Diablero 13.10.2004 20:23:20 | |
---|
Speed King, Into the fire, Mistreated, Burn... ei prkl eihän näitä jaksa luetella, liika hyviä. Just kuuntelen live in london '74 Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä |
high_voltage 14.10.2004 20:40:26 | |
---|
no totta kai fireball, highway star ja se iänkiuinen smoke on the water... ja yleensä kaikki markII tuotanto! |
Silvio Dante 15.10.2004 20:43:35 | |
---|
Ai jaa, onkos Ian Paice eronnut yhtyeestä joskus aiemmin jo? On, koska ei jatkanut Deep Purple orkesterissa vaan soitti jokusen vuoden "Whitesnake" nimisessä laulu- ja soitinyhtyeessä. Just when I thought I was out, they pull me back in! |
Silvio Dante 15.10.2004 20:50:07 | |
---|
Lisäksi meitsi mieltää kyllä Gillanin ja Gloverinkin alkuperäisjäseniksi, koska kumminkin heidän tulonsa myötä homma lähti lentoon Komeasti lensikin, First Class hommaa! ja lento jatkui Coverdale -Hughesin aikakaudella Jatkui joo, mutta vähä niinku FlyMe, Ryanair ja Flying Finn hengessä. Pari ihan ok rallia ja muutama melkein loistavakin biisi. Mutta ei midn jakoa jos verrataan Purple markkakkoseen. (SDJ, tuo viimeinen merkki ON piste) Just when I thought I was out, they pull me back in! |
(Bolin on muuten vähintäänkin yhtä hyvä kitaristi kuin Blackmore ellei jopa parempi!). vohoi kun sitä ollaan väärässä Blow me up Mr.Spock! |
2541 16.10.2004 00:59:54 | |
---|
On, koska ei jatkanut Deep Purple orkesterissa vaan soitti jokusen vuoden "Whitesnake" nimisessä laulu- ja soitinyhtyeessä. ??? Eihän Paicen ollessa Whitesnakessa koko Purplea ollut missään vaiheessa olemassakaan. |
sirdickyj 16.10.2004 10:05:15 (muokattu 16.10.2004 10:05:33) | |
---|
??? Eihän Paicen ollessa Whitesnakessa koko Purplea ollut missään vaiheessa olemassakaan. Niin, mutta teoriassa olisi silti voinut ola eroamatta Purplesta ja vaan jästipäisesti väittää, että hän on siinä bändissä, vaikka väkisin. Tuossa alkuperäisessä jutussa kumminkin viitattiin siihen kun tuolla aiemmin väitettiin Lordin erotessa "viimeisenkin alkuperäisjäsenen eronneen". WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
sirdickyj 16.10.2004 10:07:22 | |
---|
vohoi kun sitä ollaan väärässä Ei sitä nyt ihan kauheen väärässä olla, Bolin kyllä taatusti oli monipuolisempi kitaristi, mutta onkin kokonaan toinen asia, että sopiko hänen soittonsa Purpleen. Ei se ihan joka kohdassa niin kauhean hyvältä kuulostanut ainakaan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Timesby 16.10.2004 11:25:16 | |
---|
Aivan ehdottomasti ne ovat Black Night, Child in Time ja Woman from Tokyo. Pitäsi investoida tämän yhtyeen levyyn joskus. Förbi |
Crossroad 16.10.2004 11:59:29 | |
---|
taisihan se paice soittaa gary mooren kanssakin.. |
Glenfiddich 16.10.2004 19:04:19 | |
---|
Paicehan on itse asiassa ollut Deep Purplen lisäksi mukana mm. näissä: Whitesnake, Gary Moore, Pete York, Phil Lynott, Dave Gilmour, Joe Satriani, Paul McCartney jnejne..ja ihmekkös tuo, onhan hän mielestäni yksi parhaista rock-rumpaleista mitä maailma päällään kantaa ! emmää tiä..työkaverit mut soitti... |
HarrieR 19.10.2004 20:53:38 | |
---|
Jostain kumman syystä mulle kolahtaa ehkä parhaiten The Mule ja Fools - peräkkäiset biisit Fireballilta vieläpä. Jazz is just a series of mistakes without the 'oops.' - Nigel Tufnel |
Shields 19.10.2004 22:14:51 | |
---|
Jostain kumman syystä mulle kolahtaa ehkä parhaiten The Mule ja Fools - peräkkäiset biisit Fireballilta vieläpä. Enpä yhtään ihmettele! Loistavia biisejä ovat molemmat, olen samaa mieltä. Muutenkin koko Fireball levy on yhtä juhlaa! Deep Purplella on tosin niin paljon tasasen hyviä biisejä että on vaikea nostaa parhaita esille. Machine Head on kokonaan täynnä klassikkobiisejä! "What do you mean I ain´t kind? Just not your kind"
- Dave Mustaine - |
sirdickyj 19.10.2004 22:50:52 | |
---|
