Meisseli 19.10.2004 00:06:15 | |
---|
Toissavuonna olin innostunut bluesista ja rumpujensoitosta,bluesinnostus jäi,rummut meni. Viime vuonna olin valtavan innostunut kasarihevin soitosta. Tällä hetkellä fuusiojats ja bluegrass kolahtavat. taidan olla pöljä. Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face!
-Tony Clifton |
Torniojaws 19.10.2004 00:16:20 | |
---|
Vaihtelu virkistää. Ei kukaan jaksa yhtä ja samaa jatkaa vuodesta toiseen. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Spiralmind 19.10.2004 04:59:26 | |
---|
On mulla mutta en mitään hylkää totaalisesti. Joskus se saattaa olla joku tyyli laajemmin joskus ihan joku tietty bändi jota sitten kuuntelee hirveesti (vaik tietty muutakin)... Viime talvena mulla tais olla jonkunlainen Katatonia-kausi (yhtyettä kuunnellut vuosia, mutta sillon just jotenkin enemmän innostuin ja tuli hankittua lisää sen levyjä). Sitten tuli Lake of Tears-kausi. Sitten Leonard Cohenista innostuin uudelleen (sitäkin kuunnellut pitkään). Viimeaikoina on ollut Cult of Lunaa paljon soittimessa. Joskus aikoinaan lukion alussa oli melkein vuosi etten kuunnellut metallia oikeestaan ollenkaan (ei vaan huvittanut kai), vaikka yläasteen olin kuunnellut oikeestaan pelkkää metallia. Sillon vaan Pink Floydia, Jimi Hendrixiä ja vähän Beatlesiakin, yms. Nykyään ei noin jyrkkiä aikakausia oo vaan aina tulee kuitenkin vähän kaikenlaista kuunneltua vaikka jostain aina vähän enemmän innostuiskin. Sit tulee jotain lyhytaikasiakin outoinnostuksia niinkun yks päivä innostuin kuuntelemaan Banco del muttuo succorson Darwin!:ia (italialaista progea). Oh, heart of gold, spring time life and laughter borne, now you wander there alone
Down that way where life is a bad place, life is a sad place, always |
Milkop 19.10.2004 08:51:44 | |
---|
Mulla on nykyisin sellainen kausi menossa, että en oikeastaan tee muuta kuin kuuntele musaa tai soita kitaraa. Jotenkin kaikki vaan ketuttaa niin paljon, ettei jaksa tehdä muuta kuin maata sängyssä ja kuunnella levyjä. Tarttis tehrä jotain. "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush |
Super-Jari 19.10.2004 09:21:13 | |
---|
On. Tosin ne kaudet jää päälle. On hölmö tunne kun on tottunut kuuntelemaat death metallia ja yhtäkkiä suomalainen iskelmä alkaa kuulostaa hyvältä |
Jani The Rock 19.10.2004 09:22:03 | |
---|
Tosi kausittain menee. Tällä hetkellä on kauhea Stooges-Ramones-garage -meininki päällänsä. The road never ends for me, kid. |
JKantonen 19.10.2004 10:02:40 | |
---|
On musainnostuskausi. Se kestää 12kk vuodessa, ja katkeaa ainoastaan harvoin lauantaisin tai sunnuntaisin kun on pää kipeä. ;) |
jogo3000 19.10.2004 10:04:47 | |
---|
Kyllähän sitä aina välillä innostuu erityisesti kuuntelemaan jotain tiettyä tyylilajia. Harvoin kuitenkaan mitään tulee kokonaan hyljättyä. Mutta soitto on aina samaa paskaa. "Et ole mikään seuramies." -Guderian |
sub zero 19.10.2004 10:06:34 | |
---|
Totta kai pitää aina innostua eri jutuista. Muutenhan kuuntelee aina vain samaa genreä What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Tuohan on pelkästään positiivista.Itse innostuin viime vuonna kovasti Miles Davisista.Nyt kuulostaa Megadethin uudelleenmikasukset/masteroinnit oikein hyvältä.Välissä oli kova Chieftains-diggailun kausi :-) Born to be wild! - paitsi kotona.. |
sub zero 19.10.2004 10:48:07 | |
---|
Toissavuonna olin innostunut bluesista ja rumpujensoitosta,bluesinnostus jäi,rummut meni. Viime vuonna olin valtavan innostunut kasarihevin soitosta. Tällä hetkellä fuusiojats ja bluegrass kolahtavat. taidan olla pöljä. Seuraavaksi tulee Kari Peitsamo -kausi What's there to live for? Who needs the peace corps? |
shagriml 19.10.2004 11:11:23 | |
---|
on kyllä niin depressiossa ollut kohta viimeisen vuoden että sinänsä vähiin jäänyt musanteko ja se vähä mitä on saanu aikaan, on sellasta itsesäälipaskaa ettei sitä muut voi edes kuunnella... |
