bimbi 19.10.2004 10:43:53 | |
---|
Minulla on tätänykyä Meksikossa tehty James Burton Tele jossa on suht paksu kaula. Haluaisin kuitenkin vielä paksumpaa, joten vinkkejä otetaan vastaan malleista ja merkeistä riippumatta. |
Hmm. Paksukaulaisimmat kitarat mitä mä olen kokeillut on olleet jotain halpoja Les Paul -kopioita. Ja Yamaha SGV, jumaliste! Siinä oli meininki kuin olis pesäpallomailaa soittanut. The road never ends for me, kid. |
Juzzu 19.10.2004 10:52:53 | |
---|
Les Paul GT Historic reissue '57 . Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
weelie 19.10.2004 10:55:45 (muokattu 19.10.2004 10:56:25) | |
---|
Ei Fenkuissa oikein valinnan varaa löydy (Tarkoitatko kai muuten vain paksu, ettei leveämpi?). SRV signature, japsi - Hank Marvin Strato, vanhempi Jeff Beck strato... kalliita tai harvinaisia. Melko syviä on jotkut telet (esim. thinlinet). Mutta hanki erillinen kaula jos paksuus on pakollista. Allparts FAT ei ainakaan ole kovin paksu. Eli USA Custom guitarsilta ai Warmothilta joku halko. Tai sitten kotimaisilta valmistajilta vastaaviin spekseinhin. Joissain vanhan tyyppisissä (pre-60s) Gibsoneissa lienee halkomallisia myöskin. Eiku hanki nylonkielinen, niissä on kunnon kaulat! :D Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Shaft 19.10.2004 11:34:50 | |
---|
Vaihtoehdot ovat hyvinkin rajalliset, jos ei halua valita kitaraa yksin kaulan perusteella.. Kaulat ovat yleensä nykytrendin mukaisesti melko ohuita. Tuon historicin ohella Gibson LP Standardin ´59-kaulaprofiili taitaa olla melko tuhti. Joissakin Fenderin custom shop-reissueissa olen myös törmännyt paksumpiin kauloihin, ja tuo edellä mainitun vanhan Jeff Beck signaturen luulisi riittävän varmasti. Itse sain mieleisen kaulaprofiilin teettäessäni kitaran soitinrakentajalla. Valmiin kaulan tilaaminen on kyllä myös hyvä vaihtoehto. |
Meisseli 19.10.2004 11:47:48 | |
---|
Joissain re-issue thinline teleissä on paksut kaulat. Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face!
-Tony Clifton |
gator 19.10.2004 11:50:39 | |
---|
Gibsonin Gary Moore signaturessa on tosi paksu kaula. Varmaan paksuin mitä oon ikinä kokeillu. Vähän aika sit kokeilin kaisaniemen fazerilla Hameria jossa oli melkoisen paksu mutta hyvä kaula. Kitara miellytti muutenkin vaikka onkin koreassa tehty. Meinasin ostaa. Tarjouksessa 399 euroa. |
Juzzu 19.10.2004 11:58:00 (muokattu 19.10.2004 11:59:00) | |
---|
Tuon historicin ohella Gibson LP Standardin ´59-kaulaprofiili taitaa olla melko tuhti. No '57 on paksuin, '59 paksu ja '60 ohuin wanhan liiton Gibson-kauloista. Reissueiden ulkopuolelta toki löytyy vaikka kasari-LP:sta paksuja kauloja, vaikkeivat nimellisesti olekaan wanhoja malleja. Gypsyllähän tais olla R7 joten voinee enemmän valistaa minkälainen halko se oikein on. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
bimbi 19.10.2004 12:20:01 | |
---|
Eiku hanki nylonkielinen, niissä on kunnon kaulat! :D Omistan nylonkielisen Landolan, niitä vanhoja hyviä saunankestäviä :) Joku mainitsi Hamerin, onko se se Riffissä testattu Archtoppi? Onko kellään kokemusta Jimmy Vaughan Stratosta, lienee paksukaulainen? Kitaranrakentajalla kaulan teettäminen on varteenotettava vaihtoehto, mutta ensin olisi mukava hivellä mieleistään kaulaa ja sitten sen perusteella tehdä tilaus. Onhan kaulassa muutakin huomioonotettavaa kuin pelkkä paksuus, esim nauhojen koko, kaulan muoto, otelaudan kaarevuus ym. Ja lisää vinkkejä vastaanotetaan!
|
Listen 19.10.2004 12:36:23 (muokattu 19.10.2004 12:38:15) | |
---|
Joskus ehkä viime vuonna kokeilin Johnsonin edullista normaalikokoista Stratoa. Sen kaula on aika paksu, ainakin johonkin Meksikon Fenderiin verrattuna. Keskivertoa tuhdimpi strato-kaula löytyy myös Harley Bentonista. :) |
dfloreno 19.10.2004 12:47:33 | |
---|
Mulla on G&L:n custom ASAT Classic missä on todella paksu kaula, ja vieläpä V:n muotoinen... käsittääkseni noita saa nykyään ilman tuota custom creations-hommaa, eli soundataan ihmettelemään. |
weelie 19.10.2004 13:48:34 (muokattu 19.10.2004 13:59:38) | |
---|
Onko kellään kokemusta Jimmy Vaughan Stratosta, lienee paksukaulainen? Kuulemma noi on pienempiä nykyisin. Itse en ole huomannut eroa, hieno v-kaula. Kuten Clapton-mallissa, Japsi-fiftareissa, Hank Marvinissa, jne. Tuossa mainitsemassani MIJ Hank Marvinin muistan koska olisin tuollaisen kerran ostanut mutta kun tuli ranne kipeäksi kun yritin sillä soittaa... ainoa liian iso sähkiskaula jota olen kokeillut. No ihmekös kun olikin tuo vuosikausia siellä kaupan seinällä. "Jay Lenon kitaristi" Eubanks soittelee ainoastaan customtehdyillä kitaroilla, joissa suunnilleen klassisen kitaran kaulat. "John Holmes"-contouria olisi kiva kokeilla: http://www.usacustomguitars.com/contours.html Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
tonicaster 19.10.2004 14:46:39 | |
---|
Kokeilin kerran sellasta historic telecasteria, tarkkaa vuotta mistä tämä kitara oli nk. "recreationi", niin en muista. Olin paikallisessa soitinliikkeessä käymässä ja siellä oli joku fenderin hemmo näiden esittely vehkeiden kanssa paikalla. Hintaa vain taisi olla jonkun verran paljon... |
Eemil 19.10.2004 15:46:48 | |
---|
Santanan PRS on todella paksukaulainen. |
Jii 19.10.2004 15:59:29 | |
---|
Santanan PRS on todella paksukaulainen. Soitin viikonloppuna PRS:n McCartylla ja löytyi senkin kaulasta paksuutta kotitarpeiksi. Kaula oli hyvin miellyttävä. Santana-mallien kaulaprofiili on luultavasti vähän erilainen kuin McCartyissa, mutta uskoisin samoissa mitoissa liikuttavan. Birth, copulation, and death.
Is this your life? |
Keke Urlaub 19.10.2004 17:45:40 | |
---|
Omistamassani 50's classic telessä on tietääkseni paksuin kaula, jolla olen soittanut. Shake before use. |
author 19.10.2004 18:06:53 | |
---|
ESP:n Hammet-malleissa niissä Les Paul mallisissa on kuulemma melko paksu kaula. Bugger. |
Antroid 19.10.2004 20:37:44 | |
---|
Soitin viikonloppuna PRS:n McCartylla ja löytyi senkin kaulasta paksuutta kotitarpeiksi. Kaula oli hyvin miellyttävä. Santana-mallien kaulaprofiili on luultavasti vähän erilainen kuin McCartyissa, mutta uskoisin samoissa mitoissa liikuttavan. Jep. Ainakin mun mielestä PRS:n wide/fat on tosi sopiva käteen. Santanassa vielä paksumpi kaula, mutta eri profiililla, joten luulisi senkin hyvä olevan. |
Vainhaalee 19.10.2004 22:08:31 | |
---|
Omaan kätöseen paksulta ainaskin tuntui toi Gibsonin SG Faded... Fendereihinhän saa itse veistettyä kaulan aika helposti... Ja jos ei itse niin ainakin joku rakentaja... (ihan tosi? vitun tyhmä kommentti...) Jesus loves you Immanuel!
Only everybody else thinks you´re a cunt... |
Pertsi 19.10.2004 22:24:29 (muokattu 19.10.2004 22:26:58) | |
---|
Soitin viikonloppuna PRS:n McCartylla ja löytyi senkin kaulasta paksuutta kotitarpeiksi. Kaula oli hyvin miellyttävä. Santana-mallien kaulaprofiili on luultavasti vähän erilainen kuin McCartyissa, mutta uskoisin samoissa mitoissa liikuttavan. Jenkki-Santanoissa pyöreätyyppinen skaalaltaan 24,5" Santana Wide Fat malli, McCartyssä 25" Wide Fat -malli. Otelauta kaarevuus vähän vaihtelee riippuen mallista ja vuodesta. Huom. Korean tehtaan Santana SE:ssä 25" Wide Fat, ei siis jenkkimallien pyöreä ! edit: skaalat |