darkspire 16.10.2004 23:18:53 | |
---|
Nii kertokaa omia mielepiteitä miä on paras Rg-mallinen ibanez. Vaikka tyyliin: Kaula: Talla: Mikit: Hinta: |
Hinta: :D No ehkä se sarjan halvin. Heh. |
Ze Kink 17.10.2004 00:10:07 (muokattu 17.10.2004 00:14:19) | |
---|
|
suolintu 17.10.2004 02:43:51 | |
---|
Mulla on ibanez rg620 ja olen ollut tyytyväinen. Erittäin hyvä soittaa.. |
Kimmo72 17.10.2004 03:49:41 (muokattu 17.10.2004 03:53:37) | |
---|
Noissa halvemmissa on vaan niin pirun ohut kaula ettei sovi mun käteen millään. No on niissä vähän kalliimmissakin :) Itte päädyin Ibanez Jpmp3:seen kun aikanaan hevikirvestä etsin, ja todella tyytyväinen olen ollut. Kitara on siis tälläinen: http://www.ibanezregister.com/images/images-jpm/4.jpg Kitara ei oikeasti ole valkoinen, se vaan näyttää siltä melkein kaikissa kuvissa. Oikeasti väri on tälläinen: http://www.ibanezregister.com/images/images-jpm/jpm100P3body.jpg Joo oikeassa olet.. Noissa JPM malleissa se kaula on just hyvä ainakin meikäläisen käteen. Mulla siis P2 malli joka taas näyttää tältä http://members.tripod.com/~Taneli/jpm100p2.jpgMulla myös RG1570 jossa kaula huomattavasti ohuempi, mutta tottuuhan siihenkin. On vaan outoa ensin vetää Tokain lespauli kopiolla ja siirtyä siitä sitte RG1570:n kimppuun. Tuntuuhan se sen jälkeen aika tulitikulta, mutta huono se ei missään tapauksessa ole.. (mitä mä taas jaarittelen.. nukkumaan) editti vielä: Siis varsinaiseen kysymykseen vastaus on, että niistä kaikista Ibanezeista joita oon soittanu ni paras on kyllä tuo jpm sarja. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
biibob 17.10.2004 11:36:02 | |
---|
Itse en tykkää enää mistään rg:stä, koska ne ovat sellaisia hevitikkuja. Satun kuitenkin omistamaan itse ibanez rg2620qm mallisen kitaran. Itse tykkäsin tuosta eniten silloin joskus, kun testailin noita. Kansi tuossa on kaunista quilted maplea. Minun rg:ni on väriltään whisky brown eli sellainen tumma punainen. Kelluvatalla on melkein kitaran kannen tasolla, eli se ei tarraa käteen kiinni kesken soiton. Itse kuitenkin inhoan kelluviatalloja nykyisin, joten mitään muuta hyvää en ala siitä sanoa. Kaula on todella ohut(ei kuitenkaan kaikista rg -malleista ohuin). Tässä on mikkeinä kaksi humbuckeria, joille on kolmiasentoinen mikkivalitsin. Keskiasennossa soundin volume laskee jotenkin oudosti. En oikein tiedä mihin sitä pitäisi hyödyntää, se on ollut alusta asti sellainen. Jos vaihdat kesken kappaleen takaasennosta vaikka keskelle, niin volume laskee todella paljon. Silloin olisi melkein pakko lisätä volumea vahvistimesta. Tuo kitara sopii hyvin heviin ja kaikenlaiseen tilutukseen, mutta blues/rock keppinä tuo on aivan toivoton. Kitara oli oikein hyvin viimeistelty ja kaula oli täysin suorassa. Kitaran hinta uutena on 1000e molemminpuolin. Tämä malli ei sovi itselleni, mutta joillekkin muille se saattaa olla oikein hyvä kitara. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
biibob 17.10.2004 11:38:13 (muokattu 17.10.2004 11:39:36) | |
---|
Itse en tykkää enää mistään rg:stä, koska ne ovat sellaisia hevitikkuja. Satun kuitenkin omistamaan itse ibanez rg2620qm mallisen kitaran. Itse tykkäsin tuosta eniten silloin joskus, kun testailin noita. Kansi tuossa on kaunista quilted maplea. Minun rg:ni on väriltään whisky brown eli sellainen tumma punainen. Kelluvatalla on melkein kitaran kannen tasolla, eli se ei tarraa käteen kiinni kesken soiton. Itse kuitenkin inhoan kelluviatalloja nykyisin, joten mitään muuta hyvää en ala siitä sanoa. Kaula on todella ohut(ei kuitenkaan kaikista rg -malleista ohuin). Tässä on mikkeinä kaksi humbuckeria, joille on kolmiasentoinen mikkivalitsin. Keskiasennossa soundin volume laskee jotenkin oudosti. En oikein tiedä mihin