Aihe: Eeppinen "Edullista Tilukitaraa Ostamassa" -Ketju Osa 1235247473
1 2
Bilharzia
11.10.2004 21:09:25 (muokattu 11.10.2004 21:33:09)
Moi! :D

Tuli irkin puolella tappelua tästä joten ajattelin jos jotkut asiantuntevammat osais neuvoa kitaranyyppää skitan ostossa. Olis tarkotuksena ostaa nyt kitara jossa olisi:

Ohut kaula
Ruusupuu otelauta
Jumbo fretit | 24 kappaletta
25,5 tuuman skaala
Jonkinsortin floikkamainen talla
Kaksi (2) humbucker kitaramikrofoonia | Selvennystä vielä: siinä ei tulis olla yhtään singlecoil mikkiä, ihan pelkkä humppariskitta haussa
Budjettina olisi 500 euroa, mieluiten alle

Itse ajattelin Ibanez RG-kitaraa, mutta saa ehdotella muitakin.

Joo ja yks asia vielä..

EN OLE OSTAMASSA MITÄÄN ULKONÄÖN PERUSTEELLA!!11
www.LifeofDebauchery.Com
Skebaristi
11.10.2004 21:10:33

LTD:t kannattaa katsastaa.
"No niin, no joo"
Niskamies
11.10.2004 21:14:51
Vanhemmat Ibanezin RG:t, mutta niissä on usein siten keskellä sinkkumikki.
Meitsi on meshissä.
Bilharzia
11.10.2004 21:23:43
Tälläinen olis aika pitkälti mitä olisin hakemassa mutta kannattaako? http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=3143&mgid=6&sgid=44

Kuulin huonoja asioita 320 mallisista mutta mikä on tuo mystinen FAT? Mitä se merkitsee? En ole löytäny googlella tästä RG320FAT:sta paljon mitään vielä.
www.LifeofDebauchery.Com
maggot
11.10.2004 22:04:13
Tälläinen olis aika pitkälti mitä olisin hakemassa mutta kannattaako? http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=3143&mgid=6&sgid=44

Kuulin huonoja asioita 320 mallisista mutta mikä on tuo mystinen FAT? Mitä se merkitsee? En ole löytäny googlella tästä RG320FAT:sta paljon mitään vielä.

Mulla on ollut tollainen kitara nyt reilun vuoden käytössä. Mielestäni hinta laatu suhde on kohdallaan. Mikit ei oo kaksiset mutta kyllä niillä pärjää. Tallakin eli tuo edge pro II on toiminut erinomaisesti, vire pysyy kunhan on vain muistanut venyttää kielet kunnolla. Työn jälki on myös hyvää ei valittamista. Ainoa vika mikä kitarassa on tällä hetkellä on volume napin hienoinen rahina. Ja tuo FAT merkitsee värikoodia, tosin kitaran lavassa on vain merkintä rg 320fa. Transparent lavender blue on tuon värityksen "nimi".
"reality is a very fragile thing after all..."
overtake
11.10.2004 22:12:20
It's such a fine line between stupid, and clever.
Ben_D
11.10.2004 22:15:03

http://www.espguitars.com/ltd_m.htm
http://www.espguitars.com/ltd_mh.htm

siitä valkkaamaan, budjetista riippuen.

Itsellä on yhtenä vaihtoehtona kakkoskitaraksi just toi MH400NT. Todella hyvä keppi soittaa ja laadukaskin vielä hintaansa nähden.
Bilharzia
11.10.2004 22:23:19
Mulla on ollut tollainen kitara nyt reilun vuoden käytössä. Mielestäni hinta laatu suhde on kohdallaan. Mikit ei oo kaksiset mutta kyllä niillä pärjää. Tallakin eli tuo edge pro II on toiminut erinomaisesti, vire pysyy kunhan on vain muistanut venyttää kielet kunnolla. Työn jälki on myös hyvää ei valittamista. Ainoa vika mikä kitarassa on tällä hetkellä on volume napin hienoinen rahina. Ja tuo FAT merkitsee värikoodia, tosin kitaran lavassa on vain merkintä rg 320fa. Transparent lavender blue on tuon värityksen "nimi".

Non niin, värikoodi tietenkin. Olenpas tyhmä.

Aiemmin kysäsin tuolla öh muualla niin oli kauhee kööri huutamassa että PASKA TALLA PASKA TALLA!!! Sanottakoon nyt että on ollu huono halpa stratokopio käytössä jo kohta 8 vuotta, ja tämä floikkatalla olis ihan uus juttu mulle, onko paha säätää?
www.LifeofDebauchery.Com
Jormaz
11.10.2004 22:25:51
Kunnollisesta tallasta kannattaa maksaa se ylimääränen raha. Saattaa muuten käydä niin että kitarassa on floyrose-talla jossa ei koskaan ole kampea kiinni. Jos siis haluaa oikeasti käyttää sitä floikkaa niin ostaa kunnollisen heti kättelyssä.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli?
maggot
11.10.2004 22:34:33
Non niin, värikoodi tietenkin. Olenpas tyhmä.

Aiemmin kysäsin tuolla öh muualla niin oli kauhee kööri huutamassa että PASKA TALLA PASKA TALLA!!! Sanottakoon nyt että on ollu huono halpa stratokopio käytössä jo kohta 8 vuotta, ja tämä floikkatalla olis ihan uus juttu mulle, onko paha säätää?

Ei se talla paska oo mun mielestä, eihän sillä nyt mitään hirveitä "daiveja" tehdä, mutta ajaa asiansa aivan loistavasti ja niin kuin tuossa ylempänä jo sanoin niin kielten venytys on aika iso tekijä tuossa vireen pysymisessä sekä myös se, että talla on säädetty oikein. Ja jos himassa soittelee niin kuin minä niin ainakin mulle toi kitara välttää loistavasti.
"reality is a very fragile thing after all..."
Bilharzia
11.10.2004 22:37:16
Kunnollisesta tallasta kannattaa maksaa se ylimääränen raha. Saattaa muuten käydä niin että kitarassa on floyrose-talla jossa ei koskaan ole kampea kiinni. Jos siis haluaa oikeasti käyttää sitä floikkaa niin ostaa kunnollisen heti kättelyssä.

Oonpahan ehtiny miettiä ny muutaman kuukauden uuden skitan ostoo ja kyllä tulee veivattua kampee. Todellakin tämmöinen kitara nyt olis hakusessa.

Mitkä Floikat on huonoja? Onko Edge Pro IIsta mihinkään?
www.LifeofDebauchery.Com
Jormaz
11.10.2004 22:44:41
Ei oo kokemusta Iban floikista. Schaller ja Original on hyviä, LTD:n lisenssi oli paska.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli?
overtake
11.10.2004 22:47:52
Itsellä on yhtenä vaihtoehtona kakkoskitaraksi just toi MH400NT. Todella hyvä keppi soittaa ja laadukaskin vielä hintaansa nähden.

Saman kepin ostoa olen suunnitellut jo pidemmän aikaa.

MH-1000 toinen vaihtoehto, mutta se on sen 250 kalliimpi ja erot on lähinnä kosmeettisia että eipä taida kannattaa.
It's such a fine line between stupid, and clever.
Volle
11.10.2004 22:51:11
Ei oo kokemusta Iban floikista. Schaller ja Original on hyviä, LTD:n lisenssi oli paska.

Iban floikista on ollut monta kertaa "paremmuusjärjestys" täällä esillä. Mulla on Edge ja siihen olen ollut tyytyväinen.

Joskus koklailin originaalia, mutta se oli varmaan huonosti säädetty tai vanhuuttaan kulunut (tai sitten oikeasti huono), koska se ei palautunut oikein ollenkaan vireeseen, aina jäi kampeamisen jälkeen alas tai ylös. Tosin sen sai vireeseen pikku nykäisyllä, mutta toi ominaisuus teki siitä mun mielestä aika käyttökelvottoman.

Harley Bentonissa oli huono lisenssifloikka, vaikka kullanvärinen ja hieno muuten olikin.
Nam.
Rakoni
12.10.2004 11:08:17
Olen tutkinut aika paljon tuon hintaluokan 24-nauhaisia ja päätynyt siihen tulokseen, että hyviä alle 500 euron 24-nauhaisia kitaroita ei juurikaan ole. Halvat rg:t kusee jonkun verran eikä nuo halvat esp-kepitkään kovin hyviä ole. Jos ei jaksa säästää enempää (itse en ainakaan jaksanut) niin kannattaa miettiä mitä niillä bonusnauhoilla oikeasti tekee.
Velli
12.10.2004 11:46:03
Mitkä Floikat on huonoja? Onko Edge Pro IIsta mihinkään?

Ibanezin floikista seuraavat ovat hyviä:

Edge
Lo-Pro Edge
Edge Pro (tähän kannattaa tosin vaihtaa lukittavat tukipaalut -> stabiilimpi kuin tehdasasenteisilla ei-lukittavilla)

Ei-hyviä Ibanezin floikkia ovat: Edge Pro II, Lo-TRS, Lo-TRS II, Single Locking

Muiden valmistajien floikista katsastamisen arvoisia ovat seuraavat:
Original Floyd Rose, Schaller Floyd Rose

Joku voisi muuten heittää jotain kommenttia Ibanezin Zero Resistance-tallasta.
Myynnissä mm. Jackson RR1.
Volle
12.10.2004 11:57:26
Siitä kannattaa ne "veitset" ja tapit tsekata, jos kitara tekee tuollasta...

Ei ollut mun kitara, eikä siitä ton takia mun kitaraa ikinä tullutkaan...
Nam.
Bilharzia
12.10.2004 12:43:20
Ibanezin floikista seuraavat ovat hyviä:
Ei-hyviä Ibanezin floikkia ovat: Edge Pro II, Lo-TRS, Lo-TRS II, Single Locking

Ja mitkä olis sitten Edge Pro II:n huonot puolet? Mikä siitä tekee ei-hyvän?

BTW, Koitin haulla löytää näitä Iban tallaketjuja mutten löytäny paljookaan. Se olis hieno jos joku linkkis mut semmoseen missä olis tietoo näistä vempeleistä
www.LifeofDebauchery.Com
Velli
12.10.2004 14:36:58
Ja mitkä olis sitten Edge Pro II:n huonot puolet? Mikä siitä tekee ei-hyvän?

Se on tehty löysemmästä ja taipuisammasta metallista -> vire ei pysy yhtä hyvin. Myös siinä on ei-lukittavat tukipaalut.
Myynnissä mm. Jackson RR1.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)