Dreak 11.10.2004 23:23:43 | |
---|
Olen huomannut että kun ibanez rg1570 kitarassani soitan 6. eli E kielen vapaana ja sammutan kielet kuulluu kitarasta vielä vaimeampana E hetken aikaa. Ääni kuuluu siis vahvistimestakin. Voisikohan tämä johtu tallan resonoinnista E:n kanssa eli olisikohan jonkun tallan osan ominaistaajuus sama kuin 6. kielelläni? Jos ei niin mistä tuo voisi johtua? Ja miten sen voisi korjata? Vaikka kyseessä onkin aika mitätön ongelma olisi se silti kiva saada korjattua. |
Luulisin että jouset siellä resonoivat. Jotain pumpulia niihin voi kai tunkea, asiantuntijat selittäkööt paremmin. |
zepeteus 12.10.2004 01:34:13 | |
---|
Kampisysteemin jouset tuli itselläkin ensin mieleen, vaikka ainakin omissa kitaroissani ne ovat kyllä varsin äänettömät. Jousien sisälle voi joka tapauksessa leikata vaikkapa vaahtomuovista sellaiset suikaleet. Pyöreitä ei tarvitse yrittää leikata, neliskulmaiset palaset käyvät hyvin. Juuri ja juuri sisälle sopiva on oikean kokoinen. Mitään kovin pehmeää vanua en jousien sisälle sulloisi...voi kovasti kammetessa alkaa lipsumaan jousien väliin, vaikken kyllä sellaista ole testannutkaan. |
Jabe 12.10.2004 09:18:42 | |
---|
Tallan jousista on varmaan kyse, ja vaahtomuovisuikaleella tms. sen voi korjata. Itse en kylläkän halua korjata tuota "vikaa". Minun mielestäni se resonointi kuuluu startoihin ja muihin flokkakitaroihin. Se on osa sitä soundia. |
zepeteus 12.10.2004 12:25:44 | |
---|
Itse en kylläkän halua korjata tuota "vikaa". Minun mielestäni se resonointi kuuluu startoihin ja muihin flokkakitaroihin. Se on osa sitä soundia. Näinkin kyllä. Yhdestä kitarastani olen jättänyt takapleksin auki varta vasten, jotta pääsee oikein erikseen roplaamaan jousia niin halutessa. Lähti hassuja efektejä, kun aikansa harjoitteli. Vyönsoljen kalahdus jousia vasten ei kyllä sovi sitten ihan joka biisiin... ;) |