koko Fireball levy on yhtä juhlaa! Niinhän tuo on, ja remaster-varsiolla vielä itse Fireball-biisistä treeniversio, pelkkä instrumentaali. Hauskan kuuloinen. Sitten siihen remaster-versioon on vielä lisätty muutakin, mm. Strange kind of woman, biisi joka ei syystä tai toisesta meikäläiselle kolise tippaakaan. Samoin kun ei kolise Black night tai Woman from Tokyo. Ovat ihan jotain muuta kuin mitä Purple meitsille edustaa. Machine Head on kokonaan täynnä klassikkobiisejä! Alusta loppuun, kyllä! Täällä on muuten morkattu Coverdalen aikaista Purplea, mikä on erikoista, kun tarkastelee sen aikaista biisivalikoimaa; Burn, Sail away, Mistreated, Hold on, Lay down, stay down, Stormbringer, Lady trouble dealer, You keep on moving...pesee mennen tullen sellaiset surkeudet kuin esim. Child in time. Mutta minäpä olenkin ihastunut tähän Purplen funkympaan puoleen, ja myös Anyones daughter jne. ovat hauskoja välipaloja. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Kumpula 20.10.2004 00:27:06 | |
---|
Omlla kohdalla ylitse muiden nousee Sometimes I Feel Like Screaming On vaan jotenkin niin hyvän kuulonen biisi. Minä olin omena. |
2541 20.10.2004 00:53:15 | |
---|
Mutta minäpä olenkin ihastunut tähän Purplen funkympaan puoleen, ja myös Anyones daughter jne. ovat hauskoja välipaloja. Samoilla linjoilla, esim. tuo mainitsemasi Hold On on mainio ja myös Hughesin ja Bolinin Getting Tighter -biisistä olen aina tykännyt. Powerhousella eka kertaa julkaistu Who Do We Think We Are -sessioista ylijäänyt Painted Horse on myös suosikkejani. Vähän samaa meininkiä kuin Paice Ashton Lordin Malice In Wonderland -levyllä. Siksi ehkä pidänkin paljon enemmän Coverdalen kahdesta ekasta soolosta ja Whitesnaken Troublesta kuin myöhemmistä ja rankemmista tuotoksista. Niissä on enemmän funkyä ja bluesia. Jännää muuten, että Purplen hajotessa ekaa kertaa 1976 kukaan entisistä jäsenistä Blackmorea lukuunottamatta ei alkanut työstämään hardrockia vaikka sitä heiltä ensisijaisesti varmaan odotettiinkin. Mutta sen ääreen ajautuivat kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
|
Crossroad 20.10.2004 09:11:37 | |
---|
tuo funkympi suuntaus oli juuri se juttu josta blackmore ei pitänyt ollenkaan..blackmoren omin sanoin"pidän bluesista,hard rockista jopa heavy metallista,mutta en pidä funky/soul musiikista.. |
Risto Mustalisä 20.10.2004 11:56:31 (muokattu 20.10.2004 11:57:05) | |
---|
Ei sitä nyt ihan kauheen väärässä olla, Bolin kyllä taatusti oli monipuolisempi kitaristi, mutta onkin kokonaan toinen asia, että sopiko hänen soittonsa Purpleen. Ei se ihan joka kohdassa niin kauhean hyvältä kuulostanut ainakaan. Miten niin monipuolisempi? Blackmoren soundissa/sävellyksissä/soitossa kuulen vaikutteita ainakin -bluesista (Mistreated) -klassisesta (Burn,Highway star -soolot) -kantrista (Anyone's daughter) -rautalangasta (soolosoundi paikoin). Bolin taas on melko puhdas funk/jazz -mies - toki blues hänelläkin mukana.Toki mies osasi soittaa rajusti ja lempeästi ja oli monipuolinenkin säveltäjä kuten soololevyltä Teaser voidaan havaita. Minusta tuolle ,että Bolin oli monipuolisempi soittaja kuin Blackmore ei mm. em.perusteella ole perusteita.Toisaalta Come taste the band -levyn aikoihin Purplen musiikki oli liikkunut jo funk/soul -vaikutteisemmaksi (mm.Hughesin ansiosta) jolloin Bolin sopi ehkä paremmin joukkoon. Born to be wild! - paitsi kotona.. |
Velli 20.10.2004 12:50:42 | |
---|
Juu, Hold On ja Gettin´ Tighter ovat molemmat TODELLA loistavia biisejä! Uppoavat meikäläiseen kuin viina puliukkoon. En nyt ole varma pitäisikö tätä sanoa ääneen, mutta Hold On:issa on mun mielestä Blackmoren parhaimman kuuloinen ja parhaiten rakennettu soolo :)... Myynnissä mm. Jackson RR1. |
Risto Mustalisä 20.10.2004 13:00:15 | |
---|
En nyt ole varma pitäisikö tätä sanoa ääneen, mutta Hold On:issa on mun mielestä Blackmoren parhaimman kuuloinen ja parhaiten rakennettu soolo :)... Älä sano kirjoita se vain tänne ;-) Born to be wild! - paitsi kotona.. |