Aihe: Helmut Lotti?
1 2
peepee
14.10.2004 22:55:23
Katselin juuri Lottin "Out of Africa" DVD:n joka oli Turakaisen sielulle upea spektaakkeli; iso orkesteri, iso kuoro ja korvalle hyvältä kuulostavat afrikkalaishenkiset sovitukset.

Aikaisemmin minulla oli hanestä kokemus vain "coverlaulajana", eikä hän kovasti sykähdyttänyt Elvis-kappaleillaan, "kun kukaan muu ei niitä tee niin kuin Elvis".

Saanko mielipiteenne Lotista muusikot! Miten rankkaatte hänen ammattitaitonsa, aitoutensa ja mihin lokeroitte hänet.
baron
14.10.2004 23:53:40

Katselin juuri Lottin "Out of Africa" DVD:n joka oli Turakaisen sielulle upea spektaakkeli; iso orkesteri, iso kuoro ja korvalle hyvältä kuulostavat afrikkalaishenkiset sovitukset.

Aikaisemmin minulla oli hanestä kokemus vain "coverlaulajana", eikä hän kovasti sykähdyttänyt Elvis-kappaleillaan, "kun kukaan muu ei niitä tee niin kuin Elvis".

Saanko mielipiteenne Lotista muusikot! Miten rankkaatte hänen ammattitaitonsa, aitoutensa ja mihin lokeroitte hänet.

Mun mielestä hän tyylikkäästi "kansantajuistaa" hienoja piisejä, jotka saa kiinnostuksen heräämään originaaliin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
R.Syke
15.10.2004 08:34:19 (muokattu 15.10.2004 08:34:54)
Mun mielestä hän tyylikkäästi "kansantajuistaa" hienoja piisejä, jotka saa kiinnostuksen heräämään originaaliin.

-Juuh. Tekee saman, minkä Francis Goya kitaralla. Täsmälleen. Ja myy paljon levyjä.

Goya oikeastaan kansantajuisti jopa suomalaisia kansanlauluja, häh? Lotti tuo ulkomaan sanomaa pieksuvarsikansalle.

Enemmän kuvia naistenlehdissä Lotista (huom. Baron, isolla L:llä) kuin Goyasta. Miksi?
Kyllikki
15.10.2004 09:23:40
Kyllä hän on todellinen lottivoitto koko maailman musiikkikansalle!
Rock n
15.10.2004 10:05:54
Yritin sijoittaa levyhyllyyn pari Lotin levyä - muksut vei ne heti...
magnetman 004
15.10.2004 10:53:35

Todennäköisesti meni särkemään ne miljooniksi kappaleeksi ja kusemaan päälle.
WanhaWetäjä
15.10.2004 12:03:37

....roskiin?

No ei ole omena kauas puusta pudonnut sielläkään...imelää,håmåa meininkiä tuo Lotti...Lotti tuli ja otti...rahat pois turakaisilta...tosiaankin laulun Ransis KOIRA...kyllä Pari Manilovin "Mändi"on ihan eri osastoo,vaikka onkin vähän myös imelähåmåa ;-)

Mun persversioni on varmaan toi Barry Manilow,sillä on oikeesti muutama hyvä biisi...ja onhan hän sentään ite väsännyt ne biisit,ei ole mikään pelkkä "lauluhölmö"...
aksul
15.10.2004 15:44:55
....roskiin?

No ei ole omena kauas puusta pudonnut sielläkään...imelää,håmåa meininkiä tuo Lotti...Lotti tuli ja otti...rahat pois turakaisilta...tosiaankin laulun Ransis KOIRA...kyllä Pari Manilovin "Mändi"on ihan eri osastoo,vaikka onkin vähän myös imelähåmåa ;-)

Mun persversioni on varmaan toi Barry Manilow,sillä on oikeesti muutama hyvä biisi...ja onhan hän sentään ite väsännyt ne biisit,ei ole mikään pelkkä "lauluhölmö"...

