Aihe: Jälleen yksi "studiomonitori" -threadi
1
Tabbu
10.10.2004 13:00:28

Ok. Pitkän etsinnän ja fooruminluennan jälkeen olen päätynyt seuraaviin:

Event TR5/TR6/TR8 ; http://www.soundonsound.com/sos/dec … on=9037ff05f88fe47d79c2dc26a5f9a577

Thomannilla TR6:n parihinta on 589,-. Specsit on lupaavat: 45Hz - 20kHz, ±3dB.

Pro-x Aktiflex 11 (aka T&C, aka Jolene) ; http://www.tosiviihde.com/jolene11.html

Maksavat n. 720 euroa parilta. Vaikuttavat suht laadukkailta pöntöiltä.

Rahkeet riittäisivät juuri tuohon n. 700 euron luokkaan. Jos kellään on kuuntelukokemuksia noista kahdesta, niin haluaisin ilomielin lukea niistä. Varsinkin Event- kaiuttimia ei tunnu olevan oikein missään myynnissä.

Voisinhan sitten tietysti ostaa myös Mackie hr624:t tai Genelec 1030A:t, mutta se tarkoittaisi sitä, että 3 kuukautta pitäisi pärjätä syömättä ja juomatta :P

Kirjoitelkaa ehdotuksia, mielipiteitä ja antakaa minulle mielenrauha!! Kaiuttimien etsimisessä hajoaa pää..

Tabbu
"Säveltäjän tehtävänä on ylläpitää ja edistää yleistä henkistä hyvinvointia ja kehitystä tuomalla sisältöjä, joita hyödyntämällä kulttuurin kuluttaja kykenee tuottavampaan yhteiskunnalliseen toimintaan"
dewil
10.10.2004 18:03:26

Mulla on Proxsonixin ProX sarjan skobet studiolla jo useemman vuoden, eikä oo kauheena geneleckejä kaipaillut.
Aika monilla on loksahtanu suu auki ku ovat noita päässy kuunteleen. I Love em!!!
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
sami_sumea
11.10.2004 12:23:40

Kirjoitelkaa ehdotuksia, mielipiteitä ja antakaa minulle mielenrauha!! Kaiuttimien etsimisessä hajoaa pää..

Usko huvikses että se 2kk kannattaa olla syömättä ja ostaa vaikka noi pienimmät genen 8030:t. Ne pärjää melkein 1030a:lle ja myöhemmin voit ostaa noihin subin.

Hinta 450€ / kpl Helsingin Musiikista.

...
... Valtakunnanlaapotti on puhunut!
Vilhelmus
11.10.2004 12:26:00

Usko huvikses että se 2kk kannattaa olla syömättä ja ostaa vaikka noi pienimmät genen 8030:t. Ne pärjää melkein 1030a:lle ja myöhemmin voit ostaa noihin subin.

Paljonko Sami oot noita muita ehdokkaita kuunnellut?
Säröä, kits.
sami_sumea
11.10.2004 12:29:01 (muokattu 11.10.2004 12:30:57)

Paljonko Sami oot noita muita ehdokkaita kuunnellut?

Noita Pro-Xiä olen kuullut (eiks Järvisen Artolla oo noi?), ne on ihan OK. Kävin just viikonloppuna kuuntelemassa Helsingin Musiikissa isoa läjää monitoreja, noi 8000-sarjan genelecit on vaan pirun hyvät. 624:t mackiet soundas mun mielestä melko hyviltä yläpäästä, alapää oli vähän epätarkka verrattuna geneleceihin.

Halpisvertailupöntöistä esim. Tannoyt tai Fostexit (hintaluokka tossa 500€ paikkeilla) eivät olleet mun mielestä edes samalta planeetalta.

Eventtejä en oo kuullut, joten niistä en sano mitään, mut ite ottaisin noi genet jos hintaero on ~200€.

Tuskin nuo eventit huonotkaan ovat, jotenkin vaan mutulla sanoisin et tää on väärä paikka säästää :)

...
Tabbu
12.10.2004 12:07:13 (muokattu 12.10.2004 12:14:50)

Artolla olikin kuulemma Proxsonicsin AK 112. Ei siis ihan nuo mitä näin Seinäjoella. Pitää käydä siellä vielä uudestaan omien levyjen kanssa.

Eventeistä olisin halunnut kuulla käyttäjien kommentteja, mutta ilmeisesti niiden laatu jää mysteeriksi...

EDIT: ja noi pikku-Genelecit ei mua oikein kiinnosta, sillä haluaisin pärjätä ilman subbaria. Sami sä itse sait mut vakuuttuneeksi, että subbari vain aiheuttaa ongelmia huonosti akustoidussa huoneessa. Pääkaiuttimet kun toistaisivat n. 50 hertsiin, niin olis jees. Varsinkin siksi noi Eventit näyttää houkuttelevilta, koska niissä tuntuu olevan laaja toistoalue.

