Ja Jucciz, kyllä tosiaan toi mykistys on ihan ehdottomasti mittarissa oltava: mulla ei oo kun kitara, mittari ja Marshall käytössä. Ja itse asiassa mittarissa pitää myös olla sellainen ulostulo joka ei mykisty virittäessä: soittelen joskus myös bassoa, ja sen vire on kätevä tsekata ihan soiton aikana. Asia ymmärretty. Siinä tapauksessa Korg DT-3 ei ole paras vaihtoehto. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
erkko 15.10.2004 15:11:43 | |
---|
Hommasin tänään Bossin TU-2:n. On tosi hyvä mittari. Kävin testaamassa Bossin, Korgin ja Petersonin. Boss ja Korg oli mun mielestä ihan yhtä hyviä mittareita: kumpikin on paljon parempi, sekä nopeudeltaan että tarkkuudeltaan, kuin mun vanha StageTuner. Ostin Bossin enkä Korgia ihan sen takia kun mulla on niin hyviä kokemuksia Bossin pedaaleista: mulla on kolme Bossin efektiä jostain 80-luvun alusta, ja kaikki on edelleen ihan kuosissa (Tosin viimeiset kymmenen vuotta ne on pyöriny lähinnä kaapin pohjalla). Peterson oli kyllä ihan loistava ja monipuolinen mittari. Se ei vaan ollut oikein sitä mitä mä olin hakemassa. Mittari on ihan mielettömän tarkka ja siinä on paljon toimintoja: ohjelmoitavia vireitä, se näyttää sävelten monikertojen korkeuden ym. ym.. Mutta koska se on niin tarkka, se on mun käyttöön liian hidas. Joskus kun on ylimääräistä rahaa niin ostan kyllä tollasen Petersonin, studiokäytössä ja hienovireen säätämisessä se on kyllä varmasti loistava! Kiitos kaikille mielipiteistä! |
askomiko 15.10.2004 16:55:10 (muokattu 15.10.2004 16:57:22) | |
---|
Niinno, Petersonin kanssa nopeus riippuu vain opettelusta, kun oppii sen notta mikä määrä liikettä on tarpeeksi vireessä. Minusta se on siis nopein, koska virettä pyöritellessä näkee kunnolla millä vauhdilla se lähestyy oikeaa, eikä vain ledirivin vilahdus, "humps, meni yli". Onhan se kyllä hirveän kallis. :( |
erkko 15.10.2004 17:14:37 | |
---|
-->Askomiko Mä tiedän että mulla Petersonin kanssa taas kävis niin, että viritys menee tyyliin "Äh, ei se oo vieläkään ihan vireessä". Ja Bossissakin on muuten mahdollista valita sellainen moodi joka jäljittelee stroboviritintä. Peterson muuten löytyy saksasta 199 eurolla, osoitteesta http://www.steelguitarshop.de . Onhan se edelleen aika paljon rahaa mutta toisaalta ei toi Bossikaan mikään halpa ollut. |
askomiko 15.10.2004 19:36:10 (muokattu 15.10.2004 19:36:48) | |
---|
Voishan siinä niinkin käydä.. :) Mutta loppujenlopuksi se on aika helppoa virittää ihan melkein liikkumattomaksikin. Se vihreä "in tune" -ledi on siis omassa päässä eikä virittimessä. :) Äh, kärpäsestä asiaa. |