Voi WW:tä. On taas kuin pikkulapsi, mikään ei kelpaa. Tai ehkä sittenkin enemminkin teini, kun kirjoitusasukin kuin suoraan teinien tekstiviesteistä ruotsalaisine korostuksineen.

Oikeesti hei.. Elämää voi elää helpommallakin.

P.S. Oliko toi "Ransis KOIRA" -juttu muuten sun mielestä ihan oikeasti huumoria?
Nimen selvennys
Tankoprinssi
15.10.2004 20:59:36

En tunne miestä, sano Ketola .......
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
isojussi
15.10.2004 22:57:54
Mulle ei se yli-imelä Pelkianmiäs kyllä putoo sitte millään.

Tuskin ykskään tulkinnoista tekee minkäänlaista kunniaa originaaleille.

Se Elvis-osasto olin kyllä kaiken huippu!
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
15.10.2004 23:10:39

Voi WW:tä. On taas kuin pikkulapsi, mikään ei kelpaa. Tai ehkä sittenkin enemminkin teini, kun kirjoitusasukin kuin suoraan teinien tekstiviesteistä ruotsalaisine korostuksineen.

Oikeesti hei.. Elämää voi elää helpommallakin.

P.S. Oliko toi "Ransis KOIRA" -juttu muuten sun mielestä ihan oikeasti huumoria?

Miksi pitäisi?Miksi tehdään vanhoja biisejä uudestaan ja uudestaan ja huonommin kuin originaalit,ilman mitään tunnetta,tunnelmaa mikä esim. kyseisessä "Mandy"biisissä on Barry Manilowin esittämänä,Helmut Lotti on kuin joku lauluposetiivi,ei mitään muuta...MUN mielestä:-)

Kivaa..uusia tosikoita...Francis GOYA on sellasta tuubaa näin kitaristina kun sitä ajattelen että voe voe...klassista kitaransoittoa opiskelleena tiedän yllättäen jotain tästä(kin)alueesta ja mulla on korvat päässä!Se miäs ei osaa soittaa kitaraa,ihan oikeesti!

Minkä veen takia luet mun kommenttejani jos sun sietokykysi on tota luokkaa?Näähän on kaikki makuasioita,hyvänen aika sentään...
isojussi
15.10.2004 23:54:04
...jonkun mielestä Lotti vetää hienommin kuin originaaliesittäjä...

Onhan täällä semmosia joitten mielestä Tulkkikin niin tekee, mutta se vasta surullista onkin...
baron
16.10.2004 00:18:59

Onhan täällä semmosia joitten mielestä Tulkkikin niin tekee, mutta se vasta surullista onkin...

Mä nyt toistan itseäni, muttan Lotin ansiosta mä oon löytänyt hyviä piisejä, jotka joku vetää hyvin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
WanhaWetäjä
16.10.2004 02:32:19

Siksi, että kaikki eivät ole samaa mieltä SUN kanssasi. Siis siksi, että jonkun mielestä Lotti vetää hienommin kuin originaaliesittäjä. Ihan jopa jonkun tanssimusiikin ammattilaisenkin mielestä. Mutta se siitä.

Mielestäni omaan jopa paikoitellen hyvänkin huumorintajun, nuo KOIRA- ja håmå-väännökset olivat vaan mielestäni huumorintajuttoman epätoivoisia yrityksiä olla hauska. Vähän niin kuin yliyrittämistä. Sen takia katsoin asiakseni viheltää pilliin ja antaa varoituksen huonosta, siis oikeasti huonosta huumorista.

Onneksi omaan ihan oman mielipiteeni asiasta,en ole laumasielu,en seuraa trendejä,Lotti on ilmeisesti nyt MUST joissain piireissä??Enkä ole myöskään mikään nami namin kannattaja,sä taidat olla niitä miehiä?

Jaahans,annoit sitten oikeen varoituksen huonosta huumorista......ei tällästä voi olla ??????Nyt meillä on täällä oikeen varsinainen erkki...ei stana oletko ihan kunnossa??

