Ola_90 09.10.2004 18:42:39 | |
---|
Moottoritie on kuuma Onko täällä muuten ketään toista kuin minä, jonka mielestä kyseinen biisi ei ole mitenkään erityisen ihmeellinen? "If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson |
Il Brutto 09.10.2004 20:49:49 | |
---|
Onko täällä muuten ketään toista kuin minä, jonka mielestä kyseinen biisi ei ole mitenkään erityisen ihmeellinen? No minä. Ikinä ei ole Pellen mussiikki kovemmin iskenyt, varsinkaan tuo vanhempi. Mutta viksuja se puhuu, asiajannu. Dead bodies everywhere/ Piles of blood and entrails and hair/
I'm bleeding from the inside/ From the Armageddon outside -Armstrong/Frederiksen IHKK #2 |
Bee-äf 10.10.2004 09:40:59 | |
---|
|
Jani The Rock 10.10.2004 10:04:09 | |
---|
Vanhemmissa biiseissä kyllä oli draivia. Vaikka joku Väkivalta ja päihdeongelma - perhana, sen rankempaa biisiä olekaan. Don`t mess with the countryboys |
Ola_90 10.10.2004 11:17:03 | |
---|
Vaikka joku Väkivalta ja päihdeongelma - perhana, sen rankempaa biisiä olekaan. Kyllä. Hiton siisti kipale tuo. Mulle toimii Pelleltä parhaiten ne vanhimmat piisit, N.U.S- ja 1980-aikaset. "If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson |
Kapina 10.10.2004 11:44:44 | |
---|
Minä taas myönnän olevani Pelle-diggari henkeen ja vereen (verenperintöähän tämä lieneekin)... Tosin henkilöpalvontaan tahi tähän ylitesvuotavaan maailmansyleily -linnunrata -meininkiin en tunnusta osallistuvani. Ptui. Uudemmat tsipaleet ei oikein kolahda, mitä nyt niistäkin löytyy muutama mukava. Pelle oli paras NUS-ajoista siihen asti, kunnes läksi Intiaan, alkoi napsimaan sieniä ja kirjoittamaan... Monet ovat niitä kirjoja kehuneet, mutta suurin osa on musta aika kakkaa. Eipä sillä, kukin tekee mitä parhaaksi näkee eikä kukaan ole täydellinen. Pelle rules OK. Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan! |
jackcrow 10.10.2004 15:07:07 | |
---|
onhan noita hyvä levyjä tullut 80 & 90-luvullakin & varsinkin hyvä biisejä. toki pelko & viha on ihan omaa luokkaansa, mutta kyllä esim: "tule kotiin johnny" on tosi hyvä levy. |
Ola_90 10.10.2004 19:17:47 | |
---|
Joo, ne Pellen kirjat ei kyllä mitään kummoisia minunkaan mielestäni ole. http://www.pellemiljoona.net Tuo on mun mielestä pirun hyvä sivu, käykää ihmeessä kaikki jotka eivät ole ennen käyneet. Paljon kaikennäköstä juttua, jos on aikaa niin voi useampi tunti vierähtää tuolla. "If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson |
Anza 13.10.2004 17:39:59 | |
---|
Mä oon kans Pelle Miljoona fani ihan henkeen ja vereen ja oon tykänny kyseisen artistin jokaisesta levystä. Loistavia kaikki! Oon myös nähny Pellen pari kertaa livenä 1980 ja Rockersin kera. Kirjoista en sitte tiedä... Mutta parasta musiikkia ikinä!!! Kaikki ei voi miellyttää... |
Errorist 13.10.2004 17:43:46 | |
---|
Mullekaan ei ole tuo Pelle kauheasti iskenyt paria biisiä lukuunottamatta. Suomenkielinen punk ei juuri muutenkaan, tosin poikkeuksia löytyy tälläkin saralla. "Aamulla vetäsin viiskyt hermesetasta samaan kahviin. Kaverit katto kun ajoin ilman autoa töihin." -tuntematon |
Rakkikoira 13.10.2004 18:11:40 (muokattu 13.10.2004 18:13:59) | |
---|
Onko täällä muuten ketään toista kuin minä, jonka mielestä kyseinen biisi ei ole mitenkään erityisen ihmeellinen? Jep. Pelleltä löytyy paljon kipaleita jotka menee moottoritien ohitse. Aika puhkisoitettu. Pelle oli Ratsian ohelle ensimmäinen punkimpi mitä tuli kuunneltua nuorena ja kauniina. Kaikki pitkäsoitot lukuunottamatta Meillä menee lujaa (Single kok.) ja Lauluja rakastamisen vaikeudesta löytyy jossakin muodossa. Kaikki cd:nä julkaistut löytyy (28kpl), loput on sitten LP:nä ja kasetteina tai niillä kaikilla. Singlejäkin on jokunen kappale. Pelle oli paras NUS-ajoista siihen asti, kunnes läksi Intiaan, alkoi napsimaan sieniä ja kirjoittamaan... Pohjalla levyllä on muutama loistava N.U.S. kokoonpanon biisi, Rocktähti, En jumaloi Amerikkaa, Häpeän olla valkoinen ja sitten mainnittu Väkivalta ja päihdeongelma. "Ei enempää vois olla blues, ei enempää vois olla down" |
