VÄKIPÄÄ 18.10.2004 20:01:51 | |
---|
En kyllä ymmärrä miksi Mustaine vaivautuu avautumaan näinkin vanhasta jutusta kuin Metallica, varsinkin kun herra on tehnyt pitkää uraa jo Megadethillä ja mielestäni Megadeth pieksee laiskan Metallican mennen tullen. Kai sitä jokin kaivelee... Metallican suosio? Pääsoittimena minulla on pää soittimena. |
Akiman 18.10.2004 20:24:00 | |
---|
Kaikki nämä mediahassuttelut ovat olleet itselleni lähinnä viihdettä, jotka eivät ole koskaan vaikuttaneet suuntaan tai toiseen. Asiahan on nimittäin niin, että sekä Metallica että Megadeth ovat tehneet saatanan tiukkoja levyjä ja molemmat myös aivan uskomattoman löysää materiaalia, jota ei kiinnosta kuunnella pätkääkään. En tuhlaa aikaani tyhjän miettimiseen, kun voin kuunnella sen sijaan loistavia albumeja, kuten Rust In Peace, Peace Sells, Countdown, Master of Puppets, Ride The Lightning ja And Justice For All. Parempi kanavoida kiinnostuksensa niihin. :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET |
bedlam 18.10.2004 20:51:47 (muokattu 18.10.2004 20:52:20) | |
---|
Näissä remasteroiduissa Megadetheissa tuntuu soittimet tuplautuneen. Countdowniltakin löytyy _oikeasti_ myös bassoa. Kuunnelkaa spedet! Siis häh? Alkuperäisessä miksauksessahan basso kuuluu hemmetin hyvin, huomattavasti selkeämmin kuin suuressa osassa metallilevyjä. Kuuntelin juuri aloitusbiisin, eikä missään vaiheessa ollut epäselvää, missä bassolinja kulkee. Ainoa asia mitä tuolta levyltä korjaisin, olisi komppipellin hienoinen laskeminen. Ärsytti hirveästi levyn ilmestyessä, nythän siihen on jo tietenkin tottunut. http://www.mikseri.net/kiasma |
sub zero 18.10.2004 21:07:33 | |
---|
Eiks Megadeth ollu se joku Maidenin lämppäri? What's there to live for? Who needs the peace corps? |
VÄKIPÄÄ 18.10.2004 23:40:22 | |
---|
Eiks Megadeth ollu se joku Maidenin lämppäri? Hieno mies... Antaisin plussan jos jaksaisin. Pääsoittimena minulla on pää soittimena. |
Booligan 19.10.2004 10:56:20 | |
---|
en lukenut kokonaan tätä threadia(ei pää kestä tollasia tosikkomuusikkoja jotka vaan valitttaa kuka mistäkin) joten en tiedä onko tämä jo laitettu, mutta tässä on kyllä ehdottomasti parhaat Mustaine quotet koskaan http://afgncaap.tripod.com/id10.html suosittelen lukemaan jos on huono fiiuis, tuo piristää. Doesn´t matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
IF IT`S DONE JUST HOW I SAY |
Naama-amis 19.10.2004 12:02:23 | |
---|
Mielestäni jotenkin typerää tuollainen vanhojen levyjen muokkaus. Olen kyllä jokseenkin samaa mieltä, olisivat vaan tyytyneet ihan vaan parantelemaan äänenlaatua ilman muita pelleilyjä. Esim. Rust in peacen uudessa versiossa snare kuulostaa joltain ihmeellisen vastenmieliseltä mummon muoviämpäriltä? Mitä sille oikein on tehty, kertokaa? Ja Take no prisonersin laulu (kuten myös five magicsin!) kuulostaa myös huonolta, taustalaulu erityisesti, alkuperäisestä "vimmasta" on jäljellä vaan osa (tosin tämä on täysin ymmärrettävää koska ilmeisesti ko. biisin kaikki lauluraidat hukkuivat?). Muuten mm. Basso, Kitarat ja basarit tulee (IMO) selvemmin kuin ennen, joten esimerkiksi autossa kuuntelu helpottuu kun bassoa on enemmän. Varsinkin minun autossa, jossa on vanha kasettisoitin ja 2 naukuvaa kaiutinta joista ei muutenkaan bottnea lähde oikeastaan ollenkaan. Muita remasteroituja en ole kuullut, mutta kuulemma ainakin so far... levy on parantunut ylikorostoten kaikuisuuden poiston ansiosta. Älkää vaan tehkö hyviä kauppoja ja ostako minun Jackson JS30:ä! Äläkä ainakaan vaivaudu lähettämään pikaviestiä! |
