Aihe: Vintage valkoinen pleksi stratoon.. mistä?
1
weelie
13.10.2004 12:32:00 (muokattu 13.10.2004 12:32:31)
Haluaisin Meksikon vehkeeseeni (DSS) uuden pleksin red tortoisen tilalle (yäk!).

-Valkoisen, siis mieluummin vintage white, mint green, cream, parchment..eikä kirkkaan valkoinen eikä pearl/MoTo.

-Single ply (eli ei valkoinen-musta-valkoinen) sopisi paremmin.

-reijitys on moderni Fender 11-ruuvinen (joka kait American Seriesissäkin).

Eli mistä tällaisen _edullisesti_ saisin, joko 100% sopivalla ruuvirei'ityksellä varustettuna tai sitten ilman reikiä?

(Saa toki tarjota pikaviestillä jos American Seriesin valko-pleksejä on ylimääräisiä, se kun olisi vaihtoehtona, jos tuo single ply-vaatimus jätetään)
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Volle
13.10.2004 12:37:18
Pannaas samaan threadiin piruuttaan tällainen toopekysymys:
Mistähän saisi vaaleanpunaista (tai mitä tahansa häijyn väristä) muovia/pleksiä, josta voisi väsäillä stratoon plekusuojan?

Threadin aloittaja voi sitten saada mun vanhan kirkkaan valkoisen, ruman ja taatusti sopimattoman vanhan pleksin, kunhan vaan saan sen uuden.
Nam.
weelie
13.10.2004 12:44:56
Pannaas samaan threadiin piruuttaan tällainen toopekysymys:
Mistähän saisi vaaleanpunaista (tai mitä tahansa häijyn väristä) muovia/pleksiä, josta voisi väsäillä stratoon plekusuojan?

Threadin aloittaja voi sitten saada mun vanhan kirkkaan valkoisen, ruman ja taatusti sopimattoman vanhan pleksin, kunhan vaan saan sen uuden.

Siis tämä mulle ekaksi tulee mieleen kun pleksejä etsitään:
http://spelektroniikka.fi/kuvat/ks9.pdf Mutta "kauniita" värejä nuo kai kaikki on. Ja single ply valkoista ei löydy, ja reijityksestä ei kerrota mitään.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Volle
13.10.2004 13:10:47
Mä ajattelin enemmänkin sellaista ihan tavallista muovilevyä (ainakin single-ply, hehe). Ei kai se nyt voi mitään 17€ maksaa 30 cm * 30 cm palanen. Täytynee jostakin K-raudasta tai vastaavasta varmaankin kysellä.
Nam.
JuSu
13.10.2004 13:20:30 (muokattu 13.10.2004 13:21:18)
Mä ajattelin enemmänkin sellaista ihan tavallista muovilevyä (ainakin single-ply, hehe). Ei kai se nyt voi mitään 17€ maksaa 30 cm * 30 cm palanen. Täytynee jostakin K-raudasta tai vastaavasta varmaankin kysellä.

Mene Etolaan tai Tiimariin tms. ja osta jotain härskin väristä kontaktimuovia. Sillä sitten päällystelet sen vanhan valkoisen pleksin. Helppoa ja halpaa.

Esim:

http://www.qnet.fi/casmi/merchant.ihtml?pid=1700&step=4

Tuo tosin on kyllä aika kallista, ellei saa pienemmissä paloissa...

JuSu
Minä olen myyrä.
weelie
13.10.2004 13:27:56
http://www.millbrook.fi
http://www.spelektroniikka.fi
http://www.rockinger.de

Juupi juu. Tuolta Millbrookin sivuilta ainakin jotain Saga-mallia löytyy a la 17€ ja WD:tä a la 31€ (vähän jo tyyristä tuo). Pitäis kai kitaran kanssa mennä vertailemaan...
weelie
13.10.2004 13:30:15

Tuohon on mahdollisuudet varmaan aika moninaiset. En tosin vinkkejä osaa antaa. Ostat jonkun kirjoitusalustan Tiimarista ja leikkelet sopivaksi. :D
Kassu
13.10.2004 15:15:19
Etola.
Volle
13.10.2004 17:01:13
Käväsinpä parissa Tampereen kaupassa. Pleksiä eikä muovia löytynyt k-raudasta eikä Starkilta. Kontaktimuovin, vieläpä juuri haluamaani väriä, löysin sen sijaan Löytötavaratalosta. Nyt täytyy vaan iltaan asti odotella, että saa kitaran kotiin reenikämpältä.

Starkilla oli muuten tuollaista kohokuviosta peltiä (jonka kuvioista muovia oli eräässä linkissä) ihan aitona tavarana. Eikä ollut aivan järkyttävän hintaistakaan. 25*50cm jotain kympin tietämillä. Kunnon hevimetallikitaroihin.
Nam.
P2
13.10.2004 22:05:09
Starkilla oli muuten tuollaista kohokuviosta peltiä (jonka kuvioista muovia oli eräässä linkissä) ihan aitona tavarana. Eikä ollut aivan järkyttävän hintaistakaan. 25*50cm jotain kympin tietämillä. Kunnon hevimetallikitaroihin.

Mulla on toisessa tommonen, kuva löytyy omakuvasta, tosin tuo on jo myyty ja nykyinen missä se on jättää kodin tiistaina :(
Kuolema kuittaa velat ja univelat
Trebla
13.10.2004 22:33:31
Käväsinpä parissa Tampereen kaupassa. Pleksiä eikä muovia löytynyt k-raudasta eikä Starkilta. Kontaktimuovin, vieläpä juuri haluamaani väriä, löysin sen sijaan Löytötavaratalosta. Nyt täytyy vaan iltaan asti odotella, että saa kitaran kotiin reenikämpältä.

Tämä nyt tulee hieman myöhään, jos olet jo materiaalit hankkinut, mutta Kaukajärvellä olevasta TKA:sta saa kaikenlaista muovimateriaalia. Eräänlainen paikallinen Etola.
Myymälän puolella on ihan normaalia voirasiavesisaavikumisaapasmuuttolaatikko-kamaa, mutta kun kyselee myyjiltä, niin sieltä tehdashallin puolelta löytyy monenlaisia muovilevyjä yms. ja usein harrastushommiin riittävät jämäpalat saa alennettuun hintaan.
Mikäs olisikaan tehdä "pleksi" teflonista; voisi polttaa koko kitaran ja levy senkun killistelisi ehjänä =)

Tarkoittanet alumiinista ns. turkkilevyä, jota käytetään esim. TKL:n busseissa astinlautoina yms. Tuota voisi löytyä Romusoinilta (Rauta-Soini) sopivia paloja ihan romualumiinin kilohinnalla.
RomuSoini on siinä Nekalassa kivenheiton päässä Starkista.
Before you play two notes, learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it.
Volle
14.10.2004 19:54:45
No niin. Nyt sain kontaktimuovin paikalleen. Otin samalla mikeistä kuoret pois, kun sopi mielestäni paremmin niin. (Silmiiin sattuva) tulos on nähtävissä omassa kuvassa.

Vinkki tuosta Kaukajärven muoviliikkeestä tuli tosiaan hieman myöhään, mutta täytynee pistää vastaisuuden varalta muistiin. Viimeistään, kun tähän väriin kyllästyy...
Nam.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)