Tabbu
"Säveltäjän tehtävänä on ylläpitää ja edistää yleistä henkistä hyvinvointia ja kehitystä tuomalla sisältöjä, joita hyödyntämällä kulttuurin kuluttaja kykenee tuottavampaan yhteiskunnalliseen toimintaan"
Notefix
12.10.2004 12:19:21

Mun pitäis kans himapajaan hankkia skobet...Genen 8000 tai Dynaudion joku pienempi, jonka mallinumero katosi päästä...saakeli kun olis aikaa testata. Kumpaakaan en ole vielä kuullu.
My name is Baron, Notefix Baron "
Aleksi Gaiss
12.10.2004 13:52:02 (muokattu 12.10.2004 13:53:56)
Ite hommasin just pitkän pähkäilyn jälkeen 8030't. Veikkaanpa että ne ulottuu yhtä alas kuin noi Eventit vaikka niille mitä tahansa luvataankin... Pikkugenejen alarajataajuus 55Hz kuitenkin.... 5 hertzistä kiinni?

EDIT: Noissa pienimmissä oli miellyttävin soundi kaikista mielestäni... Tosin 8050'a pitäs jo luukuttaa. :)
askomiko
12.10.2004 17:16:37
Ei se niin nuukaa ole tuleeko se 40hz supparista vai pääkajarista, sotkee se kumminkin.
Pastilli? Osta hieno Customkitara?
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
sami_sumea
12.10.2004 17:47:56

EDIT: ja noi pikku-Genelecit ei mua oikein kiinnosta, sillä haluaisin pärjätä ilman subbaria. Sami sä itse sait mut vakuuttuneeksi, että subbari vain aiheuttaa ongelmia huonosti akustoidussa huoneessa.

Niin, kuten joku tossa jo mainitsikin, nuo uudet pikkugenet toistaa 55hz:iin asti..

Subi on ihan jees jos sen osaa sijoittaa ja säätää oikein ja jos se on oikeasti systeemiin räätälöity (kuten tuo genen subi on), mutta kannattaa mielummin ottaa hyvät päämonitorit kuin on jotkut halpisräpsä-monitorit ja halpisräpsä-subi.

...
TmuKoo
12.10.2004 21:55:40

Tänään tuli 8030:set hankittua...kyllä ne mukavasti tuonne 50Hz toistavat...suosittelen pönttöjä.
"...if you could only live my life, you could see the difference..."
Aleksi Gaiss
13.10.2004 09:39:14
On ne hienot pelit kyllä. :)
Roberto
13.10.2004 09:52:18

Sami sä itse sait mut vakuuttuneeksi, että subbari vain aiheuttaa ongelmia huonosti akustoidussa huoneessa. Pääkaiuttimet kun toistaisivat n. 50 hertsiin, niin olis jees.

Subbarista on usein huonoissa huoneissa paljonkin hyötyä koska sen voi sijoitella matalien taajuuksien kannalta parhaimpaan paikkaan, kun taas pääkaiuttimet on aina oltava stereohommissa siinä 60 asteen kulmassa. Olettaen tietysti että subbasessa on jotain tosielämää helpottavaa säätönamikkaa, ja muutenkin laatuhommat kohdillaan.
Niskamies
13.10.2004 11:09:28
Tänään tuli 8030:set hankittua...kyllä ne mukavasti tuonne 50Hz toistavat...suosittelen pönttöjä.

Mullakin on 8030A:t ja hyvät vehkeet ovat. Tannoylla on myös hyviä edullisia malleja.
Meitsi on meshissä.
sami_sumea
14.10.2004 19:28:20

Joo. Kysyisinpä, että millaisissa olosuhteissa nämä kaiuttimet ovat Helsingin Musiikissa, ja mitä malleja siellä on tarjolla? Oliko esimerkiksi G8030, G8040, mackie 624?

No sellaisessa perus-kellarikopissa, kattoon oli lyöty vähän akustolevyä (ei siis missään pro-studio-olosuhteissa).

Genen malleista alhaalla kuunneltavina olivat 8040 ja 1030a, Mackielta 624/824 ja ylhäällä macissa kiinni olivat Genen 8030t + 7050 subi.

Kyllä noista ihan siedettävän kuvan sai tuolla, varsinkin kun mulla on ollut himassa akustoidussa kämpässä 1030a:t ja tiedän miltä niiden pitäisi kuulostaa.

...
meekz
17.10.2004 11:38:02

taytyy varmaan munkin noita ajatella... tuliks siina ne kumijalat mukana?

vaikka ajattelin etta kun mun "tarkkaamo" on itse asiassa aivan paska, ei mun kannata "kalliita" kajareitakaan ostaa... mut olkoon sit ainakin kajarit suht-koht hyvaa laatua..

450 kpl helsingin musiikissa? siina kampissa? pitaa kayda kuuntelee... myyko soundata geneleckeja? sielta pitais ostaa yks toinen juttu no ois ehka helpompaa...
in Gold Oil Drugs i dont trust
Niskamies
17.10.2004 20:31:49
450 kpl helsingin musiikissa? siina kampissa? pitaa kayda kuuntelee... myyko soundata geneleckeja? sielta pitais ostaa yks toinen juttu no ois ehka helpompaa...

Soundata myy, sieltä omani hommasin.
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)