meriluoto 12.10.2004 21:24:33 (muokattu 13.10.2004 09:12:48) | |
---|
Mulla on 2002-mallinen Epiphone Lespa Standard (Plus). Osaako joku sanoa mitkä mikit siinä on alkuperäisenä? Thnx! "G:stä vedetään..." |
Kassu 12.10.2004 21:26:10 | |
---|
|
Hohhoijaa 13.10.2004 07:54:53 (muokattu 13.10.2004 07:55:13) | |
---|
Baa. |
meriluoto 13.10.2004 08:43:40 | |
---|
No kun en perkele vastausta löytänyt aiemmista kirjoituksista/Googlesta tai mistään vitusta niin ajattelin että joku jolla kyseilen lespa on niin ehkä osaisi valaista asiaa... Ottakaa nyt hyvät nerot huomioon ettei kaikki tällä foorumilla seikkailevat torvet (minä mukaan lukien) osaa/kykene etsimään hakemaansa tietoa vaikka kuinka perkeleesti kaivaisi! Kiitos... "G:stä vedetään..." |
Juzzu 13.10.2004 08:46:42 | |
---|
Osaako joku sanoa mitkä mikit siinä on alkuperäisenä? Thnx! Nimettömät korealaiset humpparit. Eli siis Epiphonen missälie-tehdyt, väittäisin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
meriluoto 13.10.2004 08:48:50 | |
---|
Nimettömät korealaiset humpparit. Eli siis Epiphonen missälie-tehdyt, väittäisin. Kiitos tästä. Samaa epäilin itsekin mutten ollut varma... "G:stä vedetään..." |
Ben_D 13.10.2004 08:53:30 | |
---|
No kun en perkele vastausta löytänyt aiemmista kirjoituksista/Googlesta tai mistään vitusta niin ajattelin että joku jolla kyseilen lespa on niin ehkä osaisi valaista asiaa... Ottakaa nyt hyvät nerot huomioon ettei kaikki tällä foorumilla seikkailevat torvet (minä mukaan lukien) osaa/kykene etsimään hakemaansa tietoa vaikka kuinka perkeleesti kaivaisi! Kiitos... Joo älä välitä. Täällä on toisilla toi pätemisen tarve aika suuri. Mulla oli Epin Les Paul Custom ja siinä oli jotkut (tod.näk. Korea) kopiot Gibsonin alkuperäisistä mikeistä. Eivtä olleet mitkään kovinkaan kummoset. |
meriluoto 13.10.2004 09:12:10 | |
---|
Joo älä välitä. Täällä on toisilla toi pätemisen tarve aika suuri. Mulla oli Epin Les Paul Custom ja siinä oli jotkut (tod.näk. Korea) kopiot Gibsonin alkuperäisistä mikeistä. Eivtä olleet mitkään kovinkaan kummoset. Olisko hyvää vinkkiä mikeistä hinta/laatusuhteessa? En viittis tuplata kitaran hintaa mikeillä? "G:stä vedetään..." |
ejhfi 13.10.2004 09:13:28 | |
---|
Mulla oli Epin Les Paul Custom ja siinä oli jotkut (tod.näk. Korea) kopiot Gibsonin alkuperäisistä mikeistä. Eivtä olleet mitkään kovinkaan kummoset. Ilmeisesti laatu vaihtelee, koska omaan Epin Sheratoniini ei ole hetkeäkään tarvinnut edes harkita mikkien vaihtoa. Soundaa tosi nätisti siinä kuin Gibsonin 335:kin. Säädöt vain oli aluksi hieman ahterillaan, mutta hieman aikaa ja kärsivällisyyttä niin "white ladystani" puhkesi esiin todellinen kaunotar. Kitara on paja-alasin |
Ben_D 13.10.2004 09:18:47 | |
---|
Olisko hyvää vinkkiä mikeistä hinta/laatusuhteessa? En viittis tuplata kitaran hintaa mikeillä? Riippuu mitä hakee. Seymour Duncanilla on suht' laaja valikoima ja EMG:lta löytyy mikkejä ainakin raskaamman soundin tuottamiseen. Tosin Seymour Duncaneista ja EMG:sta joutuu pulittamaan sen 90-100 euroo kappale johtuen dollarin kurssista. |
