Aihe: 5-kielisen H-kieli
1
NYdoll
15.10.2004 14:21:02

Ajattelin tässä taas, että jos tuollaista 5-kielistä alkaisi väkertämään, kun menin myymään ibanezinikin pois. Jotta miten sen H-kielen saa jämäkäksi? Ibanezissa tahtoi olla melko löysä tuo H ja muutenkin ihan kummallisen kuuloinen verrattuna muihin kieliin. Auttaisiko jos vetäisi kielet lankun läpi? Sustainiin pitäisi kuulemma ainaski vaikuttaa. Pitempi skaala?
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
KMT
15.10.2004 16:19:09

Ainakin tarpeeksi paksu H pitäs olla.
Pitäis olla mumojen ohjelmatoimisto jolla sitte tämmöset kämmit saatais minimoitua. Nii ja siis kännit maksimoitua... -Sam Other
Zarmo
15.10.2004 16:48:49

Ainakin tarpeeksi paksu H pitäs olla.

Ja semmonen vahvistin/kaappi, joka sitä toistaa.
Vilhelmus: "Sie oot Zarmo hämärä."
Ostakaa miun kiipparikonpo, että saan rahaa muihin kamoihin
Incarnation
15.10.2004 19:38:46
Pitempi skaala?

Auttaa ainakin kielen jämäkkyyteen.
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Bilharzia
15.10.2004 21:02:12
Mää sanoisin että 86 cm mensuurilla olis .135 B kieli aika poikaa. En itse halua vähempää gaugee kun se on jo aikas lörppy mulle henk koht. Suosittelen että alotat tosta .135 kielestä.
www.thefucksociety.com tai www.thefriendsociety.com
Niskamies
15.10.2004 21:06:00
Parhaat H-kielet mitä mä oon soittanu ovat olleet 34" mensuurilla. Mutta ne olikin laatubassoja. Paras H-kieli munsta on Tobiaksen Basicissa. Yhtä järeä kuin E-kieli. Semmonen ois myynnissä 3000 euroon muttei budjetti riitä "ihan":(
Meitsi on meshissä.
Karlsson
15.10.2004 21:55:19
Parhaat H-kielet mitä mä oon soittanu ovat olleet 34" mensuurilla. Mutta ne olikin laatubassoja. Paras H-kieli munsta on Tobiaksen Basicissa. Yhtä järeä kuin E-kieli. Semmonen ois myynnissä 3000 euroon muttei budjetti riitä "ihan":(

Vai meinaakko 35" mensuurilla?

Ainakin minulla on käsitys että pitemmällä mensuurilla saa sitä jämäkkyytä H-kieleen.

Tosin absoluuttinen totuushan se ei kuitenkaan ole. Esmes tossa Roscoe Beck signaturessa on suorastaan uskomaton H ja kuitenkin 34" mensuuri. Ilmeisemmin Pau Ferro otelauta ja varsinkin kaulaan upotetut hiilikuitutangot vaikuttanevat asiaan.
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
Niskamies
15.10.2004 22:49:53
Vai meinaakko 35" mensuurilla?

En, kun parhaat H-kielet mitä mä oon soittanut on ollut 34" skaalaisessa bassossa, Tobias ja Sadowsky.
Meitsi on meshissä.
Karlsson
16.10.2004 07:50:23
En, kun parhaat H-kielet mitä mä oon soittanut on ollut 34" skaalaisessa bassossa, Tobias ja Sadowsky.

Okke.
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
hemmo
16.10.2004 09:56:01

Eikämitä, kun tekemään itte Dingwall-tyylinen 5-kielinen Ralph Novaxin lanseeraamalla ns. viuhkanauhoituksella, jossa 5-kielisessä on G-kielellä 35' skaala ja B-kielellä 37' skaala. Siinä haastetta kerrakseen.

http://www.dingwallguitars.com/html/products_z2.html
?
NYdoll
17.10.2004 13:24:47

Täytynee pitää mielessä kaikki vinkit. En ole kuitenkaan ostamassa uutta bassoa vaan aloitan tekemään sellaista. Mutta pistäkäähän lisää noita ehdotuksia.
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
Wil-J
18.10.2004 14:48:19
Kokeileppa tehä toillanen "fanned fret" systeemi :D
rijopu
18.10.2004 18:38:43
Mun taikasana hyvin soivaan H-kieleen on läpirunkorakenne ja muutenkin jämäkästi tehty kaula. Skaalan pidentäminen 36" asti pitäsis antaa myös H-kielelle puhtia ja selkeyttä. Tosin tästä ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Oman soittopelini kaulaan laitoin kaularaudan kaveriksi kaksi lasikuitutankoa lisäämään jämäkkyyttä. Viidestä palasta liimattu läpirunkorakenne ebony-otelaudalla saa aikaan vahvan rakenteen. Ja siihen bassoon tuli todella paljon sustainiiiiiiii! (Niin kuin saksanThomppa asian ilmaisisi.) Ja H-kielestä tuli niin hyvä soundinen ja kasassapysyvän tarkka, etten ole parempaa kuullut. (Omasta mielestä siis)
No, se on semmoista suomalaista...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)