Aihe: Perheenlisäystä putkivahvistimen muodossa!
1 2
Härski
09.10.2004 13:36:05
Kuka täällä vittuilee? Pyysin vain kuuntelemaan ne klipit läpi.

Mussun mussun. Ota se kuuluisa pastilli, tässä nyt en ole ketään nimeltä maininnut.
Man1ac
09.10.2004 13:36:32
Aivan. Kovin oli mitään sanomaton. Minä pidän hyvästä soundista.

Jep, mutta mainitsemasi "hyvä soundi" voi olla toisen mielestä aivan kuraa, turha siitä on vetää herneitä nekkuun.
Come inside and meet Man1ac, the latest victim of GAS.
Man1ac
09.10.2004 13:43:38
Eihän tämä tietenkään mikään täydellinen vahvistin ole (tuskin kukaan niin väittäisi), mutta hintaisekseen todellä pätevä peli.

Lainaan nyt tässä sitten itseäni, kun osa porukasta on saanut jonkun ihmeellisen käsityksen, että Classic 30 on avain täydelliseen saundiin (TM). Tiedän vahvistimen puutteet, tuossa vierelläni odottaa SD-1 testausta soolojen boostaamista varten.

Jos kerran mielessänne on parempaa vahvaria 500 euroon, saa ehdottaa aivan vapaasti.
mrock
09.10.2004 15:02:28
Mielestäni tuota Peaveyn Classic vahvistinta kehuskellaan aivan liikaa. Edullinen se on, mutta jos haluaa/on varaa laittaa 100-200 euroa lisää niin kyllä kaupasta irtoaa parempiakin laitteita (hakkaa Classicin mennen tullen.).

Suomen kaupoissa muiden vahvistimien hintoja katsellessa täytyy muistaa se tinkimisen taito. Hinta kyllä tipahtaa lähelle Classicia.

Olen soitellut useammallakin Classicilla ja miinuksena siinä on se ärsyttävä putkien helinä, joka vain pahenee kun laite lämpene, sama ilmiö kaikissa. Myös elementti on aika huono oliko Blue Marvel? No kuitenkin ääni menee jotenkin tukkoon (ei kuulosta hyvältä), kun laittaa hieman enemmän volumea. Ääntä laitteesta kuitenkin lähtee. Miinusta myös standby kytkimen puuttuminen, rassaa putkia enemmän, kun sammutellaan ja käynnistetään uudelleen. Miettikää useamman kerran ennen kuin ostatte laitteen, ei se ole välttämättä hinnan väärtti.
tsrautia
09.10.2004 16:01:08
Mussun mussun. Ota se kuuluisa pastilli, tässä nyt en ole ketään nimeltä maininnut.

Onks joku kersa asialla, ku tulee noin asiatonta läppää?! Sivusta seuranneena voin sanoa, et opettele keskustelemaan Härski ennenku avaudut palstoilla...

Ite oon tykänny Classicin soundista, ja esim. fenkut(Hot rod, Blues Junior, Super yms...)jäi omassa korvassa taakse. Jokaisella tietty on omat soundimieltymyksensä, joten kaikki kirjotukset on vaan MIELIPITEITÄ!
Härski
09.10.2004 16:17:11
Jokaisella tietty on omat soundimieltymyksensä, joten kaikki kirjotukset on vaan MIELIPITEITÄ!

Aivan, ei tartte hernaroida. Kysyin kysymyksen ja nyt täällä käydään suunnilleen sotaa. Ostakaa elämä ja myykää Classic.
Man1ac
11.10.2004 20:06:04
Jeps, heitelkää vielä ehdotuksia tuohon boosteriksi..? SD-1 sopisi muuten tarkoitukseen hyvin, mutta sillä on taipumusta syödä saundista alapäätä, kun se ei ole käytössä. Tuo johtunee mitä ilmeisemmin true bypassin puutteesta.

Entä onko kukaan modannut jalkakytkimen toista kytkintä ohjaamaan vahvarin omaa boostia reverbin sijasta?
Niskamies
11.10.2004 20:10:50
Jos kerran mielessänne on parempaa vahvaria 500 euroon, saa ehdottaa aivan vapaasti.

