Riksteri 13.10.2004 17:44:18 | |
---|
Edit: Ymmärtääkseni bossa nova on "hienostunutta salonkikelpoista" sambaa, jossa perusrytmi on sama. Olen kuullut sellaisesta tanssista kuin gafieira. Tuosta allaolevasta kuvauksesta päätellen se saattaisi sopia suomalaiselle tanssilavalle. Sääli, ettei sitä kai missään opeteta tanssimaan. Actually, the term "gafieira" was coined at the beginning of the 20th century to describe the dance halls of the working class neighborhoods of Rio. As years passed, the music played in those ballrooms came to reflect a wide diversity of musical influences, including Afro-Brazilian samba and choro rhythms, French dance forms, Argentine tango, and North American big-band music. At a time when the social structure of Rio was sharply divided by economic and racial definitions, the gafiera halls became something of a common ground, a meeting and mixing place where music overcame these boundaries. In the 1930's, "rules of the house" were enforced, including a dress code and a behavior code (no smoking on the dance floor, no extended or scandalous kissing). The gafieira band, whose origins included guitar, cavaquinho, flute, and pandeiro, evolved to include trombone, trumpet, bass, drums, and piano. And as a truly unique form of dance music developed in the gafieira ballrooms, the music itself began to be identified as "gafieira". |
Martso 13.10.2004 17:55:35 | |
---|
Olen kuullut sellaisesta tanssista kuin gafieira. Tuosta allaolevasta kuvauksesta päätellen se saattaisi sopia suomalaiselle tanssilavalle. Sääli, ettei sitä kai missään opeteta tanssimaan. Vai tarkotitkohan capoeiraa?? - In Capoeira you don't try to beat the shit out of your opponent... :) ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
R.Syke 13.10.2004 18:43:17 | |
---|
No entäs sitten kun rumpali saa "hepulin"eli rupee vetään tsat tsat saan B-osaa sambana...nuorena miehenä tuota joskus pelästyin kun asiaan ekan kerran törmäsin jollain tuurauskeikalla,rauhassa siinä bassottelin jotain "Swayta"niin sitten rumpali alkaa yhtäkkiä ilman varoitusta kolaan niin pirusti...myöhemmin opin että näin on tapana etenkin kapakkibändeissä tehdä,mutta ei sitä kai nykyään enää kukaan harrasta? -Älä nyt WW säiky, mutta kerran vedettiin Sway'n A-osa rumbana ja B-osa tangona! Kapakkirumpalit harrastaa paljon ns. tuplakomppia b-osissa. Tarkoititko sitä mahd. tuolla Sway-elämyksellä? |
baron 13.10.2004 19:06:35 | |
---|
Vai tarkotitkohan capoeiraa?? - In Capoeira you don't try to beat the shit out of your opponent... :) Mä luulen, että kyse on caipirinhasta. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
R.Syke 13.10.2004 19:12:02 | |
---|
Mä luulen, että kyse on caipirinhasta. -Lisää hyviä tangoja? 'Tähdet meren yllä'. Siinä on kolomenlaista komppia. Suosittelen. Monosta. |
baron 13.10.2004 19:43:58 | |
---|
-Lisää hyviä tangoja? 'Tähdet meren yllä'. Siinä on kolomenlaista komppia. Suosittelen. Monosta. No jos lisää niin Syyspihlajan alla ja Tulenliekki. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
kuunsirppi 13.10.2004 21:33:16 | |
---|
Pekka J.Mäkelän sävellyksistä: Onneni on meri Kolmen minuutin tango Kesän tango sitten muita mulle mieluisia Rannalla Yö saaristossa Yön kuningatar Sateen tango Rakastan, rakastan, rakastan Lapin tango Tango Poema |
-Älä nyt WW säiky, mutta kerran vedettiin Sway'n A-osa rumbana ja B-osa tangona! Kapakkirumpalit harrastaa paljon ns. tuplakomppia b-osissa. Tarkoititko sitä mahd. tuolla Sway-elämyksellä? Just sitä...eihän se nyt enää pelota,kun on jo lähes kaiken nähnyt näissä kehissä,mutta ekan kerran vähän säikähdin,kun oli vielä sellanen (yli)energinen rumpali,oikea "Animal",kuin suoraan Muppet-Showsta... siinä oli jotain "pientä" kontrastia tekstin ja sen meinigin kaa; "silmiis kun katson rakkahimpain"ja alkaa sellanen helvetillinen mekastus,aika hauskaa oikeestaan ;-)) |
