Aihe: The Haunted - rEVOLVEr
1 2 3
Mechanizm
21.09.2004 22:15:48
Asenteella ei taida olla tän homman kanssa mitään tekemistä. En sitten tiedä, miten suurta roolia asenne pelaa sun musiikinkuuntelutavoissa. Totta kai on luonnollista, että tämäkin genre kuivuu kasaan jossain vaiheessa, eihän hyviä ideoita ikinä riitäkään loputtomiin. On sitten puhtaasti makuasia, miten paljon jaksaa innostua uudelleenlämmittelyistä.

Totta kyllä. Ei ollut tarkoitus arvostella musiikintuuntelutapojasi vaan että uskotaan että paljon hyvää on vielä luvassa. On mun mielestä tällä saralla ollut synkempiäkin aikoja.
And if the band you're in starts playing different tunes I'll see you on the dark side of the moon
Voitto Mälli
07.10.2004 14:53:14
Menee taas offtopikiksi, mutta tsekatkaa Hauntedin ystävät ihmeessä ruotsalainen Carnal Forge. Uusin plätty Aren't You Death Yet on kyllä kunnon tykitystä ja tätä uudemman tyylisuunnan thrash metallia parhaimmillaan. Näilläkin vaihtui just laulaja(harmi!) nyt on joku musta ukko tulossa huutamaan. Toivottavasti eivät tee tason suhteen Sepulturia ;)

Juu! CF tykittää helvetin hyvin! Ei mitään omaperäsyyttä biiseissä mutta mitä sitten!! Jos joku on keksinyt joskus helvetin hyvän pyörän, niin miksi pitäisi keksiä uusi, paskempi pyörä!
Ben_D
13.10.2004 07:19:02

Tästä levystä mäkin tykkään, vaikka välillä uusiothrash meneekin örinävokaaleiden takia vähän ohi. Tää uusi/vanha laulaja on hemmetin hyvä eikä örisekään niinkun edellinen; pikemminkin huutaa. Hauntedin kitarakaksikko soittaa erittäin timmisti.

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Menee melkein samaan satsiin Exoduksen Tempo Of The Damnedin kanssa, vaikka Exoduksella ja Hauntedilla onkin vähän erilaiset lähestymistyylit thrashiin.
Deathrace King
13.10.2004 14:40:39

No Helvetti! Soundissa Mattilalta 5 tähteä, Infernossa kuukauden levy(9 pistettä) ja Imperiumissa 9 pistettä: http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=2596

Täytyy olla huippulevy, joks sitä tänään jo saa...?
Haetaan rumpalia thrash metal bändiin (Lpr).
Akiman
13.10.2004 15:44:07

Jep.
SONOS METALLICOS :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. :: HTTP://WWW.SONOSMETALLICOS.NET :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET
gheisari
13.10.2004 16:46:27
Pettymys. Ihan hyvä levy, mutta odotin huimasti parempaa. Riffien ja ideoiden kierrätystä. Pari pitkäveteistä kappaletta.

En tiiä, sanoo pikku G.

Paras biisi: Who Will Decide
Ben_D
13.10.2004 17:28:23

No Helvetti! Soundissa Mattilalta 5 tähteä, Infernossa kuukauden levy(9 pistettä) ja Imperiumissa 9 pistettä: http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=2596

Mä tilasin sen tänään Saksasta vinyylinä.
Deathrace King
13.10.2004 19:22:54

Mä tilasin sen tänään Saksasta vinyylinä.

Missäs olit sit levyn kuullut jo(imutitko netistä)?
Itse aion ostaa CD-version siksi että pystyy luukuttamaan autossa(vinyylivaihtaja ois aika kähee ;)). Kyllä vinyylilläkin olis puolensa..
Haetaan rumpalia thrash metal bändiin (Lpr).
Ben_D
13.10.2004 22:21:22 (muokattu 13.10.2004 22:22:32)

Missäs olit sit levyn kuullut jo(imutitko netistä)?
Itse aion ostaa CD-version siksi että pystyy luukuttamaan autossa(vinyylivaihtaja ois aika kähee ;)). Kyllä vinyylilläkin olis puolensa..

Imuroin promon netistä kun tiesin, että ostan levyn jokatapauksessa. Poltin ceedelle ja kuuntelin autossa.

Mulla on siis vinyyli kotiin ja poltettu cd autoon.
Ben_D
13.10.2004 22:54:55

Jeps, itse en yleensä sellaisia levyjä vaan imuroi jotka tiedän pakko-ostoksiksi(tai itseasiassa en ikinä imuroi kokonaisia levyjä, vaan yleensä 2-4 maistiaisbiisiä). Jokainen taklaa tyylillään, eihän tuossa jätkän tavassa nyt mitään väärää ole.

Porukka hehkuttaa tätä Imperiumissa ihan kympillä, vuoden kovin levy jne. Pitää painua heti aamulla levykauppaan.

Ei ressiä, RÄSSIÄ!!!

Niin, olen käsittäny, että jos on originaali niin polttaminen omaan käyttöön on luvallista. Mulla on poltettuna monta vinyylinä löytyvää levyä ceedeelle autoon kuunneltavaksi.
Aegis
14.10.2004 12:08:31
Niin, olen käsittäny, että jos on originaali niin polttaminen omaan käyttöön on luvallista. Mulla on poltettuna monta vinyylinä löytyvää levyä ceedeelle autoon kuunneltavaksi.

Kyllähän itselleen saa levyjä polttaa. Pelien kanssahan sääntö on sellainen ettei edes itselleen saa kopioida, aika outoa kyllä.

Kunhan nyt saa kaikki muut levyostokset alta pois niin tuokin varmaan tulee eteen. Muut moternimman rässin edustajat eivät oikein ole onnistuneet tuotoksillaan, mutta Haunted on vain parantunut ajan myötä. Lauantaina pitää vilkaista jos Spine Centeriin olisi vinyylinä eksynyt. Jos ei, niin ostan sitten vaikka S.O.D:tä...
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Ben_D
14.10.2004 12:20:00

Lauantaina pitää vilkaista jos Spine Centeriin olisi vinyylinä eksynyt. Jos ei, niin ostan sitten vaikka S.O.D:tä...

Epäilen suuresti. Ei löydy varmaankaan vielä mistään Suomen levykaupoista vinyylinä. SWAMP voi olla ainoa.

Bigger Than Devil ja Speak English Or Die vaan pykälään.
Akiman
15.10.2004 10:25:54

Levyarvio -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=747

Oli kyllä vaikeaa päättää tunkeeko 4½ vai 5, kun levy potki päähän rautanyrkillään koko ajan arviota kirjoittaessani.
SONOS METALLICOS :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET
Lego
16.10.2004 09:12:23
Aivan helkutin kova rieska on. Dolving tuo kyllä paljon enemmän Hauntedille kuin Aro, loistavaa tavaraa, joskin miinuksena lievää puutumuksen tunnetta isoina annoksina nautittuna.
Kun koputtaa niin aukaistaan.
Aegis
18.10.2004 17:51:44
No tulipa levy nyt sitten ostettua CD:nä ja olen "hieman" yllättynyt. Nopeita biisejä taisi olla vain neljä ja lopuissa oli sitten tosiaan sitä puhdasta laulua, puhdasta kitarasoundia ja kaikkea muutakin epätavallista. Sinänsä näissä ei ole mitään vikaa, kolmas biisi on ahdistavuudessaan aika onnistunut, mutta pari biisiä levyn puolivälissä olivat jotenkin puisevia ja turhia länkytyksiä. Tuntui ettei levyllä välillä tapahtunut yhtään mitään. Ahdistukseen ja synkkiin tunnelmiin nojautuminen toimi ainakin periaatteessa, pitää tosin kuunnella useampaan kertaan että tietää mitä sanoa. Pakko kuitenkin sanoa, että olisin toivonut sitä äärimmäisen aggressiivista lättyä. Hauntedin lisäksi ei ole montaa bändiä jotka taitaisivat tuon vihan tuottamisen samalla tavalla. Ihan mielenkiintoinen levy kuitenkin, ei tosin vaikuta samanlaiselta killeriltä kuin edellinen.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Milkop
30.11.2004 08:49:40 (muokattu 30.11.2004 08:50:30)