kivi 19.10.2004 11:17:45 | |
---|
Aivan kausittain menee niin levyjen kuuntelu (tai ajoittainen kuuntelemattomuus) kuin soittokin. Viime talvena soitin kolme-neljä kuukautta pääasiassa 3/4-kokoista nylonkielistä, ja oli hiukan hassu tunne mennä keikoille täyskokoisen sähkökitaran kanssa. |
2541 19.10.2004 12:24:16 | |
---|
Onhan noita. Viimeksi on ollut The Tubes -kausi, sitä ennen Gil Scott-Heron kausi ja oikeastaan koko vuosi on ollut yhtä Todd Rundgren -kautta. Suurimmat ns. laajempimuotoiset innostuskaudet liittyvät minulla progeen ja powerpoppiin. |
wewwie 19.10.2004 14:24:44 | |
---|
todellakin on! itse asiassa on jokin kausi koko ajan. tällä hetkellä on meneillään jazz ja big band kausi, tätä edelti reggae kausi ja sitä rokkikausi. Yleensä vaihtelut menevät vuodenaikojen mukaan, talvisin tulee kuunneltua raskaampaa ja "oudompaa" musiikkia, kesällä taas ilosempaa. Vapaa-aika on yliarvostettua |
Tupuna 19.10.2004 14:32:59 | |
---|
Minulla on ollut kolmen viime vuoden aikana musiikkimaullisessa elämässäni niin paljon muutosta, että olen kokenut sen erittäin valaisevaksi ja iloiseksi asiaksi. Löydän luonnostaan kaikkea uutta, ja muutama vuosi sitten tosiaan ryhdyin itse ottamaan selvää asioista, lukemaan kirjoja erilaisista musiikkiaiheista jne., ja se valaisi elämäni totaalisesti. Teini-iässä olin totaalisen kiinnostunut Michael Jacksonin kautta Motown-musiikista ja erityisesti Stevie Wonderista. Sitä kautta tuli opittua tykkäämään kaikenlaisesta vanhasta soulista ja mustasta groovesta. Myöhemmin opin monen kulman kautta arvostamaan musiikillista monimuotoisuutta, ja levyhyllyni onkin joidenkin mielestä aivan käsittämätön... ei välttämättä mitään yhtä linjaa. Tällä hetkellä minulla on menossa melodinen ja iloinen kausi pitkän junnaus- ja taiteiluajan jälkeen (levysoittimessani pyöri pitkään hyvin paljon transsijunnausrockia, progea ja muuta mieltä laajentavaa). Nyt soi soittimessani Supergrass, Beach Boys, Prince... eli tällainen innostus tällä kertaa. Kai mä yritän jotenkin kompensoida iloisella ja hassulla musiikilla syksyn koleutta ja synkkyyttä. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Jormaz 19.10.2004 14:36:21 | |
---|
Mä innostuin taas Stryperistä. Pelottavaa. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli? |
pihinen 19.10.2004 14:43:16 | |
---|
Joo mulla on kestäny Ozzy-kausi jotain 16 vuotta, ja edelleen innostaa. Yks yö kuuntelin Ozzyä 10 tuntia putkeen ja katsoin siinä sivussa worldcup finaalin. Miten kuuro kuulisi sanoman?
Miten sokea löytäisi sanojan?
Miten mykkä vastaisi sanoilla?
Miten pimeys väistyisi runolla? |
Viceroy 19.10.2004 21:12:41 (muokattu 19.10.2004 21:14:28) | |
---|
Mä innostuin taas Stryperistä. Pelottavaa. Heh! Itsellänikin on näitä kausia. Tosin ne tuntuvat menevän aika paljon vuodenaikojen mukaan. Kesäisin huudatan shortsimetallia, deathia yms, kun taas viimeiset pari kuukautta on kulunut (omalla asteikollani) tosi kevyen musan, kuten Sir Elwoodin, Viikatteen, Pet Shop Boysin ja sellaisten parissa. Tasaisin väliajoin on pakko myös fiilistellä vanhoja, pettämättömiä Queeneja, Mercyful Fateja (on muuten Kinkku erittäin kova äijä!) ja Blind Guardianeja. Power-Metalkin uppoaa jostain syystä nyt. Keväällä kuuntelin Mardukkia ym. Joo mulla on kestäny Ozzy-kausi jotain 16 vuotta, ja edelleen innostaa. Yks yö kuuntelin Ozzyä 10 tuntia putkeen ja katsoin siinä sivussa worldcup finaalin. Oikeasti hyvää musaa kelpaa kuunnella pidempäänkin kerralla. Muistan kun kuuntelin läpi joku 10 Judas Priestin levyä putkeen. Pitääpä ottaa uusiksi :) Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
arancia 19.10.2004 21:28:23 | |
---|
Lähinnä eri bändejä kuuntelen kausittain, välillä joku bändi jota ei ole aikoihin kuunnellut iskee yhtäkkiä taas kovasti ja sitä tulee kuunneltua tiiviisti jonkin aikaa. |