeen levyt puoleen. Eli ihan ok ajat, varsinkin se, että bändi aloittaa vasta 23.30.
Meille kerrottiin, että tämä autojen omistaja on mulkku ja muuta vastaavaa, ei nyt heti uskottu, kun muu henkilökunta oli niin hyvällä meiningillä töissä.
Soitettiin se bändisetti ja ihmeteltiin vähän, missä se pomo luuraa. Joskus ne sentään tulevat edes päivää sanomaan. Solistin kanssa aloitettiin sitten ja 90 min. setti loppui 5 min. aikaisemmin kuin pitäisi. Bändikämppä on takapihalla ja odoteltiin siinä, että meille tultais taas avaamaan ovi niin kuin muillakin tauoilla. Toisesta ovesta tulee yhtäkkiä hintelä kaljupäinen nahkahousuinen hernekeppi. Sanoo, että veditte sitten näköjään setin vajaaksi. Ajateltiin, että vitsihän tuo oli, 90 minuuttista nyt ei aina saa niin tarkaksi vedettyä, että vois kellon tarkistaa. Sanoin että joo, ei se nyt tosiaan niin tasan mennyt, mutta eihän se niin tarkkaa ole...
Äijä saatana rupeaa ihan kuninkaaksi:"Jos MÄÄ kato ostan teidät tänne, niin MÄÄ vaadin, että te soitatte niin kuin sopimuksessa lukee. Kyllähän te ammattilaisina tiedätte, että teidän leipä on ihan tästä kiinni."
Vieläkin yritin keventää, että älä nyt ole tuollainen. Äijä jatkaa:" Mulle on ihan sama mitä se teidän solisti siellä lavalla tekee, vaikka pyörittäis vain persettä ilman musiikkia, mutta siellä ollaan siihen minuuttiin asti kun MÄÄ myyn lippuja. Sieltä ei tulla yhtään aikaisemmin pois."
Rumpali sanoi vähän viluissaan, että aukaisetko kuitenkin tuon bändikämpän oven. Hernekeppi sanoo:" MÄÄ aukaisen sen sitten kun MÄÄ aukaisen. En yhtään aikaisemmin. Teitä kuulkaa ei osteta keikalle, kun nuo aikataulut ei pidä yhtään..."
Voi jumalauta, kaikki tämä viiden minuutin tähden. Mistähän se on ne rahansa saanut, toisaalta ihan sama, mutta noin koirana ei voi silti soittajaa pitää.
Luuleeko se, että muuallakin on tuollainen Gestapomeininki. Minä haluan tavata sen vielä jossain muualla. Jäi niin paljon sanottavaa... Suoraan sanoen voi olla että läsähtää.
Kertokaa jos on muilla kokemuksia kyseisestä paikasta. Minä haluan kuulla, ollaanko me taas ainoita joiden kohdalla sillä nahkahousulla sattui olemaan menkat.

joo.kokemuksia löytyy samasta äijästä,oltiin pari vuotta sitten samaisessa persereiässä soittamassa kaksi kertaa yhtäaikaa(ensimmäinen and viimeinen),solistin settien jälkeen alkoi aivan älytön päähän pätkiminen meidän soittaessa,ei muuta ku biisi poikki ja menin kysymään samaiselta natsilta mikä meininki?me ei skabausta kompata.no tämä kyseinen tapaus huutaa lutku suorana ja on mun raiveleissa kiinni kuka sä oot,kuka sä oot?no,olen bändistä,johonka hän "te voitte minun puolestani painua vittuun"no ei siinä mitään,tehtiin työtä käskettyä ja pantiin lelut läjään ja himaan tuntia aikaisemmin.
vanhami
20.10.2004 13:11:40
Google tietää kaiken. Täältähän se mesta löytyi.

http://www.osmantupaeura.fi/

Olisko tuo klanipää nahkahousu sitten tuo Ilkka Leija, joka vieraskirjaan on vastaillut.

Palautettakin voi jättää

http://www.osmantupaeura.fi/Palaute.htm

On se netti niin hieno asia.

Mika
mack the knife
20.10.2004 14:16:44
Olisko tuo klanipää nahkahousu sitten tuo Ilkka Leija

No Leijahan se. Oli se mulla keikkaohjeissa mutta varmaan aktiivisesti unohdin saman tien koko nimen. Enpä muista missään tavanneeni noin mulkkua äijää. Kun olis edes tehty joku virhe mikä oikeuttaa sen tuohon käytökseen.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)