Aihe: Kuka solisti kiskoo eniten viinaksia keikalla?
1 2 3 4
Heikki L.
18.10.2004 17:34:56

Täytyy olla tosi pelottava duunipaikka :(

Joo, pitää soittaa ihmissusien kanssa zombeille ja palkankin maksaa vampyyri (ellei se oo imenyt kaikkea...). Vähempikin pelottaa.
Shack!
jeppeq
18.10.2004 21:39:29
Joskun on käynyt mielessä, miksei kukaan ole tuotteistanut alkoholia, jonka nimi on "taiteilijan vapaus". Se voisi olla jotain jallun , jägerin ja ölpän risteytystä ja viinihemmoille vivahde punkkua päälle. maku&rosentit sellaiset, että "yksi yksikkö" olisi turvallista nauttia tarpeen tullen. 25 vuotta tehneenä, tämä kesä tuntui olevan poikkeuksellisesti sellainen, että oli kosteaa muutenkin kuin sään puolesta. Siinä sitten vertaillen ja soveltaen eri tuurareitten tapoja. Mainittakoon, että tuuraajistosta löytyy myös tämän maan ykkösosastoa, joten hommat hoideltiin nätisti pois - rajat täytyy tuntea. Nauhalta kuului jälkeenpäin jopa parempi fiilis ! Joskus on näin - fiilispohjalta.
Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa...
riff
18.10.2004 21:45:54
Kyllä mulle sopii, siis jos keikalla ottaa, se, että vetää kuivana pari ekaa settiä ja sit solistin ekan setin. Siinä vaiheessa on yleensä jo sen verran kuuma ja himo yltynyt että Bisse maistuu taivaalliselle. Siitä loppuun asti tuoppi per tauko ni keikan jälkeen ei tarvii "palautumiseen" enää paljon mitään. Ärjylärvejä en vedä useasti edes vapaalla.
Rallallaaa...!!
baron
18.10.2004 21:48:24

Mä kyllä oikeasti ihmettelen?
Kun mulla sattuu olemaan siviiliduuni, jossa pitää olla melkein yhtä kuivilla kuin lentäjien, ei se tuota mulle mitään vaikeuksia.
Ja kysymys ei ole siitä, että en tykkäisi viinasta ja ryyppäämisestä, mä ehdin tehdä sitä ihan riittävästi vapaa-aikoinakin.
Onks' soittaminen jotenkin poikkeava duuni, että pitää yhdistää kännääminen duuniin, eikö soittajalla muka ole riittävästi vapaa-aikaa, että saisi maksansa vapaa-aikana pilattua?

Ja ehkä kaikkein tärkeintä, kun mä alan ryypätä, mä haluan valkata itse seurani ja ne ei välttämättä ole duunikaverit.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
mack the knife
18.10.2004 21:57:18
Idioottimaista olla kännissä duunissa!

Voi sinua. Kyllä se joskus näyttää idioottimaiselta sekin, kun ottaa tämän homman liian tosissaan. Silloinhan se tosiaan duunilta tuntuu, ymmärrän. Mulle se on hauskanpitoa, josta on vuosikausia maksettu. Olis kai tässä joka bändistä kenkää saanu, jos olis käsi maassa parista paukusta. Mutta kun ei ole... :)
Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio)
mack the knife
18.10.2004 22:03:31
toi jallupullo/keikka kyllä vaikuttaa jo sellaselta että saattaa olla lievästä ongelmasta kyse,jos nyt vaikka kymmenekin keikkaa/kk vetäsee...jos ei sitä keikkaa pysty/halua vetää ilman sitä ?Eiks vapailla voi vetää vai mammako kieltää ?

Äläpäs nyt. Ei sentään joka keikalla. Pystyn ja haluan vetämään keikan ilman sitä. Ei se siitä ole kiinni. Joskus on aikainen ajovuoro, joskus ei vain huvita vetää.
Mamma ei kiellä. Vapaalla vain en mene minnekään, koska soittohommissa olen jo muutenkin poissa. Ja kotona en vedä, se on perseestä. Lasten ja vaimon kanssa ei viitsi olla edes parin olutpullon punoituksessa. Ryyppyhommat hoidan keikoilla, kotona olo on extraa tällä keikkamäärällä, sitä en viinan kanssa pilaa.
aisa
18.10.2004 22:10:14
Ryyppyhommat hoidan keikoilla, kotona olo on extraa tällä keikkamäärällä, sitä en viinan kanssa pilaa.

tossa repliikissä oli oikeesti ajatusta.
tosin mackin tuntien en voi kuin ihmetellä että mistä löytyi se kapasiteetti, joka tuollaisen aforismin tuottamiseen vaaditaan...
muistaakseni joku sanoi että palstalla on kiva v.....lla. XD
mack the knife
18.10.2004 22:19:50
tossa repliikissä oli oikeesti ajatusta.
tosin mackin tuntien en voi kuin ihmetellä että mistä löytyi se kapasiteetti, joka tuollaisen aforismin tuottamiseen vaaditaan...
muistaakseni joku sanoi että palstalla on kiva v.....lla. XD

No mutta. Aisahan se siellä. Kyllä mulla vielä muutama solu tuolla yläkerrassa on. Tiedät kyllä mun periaatteet. :)
Fuzzy Boner
18.10.2004 23:33:21
muutaman kerran on saanut hävetä silmät päästään toisten toilailuja niin keikoilla kuin jossain yöbaareissa

Yöbaareissa joskus kyllä on toilailtu keikkojen jälkeen mut se onki eri homma. Oha se selvä että työt pitää hoitaa. Kukin tyylillään.

