zenri 14.10.2004 12:03:09 | |
---|
Kyselisin teiltä hyvät basistimiekkoset ja -naikkoset, olisiko teillä tiedossa hyviä bassoyksilöitä otsikossa mainitsemastani hintaluokasta. Musiikkityyliinä olisi sellainen groove, funk ja chilli konemusiikki yhdistettynä retroiluun. Auttakaa toveria hädässä. |
Aukikco 14.10.2004 12:44:52 | |
---|
Yamaha RBX370 ja Ibanez GSR200 lienevät aika yleiset vaihtoehdot. Omistan molemmat, ihan hyviä pelejä ovat. Aktiivibassoja kumpainenkin. |
Kapu 14.10.2004 13:07:36 | |
---|
Mulla olisi aikas hyvä Ibanez SR750 tuohon haarukkaan myynissä torilla. Laitoin sulle privaviestiä asiasta. |
N_Bates 14.10.2004 14:13:46 | |
---|
no tohon hintaan irtoaa vaikka tokain jatsibasso tai presari. Tai fenderin meksikolaisia varmasti käytettynä. On ainakin retrouskottavampia kun yamahat ja muut.. Stein und Brötchen! |
NYdoll 14.10.2004 14:30:50 | |
---|
Olen kanssa tuon Tokain kannalla. Kannattaa katsella käytettyjä. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
Montakohan näitä threadeja löytyy täältä bassopalstalta? Aina sama kaava: ensin suositellaan Yamahaa, sitten Tokaita ja jossain vaiheessa kehotetaan ettimään käytettyjä torilta tai liikkeistä. Enää puuttuu, että Niskis tulee hehkuttamaan Yamahaansa. Haku on kiva juttu! Mikähän muhun meni? Piti vähän avautua... |
Penasol 14.10.2004 14:44:39 | |
---|
Kyselisin teiltä hyvät basistimiekkoset ja -naikkoset, olisiko teillä tiedossa hyviä bassoyksilöitä otsikossa mainitsemastani hintaluokasta. Musiikkityyliinä olisi sellainen groove, funk ja chilli konemusiikki yhdistettynä retroiluun. Auttakaa toveria hädässä.
Kannattaa myös kokeilla japanilaisia 70- tai 80- luvun soittimia. Niissä yhdistyvät mukavasti halpa hinta ja laatu. Sijoitin osan kesätyörahoista Aria Pro 2 sb600- bassoon ( http://www.therathole.org/guitars/models/ariaproii/bass/sb/sb.html). Maksoin soittopelistä 400 euroa musiikkiliikkeessä. Ominaisuuksiin kuuluu mm. kaula läpi rungon, kaunis ulkonäkö (tuolla olevassa sb600:ssa ei ole yhtä tyylikäskuvioinen puu kuin omassani) ja soundikin on toimiva. Mikin puolitus on vakiona. Työn jälki on moitteeton ja bassossa on mukavia yksityiskohtia, kuten puusta tehty kaularaudan säätöruuvin päällä oleva lätkä joka on yleensä muovinen. Talla ja satula ovat metallia, en nyt mitenkään pysty muistamaan mitä. Ehkä joku muu tietää? "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
hemmo 14.10.2004 15:03:55 | |
---|
Kannattaa myös kokeilla japanilaisia 70- tai 80- luvun soittimia. Niissä yhdistyvät mukavasti halpa hinta ja laatu. Olen miltei samaa mieltä. 80-luvun alun hieno roch-henkinen Washburn-sbassoni oli lähes naurettavan halpa. Talla ja satula ovat metallia, en nyt mitenkään pysty muistamaan mitä. Ehkä joku muu tietää? Messinkiä. ? |
Penasol 14.10.2004 15:11:31 | |
---|
Aah... Messinkiä. Minulla oli vain nikkeli mielessä koko ajan, mutta se ei tuntunut kovin uskottavalta. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
hemmo 14.10.2004 15:25:42 | |
---|
Aah... Messinkiä. Minulla oli vain nikkeli mielessä koko ajan, mutta se ei tuntunut kovin uskottavalta. Messinki oli kova sana 70-80-luvuilla. Niinku hihi, kun lisäsi sustainia. Nykysbassoissa ei taidanne olla missää. ? |
Ylläri 14.10.2004 15:37:32 | |
---|
Neusereissa taitaa olla messinkisatulat, ainakin omassani on. Sustainista en tiedä, mutta onpahan kestävä. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
blastoff 14.10.2004 16:27:48 | |
---|
Olen kanssa tuon Tokain kannalla. Kannattaa katsella käytettyjä. Aika vähän noita Tokain bassoja näyttäisi olevan käytettynä tarjolla. Itse olen toria kyttäillyt jo useamman viikon... Reporter: "What do you think of Western civilization?"
Gandhi: "I think it would be a good idea" |
pardy 14.10.2004 16:31:30 | |
---|
Messinki oli kova sana 70-80-luvuilla. Niinku hihi, kun lisäsi sustainia. Nykysbassoissa ei taidanne olla missää. Warwickeissa oli vissiin vuoteen '98 asti. En ole vuodesta ihan varma, mutta niissä kuitenkin oli messinkinen satula. Vaan eipä ole enää... Voi aikoja... Vox citharae non altarum vocum pulchra est. |