Mä sain pikkasen päälle 500:aan mun Ashdown Peacemaker 40:n, ja väitän että olisi parempi värkki;)

Jucciz:n klipithän on soitettu Classic 50:llä, jos se vaikka vaikuttais.
Meitsi on meshissä.
Härski
11.10.2004 20:11:07
Jeps, heitelkää vielä ehdotuksia tuohon boosteriksi..?

Bossin GE-7. Tai jos haluat üüberöidä, niin Ibanezin TS-9DX.
Niskamies
11.10.2004 20:11:31
Jeps, heitelkää vielä ehdotuksia tuohon boosteriksi..? SD-1 sopisi muuten tarkoitukseen hyvin, mutta sillä on taipumusta syödä saundista alapäätä, kun se ei ole käytössä. Tuo johtunee mitä ilmeisemmin true bypassin puutteesta.

Ei syö mitään, ainakaan mulla. Ja toi on hyvä. Tai sitten TS-7. Tai TS-9. Tai sitten TS-9 modi tohon.
Meitsi on meshissä.
Man1ac
11.10.2004 20:43:07
Mä sain pikkasen päälle 500:aan mun Ashdown Peacemaker 40:n, ja väitän että olisi parempi värkki;)

No onnittelut sulle. Aika hiljasta noiden Ashdownien suhteen täällä Jyväskylässä päin.

Jucciz:n klipithän on soitettu Classic 50:llä, jos se vaikka vaikuttais.

Jep, tiedän että ne on soitettu Classic 50:llä, mutta sisuskalut molemmissa (50:ssä ja 30:ssä) ovat pitkälti samoja. Näin muistan lukeneeni noista kahdesta vahvarista.
Jokohan se GAS jo vähän helpottaisi..?
jari22
11.10.2004 20:56:36
Onhan se lopen näin että calssic on pers´aukisten soittokampe, jos vertaa oikeisiin vehkeisiin (esim mesan mark 2c+ tai fenkun paremmat combot). Elementti pieree ja muutenkin on saundi viimmeisen päälle tuskaista. On ollut kyllä mielenkiintoista huomata miten Classicin arvostus on noussut, kun porukoilla ei ole enää varaa investoida kunnon laitteita. Sama oli kyllä huomattavissa venderi Champin kanssa joka oli joskus muinoin surkea kampe, mutta nyt on saanut arvoa arvaamatonta. Tulee vaan mieleen vanha hokema: Mitään muuta hyvää ja halpaa ei ole, kuin radiotechnikan kaiuttimet...
Arnett
12.10.2004 10:52:58
Itse sain myös juuri haalattua classicin kotia. Ensituntumalta kuulostaa todella loistavalta, ainakin minun korvaani. En kylläkään ole hirveästi putkivahvistimien kanssa ollut tekemisissä.

Isolla volumella putket vähän helisee mutta kattoo sit treenien jälkeen onko se ollut haitaksi. Voiko ton helinän estää mitenkään?

Ihan jees peli kohtuu hinnalla.
Pitkavirta
12.10.2004 11:09:25
Isolla volumella putket vähän helisee mutta kattoo sit treenien jälkeen onko se ollut haitaksi. Voiko ton helinän estää mitenkään?

Fender HRD:ssä tuli ainakin mukana semmonen putkien ympärille pujotettava vaahtokumihässäkkä.. veikkaan että semmonen toimis tuossa hässis 30:ssäkin.

Classic 30 (kuten varmaan kaikki vahvistimet, ehe ehe) saa ihan uutta potkua 4x12 kaapista. Tai 4x10 bassokaapista. :)

Noi Velven kuunnelmat tossa allekirjotuksessa, tarkemmin komppikitarat on soitettu Classic 30:n ja Ampeg 4x10 bassokaapin läpi.
Velven kuunnelmat [Jos Voisin] [Siteet]
Sell me a tuner!
Lonesome
12.10.2004 11:50:21
Tulee vaan mieleen vanha hokema: Mitään muuta hyvää ja halpaa ei ole, kuin radiotechnikan kaiuttimet...

Radiotechinkat oli tehty ainakin vankoista osista. Nykyisessä halpatuotannossa on se etu ja myös vika, että on opittu käyttämään ratkaisuja, joita ei ennen olisi edes kehdattu ajatella. Siis putkivahvistimetkin voidaan tehdä yhtä kertakäyttöisiksi, kuin vielä halvemmat trankut. Soundi on putkilla edelleen parempi imho ja sillähän ne kaupat syntyy. Nuoremmat voi palata asiaan about 30 vuoden päästä ja tsekkailla, onko näitä Peaveyn, Laneyn yms. merkkien halvimpia putkikoneita enää käytössä. Mun vanha vuoden -78 Classic VTM 50w lienee jossain vielä toimessa, mutta se olikin ihan eri peli jo suhteutettuna nyky Classicin hintaan kaikilla indeksi yms. tarkistuksilla...

Classic on kyllä miellyttänyt ainakin satunnaisena kitaran testauskoneena enemmän kuin esim. Fender Hot Rod Deluxe, mutta makuasioita ovat. Oma Laney on samaa halpis laji-tyyppiä. Ei sitä stand by-kytkintä tässäkään ole. Takuuna vaihdettiin uuteen yksilöön, kun kaiussa oli häikkää. Kotelon ruuvit porattu levystä vinoon ja törröttävät sisäseinästä läpi. Tämmöistä pientä.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Marzi
12.10.2004 12:11:07

Classic on kyllä miellyttänyt ainakin satunnaisena kitaran testauskoneena enemmän kuin esim. Fender Hot Rod Deluxe,

Sama vika rahikaasella. Jos kaupasta ei löydy oikeaa Marsun mallia keppitestiin, niin kipin kapin classicin ääreen... Fenkkuja oon karttanut aina. Kun ei niin ei. Ahtojunttaa kiitos! Kyllä vahvistimestakin olis kiva saada edes yks toimiva särösoundi. Kiireessä ei jaksa kaivaa siihen mitään purkkeja eteen.

Nyt on suunnitelmissa poistaa yksi Peaveyn malleista itselle. Saas nähdä. Toi Classic on ollut itselle aina se, että jos ei löydy Marshallia, niin tuokaa piivein Classic. Piivein trankkuvehkeet opetti kouluaikana kiertämään koko merkinkaukaa, mutta nykyään niiltä tulee ihan oikeita vahvistimia, mm. TripleXXX ja 5150 II -setti. Kyllä noilla kehtaa setäkin soittaa.

Vieläkö Peaveyn Delta Blues-styrkkari on muuten valmistettu yhtä huolettomasti kuin männä vuosina. Laite kun ei ole häiriösuojattu tarpeeksi menestyäkseeen lavalla himmenninten kanssa... Sellaista en tosin aio poistaa, kunhan kyselen.

Testailin ohimennen Visual Soundin Jekyll & Hydeä liikkeessä(Classicin edessä tottakai :D) ja oli aika mielenkiintoinen säröpurkki, od:ta ja distortionia vaikka yhtäaikaa. Irtos myös tosi scuupattua kamaa. Tsekatkaa vaikka huviksenne jos kohdalle osuu.
Pidän ääntä, olen.
javia
12.10.2004 17:01:38
juu, tuo peavey sana saa jo ennakkoluulot heräämään juuri noita kasari ajan trankkuja muistellessa. Mutta, mutta rohkeasti testasin sitten tässä piruuttani semmosta delta bluesia missä oli 15" elementti, minusta se oli loistavan kuuloinen peli, tommoseen "juurivääntöön", jotenkin hieno "pyöreänläski" soundi, , ja tuskin nää peaveyt mihinkään hevanderiin on suunniteltukaan. Tosin en ole tykännut tuosta perus classikista koskaan, mutta moni sillä luukuttaa ja tyytyväisiä ovat...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)