Aihe: trinity + xv 5050
1
keyboardplayer
15.10.2004 01:38:52

nämä on huutonetissä tarjolla..ja saattaisi hinnan suhteen kiinnostaa

eikös tämä ole aika halpa (1300..toivottavasti ei kasva paljoa)..

niin tarkoitus olis kysyä tästä xv 5050 modulista..onko kellään kokemusta..kuorot,pianot,jouset,harpsit,leadit yms..onko hyviä..monta megaa tossa xv:ssä muuten on?

niin ja trinityn kuoroista..löytyykö realistisia?
Windreaper
15.10.2004 03:01:05 (muokattu 15.10.2004 03:02:05)
Trinityn saundeista en osaa sanoa (en ole kokeillut), mutta varmasti hyvät hevikuorot/stringimatot lähtee. Korgin realistiset saundit ei mun mielestä ole ihan parhaita, mutta tämä on ihan puhdas makuasia.

XV-5050:llakaan en ole leikkinyt, mutta muiden XV-sarjan vehkeiden pohjalta:

Pianot: Käyttökelpoiset, SRX-02 laajennuksen kanssa tosi hyvät.
Jouset: Paremmat realistiset jouset kuin Korgeissa, mutta semmoisia leikkaavia hevistringejä oli näistä hankalampi saada.
Kuorot: Jälleen kerran, realistisemmat kuin korgissa, mutta eivät ehkä ihan yhtä hyvin bändisoittoon sopivat. Jos sieltä löytyy tämmöinen patch kuin Chorale (ainakin oli vielä JV-sarjassa), niin hevikuoro-osastokin on katettu.
Matot: Riittävästi ja erittäin hyviä, jos mattosaundeista tykkää.
Syna/Leadisaundit: Eivät ehkä Rollen vahvimpia puolia. Korgi kyllä kepittää Rollet synapuolella. Tämä riippuu tosin aika pitkälti siitä, millaiset filtterit Roland on tähän laitteeseen pistänyt. Jos on luokkaa JV-1080/XV-3080, niin vähän vaikeaa tulee olemaan.

Näin yhteenvetona voikin todeta, että laitteet varmaan täydentävät toisiaan melko hyvin ja eivät todellakaan tule kalliiksi tuohon hintaan. Pois vain, jos rahaa on.

EDIT: XV-5050:ssa on 64MB ram ja 2x SRX -laajennuspaikkaa.
Derek
15.10.2004 09:45:55
Näin itse myyjänä pakko sanoa tähän aiheeseen,molemmissa on kyllä erinomaiset soundit jo presettinä,mutta kuten yleensäkin kaikkien soittimien tapauksessa,parhaat soundit saa editoimalla,mutta hyvästä,valmiista soundista on helpompi editoita mahtava soundi kuin huonosta.Tässä on yhdistettynä kahden eri soittimen soundimaailmat ja näistä saa halutessaan todella paljon irti.Näissä on sitäpaitsi aika hyvät ja helpot editointi mahdollisuudet: Korgin kosketusnäyttö helpottaa asiaa ja Rolandin ajuriohjelma tietokoneelle on kyllä todella suuri apu ja helpottaa hommaa huomattavasti.Ja tosiaan kaikki on muokattavissa eli jos haluaa nightwish,Children Of Bodom tai Derek Sherinian tyyppisiä soundeja niin tässä paketti josta kaikki löytyy.Ja kyllähän toi hinta tuosta vielä hieman ylöspäin menee,mutta ei nyt älyttömästi kuitenkaan.
Closure
17.10.2004 16:33:15
Näin itse myyjänä pakko sanoa tähän aiheeseen,molemmissa on kyllä erinomaiset soundit jo presettinä,mutta kuten yleensäkin kaikkien soittimien tapauksessa,parhaat soundit saa editoimalla,mutta hyvästä,valmiista soundista on helpompi editoita mahtava soundi kuin huonosta.Tässä on yhdistettynä kahden eri soittimen soundimaailmat ja näistä saa halutessaan todella paljon irti.Näissä on sitäpaitsi aika hyvät ja helpot editointi mahdollisuudet: Korgin kosketusnäyttö helpottaa asiaa ja Rolandin ajuriohjelma tietokoneelle on kyllä todella suuri apu ja helpottaa hommaa huomattavasti.Ja tosiaan kaikki on muokattavissa eli jos haluaa nightwish,Children Of Bodom tai Derek Sherinian tyyppisiä soundeja niin tässä paketti josta kaikki löytyy.Ja kyllähän toi hinta tuosta vielä hieman ylöspäin menee,mutta ei nyt älyttömästi kuitenkaan.

Hoi mies. Ota nyt yhteyttä prkl. Oon lähettäny sulle varmaan miljoona viestiä :D
Paddle: "Naisen mieli on kuin pallo yhteenliimaantunutta pitkää spagettia (kaikki vaikuttaa kaikkeen), kun miehellä taas on reilu kasa runsaasti rasvattua rakettispagettia."
keyboardplayer
17.10.2004 16:41:11

Hoi mies. Ota nyt yhteyttä prkl. Oon lähettäny sulle varmaan miljoona viestiä :D

dääm...taitaa mennä synat nenän eestä:D
Closure
18.10.2004 00:59:30
dääm...taitaa mennä synat nenän eestä:D

Kuules mä pyysin vaan tuota xv:tä. Pyydä sie toi trinity ;)
Paddle: "Naisen mieli on kuin pallo yhteenliimaantunutta pitkää spagettia (kaikki vaikuttaa kaikkeen), kun miehellä taas on reilu kasa runsaasti rasvattua rakettispagettia."
Closure
18.10.2004 12:01:28
ota vaikka molemmat jos haluat...lähinnä olin kiinnostunut noista kahdesta yhdessä mutta mulla riittää muitakin vaihtoehtoja : )

:D ei riitä vaan rahat molempiin.
keyboardplayer
18.10.2004 15:24:53

:D ei riitä vaan rahat molempiin.

ei mullakaan...paria satasta vailla..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)