Aihe: Taivas on paha paikka bluesmiehelle
1 2
R.Syke
12.09.2004 06:28:31
Ok, mä sanon siellä helvetissä että olen väärässä paikassa, kun olen hardrockari. Näin ne hommat hoituu.

-Joo, mutta siellä hardrockarien taivaassa onkin helvetin kova meno!
Hohhoijaa
12.09.2004 15:00:23
Mites punkkarit sitte? :)
MAINOS! Liity sinäkin Ihan Mukavien Ihmisten Kiltaan! Liittyminen on 100% ilmaista ja kaupan päälle useita erilaisia etuja! (no ei sentään!) Älä jätä tilaisuutta, vaan lähetä saman tien el bastardolle pikaviestiä!
LaXu
13.09.2004 22:05:48
Taivaassahan pitäisi olla "mukavaa", joten mihin bluesia tarvita.

Kyllä bluesmies aina keinot keksii. Taivaassa tietysti valitellaan, kun ei oo huoria ja viinaa. Ja naapuritkin hoilaa vaan hoosiannaa ja halleluujaata. Jeesuskin jaksaa aina vaan kertoa siitä vetten päällä kävelystä ja ihmisten parantelusta.
Hohhoijaa
26.09.2004 20:10:40 (muokattu 26.09.2004 20:10:46)
Kyllä bluesmies aina keinot keksii. Taivaassa tietysti valitellaan, kun ei oo huoria ja viinaa. Ja naapuritkin hoilaa vaan hoosiannaa ja halleluujaata. Jeesuskin jaksaa aina vaan kertoa siitä vetten päällä kävelystä ja ihmisten parantelusta.

Tiesitkös muuten että Jeesus on hevari ja moottoripyöräjengin jäsen?

Ja Jumala on kanssa joku muusikko.
Kirkan paska, ei siis hai. Pastilli?
samueld
28.09.2004 21:22:29

Tiesitkös muuten että Jeesus on hevari ja moottoripyöräjengin jäsen?

Jeesus oli mutakuonojengin johtaja...
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
rattledad
28.09.2004 21:31:50

Eikös mm. Charlie Pattonilla tai Son Housella ollut vähän niinkuin toinen jalka taivaassa? Pastoreista puhumattakaan... ehkä näillä toisin päin?
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
PJS
29.09.2004 15:59:48

Nii-i. paitti että bluesmiehet on kaikki myyny sielunsa saatanalle, ei ne siis mihinkään taivaaseen pääse.
Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa!
Fide
04.10.2004 13:30:25

Mielenkiintoinen aihe... mitenkäs kun soul ja gospel (siis se todella aito vanha etelän gospel) omaa kuitenkin niin pitkälti samat juuret bluesin kanssa? Eli voitaisiinko vetää mahdollinen raja siihen koska esim soul-muusikko (sijoitan soulin gospelin ja bluesin väliin =) on kadotettu, jos oletetaan gospelin edustavan hyvää ja bluesin pahaa?

Toisaalta kylläkin taas, näin suhteita yläkertaan omaavana, lähtisin ehkä hivenen kyseenalaistamaan bluesmiesten ongelmia taivaan kodissa... Blues nimittäin, kumpuaa kivusta, kaipussta ja tuskasta, mutta toimii myös välineenä "ylistykseen" ja kertoo tarinaa... Maistaa ja haistaa elämän... Bluesmies on myös pääsäntöisesti tyytynyt vähään, "kun saisi edes yhden, niin"... Kyllä tuo vaatimattomuus sopii Jessen kanssa yhteen ;-)

...mutta jos blues on miehen työkalu tässä ajassa, niin tuskin se täysin samana pysyy rajan tuolla puolen, mutta poistuneeko kokonaan? Sitten nähdään, kun sinne asti päästään =)
:-)>+
sub zero
04.10.2004 15:03:57
Mielenkiintoinen aihe... mitenkäs kun soul ja gospel (siis se todella aito vanha etelän gospel) omaa kuitenkin niin pitkälti samat juuret bluesin kanssa? Eli voitaisiinko vetää mahdollinen raja siihen koska esim soul-muusikko (sijoitan soulin gospelin ja bluesin väliin =) on kadotettu, jos oletetaan gospelin edustavan hyvää ja bluesin pahaa?

Semmoinen kuin 'gospel blues' oli mainittu tyylilajina jossain. Allmusic Guidessa taisi olla lista sen edustajistakin...
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Skitta
13.10.2004 22:50:41
Mites punkkarit sitte? :)

No niitä nyt ei huolita mihinkään ja ne jää sinne helvetin ja taivaan välille pomppimaan johonkin sateenkaaren päälle. Elkääkä nyt suuttuko! :D
Blues on nannaa. Pastilli?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)