MrQ 19.10.2004 12:05:24 | |
---|
Minä vaan sitä että tuota. Onko tuolla nyt niinkään väliä, että kuka se kukkulan kuningas on ja kenelle? Molemmat isot M:t ovat kiistatta todella todella suuria vaikuttajia metallin saralla, toiset tykkää vaan siitä toisesta enemmän. On totta että Hammet ei teknisyydellään päätä huimaa, mitä sitten? Sen hommat toimii siinä musiikillisessa kontekstissa missä ne ovat ja sillä hyvä. Ja on myös totta, että Mustaine on vinkuva idiootti, joka ei vaan tajua milloin kannattaa lopettaa, millä nyt ei niin väliä ole ainakaan sellaiselle, joka siitä musiikista tykkää. Itselleni Metallican kolme ekaa ovat NE jutut, ja Megadeathin kolme ekaa ihan hyviä hevilevyjä. Ihan turha sanoa kenenkään että olen väärässä, koska mulle nyt master of puppets vaan sattuu olemaan isompi juttu kuin joku Countdown. Ja joko voisitte lopettaa tämän aivan saatanan älyttömän kinaamisen? |
Valterr 19.10.2004 15:51:17 | |
---|
Nick Menza on muuten taas ulkona Megadethistä. There is no danger of a surprise when the rangers are between us and the enemy. - General Braxton Bragg |
samwyse 19.10.2004 19:43:11 | |
---|
On totta että Hammet ei teknisyydellään päätä huimaa, mitä sitten? Sen hommat toimii siinä musiikillisessa kontekstissa missä ne ovat ja sillä hyvä. Hammett taitaa olla ainoa hevikitaristi jota katsoessani jännään, että selviääkö se sooloistansa kunnialla läpi. blackmail the universe with the greatest of calamities |
overtake 19.10.2004 19:52:16 | |
---|
Hammett taitaa olla ainoa hevikitaristi jota katsoessani jännään, että selviääkö se sooloistansa kunnialla läpi. Eipä se läheskään aina selviä. Esim Blackenedin soolo näiltä uusimmilta kiertutallenteilta on aika hirveää kuultavaa. It's such a fine line between stupid, and clever. |
Ben_D 19.10.2004 19:53:31 (muokattu 19.10.2004 19:57:50) | |
---|
Eipä se läheskään aina selviä. Esim Blackenedin soolo näiltä uusimmilta kiertutallenteilta on aika hirveää kuultavaa. Niin, onhan se soolo siitä biisistä kait 2 prosenttia. Toisekseen ainakin meikäläisellä on sellanen tilanne, että kuuntelen ainakin toistaiseksi Metallicaa enemmän alkuperäisäänitteiltä kun katselen livenä. |
overtake 19.10.2004 20:02:46 | |
---|
Niin, onhan se soolo siitä biisistä kait 2 prosenttia. Toisekseen ainakin meikäläisellä on sellanen tilanne, että kuuntelen ainakin toistaiseksi Metallicaa enemmän alkuperäisäänitteiltä kun katselen livenä. Niin? Tässä kait puhuttiin Hammetin livesoolottelutaidoista. It's such a fine line between stupid, and clever. |
Ben_D 19.10.2004 20:05:13 (muokattu 19.10.2004 20:08:35) | |
---|
Niin? Tässä kait puhuttiin Hammetin livesoolottelutaidoista. On se jännä paikka (oletettavasti täällä ihmiset näkevät keskimäärin 1-2 kertaa Metallican livenä), että osaakohan se Kirk nyt soittaa sen ja sen munasoolon, joiden osuus (kuten aikasemmin mainitsin) on biisistä sellaset muutaman prosentin luokkaa. Eiköhän se ammattimies niistä selviydy eikä kenenkään tarvi jännittää. |
