Suomennetut teokset: Flaamilainen taulu Yhdeksäs portti Miekkamestari Rummunkalvo Merikartta ..ja nyt sitten tämä uusin eli Etelän kuningatar, jossa olen tällä hetkellä sivulla 268. Täytyy jumankauta sanoa, että vaikka paljon on tullut luettua, niin harvat teokset onnistuvat tempaisemaan niin vaivatta mukaansa kuin nämä Perez-Reverten hengentuotteet. Löytyykö muita miehen kirjojen ystäviä? Ehkä eniten noissa kiehtoo se pikkutarkkuus millä kirjailija pureutuu aiheeseensa. Jokaisesta teoksesta löytyy käsittämätön määrä tietoa joltain erityisalalta. Esimerkiksi Miekkamestarin luettuani olin jo ihan varma, että osaisin itsekin miekkailla kuin mestari ikään. Yhdeksäs portti taas perehdytti kirjapainotaitoon, Merikartta navigointiin jne.. Ja tämä Etelän kuningatar taas moottoriveneisiin ja salakuljetukseen. Yhdeksänteen porttiin perustuva leffa (ohjaus Roman Polanski, pääosissa mm. Johnny Depp) on tullut Suomenkin teeveestä, mutta onko jollakin tietoa muista filmatisoinneista, joita pitäisi olla viisi? Etelän kuningattarestakin on kuulemma tulossa elokuva. Aihepiiri sekä miljöö huomioonottaen eräs Robert Rodriquez voisi olla varteenotettava ohjaajaehdokas.. Don`t mess with the countryboys |
Jaha, enpäs ole kuullukaan, että Arturo on uuden kirjan tehnyt. Täytyy käydä lainaamassa kirjastosta. Fani olen, Miekkamestari oli loistoteos! Sanoitkin, Jani, kaiken oleellisen jo, joten eipä minulla siihen mitään lisättävää ole. Shake before use. |