Aihe: Punkit, prkl!
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15
Rakkikoira
15.10.2004 17:33:20
Mites ihmiset täällä diggailee muista vanhoista suomipunkbändeistä? Kollaa kestää, Eput, Karanteeni jne...

Hyvin uppoaa. Ihan kaikkea kuuntelemisen arvoisia ei ole tullut edes kuultua. Oma kuvauksessa on jotain saman tyylisiä bändejä. Lama, Karanteeni, L.A.M.F., Sensuuri, Rattus jne.
"Ei enempää vois olla blues, ei enempää vois olla down"
Jani The Rock
15.10.2004 17:51:17

Kollaa Kestää on paras. Jopa parempi kuin Ratsia, Pelle tai mikään.
Don`t mess with the countryboys
Volle
15.10.2004 21:59:23
Kollaa Kestää on paras. Jopa parempi kuin Ratsia, Pelle tai mikään.

Näin on. Kollaa on helkutin kova.
Nam.
Errorist
16.10.2004 14:38:15
L.A.M.F. on helvetin hyvä.
"Aamulla vetäsin viiskyt hermesetasta samaan kahviin. Kaverit katto kun ajoin ilman autoa töihin." Pastilli?
Aerodactev
16.10.2004 14:39:02
Tällä hetkellä parhainta punkkia olen kuullut Eestistä. Bändi nimeltään J.M.K.E. on varmaan suurimmalle osalle tuttu?
Long = progressive = good
Jani The Rock
16.10.2004 14:44:22

L.A.M.F. on helvetin hyvä.

Menikös LAMFfi vaan nurin?

Helvetin hyvä bändi oli kyllä. Ihan vitun tiukkoja biisejä ja kunnon asenteella. Tein niistä joskus lehteeni haastattelunkin. Stone varsinkin oli mukavan oloinen jätkä, ja Sid Razorin kanssa tuli oltua samoilla keikoilla kun se tuurasi Häiriköiden basistia. Häiriköiden Erkkohan oli LAMFin kitaristinakin Stonen jälkeen.

Ei EMIn leipiin menemisestä huolimatta sitä isoa breikkausta vaan koskaan tullut. Oonkin joskus funtsinut että mitä jätkät nykyään touhuaa. Oisko kellään tietoa?
Don`t mess with the countryboys
Volle
16.10.2004 15:43:08
Tällä hetkellä parhainta punkkia olen kuullut Eestistä. Bändi nimeltään J.M.K.E. on varmaan suurimmalle osalle tuttu?

On tuttu, joo. Kovasti olen diggaillutkin. Lähinnä olen kuullut levyjä Kylmälle maalle, Gringode Kultuur, jäneste invasioon ja sputniks in pectopah. Minkälaista kamaa ne uudet on? Joskus hypelöin kaupassa jotakin uutta levyä, mutten sitten jostain syystä edes koekuunnellut sitä.
Nam.
Aerodactev
16.10.2004 15:47:31
On tuttu, joo. Kovasti olen diggaillutkin. Lähinnä olen kuullut levyjä Kylmälle maalle, Gringode Kultuur, jäneste invasioon ja sputniks in pectopah. Minkälaista kamaa ne uudet on? Joskus hypelöin kaupassa jotakin uutta levyä, mutten sitten jostain syystä edes koekuunnellut sitä.

Joo, no Ainult planeet ja Õhtumaa viimased tunnid eivät voita Külmale maale -levyä mitenkään, saati kahta sitä seurannutta (Sputniks in pectopahia ja Rumal nalia en oikein laske varsinaisiksi levyiksi). Hyviä biisejä noilla on, ja Ainult planeet, eli uusin, on se parempi - vaikka siinä on mielestäni enemmän täytekappaleita. Õ:llä on aika puristetut ihmesoundit. Kantaaottavuus on kyllä säilynyt. Kyllähän nuo ilomielin ottaa levyhyllyyn.
Ola_90
17.10.2004 19:28:34

Mun on jo vaikka kuinka kauan pitänyt tutustua tähän mutta aina se on jäänyt. Kertokaas työ viisaammat, että jos pitäisi yksi levy ostaa J.M.K.E:ltä niin mikä se olisi? Ja pystyykö jostain lataamaan mp3:sia? Semmosta.
"If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson
Aerodactev
17.10.2004 20:01:31 (muokattu 17.10.2004 20:02:27)
yksi levy ostaa J.M.K.E:ltä niin mikä se olisi?