overtake 19.10.2004 20:24:25 | |
---|
On se jännä paikka (oletettavasti täällä ihmiset näkevät keskimäärin 1-2 kertaa Metallican livenä), että osaakohan se Kirk nyt soittaa sen ja sen munasoolon, joiden osuus (kuten aikasemmin mainitsin) on biisistä sellaset muutaman prosentin luokkaa. Eiköhän se ammattimies niistä selviydy eikä kenenkään tarvi jännittää. Niin kait sitten? Se tuskin kuitenkaan estää meitä kritisoimasta miehen soittokykyjä. It's such a fine line between stupid, and clever. |
Akiman 19.10.2004 20:46:28 | |
---|
On se jännä paikka (oletettavasti täällä ihmiset näkevät keskimäärin 1-2 kertaa Metallican livenä), että osaakohan se Kirk nyt soittaa sen ja sen munasoolon, joiden osuus (kuten aikasemmin mainitsin) on biisistä sellaset muutaman prosentin luokkaa. Eiköhän se ammattimies niistä selviydy eikä kenenkään tarvi jännittää. En voi olla tarttumatta pikkuseikkaan. Soolot ovat minusta mukavaa kuultavaa oikein kuultuina, enkä ainakaan keikalla ollessani ehdi kiinnittämään huomiota pikkumokiin, mutta tätä en tähän halunnut erikseen sanoa, vaan tarttua tuohon prosenttiin. Blackened kestää introineen 6:42 ja pikaisella kuuntelulla laskin koko soolottelun kestävän 1:20, joten kyllä se hieman enemmän kuin kuin 2%, eli pikaisella laskulla 19,9005%. ;) :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET :: |
Ben_D 19.10.2004 20:50:34 (muokattu 19.10.2004 20:52:38) | |
---|
En voi olla tarttumatta pikkuseikkaan. Soolot ovat minusta mukavaa kuultavaa oikein kuultuina, enkä ainakaan keikalla ollessani ehdi kiinnittämään huomiota pikkumokiin, mutta tätä en tähän halunnut erikseen sanoa, vaan tarttua tuohon prosenttiin. Blackened kestää introineen 6:42 ja pikaisella kuuntelulla laskin koko soolottelun kestävän 1:20, joten kyllä se hieman enemmän kuin kuin 2%, eli pikaisella laskulla 19,9005%. ;) Mä olin ihan varma, että joku ton menee vielä jopa laskemaan enkä näyttänyt kovin väärässä olevan. Niinkun Ford Fairlane sano: "Unfuckingbelievable!". ;) |
Mä olin ihan varma, että joku ton menee vielä jopa laskemaan enkä näyttänyt kovin väärässä olevan. Niinkun Ford Fairlane sano: "Unfuckingbelievable!". Hah, en vain voinut vastustaa, kun luvut oikein huusivat "Olen enemmän kuin 2% kappaleen kestosta". Joo, merkityksetön pikkuseikka, mutta kivaa kun on omaa kivaa. :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET :: |
Lapaluu 19.10.2004 20:52:17 | |
---|
pilkunnussintaa :) jos muutama pikkuvika soolossa, niin sallittakoon. Nauretaan virheille, mutta meininkihän se Metallican liveissä on tärkeintä! Pariisin jotain livekeikkaa kuulleena täytyy sanoa, että Ulrich kusee Onen hienoimman kohdan basareillaan :D Mutta mitä pienistä, Metallica on aina Metallica! - lapis over and out. |
Ben_D 19.10.2004 20:53:53 | |
---|
pilkunnussintaa :) jos muutama pikkuvika soolossa, niin sallittakoon. Nauretaan virheille, mutta meininkihän se Metallican liveissä on tärkeintä! Pariisin jotain livekeikkaa kuulleena täytyy sanoa, että Ulrich kusee Onen hienoimman kohdan basareillaan :D Mutta mitä pienistä, Metallica on aina Metallica! Juu ja fiilis ja asenne korjaa monta pikkuseikkaa. Mä en tollasia mokia huomaa keikoilla kun en mikään sooloekspertti ole. Toisekseen olen lähes poikkeuksetta jurrissa ;) |