Aihe: Joensuun amk?
1
Meisseli
18.10.2004 20:55:16

No minkälaista siellä on. Mitä siellä teette. Kitaransoiton opettaja, onko se hyvä tyyppi?
Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face! -Tony Clifton
Jabbe
18.10.2004 22:11:16 (muokattu 18.10.2004 22:11:28)
Musiikinopetusta tarkoitat? Se on muuten Pohjois-Karjalan AMK.. :)

Itse oon Konservatoriolla (samaa puljua siis, ainakin tällä hetkellä) 2. asteella, ja ihan hyvä paikka. Varsinkin ihan lähiaikoina on meno, opettajat, tilat jne. parantuneet kummasti. Ihan varteenotettava vaihtoehto jos opiskelemaan mielii. :)
Meisseli
18.10.2004 22:27:00

Oon tornion vastaavassa nyt neljättä vuotta ja parin vuoden päästä jatkokoulutus kutsuisi. Minkälainen bändiopetus sulla siellä on ollut mitä tyylejä ootte vetänyt ja mainitsetko muutamia esimerkkibiisejä ihan mielenkiinnon vuoksi jotta tietäisin onko meininki yhtään sama teidän toisella asteella.
Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face! -Tony Clifton
Jabbe
19.10.2004 12:52:19
Oon tornion vastaavassa nyt neljättä vuotta ja parin vuoden päästä jatkokoulutus kutsuisi. Minkälainen bändiopetus sulla siellä on ollut mitä tyylejä ootte vetänyt ja mainitsetko muutamia esimerkkibiisejä ihan mielenkiinnon vuoksi jotta tietäisin onko meininki yhtään sama teidän toisella asteella.

Autumn Leaves, The Chicken, So What... mitä näitä nyt on... ;)

Ei vaan. Täällä on niinku eri tyylien workshoppeja eli eri juttuja opiskellaan asia kerrallaan. Itse tosin en oo ottanu moisiin osaa, pienyhtyeellä lähinnä. Oon kato vähän sillai puoliks täällä (virallisesti klassisella puolella) mut jotain tollasta täällä. Ehkä joku AMK-puolella täällä opiskeleva (ei tosin taida montaa mnetissä olla, ne vaan treenaa ja istuu baaris..) vois kertoo tarkemmin.
Bassballs
19.10.2004 13:28:20

Autumn Leaves, The Chicken, So What... mitä näitä nyt on... ;)

Ei vaan. Täällä on niinku eri tyylien workshoppeja eli eri juttuja opiskellaan asia kerrallaan. Itse tosin en oo ottanu moisiin osaa, pienyhtyeellä lähinnä. Oon kato vähän sillai puoliks täällä (virallisesti klassisella puolella) mut jotain tollasta täällä. Ehkä joku AMK-puolella täällä opiskeleva (ei tosin taida montaa mnetissä olla, ne vaan treenaa ja istuu baaris..) vois kertoo tarkemmin.

Tulin juuri syömästä(meille 2.asteen opiskelijoille) ilmaista lounasta, jota ennen veivattiin pari tuntia rock n' rollia ja soulia, mikä kuuluu meidän pakollisiin kursseihin.
Kitarasta en tiedä, mutta ainakin basso-opetus on täällä mallillaan. Tällä hetkellä Ape Anttila käy pitämässä passotunteja.
En tiedä kuka Amkilla opettaa kitaraa, mutta muu opetus ainakin workshoppien puolesta vaikuttaa hyvältä. Joensuu häviää sitten isommille kaupungeille soittotilaisuuksien määrässä(ja laadussa?), luulisin. Anyway, minä viihdyn täällä mainiosti. Tänne vaan.

En ole vielä kertaakaan joutunut soittamaan Autumn leavesia, chickeniä, enkä So What:ia...
Muusikko elää huoraamalla.
Bassballs
20.10.2004 15:12:23

Joensuussa on ehdottomasti paljon hyvää. Hyviä opettajia, rento meininki, mukava kaupunki.. Workshopit ei minun aikana ollu kovin tehokkaita (1,5 h/vko on mun mielestä ihan liian vähän), mutta nyt systeemi on kai muuttunut. Aika standardikamaa soitettiin pääosin. Ite saa vaikuttaa biiseihin, opet varmasti kuuntelee oppilaiden toiveita. Pitää olla tietty aktiivinen, minä sain eniten irti bändistä jossa soitettiin vain omavalintaisia biisejä (Scofieldiä, Sterniä, Pekka Pohjolaa).

Eniten Joensuussa tökkii vähäiset keikkapaikat, livemusan tarjonta, pienet piirit, ja esim. puhaltajia siellä on tosi huonosti. Mutta on niitä huonoja puolia täälläkin ihan tarpeeksi.. Suosittelen kovasti Joensuuta.

Nykyään workshopit ovat perioideittain, elikkä muutama kuukausi yhteen kyytiin. Esim.meillä loppuu juuri rock-ja tanssimusa workshopit, mutta niitä olikin yli 6 tuntia viikossa.
Täällä tosiaan saa vaikuttaa omaan opiskeluun erittäin paljon, kuten valita kurssit ja workshopit(kaikkihan siis tulee käydä läpi, mutta itse voit päättää järjestyksen). Arabialla ei käsittääkseni ole näin helppoa..?
Meillä on täällä nyt muutama puhaltaja ja jazzdiggareiden iloksi myös ajoittain järjestettäviä jameja Jokelan tiloissa(eilen oli ensimmäiset jamit, jotka menivät sen verran hyvin että jatkoa on nähtävästi tiedossa).
Suosittelen kaikille. Hyvä meininki on olennainen osa opiskelua.
Muusikko elää huoraamalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)