Aihe: Heviä stratola..?
1 2 3
Farski
15.10.2004 17:10:51
Miten onnistuu hevin soittaminen stratolla?
joku ihan fender stratocaster ykskelasilla..
entä miten se hevi demppaus..? et saako mitenkään hyvää soundia..?
ja.. mistä muuten johtunee se, että ainakin mun kitaroissa e(ylin) kieli soi niin hiljaa, ja jotenkin mikit tavallaan ei ota sen ääntä kunnolla, tai se jää aina varjoon. (koitettu 3:lla kitaralla) ..
parannuskeinoja.. ? normaalia..? ja toistuuko sama paremman luokan kitaroissa.. ? kiitoksia.
I Hate Love But I Love Hate
Jucciz
15.10.2004 17:23:51
HS-3:t on sitten muuten kaksikelaiset mikit.

Kyllä Stratocasterilla heviä soittaa siinä missä millä tahansa kitaralla. Suuri osa hevikirveistähän muutenkin rungoltaan enemmän tai vähemmän Stratocaster-kopioita.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Farski
15.10.2004 17:27:31 (muokattu 15.10.2004 17:28:49)
mut entäpä sitten se että pystyykö vielä samalla soittamaan vintage soundia sekä rokkia..? tarkotan lähinnä vanhan aikasta rokkia...
semmost jazzia ja muuta... siis jos niitä mikkejä joutuu vaihtamaan.. ?
I Hate Love But I Love Hate
Kassu
15.10.2004 17:41:46
mut entäpä sitten se että pystyykö vielä samalla soittamaan vintage soundia sekä rokkia..? tarkotan lähinnä vanhan aikasta rokkia...
semmost jazzia ja muuta... siis jos niitä mikkejä joutuu vaihtamaan.. ?

No vaihda vaan tallamikki. Yleensä kumminkin hevijunttauksissa ja rokkikompeissa käytetään tallamikkiä.
rpel
15.10.2004 18:26:52
Omassa meksikaano fenkussa on Hot Rails tallassa (eli siis yksikelaisen kokoinen humppa) ja kyllähän tuolla vähän raskaampaakin soittelee, palm mutet tosin on aika vaatimattomat.

Kannattaa melkein suosiolla hommata joku halpa hevikirves kakkoskepiksi hoitelemaan nuo raskaammat sessiot.
Miikathebest
15.10.2004 18:49:18 (muokattu 15.10.2004 18:53:52)

HS-3:t on sitten muuten kaksikelaiset mikit.yksikelaisen kuorissa, joilla on pyritty lähelle yksikelaisten soundia ilman hurinoita.
Ilmeisesti nuo mikit ovat kuitenkin melko rujot.
En kyllä ole itse testaillut miten ne eroavat mistäkin mikeistä.

Tuossa on "kiva hevistrato". Tallassa dimarzion tone zone, jolla hevit taipuu mainiosti ja kaulassa gotoh sinkula, jolla saa sitten hieman pehmeämpää, kevyempää ja syvempää soundia.
http://personal.inet.fi/musiikki/miikathebest/strat.htm
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Volle
15.10.2004 18:57:15
Kyllä heviä voi soittaa ihan perus-straton sinkkumikeilläkin. Ainakin mä olen siinä mielestäni onnistunut.
Nam.
Lord of the strings
15.10.2004 18:58:47
Kyllä minä olen onnistunut soittamaan sinkuilla heviä, ainakin välttävästi.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Jani The Rock
15.10.2004 19:04:38

Ihan hyvin lähtee. Kun mulla vielä oli Strato (japsi vakiomikeillä), otin hevisoundeja varten käyttöön keski- ja tallamikin yhdistelmän ja ruuvasin keskimikin tonepotikan kiinni. Vahvarista vaan saatanasti säröä ja trebleä, niin kyllä juntta irtos.
Don`t mess with the countryboys
Milkop
15.10.2004 19:31:04

Eikös Maidenin jätkät soittele myös Stratoilla?
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
askomiko
15.10.2004 19:33:53
Mie oon soittanut stratolla aina, myös hevanderituotokseni. Ei mitään turbohumbuukimikkejä tai huijauskoodeja. Sormista ja vahvarista se o kiinni. Sitäpaitsi twängi on hevisoundissakin hyvää! Vrt. Blackmore ja Ynkkä.
Pastilli? Osta hieno Customkitara?
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Nyar
15.10.2004 19:33:57

Eikös Maidenin jätkät soittele myös Stratoilla?

Tietääkseni ainoastaan Janick Gers käyttää yksikelaisia kitarassaan muilla on (kai) H-S-H mikitys.
Hello me, meet the real me... -Ota pastilli! -HÄ?
Jucciz
15.10.2004 19:49:29
Ilmeisesti nuo mikit ovat kuitenkin melko rujot.
En kyllä ole itse testaillut miten ne eroavat mistäkin mikeistä.

HS-3:t ovat kaikkea muuta kuin "hi-gain"-mikkejä. Mikseivät ne heviin sovellu (ynkkä lienee heviä), mutta mielestäni ovat aivan liian rouheat (lue: hyväsoundiset) pelkiksi hevimikeiksi.

tyyliin: http://mp3.jucciz.com/ad30tc/roelli.mp3
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Mark-Ken
15.10.2004 19:53:12
Tietääkseni ainoastaan Janick Gers käyttää yksikelaisia kitarassaan muilla on (kai) H-S-H mikitys.

Käsittääkseni Janickilla on kolme Hot railssia kiinni.

Voin tietty olla väärässä.
overtake
15.10.2004 20:15:57
Helloween kepittäjä Roland Grapow käyttää yksikelaisia Dimarzio mikkejä Stratocasterissaan. Näkyy mm. High Live konsertissa.
Heviksi kai tuo Helloween yleensä on luokiteltu...
It's such a fine line between stupid, and clever.
Ze Kink
15.10.2004 20:20:21

Dave Murrayllä on 3 ykskelasen kokosta humpparia kitarassaan, Janick Gersillä pelkästään kaulassa ja tallassa. Adrian Smithillä on humppari tallassa ja ykskelanen kaula- ja keskimikki. Kaikilla on myös floikkatalla paitsi Gersillä.
Onko shinulla hunajaa?
"It's cool to suck!" -Michael Angelo
Twist
15.10.2004 21:38:24
Eikös Sepulturan jätkä soita Stratoa?
Tyhmät Valkoiset Miehet
Feggy
15.10.2004 21:47:28

Miten onnistuu hevin soittaminen stratolla?
joku ihan fender stratocaster ykskelasilla..
entä miten se hevi demppaus..? et saako mitenkään hyvää soundia..?
ja.. mistä muuten johtunee se, että ainakin mun kitaroissa e(ylin) kieli soi niin hiljaa, ja jotenkin mikit tavallaan ei ota sen ääntä kunnolla, tai se jää aina varjoon. (koitettu 3:lla kitaralla) ..
parannuskeinoja.. ? normaalia..? ja toistuuko sama paremman luokan kitaroissa.. ? kiitoksia.

Strato on yksi monipuolisimpia kitaroita ellei monipuolisin. Sillä voi soittaa ihan mitä vaan.
Less is more.
stratocaster
15.10.2004 21:48:58 (muokattu 15.10.2004 21:50:59)
Kyllä mäki luulin että ykskelasilla voi soittaa ihan hyvin heviä, mutta ku pistin uuteen kitaraan dimebuckerin! AH! Siinä on niinku heAwY soundi! Ei sen jälkee tuntunu ykskelaset miltää. Ja kaulamikkinä jazz. Kylä on monipuolinen skeba.
Voimaa!! Nopeutta!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)