No onpas iso hintaero! BOSS ei petä, eikä jätä! Juu, omasta TU-2 virittimestä maksoin 80 euroa käytettynä. |
BenGlenton 13.10.2004 13:53:08 | |
---|
Juu, omasta TU-2 virittimestä maksoin 80 euroa käytettynä. ostitko suomesta vai ebaysta? http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI! |
teleman 13.10.2004 13:55:09 | |
---|
Bossin TU-2 on tosiaan vähän kallis viritysmittariksi. 99 eurolla saa Korgin TD-10:n joka on kyllä kelpo peli. Mitä minä sitä pikaisesti kokeilin, niin aika nopealta vaikutti. Power Soundin listahinta uudelle Boss TU-2:lle on 100 euroa. |
Ben_D 13.10.2004 13:59:47 | |
---|
ostitko suomesta vai ebaysta? Ihan Espoosta ostin. |
migeboy 13.10.2004 14:11:42 | |
---|
Taas pitää mainostaa että mulla on Boss TU-2! Toi viritin on pyörinyt mulla vakiokalustossa jo viimeisen vuoden, keikoilla, bänditreeneissä ja kotona eikä ole valittamista. Eipä ainakaan vielä vähään aikaan tarvitse parempaa hankkia tilalle. |
Imper 13.10.2004 22:21:58 | |
---|
Bossin TU-2 on tosiaan vähän kallis viritysmittariksi. 99 eurolla saa Korgin TD-10:n joka on kyllä kelpo peli. Mitä minä sitä pikaisesti kokeilin, niin aika nopealta vaikutti. 81e lupasit Korgin DT-10:n Tampereen Musiikista kun kysyin. Everyone is a per-son |
askomiko 14.10.2004 00:13:39 | |
---|
Onko jollakulla omakohtaista kokemusta tuostsa Petersonin pedaalivirittimestä? Vaikuttaa ainakin paperilla todella pätevältä. Tuossahan on valaistu LCD-näyttö, sen pitäisi kaiketi näkyä sekä päivänvalossa että pimeässä. Hypistellyt vain, mutta omassa käytössä on VS-II, eli sama näyttö. Kyllä se näkyy ihan hyvin. Kestää hetkisen opetella sen käyttöön, eli lähinnä siihen että vireen näyttö todellakin on portaaton eikä ledityylinen "ylemmäs, ylemmäs, ylemmäs, meni yli, no nyt" |
Hanok 14.10.2004 09:23:40 | |
---|
Hypistellyt vain, mutta omassa käytössä on VS-II, eli sama näyttö. Kyllä se näkyy ihan hyvin. Kestää hetkisen opetella sen käyttöön, eli lähinnä siihen että vireen näyttö todellakin on portaaton eikä ledityylinen "ylemmäs, ylemmäs, ylemmäs, meni yli, no nyt" Tarkoitatko että siinä ei ole mitään erillistä esitystä sille milloin ollaan ikäänkuin "toleranssin sisällä"? Kyllähän se mittari kuitenkin pyrkii havainnollistamaan sitä kuinka kaukana ollaan oikeasta vireestä, vai kuinka? Ei ole omakohtaista kokemusta siitä miten tuollainen stroboviritin käytännössä toimii, mutta tuskin se miksikään ongelmaksi muodostuu. |
Kjukka 14.10.2004 09:26:56 | |
---|
Tarkoitatko että siinä ei ole mitään erillistä esitystä sille milloin ollaan ikäänkuin "toleranssin sisällä"? Kyllähän se mittari kuitenkin pyrkii havainnollistamaan sitä kuinka kaukana ollaan oikeasta vireestä, vai kuinka? Ei ole omakohtaista kokemusta siitä miten tuollainen stroboviritin käytännössä toimii, mutta tuskin se miksikään ongelmaksi muodostuu. Mulla on sellanen käsitys että siinä on sellasia liikkuvia "palkkeja" jotka pysähtyy vireen ollessa kohdillaan. |
makeRiot 14.10.2004 10:38:27 | |
---|
itellä on tuo korgin dt-10, 75 euroa siitä maksoin vähän käytettynä huuto.netin kautta. voin kyllä suositella! nimim. myös punkbändissä veivaava |
dfloreno 14.10.2004 11:14:00 | |
---|
Kuvassa keskellä ylhäällä. Maksoin omastani muistaakseni alle viisikymppiä, eli alle puolet Bossin pedaalin hinnasta. En väitä Bossin olevan huono, mutta mielestäni kyseinen pedaali on järjettömän ylihintainen. jep, tosta vaan puuttuu se kysytty tärkeä ominaisuus, eli signaalin pitäisi mykistyä virittäessä.
|
dfloreno 14.10.2004 11:21:54 | |
---|
Onko jollakulla omakohtaista kokemusta tuostsa Petersonin pedaalivirittimestä? Vaikuttaa ainakin paperilla todella pätevältä. Tuossahan on valaistu LCD-näyttö, sen pitäisi kaiketi näkyä sekä päivänvalossa että pimeässä. Ehkäpä asia ei juuri nyt ole aivan ajankohtainen, mutta jossain vaiheessa täytyy hankkia sellainen viritin jolla pärjää sekä studiossa että keikoilla. Tämä se varmaan olisi, jos lompakko kestää. Väitän, että TU-2 riittää studioon, ite oon ainakin käyttänyt ja vireet on kyllä kohillaan. Toi Peterson on myynnissö tuolla Custom Soundsissa, mutta IMO liian kallis ja lyön vaikka vetoa että ei näy ne lukemat kun siihen paistaa aurinko. Tota ei viitti kauheesti pitää Korson baarien lattialla pedaalilaudassa, siihen kuitenkin kaatuu kaljaa ja turakaisia... noita bosseja saa 2.5 ton petersonin hinnalla. :). Ja nyt tarkoitus ei ole mollaa tota Peteä :). se on loistava viritin ja sillä tosiaan taittuu myös noi hienovireet ym. Lähinnää vaan haluan antaa vähän perspektiiviä, varsinkin jos kaveri soittaa punkia ja kysyy siihen jotain viritintä lattialle, niin en kyllä suosittelin mitään noin hyvää... se kilju tuhoo noita samallalailla kun bissekin :). |
Kapane 14.10.2004 11:34:52 | |
---|
Musta tu-2 on aivan riittävän hyvä viritin ollakseen pedaalilaudassa kiinni. Hienovireet säädän seikolla, mutta muuten käytän aina tuota pedaalia. |
Jucciz 14.10.2004 12:04:45 | |
---|
jep, tosta vaan puuttuu se kysytty tärkeä ominaisuus, eli signaalin pitäisi mykistyä virittäessä. Katsos kun se tehdään volumepedaalilla: hyvin mykistyy ja voi virittää biisien välissä keikalla. Itse viritysmittarihan on jatkuvasti käytössä, koska se on kytketty pois signaaliketjusta volumepedaalin erilliseen tuner-liitäntään. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
dfloreno 14.10.2004 12:33:47 | |
---|
Katsos kun se tehdään volumepedaalilla: hyvin mykistyy ja voi virittää biisien välissä keikalla. Itse viritysmittarihan on jatkuvasti käytössä, koska se on kytketty pois signaaliketjusta volumepedaalin erilliseen tuner-liitäntään. Kyllä mä tiedän, mutta kun vartavasten kysyttiin semmoista viritintä joka itse mykistää signaalin. Voi ne asiat vaikeaksikin tehdä. :) |
Shaft 14.10.2004 13:13:03 | |
---|
Katsos kun se tehdään volumepedaalilla: hyvin mykistyy ja voi virittää biisien välissä keikalla. Itse viritysmittarihan on jatkuvasti käytössä, koska se on kytketty pois signaaliketjusta volumepedaalin erilliseen tuner-liitäntään. Onhan tuo mykistys kuitenkin aika tärkeä ominaisuus, jos ei halua pitää aina mukana volume-pedaalia tai A/B-boksia. |
dfloreno 14.10.2004 13:35:30 | |
---|
Onhan tuo mykistys kuitenkin aika tärkeä ominaisuus, jos ei halua pitää aina mukana volume-pedaalia tai A/B-boksia. Jep, ei tarvii olla montaa vermettä hoitamassa yksinkertaista asiaa. |
askomiko 14.10.2004 13:40:04 | |
---|
Tarkoitatko että siinä ei ole mitään erillistä esitystä sille milloin ollaan ikäänkuin "toleranssin sisällä"? No, laitteen toleranssi on 0.1snt, eli niin pieni ettei siihen täysin liikkumattomaan kuvaan kovin helpolla pääse, eikä kitarasoittimella siinä pysy. Havainnollinen se toki on, äärimmäisen havainnollinen. Ei siihen täysin liikkumattomaan kuvaan siis tarvitse pyrkiä. |
askomiko 14.10.2004 13:41:46 | |
---|
|
erkko 14.10.2004 14:16:16 | |
---|
Kävin testailemassa äsken Bossia ja se on itse asiassa nopeampi ja tarkempi kuin mun vanha StageTuner ja vaikutti muutenkin tosi hyvältä. Korgia en tähän hätään löytänyt. MUTTA, nyt kun katsoin tuon Askomikon postaamaa "tuottedemoa", niin tuli kyllä fiilis että pitäisköhän sittenkin sijoittaa Petersoniin, vaikuttaa aika coolilta vermeeltä;-) Ja Jucciz, kyllä tosiaan toi mykistys on ihan ehdottomasti mittarissa oltava: mulla ei oo kun kitara, mittari ja Marshall käytössä. Ja itse asiassa mittarissa pitää myös olla sellainen ulostulo joka ei mykisty virittäessä: soittelen joskus myös bassoa, ja sen vire on kätevä tsekata ihan soiton aikana. |