Ola_90 13.10.2004 18:34:28 | |
---|
Ratsian Helkutin hyvä bändi tämäkin. "If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson |
jackcrow 14.10.2004 00:53:17 | |
---|
RATSIA on ihan kärkipäätä suomi punkrockissa vaikka tekikin vain kaksi kokopitkää. Ne jotka omistaa/on kuullut vain tuota RATSIA CD kokoelmaa, niin sanoisin van että huippubiisejä on siitä pois jätetty :( *kaatopaikan enkelit* |
Ola_90 14.10.2004 19:07:00 | |
---|
RATSIA on ihan kärkipäätä suomi punkrockissa vaikka tekikin vain kaksi kokopitkää. Ne jotka omistaa/on kuullut vain tuota RATSIA CD kokoelmaa, niin sanoisin van että huippubiisejä on siitä pois jätetty :( *kaatopaikan enkelit* Eikös ne tehny kolme kokopitkää..? Vai muistankohan mä väärin. No joka tapauksessa, mulla on vaan toi 1979-1981- kokoelma, ceedee-formaatissahan Ratsialta ei mun käsittääkseni ole enempää julkaistukaan? Vinyylisoitinta ei ole. "If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson |
Volle 14.10.2004 20:00:54 | |
---|
RATSIA on ihan kärkipäätä suomi punkrockissa vaikka tekikin vain kaksi kokopitkää. Ne jotka omistaa/on kuullut vain tuota RATSIA CD kokoelmaa, niin sanoisin van että huippubiisejä on siitä pois jätetty :( Ja Ratsia on kyllä ihan jees. Keljuttaa vieläkin, kun menin aikanaan palauttamaan 5 kk laina-ajan jälkeen Antologia-nimisen tuplavinyylin takaisin kirjastoon. Nam. |
kyllä olen edelleen sitä mieltä että RATSIA teki kaksi täysi pitkää, se viimeinen julkaisu oli jäljet (EP), mielestäni se on EP sillä siinä vain 7 biisiä, joista uudelleen äänitetty "kun sä tanssit" + vielä mukana on biisit 7":selta "eilisen jälkeen/Hiljaisuus". "Antologia" tuplaLP sisältää muistaakseni nuo kaikki kolme edellä mainittua levyä. *harvoin pystyy kenenkää kanssa ratsiasta "keskustelemaan"* |
Rakkikoira 15.10.2004 07:40:00 | |
---|
Itellänikin on vain tuo cd 1979-1981. Mutta on tullut kuultua nuo muut levytkin useaan otteeseen. Muutamia loistavia kappaleita on jätetty kyllä cd:ltä pois. Olen myös viettänyt aikaa Pihtiputaan nuokkarilla missä Ratsiakin aikoinaan harjoitteli. Enimmäkseen kännissä. Jee! Terveisiä vaan sinne, vaikka täällä ei taida ketään sieltä olla, siellä kun ei taida vielä olla nettiä. "Ei enempää vois olla blues, ei enempää vois olla down" |
Jani The Rock 15.10.2004 08:11:42 | |
---|
Terveisiä vaan sinne, vaikka täällä ei taida ketään sieltä olla, siellä kun ei taida vielä olla nettiä. Mahtaneeko olla tietokoneitakaan... "Täällä rock`n roll on pirun harvinaista", jep! Kyllähän Ratsia oli niitä kovimpia Suomipunkbändejä aikoinaan. Eikä ole biisien teho ajan saatossa mihinkään hävinnyt. Tein joskus jonkinlaisen Ratsia-historiikinkin pienlehteeni Jyri Honkavaaran muistoksi. Ikävästi kävi miehelle. Ja tuskin olis Tämä hetki ja tulevaisuus -kiertuetta koskaan tehty ilman Ratsiaa. Rispektiä bändille suurin mitoin. Hienoa musaa. Don`t mess with the countryboys |
Kapina 15.10.2004 15:32:35 | |
---|
RATSIA on ihan kärkipäätä suomi punkrockissa vaikka tekikin vain kaksi kokopitkää. Jep. Itse arvostan ja diggailen muutenkin paljolti suomipunkkia. Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan! |
Ola_90 15.10.2004 17:22:20 | |
---|
kyllä olen edelleen sitä mieltä että RATSIA teki kaksi täysi pitkää, se viimeinen julkaisu oli jäljet (EP), mielestäni se on EP sillä siinä vain 7 biisiä, joista uudelleen äänitetty "kun sä tanssit" + vielä mukana on biisit 7":selta "eilisen jälkeen/Hiljaisuus" Niin joo, tuo nyt on ehkä vähän mielipideasiakin että pitääkö tuota nyt kokopitkänä vai EP:nä. Mites ihmiset täällä diggailee muista vanhoista suomipunkbändeistä? Kollaa kestää, Eput, Karanteeni jne... "If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson |