![]() 15.10.2004 20:09:53 | |
---|---|
eikö toi nyt aivan sama mitä tarkotin kun kaikki kuitenkin tajus pointin mut siis täähän on loistavaa rokkia tällänen | |
![]() 15.10.2004 21:48:40 | |
Jos haluat olla tylsä snobi ja jättää kaiken tuollaisen "pelleilyn", mene ihmeessä kattomaan jotai dream theateria ja tuumimaan oliko kitarat paremmassa vireessä kuin viime vuoden kesäkuun 17. päivä ulkoilma keikalla +20C ilmassa. joo... You Wanna Rock, You Gotta Roll ! Eipä tässä oo kukaan ollut tylsä snobi, vaan muutamat ovat vaan todenneet etteivät pidä '80 luvun tukka/sukkahousu/whatever -hevistä, tai etteivät ainakaan ko. musiikkia pidä katurockina. Katurockissa noi kitaratkin lienee muuten silloin tällöin epävireessä (kuuntelin just JT bootlegia ja jostain syystä on koko ajan puol sävelaskelta ylävireessä), mikä nyt tietysti on ihan inhimillistä. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. | |
![]() 16.10.2004 11:30:52 | |
![]() 16.10.2004 12:28:39 | |
Pitää siis olla parempi sormusen silmissä kuin Iron Cross että kannattaa sormuselle demoaan esitellä. Vetäkää vapaasti johtopäätöksiänne. Neidit! Vedin jo. Tuo Sormunenhan ei ilmeisestikkään liiemmin musahommista ymmärrä? Kuka nyt muuten sanoisi Rothia ja Coverdalea neideiksi? Tai Steve Vaita? Ei ole pakko digata, mutta "neiti"? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 16.10.2004 12:33:54 (muokattu 16.10.2004 12:35:46) | |
Mulle tää on lähinnä parasta camp-huumoria ylitiukan soiton, kasarisoolojen, sing-a-long -kertsien ja ylirankan imagon kera. Tosin on tainnut näillä bändeilläkin olla hieman itseironiaakin pelissä mukana, joillakin jopa niin paljon, ettei sitä rivien välistä pysty erottamaan! EDIT: Tämä siis ainakin threadissa esiintyneen "sen toisen koulukunnan" bändiesimerkeistä, jotka putoavat tukkametallisarjaan. Johnny Thunders on muistaakseni sellaista, jota voisi kuunnella muutenkin. Ja Hanoi Rocksien 2 steps from the move on itselläkin hyllyssä c-kasettina.
Long = progressive = good
| |
![]() 16.10.2004 15:33:35 | |
Vedin jo. Tuo Sormunenhan ei ilmeisestikkään liiemmin musahommista ymmärrä? Kuka nyt muuten sanoisi Rothia ja Coverdalea neideiksi? Tai Steve Vaita? Ei ole pakko digata, mutta "neiti"? Minä. Ällöttäviä neitimäisiä pullistelijoita, vaikka Rothilla on sentään jotain rotia. Less is more. | |
![]() 16.10.2004 15:50:30 | |
Minä. Ällöttäviä neitimäisiä pullistelijoita, vaikka Rothilla on sentään jotain rotia. Mutta silti, "neiti"? Ällöttävä pullistelija kyllä käy, sitähän ne yrittääkin olla, yhtä ällöttää ja toista viehättää. Onpahan herroilla millä pullistella, yhdellä karismaa ja älliä sekä sanavalmiutta olla sarkastinen ja itseironinen, toisella laulutaitoa ja kolmannella taito hyppysissään. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 16.10.2004 18:09:45 | |
Mutta silti, "neiti"? No minusta machoilu on neiteilyä potenssiin, yksinkertaisesti. Muuten mä käytän tässä tilaisuutta hyväkseni ja kerron, että rock´n rollin ydin on minusta soundi ja sen soundin palaset bändi ja biisi. Hyvä soittaja puolestansa soittaa hyvässä bändissä hyviä biisejä. Jossei se kaveri olisi hyvä soittaja, eivät ne biisit eikä se bändi toimisi. Niinpä esmes Vai ei ole minusta hyvä rock´n roll -soittaja, koska ei hän ole koskaan soittanut missään hyvässä bändissä puhumattakaan hyvistä biiseistä. Sen sijaan vaikkapa John Lennon oli ihan ykköskomppikitaristi. Toinen asia on tietysti sessiosoitto, mutta en mä sitä rock´rolliin sotkisi, koska rock´rolliin niinkuin muuhunkin taiteeseen kuuluu tietty alkuperäisyys. Vai voi (ja on ollutkin) esimerkiksi hyvä työkalu jonkun osaavan kaverin hyppysissä, muttei muuta. Rock´rolliin kuuluu oleellisesti myös voima ja se erottaa rockin esmes hevistä, mitä on soundillisesti kahta plaatua: rytmitöntä ininää