SSilver 13.10.2004 16:36:43 (muokattu 13.10.2004 23:33:54) | |
---|
Nyt se on sitten tosiasia. Heavy metal -yhtye Evertrackille tarjoutui ensimmäinen keikka! Jos siis haluatte nähdä Sexhundrasextiosex:in laulamassa ja D_Steelen soolokitaran varressa, niin kannattaa suunnata 30.10 Helsingin Kannelmäen nuorisotalolle nauttimaan. Pääosin coverpainotteiseen settilistaan kuulee sellaisia klassikoita, kuin: The Trooper, Higway Star, Holy Diver ja ehkä se Paranoidkin sieltä encorena irtoaa.. Paikalle kannattaa siis tulla. Tarkempia tietoja keikan ajankohdasta ilmestynee lähipäivinä. Se siitä mainostuksesta. Kyse on siis 15-vuotiaista koostuvan bändimme ensimmäinen keikka ja nyt voisin kysellä teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta neuvoja lavalle. Itse olen solisti, joten olisi kivaa saada hieman neuvoja lavalla heilumisesta ja välispiikkien sisällöstä yms. Myös muille bändin jäsenille ihn yleisesti hyvät neuvot olisivat kalliit. Kokoonpano on solisti, 2 kitaristia, basisti ja rumpali. Vaikka keikka onkin ensimmäisemme, voin todeta, että olemme hyvin kehittyneet musiikin saralla ja esim. rumpalimme on saanut tunnustuksen mm. Kolmennen Naisen kitaristi/säveltäjältä. Meillä on nyt edessämme rankka harjoituskausi, koska keikka tuli niin pienellä varoituksella ja koska osa biiseistä ei ole vielä läheskään esityskunnossa. Suosittelen siis kaikkia mahdollisia saapumaan ja nauttimaan kunnon kasarihevistä, vähän uudemmilla mausteilla! EDIT: Keikan päivämäärä luultavasti muuttuu myöhemmäksi. Ilmoitan sitten. Kaikki menee päin vittua, paitsi mulkku.
-------- |
Guitarist in the Night 13.10.2004 18:58:47 | |
---|
lavalla heilumisesta ja välispiikkien sisällöstä yms. Myös muille bändin jäsenille ihn yleisesti hyvät neuvot olisivat kalliit. Ite en oo koskaan soittanut livenä, mutta eikös tuommoiset jutut opi kokemuksen myötä? Näin ainakin itse kuvittelen asian olevan. |
Heavymies 13.10.2004 19:47:31 | |
---|
Se siitä mainostuksesta. Kyse on siis 15-vuotiaista koostuvan bändimme ensimmäinen keikka ja nyt voisin kysellä teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta neuvoja lavalle. Itse olen solisti, joten olisi kivaa saada hieman neuvoja lavalla heilumisesta ja välispiikkien sisällöstä yms. Myös muille bändin jäsenille ihn yleisesti hyvät neuvot olisivat kalliit. Kokoonpano on solisti, 2 kitaristia, basisti ja rumpali. En nyt voi sanoa, että olen kokeneempi kun on vaan kaks keikkaa takana, mutta selitän nytten kuitenkin oman mielipiteeni. Kaikki mahdolliset säädöt tietenki valmiiksi niin, että kun bändi astuu lavalle niin voi heti aloittaa soittamaan. Itse tykkään sellasesta alusta, että bändi tulee lavalle ja soittaa yhen biisin jonka jälkeen bändi esitellään. Pitkiä välispiikkeja ei kannata tehdä. Jotain huumoria mukaan, mutta kuitenkin kannattaa säilyttää se, että ottaa sen keikan vakavasti ettei homma mee pelleilyks. Lavalla ei kannata seisoa kuin tatit. Aluksi semmosta ihan vaikka kävleyä ja paikan vaihtoa ja muuta ja sitte kun huomaa, että yleisö pääsee fiilikseen niin hommaan voi tulla vielä lisää potkua. Joku mahdollinen encore biisi kannattaa varata jos yleisö on ihan hurmioissaan. Sitten ihann miten laulaja haluaa niin pitää sitä mikkiä kädessä tai ständissä. Siinä nyt oli vähän inffoa. Toivottavasti ees jotai apua. Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
Hannu H. 13.10.2004 20:25:48 | |
---|
Mikkitelineellä ilmakitaraa soolojen ajan... toimii varmasti tuon ohjelmiston musassa! (ja tän ei sitte ainakaan ollu tarkotus olla sarkasmia...) "May the tone be with you" |
konehes 13.10.2004 20:43:44 | |
---|
