Aihe: Stone
1 2 3 4
vantage
14.10.2004 21:40:34
Eilen mulla kävi onnenpäivä!
Ystäväni oli minulle velkaa, joten hän antoi minulle Stonen ekan levyn LP jopa! Nimikirjoituksilla!
Suoraan 80!

GET STONED!
"Tell me what to do, I got a special place for you..." IHKK #5
jukepoksi
14.10.2004 22:25:27

overtake:
Kaksi ensimmäistä, eli Stone ja No Anaesthesia! Niillä on hyvä aloittaa. No Anaesthesia varsinkin sellainen suomimetallin perus-eepos että se on aivan ehdoton hankinta.

Ilmeisesti vanhat viisaudet pitävät paikkaansa -> kannattaa aloittaa alusta...
Elikkä nuo pari ensimmäistä lättyä on nyt hankinnassa.

Hevihörhö:
komppaan. täydellisesti.. hienoa muuten että oot kiinnostunu stonesta, eikä haittaa vaikka vähäsen "myöhään".. parempi myöhään kuin.. ja niin pois päin..

Joo, enpä ymmärtänyt silloin 80-luvun vaihteessa vielä raskaamman musiikin päälle paljoakaan (tykkäsin kyllä piirrellä stonen "logoa" koulukirjoihin!) ja tosiaan myöhemmässä vaiheessa kun innostuin rässistä stone pääsi jotenkin lipsahtamaan tutkan alta.

No, nytpä tämäkin virhe tulee sitten korjattua.
"Be strong, be wrong"
dictatorsh*t
15.10.2004 08:24:51
No mulla on toi Emotional Playgrounds ja ainakin se on ihan huippulevy. Seuraavaksi on minulle suositeltu No Anaesthesiaa. Pitänee hankkia.
Niin ja joskus oli lainassa se Free. Aika kovaa menoa oli.
Nyt on kyllä aiheet sekaisin. Ko. puuskahduksethan johtuvat aktin aikana tiettyyn strategiseen paikkaan jäävästä ilmasta ja sen nopeasta poistumisesta.
- Bacchus
käsi
15.10.2004 08:42:41

onneksi levyt tuli ulos joku aikasitten uusinta painoksina, oli aika vaikeaa löytää. kaikki levyt ovat hyviä. ehkä ensimmäinen levy on oma suosikkini kuitenkin, omistan yhden maxi singlen back to the stone age.

näin bändin livenä nummirockissa tais olla vuosi 2000 vai oliko se 2001. no kuitenkin , oli festareiden eka bändi ja yleisöä oli ihan helvetisti vaikka soitto aika oli jotain 17.00 tms. mahtava meno livenä. encoren aikana näkyi soittijista liikutuksen merkkejä kun vetivät. sen piti olla viimmeinen keikka, mutta ne veti vielä pari-kolme keikkaa kesän aikana suuren kysynnän takia.
kohta ne ottaa avaimet pois
Hornanturska
15.10.2004 15:35:17
Kyllä Emotional playground on minulle SE Stone levy. Ensimmäiset rypistykset ovat klassikoita. En vaan koskaan pitänyt Joutsenniemen ääntelystä.
Muista käydä kuunteluttamassa Radioaktiivinen purkka!!11
Valdemar
15.10.2004 18:30:40
Eilen mulla kävi onnenpäivä!
Ystäväni oli minulle velkaa, joten hän antoi minulle Stonen ekan levyn LP jopa! Nimikirjoituksilla!
Suoraan 80!

GET STONED!

JEP kova juttu! Ja meikä sai lahjaks PRESTIGEN Attack against gnomesin!!!
Backseat of a trans-am!
Ben_D
15.10.2004 20:30:33

JEP kova juttu! Ja meikä sai lahjaks PRESTIGEN Attack against gnomesin!!!

Hyvä, että vielä nykyäänkin joku kuuntelee vanhaa suomimetallia. Sitten menette ostamaan loput Prestiget, Stonet, A.R.G.:t, Airdashit, National Napalm Syndicate, Mengele, Defier, Necromancer..
jigsore
16.10.2004 02:00:55

Hyvä, että vielä nykyäänkin joku kuuntelee vanhaa suomimetallia. Sitten menette ostamaan loput Prestiget, Stonet, A.R.G.:t, Airdashit, National Napalm Syndicate, Mengele, Defier, Necromancer..

Ostin just Prestigen Selling The Salvationin & Parasites In Paradisen. Tahti on nopeaa ja lyriikat tosi nokkelia, esim. Naughty Granny (...granny stole a skateboard from a by-passing anthrax fanatic, skated like a hurricane and spread chaos in the city...). Parasitesillä aika kököt saundit mutta muuten ihan hyvää menoa.
Airdashit ja Stonet löytyy kans, muut noista on outoja.. löytyneeköhän muualta kuin divareista?
"Hey, cheesefuck!" IHKK #8
Ben_D
16.10.2004 02:30:31

Ostin just Prestigen Selling The Salvationin & Parasites In Paradisen. Tahti on nopeaa ja lyriikat tosi nokkelia, esim. Naughty Granny (...granny stole a skateboard from a by-passing anthrax fanatic, skated like a hurricane and spread chaos in the city...). Parasitesillä aika kököt saundit mutta muuten ihan hyvää menoa.
Airdashit ja Stonet löytyy kans, muut noista on outoja.. löytyneeköhän muualta kuin divareista?

Ei varmaankaan. Eikä välttämättä enään edes divareista. Sen sijaan kannattaa seurata huuto.net:ia.
AER
16.10.2004 12:58:09

Itselläki olis mielenkiintoa tutustua kyseisiin bändeihin.. siis kaikki Stonet ja Airdashit (yhtä LP:tä lukuunottamatta) löytyy. Mutta mistään vain ei löydä mitään kyseisiltä bändeiltä levyjä. Ja en jaksa tilata Swampmusicistakaan.

-Antti
Naama-amis
16.10.2004 13:13:57

Ostin just kirpparilta Airdash -vinyylin "Thank God it's monday". En o vielä päässyt kuuntelemaan kun koko suvun levysoitinvarasto on mökillä. Mahtaako olla harvinainenkin painos? Vaikkei oliskaan niin tuskin näitäkään ihan joka reetan ja lassen hyllyssä on...

Stone on muuten ihan tavattoman hienoa musiikkia. Joutsenniemen laulu tuntuu karkottavan ihmisiä (joskaan en ymmärrä miksi) mutta voi niitä biisejä ja sitä soittoa, niitä on ilo kuunnella.
Älkää vaan tehkö hyviä kauppoja ja ostako minun Jackson JS30:ä! Äläkä ainakaan vaivaudu lähettämään pikaviestiä!
sirdickyj
16.10.2004 13:52:08
Stone on muuten ihan tavattoman hienoa musiikkia. Joutsenniemen laulu tuntuu karkottavan ihmisiä (joskaan en ymmärrä miksi)

Niin, ei se ole huonoa, se vaan kuulostaa huonolta. Tuota laulua lukuunottamatta Stone oli maailmanluokan bändi, ja pesi itseasiassa soiton tiukkuudessa kaikenmaailman Metallicat 10-0. Lauluunpa ne kompastui muutkin oldies- Suomi-metallibändit. Ja niin kompastuu suurin osa nykyisistäkin.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Ben_D
16.10.2004 14:22:00

Ostin just kirpparilta Airdash -vinyylin "Thank God it's monday". En o vielä päässyt kuuntelemaan kun koko suvun levysoitinvarasto on mökillä. Mahtaako olla harvinainenkin painos? Vaikkei oliskaan niin tuskin näitäkään ihan joka reetan ja lassen hyllyssä on...

Eivät ole harvinaisia. Kyllähän niitä hyllystä löytyy niiltä, jotka ovat levyt ostaneet ilmestyessään.
thrashmetallisti
20.11.2004 16:22:09

Stonen kaikki levythän on loistavia. Ekalla hieman yksinkertaisempaa menoa, toisella hiukan jo mennään tekniseksi, colours jo aikas lailla teknistä progethrashia, viimeinen studiopläjäys sisälsi myös vähän kokeilevampaa materiaalia. Ja livelevy Free on myös aivan loistava. Oletteko muuten huomanneet että kaikkia näitä levyjä yhdistää myös loistavat soundit?
Thrash till death!
Lappis
20.11.2004 23:04:25

Heitän nyt todellakin poikkeavaa kommenttia...( Kokeiltu heittää myös ihan livenä, sama efekt, mikä täällä oletettavasti tuleman pitää).

Minä, rässin vannoutunut ystävä, en ole vielä saanut Stonesta irti mitään sellaista, että voisin kehua bändiä. Tarkoitus siis ei ole dissailla tätä legendaarista orkesteria, vaan kysyä, että mikä minun elämässäni mättää? Ok, ei tarvitse alkaa luettelemaan kaikkea, mutta miksi Stone ei minulle uppoa? Oletettavin juttu lienee toiston vähyys( En ole jaksanut kuunnella ja jauhaa tarpeeksi ). Eli jatketaan toistoa. Mutta on tämä outoa.
Vokalistin äänestä se ei ole kiinni, enemmänkin oikeaoppisen rässikompin ( Basari edellä ) puutteesta. Ok, eka levyn kuuntelusta on jo aikaa. Mutta kuitenkin.

Olkaa armollisia kanssani. Lupaan jatkaa Stonen pakkokuuntelua. täytyyhän sen avautua jossain vaiheessa.
Ben_D
20.11.2004 23:20:06

Heitän nyt todellakin poikkeavaa kommenttia...( Kokeiltu heittää myös ihan livenä, sama efekt, mikä täällä oletettavasti tuleman pitää).

Minä, rässin vannoutunut ystävä, en ole vielä saanut Stonesta irti mitään sellaista, että voisin kehua bändiä. Tarkoitus siis ei ole dissailla tätä legendaarista orkesteria, vaan kysyä, että mikä minun elämässäni mättää? Ok, ei tarvitse alkaa luettelemaan kaikkea, mutta miksi Stone ei minulle uppoa? Oletettavin juttu lienee toiston vähyys( En ole jaksanut kuunnella ja jauhaa tarpeeksi ). Eli jatketaan toistoa. Mutta on tämä outoa.
Vokalistin äänestä se ei ole kiinni, enemmänkin oikeaoppisen rässikompin ( Basari edellä ) puutteesta. Ok, eka levyn kuuntelusta on jo aikaa. Mutta kuitenkin.

Olkaa armollisia kanssani. Lupaan jatkaa Stonen pakkokuuntelua. täytyyhän sen avautua jossain vaiheessa.

Oikeaoppinen rässikomppi? Onko sellasta?
Lappis
20.11.2004 23:21:18

^ Totta, eipä varmastikkaan. Itselleni se on tuo basari edellä-rymistely. Snare edellä- menossa kärsii raskaus minun korvassani. Eli jälleen kerran puhutaan näistä makuasioista.
Aegis
21.11.2004 16:38:32
Oikeaoppinen rässikomppi? Onko sellasta?

Jos minulta kysytään niin se oikeaoppinen komppi on käytössä ainakin Slayerillä ja Kreatorin kahdella ekalla levyllä. Kerettiläinen fuskauskomppi on ainakin Razorilla ollut käytössä, eli oikea käsi soittaa vain puolet iskuista, jolloin komppi ei kuulostaa enää rässäävältä, vaan muuttuu norjabläkki kompiksi. Saattaa kuulostaa pieneltä erolta, mutta tekee oikeasti valtavan eron musiikin jyräävyyteen. Kaikilla parhailla bändeillä on se oikea komppi käytössä. Jopa Sepulturalla, vaikka tahti on vanhoilla levyillä ihan tajuttoman nopea.

Ja Stonesta en ole oikein koskaan tykännyt. Hyviä riffejä on siellä sun täällä, mutta mistään kokonaisesta biisistä ei ole koskaan oikein jaksanut innostua. Laulusta en ole koskaan tykännyt. Valitettavasti siitä kuulee, että Joutsenniemi meni mikin eteen vain koska muut eivät hommaa ottaneet hoitaakseen. Muutenkaan ei oikein ole wanhat Suomalaiset minua miellyttäneet, Prestige varsinkin on karkottanut minut levyjensä ääreltä. Kyllä ne legendaariset saksalaiset ja yleensäkin kaikki hienostelemattoman raa'at bändit on parhaita, ei mahda mitään.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Ben_D
21.11.2004 17:19:33 (muokattu 22.11.2004 09:23:28)

Jos minulta kysytään niin se oikeaoppinen komppi on käytössä ainakin Slayerillä ja Kreatorin kahdella ekalla levyllä. Kerettiläinen fuskauskomppi on ainakin Razorilla ollut käytössä, eli oikea käsi soittaa vain puolet iskuista, jolloin komppi ei kuulostaa enää rässäävältä, vaan muuttuu norjabläkki kompiksi. Saattaa kuulostaa pieneltä erolta, mutta tekee oikeasti valtavan eron musiikin jyräävyyteen. Kaikilla parhailla bändeillä on se oikea komppi käytössä. Jopa Sepulturalla, vaikka tahti on vanhoilla levyillä ihan tajuttoman nopea.

Ja Stonesta en ole oikein koskaan tykännyt. Hyviä riffejä on siellä sun täällä, mutta mistään kokonaisesta biisistä ei ole koskaan oikein jaksanut innostua. Laulusta en ole koskaan tykännyt. Valitettavasti siitä kuulee, että Joutsenniemi meni mikin eteen vain koska muut eivät hommaa ottaneet hoitaakseen. Muutenkaan ei oikein ole wanhat Suomalaiset minua miellyttäneet, Prestige varsinkin on karkottanut minut levyjensä ääreltä. Kyllä ne legendaariset saksalaiset ja yleensäkin kaikki hienostelemattoman raa'at bändit on parhaita, ei mahda mitään.

Onneksi kunnon speed/thrash biiseissä on muutakin kun pelkkää rätsikomppia. Kuuntelee esim. mielestäni kaikkienaikojen hienoimman thrashbändin Testamentin levyjä niin siellä on (varsinkin vanhassa) kokonaisia biisejä, joissa ei ole yhtään ns. rätsikomppia. Silti biisit toimivat ja saavat ihon kananlihalle. Esimerkkinä vaikkapa Alone In The Dark.

Mulla on vähän erilainen maku tähän asiaan (kuten varmaan olette huomanneetkin). Joutsenniemen karjunta/huuto/mikälie on just mahtava (kuten myös pidän Prestigestä), samoin kun monissa saman aikakauden jenkkibändeissä (Anthrax, Overkill, Nuclear Assault, noh..Tankard, Death Angel, Megadeth, Sacred Reich, Exodus jne.). Ei ördäystä vaan Joutsenniemimäistä karjumista tai muuten vaan jotain karjumisen ja huudon sekoitusta; taitaapa se Mustainen Dave ihan puhuakin välillä biisit läpi ;). Nailgunnerin musiikki toimii kun junan vessa eli isot plussat ja papukaijamerkki teille, mutta mun makuun laulu on vähän liian brutaalia.

Meikäläisen mielestä Stonen kaksi ensimmäistä levyä on parasta, mitä Suomen metallimusiikki on ikinä tarjonnut tai tulee näillä näkymin tarjoamaan. Divine Decay on onneksi kiilottanut perinnepikametallin kilpeä Suomessa. Todella hieno lauluääni Alecilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)