Aihe: Seymour Duncan SJB-2
1
poppamies
13.10.2004 11:41:21 (muokattu 13.10.2004 11:42:05)

No niin. Tilasin Jazziin sellaisen parin. Saa kuulua miten siinä käy. Bassossa on tällä hetkellä Fender Vintage mikit. Ei huonot mutta jonkunlainen GAS pitää väkisinkin ylläpitää kun ei bassoa ainakaan, tuskin koskaan, tuu vaihdettua.
Onko näitä kellään bassossa?
"G-strings are for strippers"
pardy
13.10.2004 13:05:02

Muakin vähän kiinnostas tietää millasia noi Duncanin Jazz-mikit on. On meinaan semmoset ollu tähtäimessä. En vaan tiiä mitkä olis hyvät. Suosituksia?
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Kieppi
14.10.2004 00:01:40 (muokattu 14.10.2004 00:04:58)
Offtopikiksi menee, mutta eikö mistään Suomesta todellakaan saa Bartolineja? Ei huvittais jenkeistä tilata.

Mulle mainostettiin tänään DiMarzion hurinatonta J-mikkiä... onko Duncanin J:t sellaisia myös?
N_Bates
14.10.2004 00:23:32

Offtopikiksi menee, mutta eikö mistään Suomesta todellakaan saa Bartolineja? Ei huvittais jenkeistä tilata.

Mulle mainostettiin tänään DiMarzion hurinatonta J-mikkiä... onko Duncanin J:t sellaisia myös?

duncanillakin on jotain stacked yms hurinattomia malleja, mutta noi perusmallit on kyllä vanhan kaavan mukaan tehtyjä normaaleja singlecoileja, joten jotain hurinaa sieltä kyllä tulee jos pelkästään yhtä mikkiä käyttää.

Mulla on nauhattomassa jatsibassossa ilmeisesti tommoset dimarziot, ja siinä bassossa ainakin on soundi ihan älyttömän hyvä. Makuasioita tietty, mutta mun korvaa miellyttää tosi paljon. Ja voi tosiaan huoletta käyttää pelkästään yhtäkin mikkiä eikä hurinoita tule. Tosin en kyllä osaa yhtään sanoa miten paljon ton mun basson soundi on noista mikeistä kiinni, sillä en ole siihen ikinä muita mikkejä laittanut.
Stein und Brötchen!
Teijo K.
14.10.2004 00:34:29

Näin olen antanut itselleni kertoa, useammaltakin suunnalta. mm. Ruokangas tällaista puhui.
Niskamies
14.10.2004 06:51:00
Bartolinia saa ainakin Thomannilta.
Meitsi on meshissä.
absqua
14.10.2004 13:33:12
No niin. Tilasin Jazziin sellaisen parin. Saa kuulua miten siinä käy. Bassossa on tällä hetkellä Fender Vintage mikit. Ei huonot mutta jonkunlainen GAS pitää väkisinkin ylläpitää kun ei bassoa ainakaan, tuskin koskaan, tuu vaihdettua.
Onko näitä kellään bassossa?

Moi Poppis

Mulla on jazzbassossani tuollainen SJB-2 "hot" tallamikki alkuperäisen, jo 80-l alkupuolella kadonneen, fender-tallamikin tilalla.
Duncanin outputti on selkeästi ruudikaampi kuin perusmikeillä. Ruudikkuuden vastapainona on sitten sävykkyyden hienoinen väheneminen. Tosin toi sävyjuttu on varsinainen ongelma oikeastaan vasta Duncanin Quarter Pounder-mikeillä. Hotit ovat vähän siinä välimaastossa perinteisen ja sitten tuon muskeliosaston keskivaiheilla. Tavallaan aika tasapainoinen kokonaisuus.

Omaan mikkiini olen ollut verrattain tyytyväinen. Jos tavoittelee jaco-henkistä tiukkaa tallamikkisoundia, niin siihen tuo on omiaan. Sen sijaan molempia mikkejä yhtäaikaa käytettäessä soundista huomaa hieman sen että tallamikki on voimakkaampi ja soundiltaan raaempi. Asian kanssa voi kyllä elää, mutta jos jostain kävelee vastaan ehjä 70-l originaali tallamikki, niin en kyllä epäröi vaihtaa.