Rokkimiehet pitää jalkaa monitorin päällä. Ja jos hiuksia on riittävästi, niin päätä vaan heilumaan:) |
juici 13.10.2004 21:21:38 | |
---|
Rokkimiehet pitää jalkaa monitorin päällä. Ja jos hiuksia on riittävästi, niin päätä vaan heilumaan:) Muttei niin että letti jämähtää basistin basson virityskoneistoon kiinni :P No tuo oli off-topicia. Kyllä lavalla kannattaa heilua vähän musan mukana. Jos pikku soittovirheitä tulee niin niistä ei kannata välittää, kunhan on hyvä meininki. Itsekin tykkään heilua soiton ohessa (yksi keikka takana) niin paljon kuin tila antaa myötä. Tulitikkuaskin kokoisella lavalla ei tosin paljoa minnekään voi liikkua. Spiikkejä voi miettiä etukäteen, mutta keikan aikanahan ne tuppaavat yleensä muotoutumaan. "Onks siellä hyvä meininki?" "Hei, äläs revi sitä mikkiständiä alas!" "Viittitkö olla kiipeemättä tänne lavalle ja hyppäämättä rumpusettiin, rumpalilla voi olla vaikeuksia soittaa..." :P "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Myydään Venäjän pojan Big Muff! |
Locrian 14.10.2004 13:20:05 | |
---|
1.Menkää ajoissa paikalle. 2.Kuunnelkaa tekniikasta vastaavaa henkilöä ja esittäkää toivomuksenne hänelle.Kysykää skobejen paikat ja tehkää roudaus helpoksi itsellenne ja muille. 3.Tehkää lavasoundi- ja muut ongelmat selväksi SC:n aikana.Soundcheckin jälkeen te _ette_ mene itseksenne "säätämään vähän saundia".Jos on pakko, ilmoittakaa asiasta äänimiehelle. 4.Pitäkää keikan aloitusajankohdasta kiinni.Tämä tarkoittaa että teette kaikki pikkujututkin etukäteen.Settilistat kiinni lattiaan,juomat,pyyhkeet jne. 5 minuuttia ennen keikan alkua tai SC:n aikana. 5.Vetäkää keikka hyvin :-) 6.Kun keikan soitannollinen osuus loppuu on työtä jäljellä vielä rutkasti.Riippuen tilanteesta/mitä on sovittu te roudaatte itsenne,soittimenne (skobenne),tyhjät mukinne,pyyhkeenne ja pyörtyneet faninne pois seuraavan bändin tieltä.Pistätte kasaan ne kamat mitkä voitte ja keräätte kaiken siistiin pinoon odottamaan kuljetusta tai vast.Taaskaan ette koske mikkeihin. Yleisesti muita juttuja.Monissa paikoissa on esim. ilmainen limu tai jotain vastaavaa.Tämä ei tarkoita sitä,että kun illan pääesiintyjän rokkikukko kitaristi kävelee tiskin taakse ja ottaa limun sinä voisit tehdä samoin.Kohteliaisuus on sitä että kysytään ennenkuin otetaan.Sitten kun ollaan oltu kohteliaita, voidaan _ehkä_ olla myös omatoimisia.Sama koskee vaikkapa tuapakointia takahuoneessa jonka jakaa kolme muutakin bändiä.Kysykää haittaako sitä oopperalaulajaa jos vedätte säkillisen mahorkkaa. Olkaa kohteliaita.Esitelkää itsenne ainakin tapahtumasta ja äänestä vastaavalle koko nimellä ja kertokaa missä bändissä vedätte.Ravintolapäällikkö tai vastaava kannattaa myös "kätellä".Kohteliaisuus vaatimus pätee myös muihin bändeihin.Kenelläkään ei ole varaa haukkua toisten tekemisiä.Vaikka illan eka bändi olisi aivan hanurista ei sitä tarvitse sanoa.Se ei hyödytä ketään ja tekee varmasti hallaa teidän bändinne habitukselle. Mitäs muuta...Vetäkää niitä keikkoja niin maan per.... -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore |
psykoosi 14.10.2004 17:11:47 | |
---|
Eihän noilla nuorisotaloilla tahdo olla yleisöä, kun korkeintaan kaveri ja kaverin kaveri. En tiiä onko sitten muuttunut minun ajoistani Minkä taakseen jättää sen peräsuolestaan löytää. |
SSilver 14.10.2004 17:40:13 | |
---|
Eihän noilla nuorisotaloilla tahdo olla yleisöä, kun korkeintaan kaveri ja kaverin kaveri. En tiiä onko sitten muuttunut minun ajoistani No meillä ihan ekana päivänä, kun keikasta tuli ilmoitus, niin suun. 20 kaveria/kaverin kaveria oli innokkaasti tulossa, oletettava tai toivottava yleisömäärä olisi n. 50.. Voi olla myös toiveajattelua.. Kaikki menee päin vittua, paitsi mulkku.
