pjl 12.10.2004 21:01:09 | |
---|
Eli siis mistä mahtais saada noita kytkentärimoja joihin putkivaffareita monasti näkee tehtävän? |
maza 12.10.2004 21:24:12 | |
---|
Yleiselektroniikasta saa pirun hyviä, samanlaisia näkyy mm. 60-luvun Voxeissa. Eivät ole ihan halpoja, maksaa muistaakseni neljä euroa pätkä. Mutta laatuhan aina maksaa. Radioduostakin saa jotain, mutta ovat mielestäni huonomman näköisiä ja laatuisia. Jos kovasti hienon haluat tehdä, teet tietysti turret / tagboardille styrkkarisi. Mä oon kyllä viime ajat suosinut noita YE:n rimoja (pari styrkkaria tehnyt niille jo). |
G-mies 12.10.2004 23:12:56 (muokattu 12.10.2004 23:16:50) | |
---|
Yleiselektroniikasta tosiaan saa tuollaisia kuin on sivulla http://www.rpm.fi/rpm/1523_solderingtags-panels-ala.htm kohdassa "Group panel". Hinta oli 2,37 e/kpl kun juuri tuollaisia tuli taannoin hankittua. Muuten hyviä mutta vähän leveämpiä saisivat olla... Edit: niin saahan sieltä tietenkin myös noita "tag strippejäkin". "Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer |
Muistin hinnan vähän yläkanttiin... no, ei nuo minusta halpoja vieläkään ole. Tarkoitatkohan leveydellä sitä että noita juotoskorvakkeita on liian vähän vai että vastakkaisten korvakkeiden väli on liian lyhyt? Ensimmäinenhän onnistuu helposti laittamalla useampi rima :) Jälkimmäinen ongelma oli ihka-aidossa Vox AC-50:ssä ratkaistu siten, että virtalähde ja pääte oli tehty leveämmälle juotosrimalle. Itse mietin, että homman voisi kiertää käyttämällä virtalähteessä kannumallisia konkkia, tai tehdä ko. käyttöön oma tag board. |
pjl 13.10.2004 09:37:00 | |
---|
On vissiin ihan varastotavaraa? Pitääpä käydä Elek-torilta kyselemässä josko niitä tänne Tampereellekin saisi. |
maza 13.10.2004 10:42:30 | |
---|
Mikko Kankaanpää, jos luet tämän: mistä on peräisin korjaamassasi AC-30:ssä näkyvät leveämmät juotosrimat? Nuohan olisvat just oivallisia mainitsemiini psu-hommiin.. |
pjl 13.10.2004 18:06:58 | |
---|
Pitetäänpäs samaan topikkiin: Minkälaista johtoa olette käyttäneet putkivehkeissä? Tyrkyllä olisi vanhoja tietokoneen povereista ripattuja piuhoja, jotka on näköjään mitoitettu 300 voltille. Piisaako? |
maza 14.10.2004 01:02:57 | |
---|
Öääh, hae kaupasta vaan kytkentälankaa. Jännitehän ei sinällään merkitse paljon paskaakaan (kunhan eristeet vaan on riittävän hyvät), vaan liian suuri virta johtimessa kuumentaa sitä (koska johtimessa on aina jonkin verran resistanssia). Esimerkiksi Radioduosta haet semmosen piuhalajitelman ja lisäksi vähän paksumpaa lakua hehkuja varten (jos useita / paljon hehkuvirtaa vaativia putkia). |
pjl 14.10.2004 10:46:27 | |
---|
Juu, näin minä tätä kanssa vähän funtsein. Tuskimpa noiden ohuempien kytkentäjohtojen läpilöyntilujuudet niin kovin huonoja on. Ja siis tosiaan, en ollut huolissani tehonkestosta tai lämpenemisestä vaan nimenomaan tuosta eristevahvuudesta... Ostin itseasiassa semmosen Vellemanin johtolajitelman tuossa joku kuukausi takaisin. Taidampa käyttää sitä. |
maza 14.10.2004 12:27:49 | |
---|
Joo, just semmosta olen minäkin käyttänyt. On kyllä helvetin huonoa johtoa laadullisesti, pitäis kehitellä jotain parempaa jostain. |
Mikko Kankaanpää 14.10.2004 21:51:07 | |
---|
Johdoksi käy ihan perus 0,5mm2 monisäikeinen lanka. Hinta tuossa reilun 10c /metri pienissä erissä. Jännitteenkesto 500V. Teflon ym päälysteiset on tietty hyviä kun ne ei kuumenemalla sula ja kestää jännitteitä uskomattoman hyvin, mutta hinta ja saatavuus ovat ongelma. Mikko http://www.uraltone.com |
pjl 15.10.2004 19:40:05 | |
---|
Kytkentälevyjä oli Elektorilla laatikot puolillaan. HotBoxin johdotus alkaakin pikkuhiljaa olemaan valmis... Sitten vaan seuraavaksi back-to-back -poweria testaamaan. Saas nähä mitä tästäkin tulee. |