Külmale maale. Siinä on kaikkea. Muuta ei kovin heti tarvitse.

Ja pystyykö jostain lataamaan mp3:sia? Semmosta.

http://www.stupido.fi/twins/fin/jmke.shtml

Tuo Tere Perestroika on aika huono valinta sinänsä, koska vaikka se onkin just "se" legendaarinen J.M.K.E.-biisi, levyltä löytyy paljon hienompia hetkiä kuten Valge liblika suvi ja Internatsid.

EDIT: Tuota artistisivua ei näköjään ole vähintäänkään pariin vuoteen päivitelty.
Ola_90
18.10.2004 17:48:18
Kiitän. Nyt soi tuo Tere Perestroika, kyllä toimii. Lataanpa nyt tuon toisenkin.
DeWilde
18.10.2004 18:29:03 (muokattu 18.10.2004 18:29:34)
Pelle on kyllä ite jälkeenpäin sanonut, että hänen lyriikkansa tuohon aikaan olivat lähinnä sitä ihtiään - "Piti vaan saada jotkut sanat levylle..." Oon samaa mieltä. Vanhemmissa biiseissä kyllä oli draivia.

Eiväthän ne Pellen tekstit mitään taideteoksia ole, mutta jokin niissä silti viehättää. Ehkä juuri se viattomuus ja lapsellisuus. 1980:n ja Oy:n musiikki on kyllä hienoa. Usein näistä bändeistä puhutaan vaan Pelle Miljoonana ja muut mukana olleet muusikot (Taskinen, Tumppi, Andy...) unohdetaan suotta. Tumppi Varonen on IMO paras suomalainen mieslaulaja. Mitä Moottoritiehen tulee, se on ehkä paras Suomalainen levy ja nimikappale on kuluneisuudestaan huolimatta loistava "psykedeelisine" kitarasooloineen.

"Ei asfaltti liiku" on muuten hyvä biisi. Pitäisi saada jostain ostettua joku Se:n alkupuolen levy. Onko niitä julkaistu cd:inä? Omistan vasta singlekokoelman, mutta siinä on vain covereita.
Maailma on vapaa maa. -Galder
JMP71
18.10.2004 18:44:12 (muokattu 18.10.2004 18:45:32)
Kyllä tuo vanha suomi-punkki on sydäntä lähellä. Siitähän soitto-innostuskin lähti.

J.M.K.E. on kyllä yks parhaista.. Kylmälle maalle on hemmetin kova levy.

Vähentyny kovasti punkin kuuntelu sitten nuoruusvuosien. Kun maailmassa on niin paaaljoon hyvää musiikkia.
Hanki parempaa luettavaa.
jackcrow
18.10.2004 23:11:08
siis Tumppi on ihan kunkku, iki punkki & asenne äijä.
just soiteltiin treenikämpällä "automaatti" biisiä ;D
Ola_90
19.10.2004 18:20:56
Siis Tumppihan on ihan loistava. Problems? on kanssa ihan loistava.
Anza
21.10.2004 11:44:04

Problems? on kyllä helvetin hyvä! Pohjalla- kokoelman Problems? biisit, singlet sen jälkeen(Ei Tää Lama Päähän Käy/Häirikkö Oon, Tapan Aikaa/Tahdomme Tilaa) ja bändin ensimmäinen LP Katupoikia on Problemsin? parasta tuotantoa.
Kaikki ei voi miellyttää...
Rakkikoira
22.10.2004 01:17:45
Punk-House kokoelma soi juuri. Hyvältä kuulostaapi kun ei ole viime aikoina tullut Tuppia & Problemsia kuunneltua.
Henkeen ja Vereen
22.10.2004 10:41:00
Vähän off topic, mutta se Tumpin kirja (Poika joka halusi lentää tjs.) oli hyvä ja lukemisen arvoinen.
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Rakkikoira
22.10.2004 11:40:36
Vähän off topic, mutta se Tumpin kirja (Poika joka halusi lentää tjs.) oli hyvä ja lukemisen arvoinen.

Pari kertaa olen itsekkin lukenut. Ekan kerran jälkeen joutuikin lainaamaan sen kolmelle henkilölle, kun tuli kehuttua.

Sitten yksi "meidän iskä on parempi kuin teidän". Se pyöri nuorena Tumpin jengissä. Hoho.

Tumppikin voisi tulla vaikka Problemsin kanssa tänne, viimeksi oli soolona ja siitäkin on jo valovuosi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)