meriluoto 13.10.2004 09:22:26 | |
---|
Tosin Seymour Duncaneista ja EMG:sta joutuu pulittamaan sen 90-100 euroo kappale johtuen dollarin kurssista. Hyi sattana!!! Taidan jättää alkuperäiset "Humppabuukkarit" kiltisti paikoilleen... ;) "G:stä vedetään..." |
Ben_D 13.10.2004 09:23:20 | |
---|
Hyi sattana!!! Taidan jättää alkuperäiset "Humppabuukkarit" kiltisti paikoilleen... ;) Juu ja piti sanoa, että RIIPPUEN dollarin kurssista. Eli halvimmillaan sellaset 90€ kappale ja kalleimmillan 100 euron luokkaa. |
Olisko hyvää vinkkiä mikeistä hinta/laatusuhteessa? En viittis tuplata kitaran hintaa mikeillä? Ostat vaikka käytetyt torilta tai Kitarapajalta esim. SEYMOUR DUNCAN '59 BRIDGE: 8,4 kOhm.......................................................... 65e SEYMOUR DUNCAN FULL SHRED NECK: 7,6 kOhm......................................... 50e tai Kent Armstrongit Millbrookista. http://www.millbrook.fi/mikrofonit%20elektric.htm WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! FOR SALE: Hamer USA Sunburst Archtop |
p130 13.10.2004 11:10:23 | |
---|
Kent Armstrongit ovat erittäin hyviä hinta/laatusuhteeltaan. Ja käytettyjä mikkejähän on torilla käytännössa aina tarjolla. 2002 epissä pitäisi olla "ihan hyvät" mikit. Omien kokemusteni perusteella Epin mikkien laatu nousi karkeasti ottaen vuosituhannen vaihteessa paljon. Minulla oli vielä vähän aikaa sitten 2002 epi Dot, helkkarin hyväsoundiset mikit siinä oli. Yksilöeroja tosin vaikuttaisi noissa olevan. Ainoa ongelma minulla oli tallamikin kierto bändivolyymilla, vaan senkin sai vahaamalla kuriin. Katso elektroniikka- ja soitinrakennuspalstalta ohjeita jos kierto häiritsee... Vahaaminen on haukaa puuhaa ;) Hyvä perinnehenkinen humbuckersoundi, eihän niillä heviä väännetä vaikka LP:ssa onkin hieman kuumempi tallamikki kuin Dotissa. Jos tekee mieli kokeilla jotain muuta, mutta et tiedä tarkemmin mitä, osta käytetyt mikit. Saat ainakin suunnilleen omasi pois jos eivät miellytäkään tai kitara ei vaihdolla parane. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
meriluoto 13.10.2004 11:16:36 | |
---|
Ainoa ongelma minulla oli tallamikin kierto bändivolyymilla, vaan senkin sai vahaamalla kuriin. Aika paljon tulee kommentteja siitä että Lespan mikit kiertää. En oo vielä törmännyt moiseen vaikka kepillä on jo yli puolensataa keikka heitetty. Ja volyymikeskustelu voidaan myös unohtaa koska KOVAA on soitettu... "G:stä vedetään..." |
Juzzu 13.10.2004 11:22:23 | |
---|
Aika paljon tulee kommentteja siitä että Lespan mikit kiertää. Tuskin keskustelua on siitä ollut että Lespan mikit kiertää, vaan että Lespoissa on ollut mikkejä jotkat kiertää. Eihän LP mitenkään arka mikrofoniselle kierrolle ole. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |