Toerde 11.10.2004 11:39:54 | |
---|
Olisin ostamassa tai siis tarkoitus tulevaisuudessa hankkia räkki vehkeet.. pitäs laittaa delayta ja jotain muuta hässäkkää.. Tarkoitus oli myös ostaa sellanen DJ vekotin siihen millä saa väänneltyä ääniä mitä kummallisemmiksi.. osaisko joku suositella hyviä vehkeitä.. soitan Goottimetalli bändissä että vehkeet vois olla sellaset mistä hyötyy niin heviä kuin mitä tahansa muuta soittaessa.. BTW käykääs tsekkaan www.frostburn.net |
Fortune 11.10.2004 12:16:37 | |
---|
Jos haluat hyvän all-in-one räkkiin sijoitettavan _efektin_, niin vaihtoehtoja on yksi eli TC G-major. Siinä on kaikki mitä tarvitset. DJ-muljutinosuudesta en ymmärtänyt mitään, mutta tuossa on vallan mainio yleisefekti, josta saa kyllä härömpääkin soundia. Mitään analogilämpöä siinä ei tietenkään erillispurkkien tapaan ole, mutta ei sellaista räkkikamoista yleensä etsitäkään. Monipuolinen, osaa ohjata vahvistimen kanavanvaihtoja, kitaristille tehty. Noita liikkuu näemmä nykyään jo 400 eurolla käytettynä, ei paha. |
Jormaz 11.10.2004 12:22:29 | |
---|
Nyt tahdon avautua. Huomasin että Thomannilla oli G Major hintaan 525€. Muutaman päivän päästä päätin että tuon tilaan ja ilmoitin kaverille joka oli tekemässä isompaa tilausta. Noh, tuli siinä samalla tarkastettua hinta ja oli noussut 110€! Ei helvetti voi hinta pompata yhtäkkiä noin paljon! Peruin sitten tilauksen, luonnollisesti. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli? |
Fortune 11.10.2004 12:26:06 | |
---|
Nyt tahdon avautua. Huomasin että Thomannilla oli G Major hintaan 525€. Muutaman päivän päästä päätin että tuon tilaan ja ilmoitin kaverille joka oli tekemässä isompaa tilausta. Noh, tuli siinä samalla tarkastettua hinta ja oli noussut 110€! Ei helvetti voi hinta pompata yhtäkkiä noin paljon! Peruin sitten tilauksen, luonnollisesti. Ovat ilmeisesti tehneet sellaisen jekun, että kun ennen sai pelkän G-majorin ilman sitä onnetonta G-minor -pikkumidipedaalia satasen halvemmalla, niin nyt sekä pakettihinta pedaalin kanssa että ilman ovat samat. Outo logiikka, varsinkin kun itse ostin tuon viipaleen aikanaan syksyllä 2002 alle kuudella sadalla eurolla, uutena. Suomesta... Kysy ihmeessä: http://www.stpaulssound.fi |
Jormaz 11.10.2004 12:33:10 | |
---|
Se tässä onkin päin helvettiä että G Major yksin maksaa 635€. G Major + G Minor maksavat yhteensä 635€. Ja tämä on tarkistettu Thomannilta, pelkkä G Major maksaa tosiaan sen 635€. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli? |
JuSu 11.10.2004 13:34:29 | |
---|
Kysy ihmeessä: http://www.stpaulssound.fi Oman vatkaimeni ostin Espoon musiikista vajaa vuosi takaperin, hintaan 550 euroa. Kysypä sieltäkin. JuSu Minä olen myyrä. |
otto_t 11.10.2004 15:25:23 | |
---|
G-Major on kyllä loppujenlopuksi aika karsittu laite. Siinä on perus efektit. Mutta jos kaipaa efektikonetta, josta löytyy modaatioita, filtereita ja muuta vatkausta melkeen jokalähtöön niin kannattaa tsekata saman firman Fireworx. Sitä sai muistaakseni t-kaupasta aika kivuttomaan hintaan. |
Niskamies 11.10.2004 16:44:28 | |
---|
DLX:ssä uusi G-Major hintaan 550. Hyvä vehje on, itsekkin omistelen ja suosittelen. Jos sitä häröilyä haluaa, niin kaveriksi vaikkapa Line kutosen Filter Pro. Meitsi on meshissä. |
Fortune 12.10.2004 13:06:43 | |
---|
G-Major on kyllä loppujenlopuksi aika karsittu laite. Siinä on perus efektit. Mutta jos kaipaa efektikonetta, josta löytyy modaatioita, filtereita ja muuta vatkausta melkeen jokalähtöön niin kannattaa tsekata saman firman Fireworx. Sitä sai muistaakseni t-kaupasta aika kivuttomaan hintaan. No juu, mutta kitaristille tuo on kettumaisempi siksi, että siitä puuttuu esim. releohjaus vahvistimelle, joka löytyy G-majorista ja isoveljestään G-forcesta. Ja toisaalta, G-majorista sai niin älytöntä filtterimuljutusta aikaan, että on vaikea kuvitella, että kukaan oikeasti tarvitsisi vielä oudompaa normaalikäytössä. Paitsi jos on Fripp. |
JuSu 12.10.2004 13:15:26 (muokattu 12.10.2004 13:24:41) | |
---|
releohjaus vahvistimelle, joka löytyy G-majorista ja isoveljestään G-forcesta. ...vaan eipä ole G-Forcessakaan tuota releohjausta. Muuten oon kyllä Fortunen kanssa samoilla linjoilla. Sopivasti säädeltynä G-Majorista saa kyllä melkoisia muljutuksia. Ja jos se ei riitä, niin tuossa on perusefektit yhdessä lootassa varustettuna oivalla hinta/laatusuhteella. Niitä out-of-this-world -vatkauksia voi siihen päälle sitten hakea jostain spesiaalipurnukoista. JuSu Minä olen myyrä. |
Fortune 12.10.2004 13:27:41 | |
---|
...vaan eipä ole G-Forcessakaan tuota releohjausta. Eikö? No jo on peikko. Ei sitäkään kyllä sitten kannata muutaman hassun routing-option ja älykkään pitch shifterin takia ostaa. |
JuSu 12.10.2004 13:48:42 | |
---|
Minä olen myyrä. |
Skebaristi 12.10.2004 13:57:22 | |
---|
Eikös majorilla pysty ohjaamaan kahta kanavaa? Mitenkäs sitten, jos on kaksi kanavaa ja niissä sellaiset ns. sävyvaihtajat(eli saa neljä eri soundia). Pystyykö niitä ohjaamaan majorilla? "No niin, no joo" |
Fortune 12.10.2004 13:59:07 | |
---|
Eikös majorilla pysty ohjaamaan kahta kanavaa? Mitenkäs sitten, jos on kaksi kanavaa ja niissä sellaiset ns. sävyvaihtajat(eli saa neljä eri soundia). Pystyykö niitä ohjaamaan majorilla? Jos sinulla on vahvistimen päässä kaksi stereopiuhan nielevää rööriä, pystyt y-piuhan avulla ohjaamaan neljää funktiota. Mutta jos vahvistimessa on jokaiselle toiminnolle oma rööri, voit ohjata niistä vain kahta kerrallaan. |
Skebaristi 12.10.2004 14:03:35 | |
---|
Jos sinulla on vahvistimen päässä kaksi stereopiuhan nielevää rööriä, pystyt y-piuhan avulla ohjaamaan neljää funktiota. Mutta jos vahvistimessa on jokaiselle toiminnolle oma rööri, voit ohjata niistä vain kahta kerrallaan. Eli esim. Engl powerball:ia ei siis pysty ohjaamaa kunnolla, kun siinä on neljä kanavaa(?) "No niin, no joo" |
Jos sinulla on vahvistimen päässä kaksi stereopiuhan nielevää rööriä, pystyt y-piuhan avulla ohjaamaan neljää funktiota. Mutta jos vahvistimessa on jokaiselle toiminnolle oma rööri, voit ohjata niistä vain kahta kerrallaan. Saman asian voit ajatella, että sen mitä pystyt ohjaamaan kahdella tavallisella yksinappisella tai yhdellä kaksinappisella kanavanvaihtimella, sen pystyt ohjaamaan G-Majorilla. Eli esim. Engl Screamer -vahvistimen soundien vaihdot (4 eri perussoundia). JuSu Minä olen myyrä. |
wilo 12.10.2004 16:09:31 | |
---|
Jos sinulla on vahvistimen päässä kaksi stereopiuhan nielevää rööriä, pystyt y-piuhan avulla ohjaamaan neljää funktiota. Mutta jos vahvistimessa on jokaiselle toiminnolle oma rööri, voit ohjata niistä vain kahta kerrallaan. Mutta ainahan voi käyttää haaroitinta splitter-kaapelin tyyliin. |
Niskamies 12.10.2004 16:13:56 | |
---|
Mitens kun vahvarissa on yksi rööri kanavanvaihtopedaalia varten, ja oiisi puhdas kanava, särökanava, ja gainboosti ohjattavana? Mitens tämä onnistuu g-majorilla? Meitsi on meshissä. |
JuSu 12.10.2004 16:29:16 | |
---|
Mitens kun vahvarissa on yksi rööri kanavanvaihtopedaalia varten, ja oiisi puhdas kanava, särökanava, ja gainboosti ohjattavana? Mitens tämä onnistuu g-majorilla? Hyvin. Oletan, että 'normaalisti' tuohon jakkiin tulee kaksinappinen jalkakytkin, toisella kytkimella vaihtuu kanava ja toisella gain boost on/off? Stereoplugipiuha vaan G-Majorin switch -liitännästä vahvistimen jakkiin, ja sitten patchissa säätelemään releitä halutusti kiinni ja auki. Tää on muistaakseni ihan kuvan kanssa selitetty siellä manuaalissakin. JuSu Minä olen myyrä. |
Niskamies 12.10.2004 16:39:14 | |
---|
Hyvin. Oletan, että 'normaalisti' tuohon jakkiin tulee kaksinappinen jalkakytkin, toisella kytkimella vaihtuu kanava ja toisella gain boost on/off? Stereoplugipiuha vaan G-Majorin switch -liitännästä vahvistimen jakkiin, ja sitten patchissa säätelemään releitä halutusti kiinni ja auki. Tää on muistaakseni ihan kuvan kanssa selitetty siellä manuaalissakin. JuSu Juu, tollanen pedaali on. Pitäis varmaan tollanen piuha ostaa. Mistä sais hesasta? Ja millanen piuha volumpedaalin menee, kun on kaksi inputtia ja kaksi outputtia? Meitsi on meshissä. |