vanhemmalle sukupolvelle ja rytmitöntä surinaa nuoremmalle. Heti pitää tietysti sanoa, että Metallica ja Amorphis ovat poikkeuksia siksi, että niillä on soundissa tarpeeksi rock´n rollia mukana. Muistan kerran, kun olin rockbändin kanssa rundilla ja eräs kohtuutunnettu hevikitaristi tuli pyytämään, että saisiko hän kokeilla kitaristin yhtä käsintehtyä kepakkoa. Eihän se raukka saanut kunnolla edes painettua kieltä otelautaan. "Jaa niin, sillähän on kielinä nää vinssivaijerit", totesi hän happamana. "Niin on ja sen kuulee soundissa, siinä on voimaa", sanoi meidän ääniukko, tuttuja kun olivat. Joo ja en mä kyllä sille Iron Crossille olisi levytyssopimusta antanutkaan, mutta heitin kannaltansa oli vissiin ihan jees, että Brander oli sen verran sitkeä sissi. Mutta mä vielä viittaan avauskirjoitukseen, missä sanottiin, että hommat ovat liian vakavia. Nythän voitaisiin selkeästi (mutta mielellään jotenkuten perustellusti) taistella makuasioista? | |
![]() 16.10.2004 19:51:17 | |
Vaikuttaa siltä, että sormusella olisi ainoana ihmisenä maailmassa määriteltynä ainoa oikea, absoluuttinen rock- soundi ja tyyli ja voima ja ruisleipä ja... voi elämän kevät. Mun mielestä taas paskalta kuulostava musa on paskaa, oli se kuinka legendaarista tai kunnioitettavaa. Siis mun mielestä. Ja oletan, että toi sormuksenkin läppä oli hänen maun esille tuomista. Muutoinhan tuon voisi kirjoittaa jonnekin Rock'n'Rollin keskipisteeksi ja erehtymättömäksi kulminaatioksi, jolla kaikki rock- määritellään hyväksi tai huonoksi? | |
![]() 17.10.2004 16:13:06 | |
"Katurock" on kyllä mahdollisimman kaukaa haettu termi kuvaamaan näitä poisoneita sun muita. Melkein sanoisin ennemmin että nää on "bändejä jotka esittää rock-bändiä" kuin että nää on "rockbändejä". Eipä muuta, poistun. - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - | |
![]() 17.10.2004 16:26:32 (muokattu 17.10.2004 16:26:49) | |
"Katurock" on kyllä mahdollisimman kaukaa haettu termi kuvaamaan näitä poisoneita sun muita. Melkein sanoisin ennemmin että nää on "bändejä jotka esittää rock-bändiä" kuin että nää on "rockbändejä". Eipä muuta, poistun. Plussaa tuli. Ei poistumisesta, vaan totuuden sanoista. The road never ends for me, kid. | |
![]() 17.10.2004 19:15:25 | |
No minusta machoilu on neiteilyä potenssiin, yksinkertaisesti. sormunen siis neiteilee kybällä täällä. rock´n rollin ydin on minusta soundi ja sen soundin palaset bändi ja biisi. Tuo on vain rokin ulkokuori ja ilmentymismuoto. Rokin ydin on nuorten kapinassa valtaapitävien arvoja vastaan. Vai ei ole minusta hyvä rock´n roll -soittaja, koska ei hän ole koskaan soittanut missään hyvässä bändissä puhumattakaan hyvistä biiseistä. Erikoista logiikkaa johon vain sormunen pystyy. Soittaja ei siis ole soittaja jos ei ole oikeassa bändissä. Ja vielä vaatimus hyvistä biiseistä. Kenen mielestä mikäkin on hyvä bändi ja mitkä hyviä biisejä? Sormunenko nämä ratkaisee?? Monen mielestä Vai on hyvä soittaja joka on ollut hyvässä bändissä ja soittanut monen mielestä hyviä biisejä. Sähän sormunen oot täys vitsi. Sen sijaan vaikkapa John Lennon oli ihan ykköskomppikitaristi. Ihan vain siksi että soitti piitleksissä hyviä biisejä????mitä Joo ja en mä kyllä sille Iron Crossille olisi levytyssopimusta antanutkaan, Montako muuta kaupallisesti kannattavaa oot heittäny romukoppaan? Montako lahjakkuutta oot masentanu? Moniko on menestynyt kun on sun mollaukses jälkeen vieneet demonsa muualle? Montako huippua itse oot markkinoille saatellut?? Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.10.2004 20:13:53 | |
Ihmeellistä mouhotusta Jamilla. Voisit hoitaa ton tappelun vaikka pikaviesteillä. Tää tais olla kuitenki joku katurock-topicci eikä sourmusen mollaus topicci. Munkaan MIELESTÄ Vai ei oo hyvä soittaja. Mäki oon varmaan sit ihan täys vitsi... Onko kukaan muuten lukenu tota Please Kill Me -kirjan englanninkielistä painosta? Baby I was born to lose... | |
![]() 17.10.2004 21:11:17 | |
Tää tais olla kuitenki joku katurock-topicci eikä sourmusen mollaus topicci. Eikun täähän on katutappelu- topic. | |
![]() 17.10.2004 21:16:29 | |
Vaikuttaa siltä, että sormusella olisi ainoana ihmisenä maailmassa määriteltynä ainoa oikea, absoluuttinen rock- soundi ja tyyli ja voima ja ruisleipä ja... voi elämän kevät. Mun mielestä taas paskalta kuulostava musa on paskaa, oli se kuinka legendaarista tai kunnioitettavaa. No aika pienethän noi vaatimukset mulla on, kun puhutaan bändistä ja biisistä soundin osina. Ja absoluuttista rock´n rollin ydintä se Lou Reedkin aikoinaan kertoi hakeneensa koko elämänsä ajan, muttei löytäneensä. Reed myös sanoi, että hänestä rock´n roll on liian arvokas asia annettavaksi alle 50-vuotiaiden käsiin... Aika lähellä tietynlaisen rock´n rollin ydintä oltiin kyllä, kun Johnny Thunders -vainaa polkaisi keikkasetin aluksi Pipelinen käyntiin. Jos siis puhutaan "katurockista". Mitä tulee vielä soundiin, niin olihan tietääkseni ensimmäisen rock´n rollin historiaopuksenkin nimi "The Sound of the City" ja suomeksi se käännettiin nimellä "Kaupungin syke". Siinä nimessä ollaan minusta aikalailla asian ytimessä. Blue Moonin kuvauksen Poisoneista sun muista allekirjoitan täysin. Ei kaikki, mikä näyttää tai kuulostaa "rockilta" sitä ole. Sama koskee muutakin taidetta. | |
![]() 17.10.2004 21:52:51 | |
sormunen: Siinä nimessä ollaan minusta aikalailla asian ytimessä. Tuossa Charlie Gillettin kirjassa - mieluiten uusittuna "Revisited" - painoksena - ollaan mielestäni muutenkin asian ytimessä. Suosittelen kaikille. - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - | |
![]() 17.10.2004 21:58:57 | |
Niinpä esmes Vai ei ole minusta hyvä rock´n roll -soittaja, koska ei hän ole koskaan soittanut missään hyvässä bändissä puhumattakaan hyvistä biiseistä. Steve Vai soitti David Lee Rothin Eat ém and smile-bändissä, sen parempaa bändiä ei ole. Eikä tule. Lisäksi soitti Zappan bändissä, mikä sekään ei ole varsinaisesti tunnettu tasottomuudestaan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 17.10.2004 22:02:48 | |
Aika lähellä tietynlaisen rock´n rollin ydintä oltiin kyllä, kun Johnny Thunders -vainaa polkaisi keikkasetin aluksi Pipelinen käyntiin. Jos siis puhutaan "katurockista". Onko se katurockia ja rock´n rollin ydintä, että kitara on epiksessä ja lavakondis hädin tuskin välttävä? Hyvä soittaja kykenee tasalaatuisuuteen soitossaan, Johnny Thunders ei siihen kyennyt. Tietenkään en ollut kaikilla hänen keikoillaan läsnä, mutta painettuun sanaankin on joskus uskottava. Lisäksi hän oli muutenkin aika surkea kitaristi. Paljon parempi "katurock" kitaristi on esim. jo hajonneen Ballsin Peevo tai vaikka Stonesin kitaristikaksikko Richards-Wood. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 18.10.2004 00:01:25 | |
Ihmeellistä mouhotusta Jamilla. Voisit hoitaa ton tappelun vaikka pikaviesteillä. Tää tais olla kuitenki joku katurock-topicci eikä sourmusen mollaus topicci. Munkaan MIELESTÄ Vai ei oo hyvä soittaja. Mäki oon varmaan sit ihan täys vitsi... Onko kukaan muuten lukenu tota Please Kill Me -kirjan englanninkielistä painosta? On. Suosittelen ihan kaikille! Less is more. | |
![]() 18.10.2004 01:27:16 | |
Onko kukaan muuten lukenu tota Please Kill Me -kirjan englanninkielistä painosta? Jep. Suosittelen. Toinen, mitä suosittelen, on Monte Melnickin: 'On the Road With the Ramones', jos ramot on joskus ollut se juttu ja levyt kaikki tuttuja. Valaisee "vähän". DeeDee Ramonen kirjoista se eka oli kans ihan hauska, parissa seuraavassa miehellä karkasi mielikuvitus ehkä asian viereen liikaa. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)