-------- |
skebajaba 15.10.2004 16:51:54 | |
---|
kantsun nutallahan on muuten ehdoton kielto paranoidille, ainakin sillon oli kun siellä muutamia vuosia taaksepäin soiteltiin bändin kanssa=) -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Hah! Mulle ja mun bändille varmistui just tänään kans eka keikka n. kolmen viikon päähän. |
SSilver 15.10.2004 18:43:26 | |
---|
Hah! Mulle ja mun bändille varmistui just tänään kans eka keikka n. kolmen viikon päähän. Onnea matkaan. Mistä päin ootte? Kaikki menee päin vittua, paitsi mulkku.
-------- |
Keppis 15.10.2004 20:26:24 (muokattu 15.10.2004 22:03:55) | |
---|
Kyllä se sitten alkaa suttaantuun kokemusken myötä. Kannattaa tosiaan olla kohtelias ja asiallinen ja kysyä, jos kysytyttää. Aina välillä ennen keikkaa järkkäreillä menee hermot, kun on niin paljon sähläystä, mutta on se keikka kumminkin aika palkitseva. Jos mainosteleen aletaan, niin meikän bändi on huomena valkeekoskella Lokarockissa(Nuorisokeskus Akne) klo 20.00. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
Sampe 15.10.2004 21:47:02 (muokattu 15.10.2004 21:48:51) | |
---|
Keppimies mikäs sun bändis on? Oon itekkin valkeekoskelta ja aknen kautta saadussa kämpässä ollaan soiteltu. EDIT: Tuolta sun tiedoistahan se löytyikin. |
JTS 15.10.2004 21:53:20 (muokattu 15.10.2004 21:55:40) | |
---|
Jos on mahdollista, niin kannattaa pyytää jotain tuttua videoimaan/äänittämään keikka, niin voi sitten jälkeenpäin itsekin katsoa mikä meni hyvin ja missä mentiin vikaan. Noissa välispiikeissä kannattaa ainakin omasta mielestäni olla suhteellisen harvasanainen, väkisin väännetyt kevennykset ja vitsit harvoin naurattavat ketään. IMO. Toisaalta, jos verbaalista lahjakkuutta löytyy, niin miksi jättää se käyttämättä. Onnea keikalle! Kyllä kitara kestää mutta kestääkö Juki? -kitarisoija.- |
Reddie 16.10.2004 01:48:56 | |
---|
Ja täs olis yks kultaakin kalliimpi neuvo: Käykää ostamassa seuraava kirja: "Rockbändin ABC" by Kivi Larmola. Justiinsa kävin itselleni hakemassa tommosen Musamaailmasta hintaan 17€ ja lukasin läpi. Tossa kirjassa on aika lailla KAIKKI bändielämään liittyvä pähkinänkuoressa, ja kun toi keikkailu on niin osa bändielämää niin siihen on monet neuvot. |
treble 16.10.2004 12:13:19 | |
---|
Onnea matkaan. Mistä päin ootte? Kiitos kiitos. Ollaan Jyväskylästä. En ole ikinä soittanut kitaraa noin niinkuin julkisesti, ja nyt jo on jännitys prosentti aika korkea! Mitenköhän sitten keikalla. |
Hannu H. 16.10.2004 21:01:10 | |
---|
Noissa välispiikeissä kannattaa ainakin omasta mielestäni olla suhteellisen harvasanainen, väkisin väännetyt kevennykset ja vitsit harvoin naurattavat ketään. IMO. Toisaalta, jos verbaalista lahjakkuutta löytyy, niin miksi jättää se käyttämättä. Tästä tuli mieleen et ÄLKÄÄ spiikatko mitään biisiä sanomalla "tää on meidän hittibiisi". Aiheutti hilpeyttä eilen kun olin eräässä bänditapahtumassa... (ja oli siis sen bändin eka keikka vissiinkin...) "May the tone be with you" |
Aerodactev 16.10.2004 21:04:21 | |
---|
Tästä tuli mieleen et ÄLKÄÄ spiikatko mitään biisiä sanomalla "tää on meidän hittibiisi". Minun mielestä voi, jos on tarpeeksi itseironisella meiningillä liikkeellä. Tuossa tapauksessa voisi niin ajatellakin.
Long = progressive = good
|
Carpenter 16.10.2004 21:28:19 | |
---|
Kannattaa muuten pyytää joku videoimaan keikka. Keikkoja mukava katsella jälkeäpäin videolta ja siinä oppii, mitkä asiat meni hyvin ja mitä voisi vielä parantaa. Myös sen tietää, miltä keikka todelta kuulosti. Oma soitto nimittäin kuulostaa aika paljon erilaiselta nauhalta kuin ajatteleekaan. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |