Windom Pearl 14.10.2004 11:36:25 | |
---|
Sain käsiini tämmöisen vanhan urun mummolan vintiltä ja oon yrittänyt kaivella tietoa mutta aika hintsusti on saatavilla. Näyttäisi siltä että kyseessä on 70-luvulta peräisin oleva analoginen kulttivimpain, mutta en voi olla ihan varma puhutaanko noilla löytämilläni nettisivuilla sittenkään samasta mööpelistä vai onko WLM-urkuja useampiakin eri malleja. Jos joku osaa kertoa jotain niin sepäs vasta mukavaa olisi! |
kurmo 14.10.2004 11:42:24 | |
---|
Sain käsiini tämmöisen vanhan urun mummolan vintiltä ja oon yrittänyt kaivella tietoa mutta aika hintsusti on saatavilla. Näyttäisi siltä että kyseessä on 70-luvulta peräisin oleva analoginen kulttivimpain, mutta en voi olla ihan varma puhutaanko noilla löytämilläni nettisivuilla sittenkään samasta mööpelistä vai onko WLM-urkuja useampiakin eri malleja. Jos joku osaa kertoa jotain niin sepäs vasta mukavaa olisi! Jos se on se yksisormioinen neljän oktaavin vempele, niin siitä on kultti kaukana. Taitaa kyseinen rakkine muuten olla vieläpä digitaalinen. Muistaisin että avatessa tuli vastaan kaikennäköistä ihmeellistä '70s-digitaali-IC:tä. Värkillä ei ole oikeastaan mitään tekemistä isompien WLM:n mallien kanssa. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
Windom Pearl 14.10.2004 11:44:58 | |
---|
Jos se on se yksisormioinen neljän oktaavin vempele, niin siitä on kultti kaukana. No juu, juurikin se. Pahus, mä jo ajattelin että pistän rahoiksi! :) |
kurmo 14.10.2004 12:17:18 | |
---|
No juu, juurikin se. Pahus, mä jo ajattelin että pistän rahoiksi! :) Ehkä sen saa kahdellakympillä myytyä, ja kyllähän sillä jo useemman kaljan saa. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
Ehkä sen saa kahdellakympillä myytyä, ja kyllähän sillä jo useemman kaljan saa. taidat olla puhumassa itsellesi halpaa urkua ;-) ... nojoo... kyllähän niitä wlm-hittejäkin näkyy silloin tällöin myynnissä - mitä mulla on silmiin sattunut niin hintapyynnöt ovat olleet päälle viidensadan - en tiedä, että onko sitten kukaan ostanut sillä rahalla - siinä kun ei ole tarpeeksi hyvä tai tarpeeksi huono se soundi. Nostalgian vuoksi (kyynelehtivätkö vanhat urkurit?) tai soittokämpille pölyttymään on turhan kallis. ... ja Motifista saa vähemmällä kantamisella paremmat soundit. Joku vuosi sitten tsekkasin vielä Viiking -musiikissa ja päätin jättää sinne. Welmu taitaa olla enempi vain riesa nurkissa |
kurmo 14.10.2004 13:00:18 | |
---|
taidat olla puhumassa itsellesi halpaa urkua ;-) ... nojoo... kyllähän niitä wlm-hittejäkin näkyy silloin tällöin myynnissä - mitä mulla on silmiin sattunut niin hintapyynnöt ovat olleet päälle viidensadan - en tiedä, että onko sitten kukaan ostanut sillä rahalla - siinä kun ei ole tarpeeksi hyvä tai tarpeeksi huono se soundi. Nostalgian vuoksi (kyynelehtivätkö vanhat urkurit?) tai soittokämpille pölyttymään on turhan kallis. ... ja Motifista saa vähemmällä kantamisella paremmat soundit. Joku vuosi sitten tsekkasin vielä Viiking -musiikissa ja päätin jättää sinne. Welmu taitaa olla enempi vain riesa nurkissa Hit soundaa hyvältä putkistyrkkarin kera, "puhtaana" ei kyllä hirveästi vakuuta. Mä maksoin omastani 300 euroa, se on ihan ok hinta siihen nähden mitä saa, noissa kun tuo työn laatu ei ole mitään parasta mahdollista. Tuosta motif-läpästä en sanois mitään (provo?), realistisempi verrokki olisi joku Nord Electro. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
Leikari 14.10.2004 13:27:30 (muokattu 14.10.2004 13:29:14) | |
---|
Hit soundaa hyvältä putkistyrkkarin kera, "puhtaana" ei kyllä hirveästi vakuuta. Mä maksoin omastani 300 euroa, se on ihan ok hinta siihen nähden mitä saa, noissa kun tuo työn laatu ei ole mitään parasta mahdollista. Tuosta motif-läpästä en sanois mitään (provo?), realistisempi verrokki olisi joku Nord Electro. ... johan tuolla hinnalla - joo, ja viimeksi kokemuksen olivat tosiaan puhtaasta soundista - täällä kun ei yhtään threadia ole ilman motif -hehkutusta niin piti edes mun laittaa kun muut eivät vielä ehtineen ;-) P.S. "kodikkaan" näköinen ortoperspekta sulla (vaikka mulla on palisanteria) - muutenkin aika rispektiä antavan näköinen nurkkaus omakuvassa - mulla on vähän vaatimattomampi setti... |