Pistä kommenttia tänne ihmeteltäväksi sitten kun olet saanut omat mikkisi heitettyä sisään konehuoneeseen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
14.10.2004 19:11:30

No nyt kävikin näin että Musamaailmalla ei ollut
SBJ-kakkosia, olisi kestänyt jopa puolitoista kuukautta että olis saanut, joten pyysin laittaa tulemaan niitä varsinaisia vintage vintage mikkejä. Niitä oikein mikin,mikin mikkejä, SBJ ykkösiä.

SJB-1 N vintage kaula 70,70 €
SJB-1 B vintage talla 70,70 €

Sitten kun saan ne kotiin niin myyn joko Fender vintage mikit tai sitten nämät Seymou Duncanit. Aika näyttää... ;)
handegunnar
15.10.2004 10:14:56
Liekö tämä artikkeli tuttu?

http://archive.bassplayer.com/z1999/9903/pickups.shtml

Minulle täällä joku suositteli tätä, kun olin vastaavien kysymysten edessä. Kannattaa tutustua.
''You don't have to be a musician to play rock and roll. You've just got to love it and want to play it.'' LEE BRILLEAUX
flowerpower
15.10.2004 10:53:04
Tjenis Popman!

Mulla on ollut hotit Jazzarissa jo pari vuotta ja olen tykännyt. Tallamikissä on tosiaan sitä särmikkyyttä mitä Absqua väitti, myös mulla se on pelkkää plussaa. Musitecin Kärnä niitä mulle suositteli ja lopuksi asensi. Sustainia tuli aavistuksen lisää ja soundi on selkeämpi, ehkä tällöi se vintage soundi kärsii, mutta soundi valikoima lisääntyi.
poppamies
24.10.2004 15:51:53 (muokattu 24.10.2004 15:58:05)

...Pistä kommenttia tänne ihmeteltäväksi sitten kun olet saanut omat mikkisi heitettyä sisään konehuoneeseen.

No nyt sain Seymour Duncanin SBJ-ykköset laitettua bassoon.
Kyllä soundi muuttui. En ole päässyt kokeleen muuta kun Gallien Kruegrillä mikä mulla on täällä kotona.Pohjaa tuli huomattavasti lisää. Keskiääntäkin löytyy aivan riittävästi.
Fenderin Vintage mikkeihin verrattuna, joilla mulla oli aina GK'ssa 4 kHertsin nuppi klo 9:ssä, ja matalin bassosäätö klo 3:ssa, niin nyt saa kaikki olla klo 12!
Siis näissä SD on kyllä munaa aivan toisella tavalla.
Olen sitä mieltä että jos ei mikeissä itsessään ole sitä "bottomia" niin ei sitä saa millään nupin potikalla eikä kosostuskytkimellä.
Hyvin on pari myös balanssissa. Saa oolla toinen tai toinen, ja jopa molemmat täysillä niin yllätys yllätys, volume pysyy aikalailla samana. Keskenäinen balanssi siis on aivan täydellinen.
Tosin vaihdoin kyllä volumet B500 kohmisiin samalla, joten sen operaation vaikutuksista en erikseen voi sanoa mitään, muuta kuin että pelaavat todella sujuvasti. En osaa sanoa miten A500 olisi toiminut.
Tallamikissäkin on munaa aivan itsekseenkin.
Fendereissä oli jonkinverran ohuen tuntuinen soundi ja niissä "keskiääni" painottui kovinkin paljon ylemmäs mitä SD mikeillä. Fenderit on varsinaiset kolinamikit verrattuna SD mikkeihin. Minulla onkin ollut ongelmana se että nauhakolina on kuulunut jopa liian paljon läpi Fendereillä.
Minulla on valkoinen jazzbody kaapissa. Taidan tehdä siihen nauhattoman kaulan ja nuo Fenderin tosi kireät mikit niin luulis laulavan.
Palataan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)