Aihe: Kaipaapi kommenteja laulusuorituksesta
1
Triskal
12.10.2004 22:34:08

Kas tässä: http://www.mikseri.net/elfoer

Soundilliset tai soitannolliset asiat, saati sitten oliko hyvä vai huono biisi eivät kiinnosta, vaan nimenomaan laulun kannalta kommentointi. Kiitoksia kovin paljon, jos jaksatte kuunnella ja kritisoida.
troy
13.10.2004 11:46:51
Ihan jees!Laulua pitäs miksata vähän enemmän pinnalle..Muuten ok.
Tupuna
13.10.2004 12:00:38
Hei. Ei tuota kokonaan jaksanut kuunnella, kun oli aika köykäisesti miksattu. Ehdottomasti laulu ylös, ei kuulosta yhtään hyvältä kun väärät asiat on pinnalla.

No, mut laulusta sen verran, että ihan hyvinhän tuo meni. En vaan itse ole niin vihkiytynyt tollaiseen Stratovarius-äänenkäyttöön, mutta genressään kai on ihan ok.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Adawolf
14.10.2004 20:44:28
eikö noi korkealta lauletut joskus äänitetä kahesti päällekkäin tai jotenki...?
Tulee jotenki vähän parempi.
Vilhelmus
14.10.2004 21:28:17

Sitä on joskus kuunneltu Rhapsodyä =D
Hiomatonta laulu on mutta Suomen demotasolla sangen menevää. Helvetin pieni äänenvoimakkuus häiritsee, mutta kyllä tässä potentiaalia on kovasti! Vähän artikulaatio kärsii vielä kun joutuu keskittymään äänen tuottamiseen, tai ainakin sellanen fiilis välittyy. Mutta näitä laulajia tosiaan, joiden johdolla tän tyylin bändi voi hyvinkin päästä tulevaisuudessa levyttelemään. Nyt jo hyvä, lisää treeniä vaan niin jo lähtee.
Säröä, kits.
Unworthy Knight
14.10.2004 23:51:35
Kyllähän tuollasella äänellä kehtaa kiekua jos miksaus olisi ollut kohdillan niin olisi tullut todella vakuuttava vaikutelma.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
kvuoti
15.10.2004 00:16:19
Hirveän vähän kuuntelen tämmöstä musaa... Mut ihan perusvinkkinä, yritä laulaa kaikki äänet samalla "taajuudella", eli kun meet alas niin äänen soundi ei laske niinku lehmän häntä. Vibratoasi voisit vielä miettiä. Tempo oli aika valtava. Välillä sanat puuroutui todella paljon. Muuten kiva hevisoundi. Olis kiva nähdä sut livenä. Mulle tuli mieleen school of rock ja Jack Black, vai mikä se kundi siinä on...

No nää on vaan mun mietteitä... älä ota vakavasti.
Triskal
15.10.2004 10:13:04 (muokattu 15.10.2004 10:16:10)

No nää on vaan mun mietteitä... älä ota vakavasti.

Sanotaan nyt vaikka niin, että olen itse musakriitikko, eli mikä se semmoinen kriitikko on joka ei itse osaa ottaa kritiikkiä vastaan? Ihan hyvää juttua sinullakin oli. Elekää ihmiset pyydelkö anteeksi, kun minä kerta palautetta pyysin.

Tuosta vibratosta muuten, on kiva kun on studiossa tuottaja, joka sanoo, että lisää vibraa. :D Itse mietin useaan otteeseen samalla kun tein tuottajalle mieliksi, että kuulostaako tämä muka oikeasti hyvältä. Joissakin kohdissa se on hyvä tehokeino, mutta parissa kohdassa en voi olla ajattelematta miten paljon paremmalta se olisi kuulostanut ilman. Kaikki vibrat on enemmän tai vähemmän tekemällä tehtyjä. Luonnollista vibraa minulla ei äänessä paljoa ole.
Guitar69
16.10.2004 02:33:36
Joku puhui stratovarius-äänenkäytöstä..Voisi puhua suoraan oikeaoppisesta äänenkäyttämisestä..

sitä on kuitenkin kyseiseen teokseen turha verrata. En ota kantaa ko. biisin laulusuoritukseen, mutta nyt pitää vähän eritellä näitä käsitteitä..
lord of this world
16.10.2004 19:25:51

Alussa oli pari Timo Kotipeltoon viittaavaa vivahdetta.
Hieman vaisuhko ja jäi soittimien alle toi laulu, ainahan parannettavaa on.
Tulkintaan olis totisesti kannattanu panostaa enemmän, äijällä kyllä ihan suht hyvä ääni mut äänen käyttö takkuilee.
Falsetit tosin ihan huippuluokkaa ja stemma lauluissa tos väliosas ennen kertsiä aivan korvia hivelevä saundi.
hoijjoijoi,...N.I.B!!!
solesurvivor
17.10.2004 14:23:49
Harvinaista ehkä että korkeat kohdat kuulostaa ERITTÄIN hyvältä, matalalta vedetyt himppa pliisuja. Ehkä siihenkin parannusta tulisi, jos laulu olis tosiaan enempi pinnassa. Kotipeltoon en vertaisi ääntä, mut jos olet kuullut sellaista kreikkalaista bändiä kun Angelo Perlepes' Mystery, ni siinä äijällä hieman saman kaltainen ääni ja tyyli. Sanotaan omaperäinen ja se on iso plussa.
If you shake my hand, better count your fingers..
Guitar69
17.10.2004 14:29:37
Juuh, mäkin kiinnitin huomiota falsettiin, että toimii.

Tietysti Rhapsody-fanina myös musiikki skulaa hyvin, mutta kun kaivattiin laulusta kommentteja, niin edellä mainittu riittäkööt;)
Triskal
28.10.2004 14:15:08

Olisittepa kuulleet edellistä demoa, siellä oli minulla huomattavan erilainen tekniikka korkeiden äänien tuottamiseen. Tavallaan "litistin" kurkkua kasaan, tuli samalla tosi nasaali ja Kai Hansenmainen ääni. Tuosta falsetista tosin semmoista, että puhettahan on näilläkin foorumeilla ollut ns. pää-äänestä tai siitä, mitä minä sanoisin päärekisteriksi. Onko se falsetti sekin? Meillä nimittäin on tällä Stormrider-demolla vähän slovarimpi biisi, jossa on vähän enemmän falsetti meninkiä, tyyliin Kamelotin laulaja Khan, jos olette kuulleet Karma-levyltä semmoista biisiä että don't you cry.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)