Aihe: MXR Phase 90 ei sovi humbuckereille? 1 2 | |
---|---|
![]() 11.10.2004 19:40:15 | |
Terve. Olen ajatellut ostaa MXR Phase 90 -purkin säröiseen rokkibändikäyttöön (haussa esim. jet-soundi). Mutta aika monessa paikkaa on todettu, että Phase 90 ei toimi hyvin humbuckereiden kanssa. Olisko täällä joku jolla olisi ensikäden kokemusta Phase 90/humbucker -yhdistelmästä? Kitoos! MIKKO | |
![]() 11.10.2004 19:41:38 | |
No Eddie Van Halen käytti vissiin aika aktiivisesti ko. laitetta ja hyvältä kuulosti. No oikeastaan tässä yks päivä sattu aika hassu juttu kun toi Virtasen make astui ratikasta ulos ja Pastilli? sitten siihen tuli smurffi, no makehan ei vähästä säikähä ni... | |
![]() 11.10.2004 19:44:12 | |
No Eddie Van Halen käytti vissiin aika aktiivisesti ko. laitetta ja hyvältä kuulosti. Mulle tuli tämä myös mieleen. Ja Eddiehän vetää humpparilla/humppareilla. | |
![]() 11.10.2004 19:46:30 | |
Mistä tommosia juttuja on revitty? Eiköhän se toimi vaikka säkkipillillä, prkl. Haluaisin kuulla yhdenkin syyn/todisteen, miksei toimisi. | |
![]() 11.10.2004 19:58:18 | |
Mistä tommosia juttuja on revitty? Eiköhän se toimi vaikka säkkipillillä, prkl. Haluaisin kuulla yhdenkin syyn/todisteen, miksei toimisi. Kummastelen myös moista tietoa..Ollaan tuos vuosien varrella bändin puitteissa käytetty MXR:n 90 ja 100. Rolandin spedua, Ibanezin jotai phaseria ja nyt on joku Rolandin räkki-efekti kitaristilla käytössä...Se on sitte eri juttu soundillisesti, istuuko joku phase-efekti kuinka johonkin biisiin, mutta ei se kyllä minun käsittääkseni mitenkään riippuvainen esim. humbuckereista ole..eihän se purkki tiedä mistä mikistä signaali tulee.. :) | |
![]() 11.10.2004 20:04:23 | |
Kummastelen myös moista tietoa..Ollaan tuos vuosien varrella bändin puitteissa käytetty MXR:n 90 ja 100. Rolandin spedua, Ibanezin jotai phaseria ja nyt on joku Rolandin räkki-efekti kitaristilla käytössä...Se on sitte eri juttu soundillisesti, istuuko joku phase-efekti kuinka johonkin biisiin, mutta ei se kyllä minun käsittääkseni mitenkään riippuvainen esim. humbuckereista ole..eihän se purkki tiedä mistä mikistä signaali tulee.. :) No Harmony-centralissa ne tuota tuskastelivat. Mutta hienoa jos puhuvat jenkit kakkaa, kun kovasti tuon purkin olen jo kauan aikonut ostaa. Saan siis luvan, eikös niin? | |
![]() 11.10.2004 20:10:30 | |
Kannattaa myös tarkastaa Phase 100. "Sama" saundi kuin Phase 90:ssä & kolme muuta. Tuolla HC:n käyttäjä arvioissa kertoivat että ei reagoi humppareihin kuten Phase 90 tekee (mitä nyt sitten tarkoittaakin). | |
![]() 11.10.2004 20:16:58 | |
No Harmony-centralissa ne tuota tuskastelivat. Mutta hienoa jos puhuvat jenkit kakkaa, kun kovasti tuon purkin olen jo kauan aikonut ostaa. Saan siis luvan, eikös niin? anna palaa. "Mä en ota sulta ******!" - macro | |
![]() 11.10.2004 20:18:21 | |
Tuolla HC:n käyttäjä arvioissa kertoivat että ei reagoi humppareihin kuten Phase 90 tekee (mitä nyt sitten tarkoittaakin). Eiku en minä vieläkään oikein tajua mitä siinä edes vois olla..ei voi olla oikein muuta sitten, kuin sellainen juttu että ei käsittele hieman korkeempaa mikkisignaalia, mitään muuta eroa ei noissa kertakaikkiaan ole, single-coilin ja humbuckerin signaaleissa (häiriöitä luluunottamatta, hih..:) ) Mutta kuten sanottu, ei meillä ollu muinoin mitään ongelmaa, phase kuin phase. | |
![]() 11.10.2004 20:28:05 | |
Eiku en minä vieläkään oikein tajua mitä siinä edes vois olla..ei voi olla oikein muuta sitten, kuin sellainen juttu että ei käsittele hieman korkeempaa mikkisignaalia, mitään muuta eroa ei noissa kertakaikkiaan ole, single-coilin ja humbuckerin signaaleissa (häiriöitä luluunottamatta, hih..:) ) Mutta kuten sanottu, ei meillä ollu muinoin mitään ongelmaa, phase kuin phase. Juu näin olen noista HC:n jutuista ymmärtänyt että tuo Phase 90 menisi murolle humppareilla kuumemman singnaalin takia eli miksi ei myös kuumalla yksikelaisella... Mutta ihan sama... En voi puhua kokemuksesta, en ole kokeillut vierekkäin. HC:n jutut yleensäkkin kannattaa lukea omaan harkintakykyyn luottaen. Itse aion kuitenkin ostaa Phase 100:n koska siinä on noita saundin muokkaus vaihtoehtoja joita Phase 90:ssä ei ole. | |
![]() 11.10.2004 20:53:56 | |
Juu näin olen noista HC:n jutuista ymmärtänyt että tuo Phase 90 menisi murolle humppareilla kuumemman singnaalin takia eli miksi ei myös kuumalla yksikelaisella... Mutta ihan sama.. Varmasti sitten menee, jos tuo syynä on, (eikä siinä oikeen voi muuta olla, kuin tuo sisääntulevan signaalin korkee taso) siis murolle noilla uudemmilla teho-singlecoileillakin, tai sitte jos on kovin monta purkkia laudassa ennen tuota phaseria.. Täytyy todeta et meillä ei 90:n kanssa ollu mitään ongelmaa, mutta silloin ei juur mitään aktiivihumppareita eikä kovin montaa etuastespedua ollu... | |
![]() 11.10.2004 21:34:50 | |
No Harmony-centralissa ne tuota tuskastelivat. Mutta hienoa jos puhuvat jenkit kakkaa, kun kovasti tuon purkin olen jo kauan aikonut ostaa. Saan siis luvan, eikös niin? HC on HC, ei niitä aina kannata kuunella, siellä on vaikka mitä juttua... Ehkä tuo ei ole paha, mutta ne "...I've been playing guitar now for over 30 years, and this guitar is...". Mutta eiköhän lähde, phase kuin phase, mikeistä riippumatta... | |
![]() 11.10.2004 21:48:01 | |
HC on HC, ei niitä aina kannata kuunella, siellä on vaikka mitä juttua... Ehkä tuo ei ole paha, mutta ne "...I've been playing guitar now for over 30 years, and this guitar is...". Mutta eiköhän lähde, phase kuin phase, mikeistä riippumatta... Jep. Paskaa tekstiä 90%. "I've been playing guitar over 30 years, now i use pod xt pro lol with my harley benton strat and behringer amp. OMG FUCK ITS GREAT! If i lost my pod i will stop playing guitar! ThE ACOUSTIC SIMULATION IS OMG FANTASTIC!" | |
![]() 11.10.2004 22:05:52 | |
Jep. Paskaa tekstiä 90%. "I've been playing guitar over 30 years, now i use pod xt pro lol with my harley benton strat and behringer amp. OMG FUCK ITS GREAT! If i lost my pod i will stop playing guitar! ThE ACOUSTIC SIMULATION IS OMG FANTASTIC!" Jep. Surullista mutta totta, | |
![]() 11.10.2004 23:53:58 | |
Hyvin on oma Phase90 suhissut, niin vintagetyylisillä yksikelaisilla kuin tehokkailla humpareillakin. Sanoisin että paremmin lähtee efekti kun tuuttaa vahvaa tavaraa sisälle. Itse pidän tuota pedaalia ketjussa toisena heti wahin jälkeen, jottei tule niin korostunutta pyyhkäisyä. Oma Phase90 on näitä uudempia reissue-malleja, joihin kannattaa tarvittaessa tehdä ns. script-logo modaus. Käytännössä tämä tarkoittaa yhden vastuksen poistamista piiriltä, käy helposti lähestulkoon keneltä tahansa. Tuo vastuksen poisto laskee hieman efektin tasoa, poistaa ylimääräisen korostuksen...olisiko kenties siihen liittyen viitattu noissa hc:n arvioissa? Joka tapauksessa, mainio pikku pedaali, jota voi tosiaan käyttää hyvin muidenkin vermeiden kuin kitaran kanssa. | |
![]() 12.10.2004 10:08:47 | |
Ainoa syy mikä itselleni tulee mieleen on se, että Phase90:n säröytymiskynnys on melko matalalla. Itselläni on alkuperäinen "script"-logolla varustettu Phase90 70-luvun puolivälistä, ja tämän alhaisen särökynnyksen takia on hieman mietittävä pedaalin sijaintia efektiketjussa, eli minkään suurivahvisteisen etuvahvistimen tai kompressorin perään ei P90:ä kannata laittaa, jos haluaa phaserin soundin pysyvän mahdollisimman puhtaana. Olen myös havainnut, että voimakkaan lähtösignaalin antavat mikit jo riittävät aiheuttamaan säröä phase90:ssä. En ole koskaan kokeillut Dunlopin tekemiä kopioita Phase90:stä, mutta mikäli komponentit ja kytkentä ovat täsmälleen samoja, lienevät ongelmatkin samat. Phase 100:ssa on jo esitteenkin mukaan korkeampi säröytymiskynnys, jolloin laite kestää suurempia sisäänmenotasoja. Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). | |
![]() 14.10.2004 22:39:33 | |
Jep. Paskaa tekstiä 90%. "I've been playing guitar over 30 years, now i use pod xt pro lol with my harley benton strat and behringer amp. OMG FUCK ITS GREAT! If i lost my pod i will stop playing guitar! ThE ACOUSTIC SIMULATION IS OMG FANTASTIC!" Älä nyt liioittele, siellä on kyllä paljon p*skaa tekstiä, mutta ei tuollaista. Noita HC:n arvosteluja kannattaa kyllä lukea varauksella. Mieti nyt vähän tuota sun esimerkkiä... | |
![]() 15.10.2004 11:48:09 | |
MXR:n sisäätulon herkkyys voi olla ongelma jos haluaa superkirkasta ja kuulasta erittäin erottelevaa hifi-soundia. Dynacompissahan on vähän sama juttu. Jos soitat rokkia niin anna mennä vaan, eikä ongelma johdu yksi- tai kaksikelaisuudesta vaan gainin määrästä. En minäkään EVH:n MXR soundia osaa kovin huonona pitää enkä Wigujen Rekun humpparit siläkin oli äsintehdyssä Lepassaan - niin ja varsin puhdas soundi. Nuclear Nightclubin kitarasoolojen phase-soundit toimivat vielä nykyäänkin. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker | |
![]() 15.10.2004 16:48:26 | |
Älä nyt liioittele, siellä on kyllä paljon p*skaa tekstiä, mutta ei tuollaista. Noita HC:n arvosteluja kannattaa kyllä lukea varauksella. Mieti nyt vähän tuota sun esimerkkiä... No joo.. Mutta ei sieltä saa puolueettomia arvosteluja, jokainen onnellinen omistaja pitää laitettansa parhaana koska valitsi sen ja siis kehuu sitä.. | |
![]() 15.10.2004 16:50:21 | |
No joo.. Mutta ei sieltä saa puolueettomia arvosteluja, jokainen onnellinen omistaja pitää laitettansa parhaana koska valitsi sen ja siis kehuu sitä.. Niin, ei uskalla myöntää ostaneensa paskaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)