...no mä oon aika usein kyllä ollut se kuljetusvastaavakin

Eli Kuva. Mä oon usein Java eli ... :)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
mack the knife
19.10.2004 01:23:41
Java...

:) Kuin myös...
R.Syke
19.10.2004 17:02:15
:) Kuin myös...

-Kova.
wert
19.10.2004 17:57:10
Mulle se on hauskanpitoa, josta on vuosikausia maksettu. Olis kai tässä joka bändistä kenkää saanu, jos olis käsi maassa parista paukusta. Mutta kun ei ole... :)

Tämän kyllä allekirjoitan! Macci ei mocaa icinä!!!
mack the knife
19.10.2004 18:02:24
Tämän kyllä allekirjoitan! Macci ei mocaa icinä!!!

Katopa Wertti kun löytyi kunnon avatar. Tämmöstä mä oon a-i-i-i-ina halunnu! Piru kun ei saa tekstistä selvää noin pienenä. Siinä on Akateeminen Jaloviinaseura!
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
wert
19.10.2004 18:05:42
Katopa Wertti kun löytyi kunnon avatar. Tämmöstä mä oon a-i-i-i-ina halunnu! Piru kun ei saa tekstistä selvää noin pienenä. Siinä on Akateeminen Jaloviinaseura!

Lähetä mullekin tollanen! Se on HIENO ja just meidän näkönen!
isojussi
19.10.2004 23:37:34
...Mulle se on hauskanpitoa, josta on vuosikausia maksettu....

Mä puhun työnteosta - en harrastuksista.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
isojussi
19.10.2004 23:43:06
...Onks' soittaminen jotenkin poikkeava duuni, että pitää yhdistää kännääminen duuniin, eikö soittajalla muka ole riittävästi vapaa-aikaa, että saisi maksansa vapaa-aikana pilattua?

Mistä tulikin mieleeni, että teenpäs mukillisen....huomenna ei oo aikanen herätys....

Ja ehkä kaikkein tärkeintä, kun mä alan ryypätä, mä haluan valkata itse seurani ja ne ei välttämättä ole duunikaverit.

Nimenomaan.

Mä en ainakaan haluu kattella heeboja, jotka luulee tekevänsä duuninsa yhtä hyvin, kuin selvistä päin.

Sitäpaitti musa on mulle niin hieno juttu, että en mä haluu sitä viinalla pilata. Toisaalta se on mun duuni ja mä nautin alkkohoolista sopivina annoksina vapaa-aikana rentoutumisen lomassa - musiikista ehken keskustellen tahi sitä toki mahdollisesti kuunnellen.
mack the knife
19.10.2004 23:43:12
Mä puhun työnteosta - en harrastuksista.

Lue mun keikkamäärät ja puhu sitten. Ei taida sulla olla sinne päinkään. Mä voin pitää sitä harrastuksena, työntekona tai minä vain, se on ihan sama. Kunnon leivän mä sillä saan. Älä ota ikinä soittohommaa noin tosissas, siitä ei hyvä seuraa. Kuka sitä jaksaa, jos yksi nipottaa naama norsunv:llä että nyt tuli kuule soittovirhe.
Mitä sitten. Leukaöljyä naamaan, hyväfiiliksinen keikka ja kuun lopussa armoton tili lompsaan.
isojussi
20.10.2004 00:09:52
Lue mun keikkamäärät ja puhu sitten. Ei taida sulla olla sinne päinkään. Mä voin pitää sitä harrastuksena, työntekona tai minä vain, se on ihan sama.

Mä oon ajatellu sen niin, että laskutan sen verran, ettei tarvii joka ehtoo olla keikalla - riittää 2 - 4 per viikko.

Tosin se ei onnistu rumpuja kännissä soittamalla.

Kunnon leivän mä sillä saan. Älä ota ikinä soittohommaa noin tosissas, siitä ei hyvä seuraa. Kuka sitä jaksaa, jos yksi nipottaa naama norsunv:llä että nyt tuli kuule soittovirhe.
Mitä sitten. Leukaöljyä naamaan, hyväfiiliksinen keikka ja kuun lopussa armoton tili lompsaan.

Sinänsä ymmärsit mut väärin, että meikäläisen duuni vaan nyt on sen luonteista jotta sitä ei voi tehdä kännispäiten.

En mäkään kaikkia keikkojani oo vetäny ihan "kuivin suin", mutta sillon oon ollu täysin rivimuusikkona.

Tosin kuten sanoin, mä en tarvii nuottiöljyä soittofiilistä varten - kysy keltä vaan,kuka mut oikeesti tuntee.

Jaa juu: Mistä ne sun keikkamäärät näkee?
mack the knife
20.10.2004 00:34:20
Jaa juu: Mistä ne sun keikkamäärät näkee?

Tuolla oli kysely niistä eilen. Jos sulla on koko ajan 2-4 viikossa, niin nostan hattua ja perun sanani siltä osin. Kirjoitin eilen, että viime vuonna 158 ja tänä vuonna näyttää olevan vähemmän. Sullahan on tuota vauhtia hyvinkin 150-160. Onneksi olkoon.
Älä mun työmoraalista välitä. Monta tapaa on tehdä 8-16 -hommiakin. Minähän asetan vain omat hommani tässä kyseenalaiseksi, sehän vain parantaa muiden mahdollisuuksia viedä multa työt nenän edestä. :)
Ei tässä ole kysymys siitä, että ei sais soittofiilistä vetämättä. Mutta kun se on pirun mukavaa, Pankinjohtajan vapaailtaankin saa ihan uutta ilmettä kun päässä suhisee...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)