sitä pitäisi hyödyntää, se on ollut alusta asti sellainen. Jos vaihdat kesken kappaleen takaasennosta vaikka keskelle, niin volume laskee todella paljon. Silloin olisi melkein pakko lisätä volumea vahvistimesta. Tuo kitara sopii hyvin heviin ja kaikenlaiseen tilutukseen, mutta blues/rock keppinä tuo on aivan toivoton. Kitara oli oikein hyvin viimeistelty ja kaula oli täysin suorassa. Kitaran hinta uutena on 1000e molemminpuolin. Tämä malli ei sovi itselleni, mutta joillekkin muille se saattaa olla oikein hyvä kitara. Tuossa vielä kuva: http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.htmlSori vahingossa tuli lainattua omaa tekstiä. Tarkoitus oli muokata. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Ze Kink 17.10.2004 11:59:53 | |
---|
|
PekkaM 17.10.2004 12:49:12 | |
---|
Nii kertokaa omia mielepiteitä miä on paras Rg-mallinen ibanez. Jem. Siksi kun siinä ei ole RG-kaulaa vaan tuhdimpi malli ;) Mikeiksi Evolutionit. Osta Ibanez SZ520QMGAB! |
Jormaz 17.10.2004 12:59:00 | |
---|
Komein on se vähän harvinaisempi malli jossa on HS-mikitys ja vaahteraotelauta. Joku 5xx? So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli? |
SiwamieS 17.10.2004 13:58:04 | |
---|
RG520 tietty. ---- |
Velli 17.10.2004 18:33:40 | |
---|
Sanoisinpa että pre 2003 RG550 tai RG570 on hinta-laatu-suhteeltaan kaikista paras valinta. Myynnissä mm. Jackson RR1. |
Jii 17.10.2004 18:59:56 | |
---|
Jem. Siksi kun siinä ei ole RG-kaulaa vaan tuhdimpi malli ;) Mikeiksi Evolutionit. Muistaakseni mulle joskus kertoiltiin musaliikkeessä, että RG on riisuttu Jem. Muutamaa Jemiä olen soittanut ja ainakin jossain malleissa taisi kyllä olla aika laiha kaula, aivan verrattavissa RG:iden ohuimpiin. Saman päivän aikana sekä Jemejä, että RG:itä taisin soittaa. En Ibanez-asiantuntija kyllä ole, mutta näin siis muistikuvan pohjalta. Birth, copulation, and death.
Is this your life? |
lapio 17.10.2004 19:02:20 | |
---|
|
moottorisaha 17.10.2004 19:05:57 | |
---|
Tuo kitara sopii hyvin heviin ja kaikenlaiseen tilutukseen, mutta blues/rock keppinä tuo on aivan toivoton. Tämä kuulostaa kyllä todella oudolta. Perusteluita kiitos? |
PekkaM 17.10.2004 19:33:03 | |
---|
Muistaakseni mulle joskus kertoiltiin musaliikkeessä, että RG on riisuttu Jem. Muutamaa Jemiä olen soittanut ja ainakin jossain malleissa taisi kyllä olla aika laiha kaula, aivan verrattavissa RG:iden ohuimpiin. Saman päivän aikana sekä Jemejä, että RG:itä taisin soittaa. En Ibanez-asiantuntija kyllä ole, mutta näin siis muistikuvan pohjalta. Olet varmaan kokeillut sitä mustaa DBK-mallia. Siinä on nimittäin RG-kaulan (Wizard) tyyppinen kaula. Muissa malleissa on JEM-kaula, joka on selvästi paksumpi. Osta Ibanez SZ520QMGAB! |
Jii 17.10.2004 19:42:04 | |
---|
Olet varmaan kokeillut sitä mustaa DBK-mallia. Siinä on nimittäin RG-kaulan (Wizard) tyyppinen kaula. Muissa malleissa on JEM-kaula, joka on selvästi paksumpi. Olet mitä ilmeisimmin oikeassa. Vain yhden ohutkaulaisen Jem-mallin muistan. Birth, copulation, and death.
Is this your life? |
Jormaz 18.10.2004 07:27:02 | |
---|
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli? |
Crossroad 18.10.2004 08:58:47 | |
---|
mulla on ollu 550 ja 760 RG:t,760 oli tosi hyvä.siinä oli vielä EMG-81 ja 2x sa mikit vaihdettu..ainut mikä oli huonoa oli sama kuin noissa kaikissa eli surkea maalipinta/lakka joka kolhiintuu pienestäkin töyssystä.. |
Velli 18.10.2004 20:31:43 | |
---|
Ei vaan semmonen missä on tallassa H ja kaulassa S ja ei plekusuojaa. Vaahteraotelauta ja mustaksi maalattu lapa. Tommosen kun sais vielä violetilla bodylla niin olis niin kasaria. Puhut varmaankin sitten RG565-mallista. Ei tule ainakaan muita mieleen vastaavilla spekseillä. Myynnissä mm. Jackson RR1. |