Carde 13.10.2004 22:00:29 | |
---|
Just sitä...eihän se nyt enää pelota,kun on jo lähes kaiken nähnyt näissä kehissä,mutta ekan kerran vähän säikähdin,kun oli vielä sellanen (yli)energinen rumpali,oikea "Animal",kuin suoraan Muppet-Showsta... siinä oli jotain "pientä" kontrastia tekstin ja sen meinigin kaa; "silmiis kun katson rakkahimpain"ja alkaa sellanen helvetillinen mekastus,aika hauskaa oikeestaan ;-)) Siis mun avatar ei mitenkään liity tähän...kai. |
R.Syke 13.10.2004 22:29:13 (muokattu 13.10.2004 22:32:39) | |
---|
"silmiis kun katson rakkahimpain"ja alkaa sellanen helvetillinen mekastus,aika hauskaa oikeestaan ;-)) -Hehhohjoo, samassa kohdassa olen joskus säpsähtänyt myös, on se veikeetä...;) Eihän siintä t*kaiset pysty silmiin katsomaan, kun pitää rytkyttää ja veivata niin perkeleesti,- sen takia keksittiin rumpalin kiusaksi se b-osa tangona vetääkin :) - suosittelen kokeiltavaksi |
Heikkinen 13.10.2004 22:38:12 | |
---|
No kerro samantien tanssijan näkökulma: Beguine väliosa tangossa: Kiva, tylsä vai samantekevä? Tangotanssijan mielestä Beguine väliosat voisi jättää kokonaan pois ja pitäytyä pelkästään tangossa. |
Heikkinen 13.10.2004 22:42:04 | |
---|
Muuttaa tanssinsa beguinelle? Siis tanssii kuten beguinet (joka ei oo tanssi) tanssitaan eli rumbana? Eli rumbaa tangon b-osiin? -Mun on varmaan täytynyt käsittää jotakin väärin... Oot käsittänyt oikein. Näin pitäisi tehdä jos tanssisi musiikkiin. |
WanhaWetäjä 13.10.2004 23:26:44 | |
---|
Siis mun avatar ei mitenkään liity tähän...kai. No keles...jossain toisessa topicissa ton kyllä huomasin,ehkä jäi alitajuntaan,ja siitä sitten tuli noi "Animal"-rumpalit mieleen ;-) |
R.Syke 14.10.2004 12:32:22 | |
---|
No keles...jossain toisessa topicissa ton kyllä huomasin,ehkä jäi alitajuntaan,ja siitä sitten tuli noi "Animal"-rumpalit mieleen ;-) -Niin, ja Kermit-ohjelmassahan oli mainio rumpali! Suosikkiohjelmani. Nämä keskustelevet herrat aitiossa muistuttivat jotenkin... |
Carde 14.10.2004 16:55:28 | |
---|
-Niin, ja Kermit-ohjelmassahan oli mainio rumpali! Suosikkiohjelmani. Nämä keskustelevet herrat aitiossa muistuttivat jotenkin... Jes jes: Baron ja WW! |
M.i.k.key 14.10.2004 17:42:31 | |
---|
Jes jes: Baron ja WW! HOHO! My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
isojussi 15.10.2004 22:47:03 | |
---|
Mä luulen, että kyse on caipirinhasta. Noni. Taas sää vedät viinan mukaan keskusteluun. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 15.10.2004 22:58:43 | |
---|
Noni. Taas sää vedät viinan mukaan keskusteluun. No itse asiassa caipiroska on paljon parempi. Brasiliassa puolet autoista kulkee viinalla ja samalla viinalla ne tekee caipirinjan. Caipiroskaa sentään voi juoda irvistelemättä. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
isojussi 15.10.2004 23:09:03 (muokattu 15.10.2004 23:09:28) | |
---|
No itse asiassa caipiroska on paljon parempi. Brasiliassa puolet autoista kulkee viinalla ja samalla viinalla ne tekee caipirinjan. Caipiroskaa sentään voi juoda irvistelemättä. Puhut vähän mutta asiaa. Ootko muuten nähny- tai kuullu - bäniä nimeltä Caipirinjas? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 15.10.2004 23:13:38 | |
---|
Puhut vähän mutta asiaa. Ootko muuten nähny- tai kuullu - bäniä nimeltä Caipirinjas? En, mutta kun sanoit nähnyt, alkoi kiinnostaa. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |