Aihe: Kuka soittaa kitaraa..
1 2 3 4 5 6 7 8
peepee
17.10.2004 14:40:19
....Carola (Strandenskjöldin) levyllä "sydämeen jäi soimaan blues" - onks tietoo??
pekkajau
17.10.2004 15:34:12
....Carola (Strandenskjöldin) levyllä "sydämeen jäi soimaan blues" - onks tietoo??

Levytetty vuonna -85 ja sovittajana on Halosen Kassu niin siitä voipi pikkusen päätellä että vois olla vaikka Björninen, Louhivuori, Lerche tai sitten joku muu sen ajan eturivin "kepittäjistä"?
There`s no bisnes in showbisnes!
Neljä Ruuvia
17.10.2004 18:37:16
Björninen soolottelee.
peepee
17.10.2004 21:27:49
Kiitos, pitkästä aikaa kuunneltuani kuulosti tosi hyvältä, kuten myös koko kappale ja sen sovitus.
WanhaWetäjä
17.10.2004 21:33:44

Björninen soolottelee.

On muuten aikas hemmetin hyvä soolo,jos tykkää tollasista melodisista jutuista,Björninen on(oli)tolla alueella kyllä ihan ykkönen ...
peepee
17.10.2004 22:58:39 (muokattu 17.10.2004 23:00:31)
On muuten aikas hemmetin hyvä soolo,jos tykkää tollasista melodisista jutuista,Björninen on(oli)tolla alueella kyllä ihan ykkönen ...

Vastauksesi jälkeen kuuntelin soolot uudestaan, Turakainen kysyy: Kuinka paljon sovittaja antaa esmes tällaisessa kappaleessa vapauksia kitaristille: Annetaanko raamit - soitetaanko soolot sovitettuna - vai onko soolosoittajalla vapaus tehdä se kokonaan itse???
WanhaWetäjä
17.10.2004 23:17:04 (muokattu 17.10.2004 23:17:24)

Vastauksesi jälkeen kuuntelin soolot uudestaan, Turakainen kysyy: Kuinka paljon sovittaja antaa esmes tällaisessa kappaleessa vapauksia kitaristille: Annetaanko raamit - soitetaanko soolot sovitettuna - vai onko soolosoittajalla vapaus tehdä se kokonaan itse???

Niinpä...onhan noi Björnisen soolot kautta linjan niin virheettömiä että vois melkein luulla että ne on sävellettyjä/sovitettuja.....

Mä luulen kuitenkin että se on vaan äijällä se juttu niin hanskassa että se vaan ottaa sen biisin ns.haltuun ja sitten mennään...oikeesti ois kiva tietää miten toi soolo on tehty,montako ottoo,onko se paloista kerätty jne...mä luulen että 4 ruuvia saattas asiasta jotain tietää alan miehenä?Siis nykyäänhän voidaan helposti paloista kasata soolo...otetaan vaikka 20 ottoo ja poimitaan sieltä vaikka kuinka pieninä pätkinä ne parhaat palat...mutta ei kyllä toi soolo kuulostaa siltä että se on vaan vedetty,se on vaan niin hiton kova hemmo tuo Björninen!!
riff
17.10.2004 23:26:05
Björnistä tyylikkäämpää kitaristia ei tässä maassa ole koskaan ollut allekirjoittaneen mielestä. soundit, tyylitaju, kaikki niin pirun hyviä juttuja AINA!
Neljä Ruuvia
17.10.2004 23:27:19
Niinpä...onhan noi Björnisen soolot kautta linjan niin virheettömiä että vois melkein luulla että ne on sävellettyjä/sovitettuja.....

Mä luulen kuitenkin että se on vaan äijällä se juttu niin hanskassa että se vaan ottaa sen biisin ns.haltuun ja sitten mennään...oikeesti ois kiva tietää miten toi soolo on tehty,montako ottoo,onko se paloista kerätty jne...mä luulen että 4 ruuvia saattas asiasta jotain tietää alan miehenä?Siis nykyäänhän voidaan helposti paloista kasata soolo...otetaan vaikka 20 ottoo ja poimitaan sieltä vaikka kuinka pieninä pätkinä ne parhaat palat...mutta ei kyllä toi soolo kuulostaa siltä että se on vaan vedetty,se on vaan niin hiton kova hemmo tuo Björninen!!

En tuosta soolosta muista muuta kun että oikein hyvä se on. Ja toi soolo on kyllä varmaan ihan improvisoitu ihan hatusta. Kyllähän studiossa sooloja soitettaessa tehdään ainakin niin että jos alkupuolella sooloa on joku erittäin hyvä fraasi nii saattaa tuottaja tai äänittäjä sanoa että tuon minä haluan kuulla uudestaan. Sen takia ne perkuleen mankkarit pitäis olla aina päällä!
Anonymous-jazz
18.10.2004 01:05:57

Muistan aina niin kirkkaasti kun Kirkan 90-luvun jälkeen ilmestyneellä levyllä oli aina Björnisen älyttömän huiput soolot melkein jokatoisessa biisissä. Vielä kun taustalla oli komppiryhmä Anssi Nykänen-Jari Heino niin Kirkan biisit kyllä soivat erittäin toimivasti.

Sen jälkeen alkoi taas se konevaihe että tehtiin biisi suoraan rumpukonetaustoilla ja Nykänen sai siirtyä :) En tiedä miten on taas tänään ?
Teemujazz
Kyllikki
18.10.2004 09:15:49 (muokattu 18.10.2004 09:17:16)
Kyllä todellakin on niin, että yksi tämän maan parhaita kitaristeja on juuri Björninen.

Olen itse pitänyt hepun soitosta aina siitä saakka, kun kuulin hänen soittoaan jo 70-luvun lopulla TV:ssä "Toivotaan, toivotaan" -ohjelmassa, jossa hän esiintyi Piirpauke -yhtyeen kitaristina. Björninen repäisi tällöin O. Merikannon kappaleeseen "Soi vienosti murheeni soitto" sellaisen soolon, että k*set meinasivat mennä housuihin. Olipa herralla jo silloin tyylitaju kohdallaan niin soundeissa kuin soitossakin.

Ja vielä tänäkin päivänä, kun kuuntelen kyseisen kappaleen (Piirpaukkeen levyltä "Yö Kyöpelinvuorella"), menee Tena vaihtoon.

Harmi vaan kun Björninen on lähes täysin vetäytynyt studiohommiin ja tuotantopuolelle, eikä häntä näe sen enempää TV:ssä kuin livenäkään.

Idea: Kun nyt kerätään ardessiin nimiä kaiken maailman paviaanien puolesta, voitaisiin ruveta keräämään myös nimilistaa, jossa vaaditaa Björninen enemmän esille. Uskoisin, että ainakin kaikki kitaristit ovat "hankkeen" takana, mutta myös muut, jotka haluavat nauttia hyvin sovitetusta musiikista.
Larry
18.10.2004 11:10:36
Harmi vaan kun Björninen on lähes täysin vetäytynyt studiohommiin ja tuotantopuolelle, eikä häntä näe sen enempää TV:ssä kuin livenäkään.

Idea: Kun nyt kerätään ardessiin nimiä kaiken maailman paviaanien puolesta, voitaisiin ruveta keräämään myös nimilistaa, jossa vaaditaa Björninen enemmän esille. Uskoisin, että ainakin kaikki kitaristit ovat "hankkeen" takana, mutta myös muut, jotka haluavat nauttia hyvin sovitetusta musiikista.

"Björre" oli tänä vuonna Puistobluesissa geimeissä mukana. Takuuvarmaa touhua.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
WanhaWetäjä
18.10.2004 14:01:08

Muistan aina niin kirkkaasti kun Kirkan 90-luvun jälkeen ilmestyneellä levyllä oli aina Björnisen älyttömän huiput soolot melkein jokatoisessa biisissä. Vielä kun taustalla oli komppiryhmä Anssi Nykänen-Jari Heino niin Kirkan biisit kyllä soivat erittäin toimivasti.

Yks biisi on jäänyt mieleen,en muista nimee mutta jostain takkatulesta siinä laulettiin,sellanen nopea beat,paljon majoreita ja molliseiskoja...siinä on kans sellanen soolo että ei voi kun ihmetellä ja nauttia,pelkästään sen yhden soolon takia pitäs hommata toi levy,tietääks joku mitä tarkoitan,mä ostan sen heti jos vastaan tulee...oisko se toi "Kasvot peilissä"?

No joku noista 90-luvun alun levyistä,netistä katoin mutta en löytänyt sitä biisiä,kun en tiedä nimee...
Lapis
18.10.2004 15:06:14
"Björre" oli tänä vuonna Puistobluesissa geimeissä mukana. Takuuvarmaa touhua.

Mä olin tässä kerran Finnvoxilla ja Juha B soitti kahteen sille vieraaseen biisiin soolot. Siinä se eka katteli vähä soinnutusta ja sitte sano Dan T:lle että okei, laita päälle. Hatusta veti sellaista sooloa PRS:llä että meinas tulla tavarat housuun. Muka uusintaottoja piti ottaa mutta ne ekat otot oli kuitenkin parhaat ja ne jäi biiseihin!
M.i.k.key
19.10.2004 14:26:14
Nykyiset Veskun konsertit on jäänyt jostain syystä väliin ja eipä noita enää niin hirveesti taida ollakaan?

Juuri alkoi uusi Ystävän laulut kiertue, jossa kitarassa Mikko Kosonon. Maija Vilkkumaan bändistä ja Emma Salokoski Triosta tuttu monipuolinen hieno soittaja. Mene katsomaan jos vaan pääset, konsertit palstalla löytyy päivät. Muutenkin on hieno bändi: Maria Kalaniemi, Kalle Torniainen, Lenni-Kalle Taipale ja Ako Kiiski.
My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Goran
19.10.2004 15:37:22
...Björnisellä kunnon uju-saundi!

Oman bändinsä keikoilla Juha B. näyttää nykyään suosivan hyvin yksinkertaista settiä: prs, piuha ja silver face de luxe. Dynamiikka lähtee pelkistä sormista, näin ainakin EloJazzeilla tänä kesänä. Ja soundi on kyllä mahtava soittotaidoista puhumattakaan. Monilla nuoremman polven soittajilla olisi paljon oppimista tyylitajusta, hyvin paljon.
pekkajau
21.10.2004 09:24:51
Oman bändinsä keikoilla Juha B. näyttää nykyään suosivan hyvin yksinkertaista settiä: prs, piuha ja silver face de luxe. Dynamiikka lähtee pelkistä sormista, näin ainakin EloJazzeilla tänä kesänä. Ja soundi on kyllä mahtava soittotaidoista puhumattakaan. Monilla nuoremman polven soittajilla olisi paljon oppimista tyylitajusta, hyvin paljon.

Nimenomaan! Björnisen soitto ei häiritse! On varmasti maamme parhaiten muuntautumiskykyisimpiä kitaristeja aina kulloisenkin tyylin ja tarpeen mukaan!
There`s no bisnes in showbisnes!
Swing
22.10.2004 15:56:33
Nimenomaan! Björnisen soitto ei häiritse! On varmasti maamme parhaiten muuntautumiskykyisimpiä kitaristeja aina kulloisenkin tyylin ja tarpeen mukaan!

Saan varmaan ainoana erimielisenä turpaani kun totean että Fenderin 50-vuotisjuhlissa Vantaan hotellissa mielestäni luritteli ne skaalansa aika puisevasti.
Biisit vaihtu mutta soolot tuntui pysyvän samana, mitään niistä ei jäänyt mieleen. Toisena kitaristina oli J. Nikku, ja paljon mieluummin sen vähäeleisempää soitantaa kuunteli.
WanhaWetäjä
22.10.2004 16:21:32

Saan varmaan ainoana erimielisenä turpaani kun totean että Fenderin 50-vuotisjuhlissa Vantaan hotellissa mielestäni luritteli ne skaalansa aika puisevasti.
Biisit vaihtu mutta soolot tuntui pysyvän samana, mitään niistä ei jäänyt mieleen. Toisena kitaristina oli J. Nikku, ja paljon mieluummin sen vähäeleisempää soitantaa kuunteli.

Juu,täältä pesee...ei saa olla erimieltä,prkl,mä itse sain sen tuta tossa Jean S. osastossa...se on kauheeta jos ei tykkää jostain yleisesti hyväksi tunnustetusta jutusta...

Ei vaan oikeesti onhan joka soittajalla se oma perustyylinsä ja liian suurina annoksina soolot saattaa alkaa toistaa itseään ja muuttua rasittaviksi... Nikku on kuitenkin ihan eri tyylinen soittaja,ei juuri turhia kelaile,mutta makuasioitahan nää on

J. Nikku on hyvä mutta aika tavanomainen eli lievästi persoonaton(rock) kitaristi kuitenkin,en ehkä tunnistais hänen soittoonsa jos kuuntelisin jotain äänitettä jossa hän vetää,Björnisen sen sijaan tod.näk.kyllä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)