Nostanpa nyt tämän takaisin ylös. Sämpylät kävin kuuntelemassa bändin sivuilta (ekalla kerralla ei oikein iskenyt, toisella jo pää heilui ja kolmannella kerralla kusin hunajaa) ja nyt on vinyyli varattuna paikallisesta liikkeestä. Tämmöistä hyvän hevin tulee minusta olla:anteeksi antamatonta ja ankaraa, mutta kuitenkin kulkevaa. Ei tämä toki (ainakaan clippien perusteella) mitään uutta luo, mutta väliäkös sillä jos homma toimii. Ja sehän toimii. Voin sanoa jo levyä kokonaan kuulemattakaan, että rEVOLVEr pääsee kevyesti vuoden parhaiden kiekkojen listalle.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Ben_D
30.11.2004 09:19:01 (muokattu 30.11.2004 09:19:21)

Mä tykkään tästä just sen takia, että se ei ole kokoajan sellasta tappamista. Ei sitä jaksa kuunnella koko levyllistä (vrt. Kreatorin vanhat levyt). Ainut bändi, jolta korkeatemposta tavaraa jaksaa koko levyllisen kuunnella on Slayer, mutta ne hoitavat sen niin hemmetin paljon tyylikkäämmin kun esim. Haunted tai muut vastaavat.
Blasphemer
30.11.2004 09:56:15

Toistaiseksi en ole kuullut kuin My Shadow-tunnelmoinnin ja täytyy sanoa että jos levy on kokonaisuudessaan lähellekään samaa tasoa(muttei toivon mukaan tyyliltään,eihän tällaisia biisejä saa olla kuin korkeintaan se yksi/levy)kuin ko. biisi niin helvetin hyvä levy on varmasti kyseessä. Senhän voisi jopa ostaakin.
"The new world is here to wipe out our lives The new world we can't survive The new world left God in everything and everyone The new world does not include us" - Peter Tägtgren -
Punisher
30.11.2004 11:15:39

Minusta muuten Made me do it on 90% paskaa.

Minusta ei, vaan "Made Me Do It" on koko yhtyeen paras levy. Ja jos Aron tilalla olis ko. levyllä ollu Dolving, en tohdi edes arvailla mitä levystä olis tullu. Dolving on ehkä paras rääkyjä koko metallimusiikkiskenessä, Lindberg tietysti tiukasti toisena. Ja mitä "rEVOLVEr"-levyyn tulee, omalla kohdallani se ei ainakaan pettänyt odotuksia. Tokihan levy on hitaampi kuin edelliset, mutta omalla tavallaan totaalista tappoa. Ehkä Dolvingin paluun myötä koko bändi on suistunut mielenhäiriöisempään tilaan. Vaikka levyllä on biisejä kuten "Abysmal", "Burnt to a Shell" ja "My Shadow", on omasta mielestäni jokanen niistä aivan oikeutettu kappalevalinta siinä missä perinteinen The Haunted -biisi "No Compromise"kin. The Haunted tappaa tälläkin levyllä, suurimmaksi osaksi tosin kappaleiden 1, 4, 5, 7, 10 ja 11 avustuksella.

Peter Dolving on kuitenkin se elementti, joka "rEVOLVEr"-levystä tekee ainutlaatuisen.
"You fucking maggots! Don't crawl for me, I'm not your friend. Spare me your bullshit you animals with human eyes!" - The Haunted 1998
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)