Vilaseppas mitä esmes Magnetman sanoi Lotista??Ihan oivallista tekstiä mutta ehkä vähän rankenpaa kuin mun...

Sä et voi olla oikeesti muusikko,tai jos olet,niin joku klassisen puolen edustaja,et sä tolla "huumorintajullasi"kyllä kestäis yhdessäkään bändissä yhtä keikkaa kauempaa.......u s k o m a t o n t a .....apuva!!!!
R.Syke
16.10.2004 16:41:19 (muokattu 16.10.2004 17:02:37)
Kivaa..uusia tosikoita...Francis GOYA on sellasta tuubaa näin kitaristina kun sitä ajattelen että voe voe...klassista kitaransoittoa opiskelleena tiedän yllättäen jotain tästä(kin)alueesta ja mulla on korvat päässä!Se miäs ei osaa soittaa kitaraa,ihan oikeesti!

-Goya soittaa kappaleet niin kuin ne lauletaan. Kuuntelin tuossa juuri kaverin levyä.

Ainoa, jota syvennyin kuuntelemaan, oli Marjasen "Vain rakkaus" . Teema Raidista. Ja sehän johtuu siitä, että olen tottunut kuuntelemaan sen kitaralla soitettuna. Muut ovat lauluina tutumpia, joten ei pisteitä täältäkään kauheasti...

Kokeilin tuossa klassisella Arialla prima vistana soittaa single-string sooloa Goyan tapaan...Kirja oli Hitit 60-luku - Koskaan et muuttua saa ja muuta hauskaa...Höh. taidan jatkaa koko illan, kun syyslomaakin on vielä ilta ja kokonainen päivä jäljellä.

Edit: Ellen prh lähe taas tanssiloihi ja orkalle v*lemaan ja soitosa neuvomahan!!!

Pistämpä vielä konekompit mukaan, niin alakaa viihtyä syksyleskenä. Pr*kules. Kokeile WW! :):)

Edit2: Niin siitä lotista. Vaimolla on jossain sen levy. Etsin ja kuuntelen. Pidetäänkö nettilevyraati?

Edit 3: Ois mukava nähä Helmuth Lothi vaikkapa Mäntsälän suurlavalla taustanaan...no vaikka tanssiyhtye Herttareeti. HÄH.
baron
16.10.2004 17:19:30

-Edit 3: Ois mukava nähä Helmuth Lothi vaikkapa Mäntsälän suurlavalla taustanaan...no vaikka tanssiyhtye Herttareeti. HÄH.

Vaik sä pelleilitkin niin silti:

Helmut Lotti
R.Syke
16.10.2004 17:47:23 (muokattu 16.10.2004 17:51:00)
Vaik sä pelleilitkin niin silti:

Helmut Lotti

-Aivan. Liian pitkän saksan lukijana ja huonosti Lappia tuntevana thahtoo h tulla turhaan. Pahoillani olen. Syy: syysloma loppuu huomenna. Hyvilläni olen: syyslomaa on vielä!!11

Siis: Helmut Lotti. Laulaa parhaillaan levysoittimessani Funiculi Funicula -nimistä laulua yhdessä suuresti arvostamani artistin, Arja Korisevan, kanssa.

Kevyttä musiikkia. Helmut Lotti Goes Classic III.

Edit: Ja nyt tuli 'Vieni Sul Mar'
isojussi
17.10.2004 12:16:52
Mä nyt toistan itseäni, muttan Lotin ansiosta mä oon löytänyt hyviä piisejä, jotka joku vetää hyvin.

Juu - tähän ei käy kinaaminen, jollei tunne niitä ennestään.
Irti Humpasta
17.10.2004 12:33:25 (muokattu 17.10.2004 12:34:11)

...laulua yhdessä suuresti arvostamani artistin, Arja Korisevan, kanssa.

... vain ihmisille, jotka hymyilevät suuresti ja omaavat alavireisen/turakaisen korvan :)
Max komppaa ja mää soitan hanuril...Sininen uni
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)